اختصاص 43 میلیارد ریال تسهیلات برای صنعتگران کرمان + 5 خبر

خبرهای استان: استاندار کرمان: معادن باید در چرخش اقتصادی منطقه حضور داشته باشند/ رزم حسینی: سرمایه گذاران پتروشیمی فجر کار خود را آغاز کنند/ طرح توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در کرمان اجرا می شود/ 49 پروژه عمرانی و راهسازی در کرمان افتتاح می شود  

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان گفت: امسال 43 میلیارد ریال تسهیلات برای صنعتگران این حوزه در نظر گرفته شده است.

غلامرضا فرخی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 22 میلیارد ریال از این تسهیلات با سود چهار درصد و برای راه اندازی کارگاه های صنایع دستی است که بصورت کارفرمایی و در قالب های مختلف پرداخت می شود.

وی گفت: باز پرداخت این تسهیلات 3 تا 5 سال است که به طرح توجیهی بستگی دارد.

وی بیان کرد: در ارایه این تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال می توانیم به صنعتگران وام بدهیم.

سرپرست معاونت صنایع دستی استان کرمان گفت: 21 میلیارد ریال نیز از محل اعتباراتی که در نظر گرفته شده برای مشاغل خانگی است.

وی افزود: در این طرح نیز پیش بینی کرده ایم به 500 نفر تا سقف 40 میلیون ریال به هر نفر وام بدهیم و باز پرداخت این تسهیلات چهار سال است.

فرخی تصریح کرد: کسانی که علاقه مند به راه اندازی کارگاه باشند باید به معاونت صنایع دستی استان واقع در اول خیابان شریعتی مراجعه کنند.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه گلیم شیرکی پیچ سیرجان در کرمان خبر داد و گفت: این نمایشگاه یک روزه همزمان با هشتمین نمایشگاه صنایع دستی سراسر کشور در بهمن ماه امسال برگزار می شود.

وی افزود: این نمایشگاه اولین بار است که در کرمان برگزار می شود و تمامی استان ها در آن شرکت می کنند.

فرخی از برپایی سیاه چادر از استان های مختلف کشور، اجرای موسیقی های محلی و دیگر برنامه ها در این نمایشگاه خبر داد.

 

استاندار کرمان: معادن باید در چرخش اقتصادی منطقه حضور داشته باشند

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه معادن باید در چرخش اقتصادی منطقه حضور داشته باشند گفت: چطور می شود که معادن متعدد در استان داشته باشیم اما فقر و بیکاری هم بیداد کند.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی در آیین گرامیداشت هفتمین سالروز تاسیس شرکت مادر تخصصی میدکو با بیان اینکه میدکو باید الگوی مسئولیت های اجتماعی باشد افزود: میدکو باید همان طور که در بخش معدن که بزرگترین سرمایه گذاری پس از نفت است شرکت کرده، مسئولیت های اجتماعی را هم بر عهده بگیرد.

وی بیان کرد: در تمام دنیا شرکت های توسعه گرا علاوه بر تولید و اشتغال، مسئولیت های اجتماعی را هم بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه میدکو باید نظام توسعه یافتگی را در منطقه تبیین کند گفت: منظور از مسئولیت اجتماعی نظام امدادی و توزیع پول نیست بلکه توانمند کردن مردم منطقه است.

استاندار کرمان ادامه داد: وقتی شرکت هایی می آیند و تنها معادن ما را تخلیه می کنند توسعه پایدار ایجاد نمی شود.

وی اظهار کرد: نباید معادن را تخلیه کنیم و خندق هایی برای نسل آینده بر جای بگذاریم.

رزم حسینی با بیان اینکه نباید سرمایه های استان را صادر کنیم و با درآمدش در تهران برج بسازیم گفت: 60 سال است که ذغال سنگ را تحویل ذوب آهن داده ایم و به جایش شهرهایی را که توسعه یافته نیستند تحویل گرفته ایم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ظرفیت های استان افزود: استان کرمان با داشتن رتبه اول ارزش افزوده در بخش معدن، رتبه اول تا سوم در 10 محصول کشاورزی، دو اثر ثبت شده در میراث جهانی و دیگر مزیت ها به طور جامع و مستمر توسعه نیافته است.

وی حضور کارآفرینان و سرمایه گذاران را کلید توسعه یافتگی استان دانست و گفت: در اقتصادی که نیازمند سرمایه هستیم چرا سرمایه گذاران باید مورد بی مهری قرار گیرند.

استاندار کرمان با بیان اینکه در مثلث توسعه اقتصادی نقش تمام ارکان حکومت مشخص شده است ادامه داد: امروز می توانیم ادعا کنیم که هم افزایی و همدلی برای توسعه استان شکل گرفته و ظرف چند ماه گذشته 75 هزار میلیارد تومان موافقت نامه سرمایه گذاری امضا شده است که 17 درصد آن تامین مالی شده و نزدیک به 6 درصد آن در حال اجراست که معادل 10 سال بودجه عمرانی استانداری کرمان است.

وی همچنین به اختیارات ناکافی استان ها اشاره کرد و گفت: ما به دنبال اختیارات سیاسی نیستیم بلکه اختیارات اقتصادی مدنظر است و من حاضرم فرماندار با اختیار قلعه گنج باشم اما استاندار بی اختیار کرمان نباشم.

 

رزم حسینی: سرمایه گذاران پتروشیمی فجر کار خود را آغاز کنند

استاندار کرمان با اشاره به سخنان وزیر نفت مبنی بر اینکه مجوز خوراک پتروشیمی فجر کرمان طی هفته آتی صادر خواهد شد، از سرمایه گذاران مربوط خواست تا کار خود را آغاز کنند.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی روز جمعه در جلسه شورای معاونین استانداری که با حضور وزیر نفت برگزار شد، افزود: اقدامات خوبی در بحث پتروشیمی در استان کرمان صورت گرفته لذا سرمایه گذاران مربوط می توانند طی هفته آتی پس از اخذ مجوز خوراک پتروشیمی فجر کرمان کار خود را آغاز کنند.

وی با تاکید بر اینکه مشکل جذب سرمایه گذاری در استان کرمان وجود ندارد، گفت: در راستای سرمایه گذاری باید مسیر واگذاری اختیارات و رفع قوانین مزاحم که امری مهم است، در دستور کار قرار گیرد.

استاندار کرمان با اشاره به تشکیل مثلث توسعه اقتصادی در استان، یادآور شد: هدف از تشکیل مثلث توسعه، مشارکت همه ارکان نظام در راستای توسعه استان است بنابراین باید از اختیارات ائمه جمعه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی استفاده نمود.

وی خاطرنشان کرد: هم افزایی دستگاه ها و مدیران اجرایی استان برای مبارزه با فقر و محرومیت ثمره مدل مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان است.

رزم حسینی گفت: با همراهی مسئولین مسیر جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان کرمان باز و تاکنون 75 هزار میلیارد تومان موافقت نامه سرمایه گذاری منعقد شد.

وی افزود: 17 درصد طرح های سرمایه گذاری در استان کرمان تامین مالی و بیش از 6 درصد هم اجرایی شده است اما این رقم کافی نیست و باید پیگیری بیشتری انجام شود.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: دولت یازدهم راه عقلانیت و تدبیر را طی کرده است و با فضایی که در سایه وحدت و حمایت گروه های سیاسی ایجاد شده، شاهد توسعه همه جانبه در منطقه هستیم.

وی گفت: کرمان رتبه نخست بخش معدن را در ایران دارد و 40 درصد ارزش افزوده معدن کشور در استان کرمان است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه 25 درصد باغات کشور در استان کرمان است و گذشتگان استان کویری کرمان را به باغ های سرسبز تبدیل کرده اند ، گفت: با توجه به بحران کم آبی و خشکسالی در استان کرمان در بخش کشاورزی در راستای تغییر الگوی کشت در استان کرمان حرکت می کنیم زیرا کرمان در 10 محصول کشاورزی رتبه نخست تا سوم را دارد.

وی با بیان اینکه مدیریت دولتی ما توانایی اداره شهرها را ندارد، افزود: شهرستان قلعه گنج را به عنوان یک شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در استان کرمان تعریف کردیم که با وجود ثروت فراوان اما مردم آن محروم و فقیر هستند.

رزم حسینی با اشاره به اجرای طرح شهر اقتصاد مقاومتی در قلعه گنج با همکاری بنیاد مستضعفان، بیان کرد: مطالعات این کار صورت گرفته و تا هفته آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود تا تصدی گری دولت را کاهش داده و به بخش غیردولتی واگذار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برخورد با حاشیه نشینی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و تاکنون هزار هکتار زمین رفع تصرف شده و این طرح با جدیت در استان دنبال خواهد شد.

رزم حسینی گفت: مبارزه با حاشیه نشینی نتیجه همکاری همه دستگاه های اجرایی است که وارد میدان شدند و امروز کار بسیار ماندگاری در این بخش صورت گرفته است.  بیژن نامدار زنگنه جمعه در سفری یک روزه وارد کرمان شد.

 

طرح توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در کرمان اجرا می شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: عنوان مثلث توسعه ورزش استان کرمان به طرح توسعه ورزش همگانی و قهرمانی تبدیل شده است.

محمود محمودی نیا روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح ورزشی که با ابتکار و حمایت استاندار کرمان به مرحله اجرا در خواهد آمد نیازمند هم افزایی است.

وی بیان کرد: همه باید در قالب یک تیم یا یک گروه، تلاش و انجام کار تیمی را در طرح توسعه ورزش همگانی و قهرمانی استان کرمان به خوبی معنا کنیم.

وی اظهار کرد: باید از همه ظرفیت های نیروی انسانی، مادی و معنوی استان کرمان در اجرای طرح توسعه ورزش همگانی و قهرمانی بهره لازم را ببریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: عنوان مثلث توسعه ورزش استان کرمان طی چند روز گذشته و در نشستی با معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان به طرح توسعه ورزش همگانی و قهرمانی تغییر پیدا کرد و مثلث توسعه ورزش در این طرح مطرح است.

وی با بیان اینکه طرح توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در دو بخش مجزا برنامه ریزی شده است، تصریح کرد: بخش اول این طرح شامل ورزش همگانی یا سلامت محور است و در این نوع ورزش که مربوط به عموم مردم است نقش هم افزایی همه ارگان ها بخصوص سازمان های مردم نهاد و گروه های مردمی به خوبی دیده شده است.

محمودی نیا گفت: ایستگاه های سلامت با رویکرد علمی در کرمان، ورزش کارکنان ادارات و نهادهای دولتی، ورزش محلات، ورزش صبحگاهی آموزش و پرورش، ادارات، فرهنگسراها و مساجد از جمله برنامه های آینده طرح ورزش سلامت محور این استان است.

وی افزود: بخش دوم این طرح نیز مربوط به ورزش قهرمانی است که در این بخش استعدادیابی بصورت ویژه دیده شده است.

وی گفت: در این طرح دوره های سنی زیر هشت سال، هشت تا 13 سال، 14 تا 18، و بالای 18 سال با برنامه های کاربردی و اثرگذار به خوبی برنامه ریزی شده است تا بتوانیم به کمک اساتید علمی، هیات های ورزشی، ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها و مربیان بستر مناسبی را برای رشد حرفه ای گروه های سنی با توجه به برنامه مشخص شده بوجود بیاوریم.

مثلث توسعه ایده و طرح استاندار کرمان است که نمایندگان دولت، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و کارآفرینان و سرمایه گذاران سه راس مثلث و ائمه جمعه ناظر بر عملکرد آن هستند.

مثلث توسعه اقتصادی تاکنون در همه شهرستان های استان کرمان تشکیل شده است.

 

49  پروژه عمرانی و راهسازی در کرمان افتتاح می شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان از افتتاح 49 پروژه عمرانی و راهسازی با اعتبار بیش از یکهزار و 990 میلیارد ریال همزمان با دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، خداداد مقبلی افزود: 88 کیلومتر باند دوم در ایام مبارک دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

وی بیان کرد: باند دوم بم - زاهدان - میرجاوه، باند دوم سرچشمه - شهربابک، باند دوم کرمان - بم، باند دوم کرمان - راور - دیهوک، کرمان - راور و بافت - حاجی آباد از جمله این پروژه هاست.

وی گفت: پروژه های قوس تاسیسات زرند، بهسازی محور راین - حسین آباد، تقاطع کیلومتر 18 محور زرند - جلال آباد، تقاطع چترود محور کرمان - زرند نیز در ایام دهه فجر بطور رسمی افتتاح خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان از زیرسازی و آسفالت 114 کیلومتر راه در استان خبر داد و افزود: زیرسازی و آسفالت محور دارسینوئیه، زیرسازی و آسفالت محور کریم آباد - گاوخانه، زیرسازی و آسفالت قطعه دوم محور باغ بزم، زیرسازی و آسفالت محور امیرآباد سوخک و زیرسازی و آسفالت محور قنات توت از دیگر پروژه هاست.

وی زیرسازی و آسفالت قطعه دوم محور باغ چوبی محمدآباد، روکش آسفالت محور چاه گله ریزاب، زیرسازی و آسفالت محور تخت خواجه و زیرسازی و آسفالت محور حتکن باب گهر، زیرسازی و آسفالت محور دبیر نظام، زیرسازی و آسفالت محور ده رضا، زیرسازی و آسفالت محور بدرآباد چگواری، محورعلی آباد پشت ریگ را از جمله این پروژه ها ذکر کرد.

مقبلی خاطرنشان کرد: بیمارستان کوهبنان، سالن ورزشی شهداد، تامین روشنایی گردنه سینه جوانان، بهسازی و روکش آسفالت قطعه دوم محور سیرجان - حاجی آباد، تکمیل بهسازی محور سیرجان - حاجی آباد و اصلاح طرفین تونل گلستان، لکه گیری و درزگیری محور شهربابک - هرات، تکمیل عملیات لکه گیری، درزگیری و روکش آسفالت محور شهربابک - هرات نیز دهه فجر آماده افتتاح می شود.

وی عملیات درزگیری، لکه گیری و روکش آسفالت محور رفسنجان - شهربابک، بهسازی محور باغین - رفسنجان، بهسازی و روکش آسفالت شهداد - نهبندان، درزگیری، لکه گیری و چیپ سیل محور راور - پل کالیشور، بهسازی و روکش آسفالت رابر- هنزا، بهسازی و روکش آسفالت بافت - ارزوئیه - حاجی آباد، بهسازی و روکش آسفالت ماهان - ابارق قطعه یک و دو، بهسازی، درزگیری و لکه گیری محور فهرج - شورگز، بهسازی محور ابارق - دهبکری تونل اسفند، بهسازی و روکش آسفالت محور راین - حسین آباد و اصلاح سه راهی ثارالله در محور بافت - ارزوئیه را سایر پروژه های قابل افتتاح در ایام دهه فجر برشمرد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران