هواشناسی: بارش برف و باران تا روز سه شنبه در کرمان ادامه دارد

خبرهای برفی کرمان: نماز شکر به جای نماز باران: مردم و کشاورزان خوشحال شدند/ تردد در راه های استان کرمان با کندی انجام می شود/ امتحانات روز دوشنبه دانشگاه آزاد کرمان لغو شد/ بارش برف پروازهای فرودگاه کرمان را به تاخیر انداخت/ میانگین بارش در کرمان 26.6 میلیمتر اعلام شد/ تمامی مسیرهای استان کرمان باز است/ 242 مسافر گرفتار در برف کرمان اسکان اضطراری شدند  

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: ریزش برف و بارش باران تا اوایل وقت فردا (سه شنبه) در کرمان ادامه دارد.

حمیده حبیبی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سامانه بارشی که از روز گذشته در کرمان فعال شده است، فردا (سه شنبه) این استان را ترک خواهد کرد.

وی اظهار کرد: بعد از گذر سامانه بارشی افت محسوس دما و متعاقب آن لغزندگی محورها را خواهیم داشت.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: دمای هوای امروز برخی مناطق کرمان یک درجه زیر صفر گزارش شده است.

وی تصریح کرد: دمای برخی مناطق استان پس از خروج سامانه بارشی به هفت درجه زیر صفر تنزل پیدا می کند.

حبیبی افزود: بعد از خروج سامانه بارشی از استان احتمال بارش باران در مناطق جنوبی کرمان وجود دارد.

تردد در راه های استان کرمان با کندی انجام می شود

رییس پلیس راه استان کرمان گفت: راه های استان با وجود بارش برف باز است اما تردد خودروها با کندی انجام می شود.

سرهنگ احمد حجت آبادی روز دوشنبه افزود: تردد در محورهای ارتباطی استان کرمان با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

وی از مردم خواست در صورت ضرورت سفر ضمن استفاده از زنجیر چرخ با احتیاط رانندگی کنند.

وی تصریح کرد: تاکنون شاهد حادثه رانندگی در محورهای استان کرمان نبوده ایم و رانندگان از ترمز و تغییر مسیر ناگهانی بپرهیزند.

رییس پلیس راه استان کرمان گفت: همه گردنه های استان کرمان برفی است.

بارش نخستین برف زمستانی از یکشنبه شب در استان کرمان آغاز و موجب خوشحالی مردم این استان شد.

مدارس برخی شهرستان های استان امروز (دوشنبه) به دلیل بارش برف تعطیل است.

امتحانات روز دوشنبه دانشگاه آزاد کرمان لغو شد

در پی بارش برف، تمامی امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی کرمان در روز دوشنبه لغو شد.

مسوول روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: امتحانات دانشگاه آزاد کرمان در تمامی مقاطع امروز لغو شده است.

سید مرصاد پیروموسوی جلالی بیان کرد: امتحانات لغو شده در روز چهارشنبه اول بهمن در همان ساعت های قبلی برگزار می شود.

وی گفت: بخش اداری دانشگاه آزاد اسلامی کرمان امروز دایر است و جوابگوی مراجعین می باشد.

بارش برف پروازهای فرودگاه کرمان را به تاخیر انداخت

مدیرکل فرودگاه های استان کرمان گفت: پرواز شماره 1050 ماهان که به دلیل بارش برف دچار تاخیر در ساعت حرکت شده بود، ساعت هشت و 45 دقیقه دوشنبه فرودگاه کرمان را به مقصد فرودگاه مهرآباد تهران ترک کرد.

محمد نخعی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پرواز 1050 ماهان با 175 مسافر قرار بود ساعت پنج و 30 دقیقه امروز به سمت تهران پرواز کند که ریزش برف مانع از پرواز این هواپیما شد.

وی گفت: این پرواز امروز با ایرباس 300 600، انجام شد.

وی اظهار کرد: پرواز 4558 ماهان از نوع بی. ای. ایی. با 21 مسافر که قرار بود ساعت هشت و 15 دقیقه امروز پرواز کند به دلیل ریزش برف بعد از ساعت 9 و 30 دقیقه آماده پرواز خواهد شد.

نخعی با اشاره به اینکه کارکنان اداره کل فرودگاه های استان کرمان از ساعت سه و 30 دقیقه بامداد امروز در حال تلاش برای باز کردن سطوح پروازی این فرودگاه هستند، اظهار کرد: هم اکنون سطوح عوامل پروازی فرودگاه کرمان باز است.

وی تصریح کرد: سطوح پروازی فرودگاه بین المللی کرمان از بامداد امروز در دو مرحله برف روبی و یخ زدایی شده است.

وی گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان نیز با یک خودرو برف روب در باز کردن سطوح پروازی فرودگاه بین المللی کرمان حضور داشته است.

نماز شکر به جای نماز باران در کرمان: مردم و کشاورزان خوشحال شدند

قائم مقام دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کرمان گفت: قرار بود امروز در مناطق مختلف این استان نماز باران اقامه شود اما در مناطقی که شاهد ریزش برف هستیم به صورت نماز شکر اقامه خواهد شد.

حجت الاسلام سید محمد جعفری افزود: ساکنان دیار کویری کرمان امروز به پاس نعمت های الهی و ریزش برف در برخی از مناطق استان از شبانگاه گذشته و برای استمرار این نعمت، نماز شکر به جای خواهند آورد.

وی اظهار کرد: نماز باران در مناطقی از استان کرمان که شاهد ریزش برف و بارش باران نبوده اند اقامه خواهد شد. بارش برف از یکشنبه شب تاکنون در برخی شهرستان های استان کرمان موجب خوشحالی مردم بویژه کشاورزان شده است.

میانگین بارش در کرمان 26.6 میلیمتر اعلام شد

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: میانگین بارش سال زراعی جاری (اول مهر تاکنون) در استان کرمان 26.6 میلیمتر بوده و در مدت مشابه سال قبل 51.4 میلیمتر گزارش شده است.

حمیده حبیبی روز افزود: ایستگاه های هواشناسی شهر کرمان نیز در سال زراعی جاری 25.2 میلیمتر بارندگی را ثبت کرده اند که این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته 55.6 میلیمتر بوده است.

وی همچنین میزان بارش باران را در کرمان و رفسنجان در 24 ساعت گذشته 13 میلیمتر، سیرجان 22، بافت 12، جیرفت چهار، شهربابک 16، انار 19، لاله زار 11، شهداد 1.5، زرند و رابر 12، راور 21، بردسیر هشت، ساردوئیه شش، ارزوئیه و عنبرآباد چهار میلیمتر اعلام کرد.

تمامی مسیرهای استان کرمان باز است

سرپرست مدیریت راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: با تلاش و همت راهداران تمامی مسیرهای استان کرمان باز است و تردد با استفاده از زنجیر چرخ در آنها جریان دارد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، عطاءالله منوچهری از ریزش برف در بردسیر، تونل سیرچ، سنگ صیاد، قنات سیر، کوه پنج، خانه سرخ، بافت، رابر، کفنوئیه، اسکر، زرند، کوهبنان، دهبکری، نی بید و سه راهی راین خبر داد.

وی بیان کرد: نمک پاشی توسط عوامل راهداری از ساعات اولیه بارش برف انجام شده است.

وی گفت: بارش باران نیز در محورهای ارزوئیه، بم و راور ادامه دارد.

منوچهری تاکید کرد: همشهریان و کسانی که قصد تردد در جاده های استان را دارند حتما به زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی مجهز باشند.

وی گفت: کسانی که قصد تردد در جاده های استان را دارند قبل از عزیمت می توانند از طریق تماس با شماره تلفن 32520016 از آخرین وضعیت راه ها مطلع شوند.

242 مسافر گرفتار در برف کرمان اسکان اضطراری شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از اسکان اضطراری 242 مسافر گرفتار در برف توسط نیروهای امدادی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان، علی گنج کریمی روز دوشنبه افزود: نیروهای امدادی 183 دستگاه خودرو را که از روز گذشته تاکنون در گردنه های برفگیر گرفتار و متوقف شده بودند، کمک و به یکهزار و سه نفر از هموطنان خدمات امدادی ارایه کردند.

وی با بیان این که کمک رسانی همچنان ادامه دارد گفت: هم اکنون 25 اکیپ ثابت و موقت امداد جاده ای در محورهای استان کرمان مستقر هستند که از روز گذشته تاکنون به علت ریزش برف و بارش باران به مناطق مختلف اعزام شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان خاطرنشان کرد: اکیپ های امدادی در حال آماده باش کامل هستند و در صورت نیاز به مناطق اعزام خواهند شد.

وی همچنین از هشت مورد تصادف طی 24 ساعت گذشته در جاده های استان خبر داد و افزود: 16 نفر حادثه دیدند که سه نفر درمان سرپایی شدند و چهار نفر مصدوم به اولین مرکز درمانی انتقال یافتند.

گنج کریمی تصریح کرد: 135 نفر امدادگر و 85 پرسنل به همراه 45 دستگاه آمبولانس و دستگاه خودرو نجات کمک دار سبک و سنگین به حادثه دیدگان خدمات امدادی و درمانی و توزیع اقلام و مواد غذایی را انجام داده اند.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران