پیکر سردار شهید محمد علی الله دادی در سیرجان تشییع شد+ 4 خبر

سایر خبرهای استان: معاون استاندار کرمان: دولت بزرگ شده است/ استاندار کرمان: کمیته امداد وارد عرصه تحقق شهر اقتصاد مقاومتی شود/ 1200 بیمار تالاسمی استان کرمان چشم به راه اهداکنندگان خون/ اثر هنرمند کرمانی در مسابقه بین المللی آذربایجان برگزیده شد  

پیکر پاک سردار محمدعلی الله دادی شهید مدافع حرم حضرت زینب (س) با حضور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، جمعی از مقامات لشکری و کشوری در سیرجان تشییع و پیام تسلیت دبیرکل حزب الله لبنان نیز در این آیین قرائت شد.

به گزارش ایرنا، آیین تشییع پیکر سردار شهید الله دادی از مقابل حسینیه امام خمینی (ره) سیرجان آغاز شد و موج جمعیت خیابان های شریعتی و امام خمینی (ره) شهر سیرجان را فرا گرفته بود.

خیابان های اطراف حسینیه امام خمینی (ره) سیرجان امروز مملو از مردمی بود که برای وداع با سردار مقاومت آمده بودند.  آیین تشییع پیکر سردار شهید الله دادی تا چهارراه رضویه ادامه داشت.

استاندار کرمان، سردار همدانی مشاور فرمانده کل سپاه، سردار حجازی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، فرماندهان نظامی و انتظامی و همچنین نماینده دبیرکل حزب الله لبنان سید نبیل فاووق در این آیین حضور داشتند.

نماینده دبیرکل حزب الله لبنان، پیام سید حسن نصرالله را قرائت کرد که در آن از رشادت های سرداران اسلام و شهید الله دادی تقدیر و پیام خون آنها انتقام از دشمنان اسلام و صهیونیست ها عنوان شده است. پیکر شهید الله دادی سپس برای خاکسپاری به شهر پاریز زادگاهش منتقل شد.

سردار شهید محمدعلی الله دادی در پی تهاجم نظامی بالگرد رژیم صهیونیستی در منطقه قنیطره سوریه به شهادت رسید.

 

معاون استاندار کرمان: دولت بزرگ شده است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمان گفت: بیکاری یکی از معضلات اصلی جامعه است و از آنجا که دولت بزرگ شده، جایی برای استخدام و جذب در بدنه دولت وجود ندارد.

نصرالله گرامی روز پنجشنبه در آیین جشن خودکفایی و کاریابی پنج هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان، افزود: به همین دلیل باید به حوزه خود اشتغالی و کاریابی توجه ویژه ای شود.

وی بیان کرد: فعالیت های کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در حوزه های مختلف از جمله ایجاد اشتغال و کارآفرینی شایسته تقدیر است.

وی گفت: توجه به خوداشتغالی برای بانوان خانه دار، جلوگیری از مهاجرت خانواده ها از روستاها به شهر و حفظ و ثبات صنایع دستی بسیار تاثیرگذار است.

معاون استاندار کرمان خاطرنشان کرد: پتانسیل های زیادی در حوزه کشاورزی، صنعت و معدن استان وجود دارد که باید از این ظرفیت ها برای توسعه اشتغال استفاده شود.

وی بر ضرورت اصلاح شیوه پرداخت یارانه ها تاکید کرد و گفت: پرداخت یارانه ها بودجه زیادی را به جامعه تحمیل می کند و با تورمی که وجود دارد به جز بخش اندکی، مشکلی را از افراد حل نمی کند.

گرامی ادامه داد: معتقدم یارانه ها باید به کمیته امداد سپرده شود تا بصورت غیر نقدی و در قالب وام های خود اشتغالی در اختیار افراد قرار گیرد.

وی تصریح کرد: تمامی دستگاه های ما تحت فشار هستند و این مبالغ پرداختی به خانواده ها در قالب یارانه مشکلی را با وضع گرانی ها حل نمی کند که یک نفر باید پا جلو بگذارد تا این مشکلات حل شود.

معاون استاندار کرمان گفت: کرمان یکی از پهناورترین استان های کشور است که مناطق محروم زیادی دارد و با وجود اینکه کارهای زیادی صورت گرفته اما محرومیت های زیادی وجود دارد که باید برای رفع آنها اقدام شود.

 

استاندار کرمان: کمیته امداد وارد عرصه تحقق شهر اقتصاد مقاومتی شود

استاندار کرمان پیشنهاد کرد: کمیته امداد وارد عرصه تحقق شهر نمونه اقتصاد مقاومتی شود.

'علیرضا رزم حسینی' شامگاه چهارشنبه در دیدار با سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور افزود: طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی از 10 ماه قبل در شهرستان قلعه گنج مورد بررسی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: این طرح از سوی وزرا و علما مورد استقبال قرار گرفته است و می توان نمونه این طرح را در سایر شهرستان های استان کرمان نیز اجرا کرد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی کل شهرستان در اختیار یک موسسه غیر دولتی گذاشته می شود تا با مشارکت مردم در راستای توانمند سازی مردم کار کنند.

استاندار کرمان گفت: توافق نامه تحقق شهر اقتصاد مقاومتی در قلعه گنج با وزرای کشور، صنعت، معدن و تجارت، نیرو و جهاد کشاورزی منعقد شده است.

وی افزود: با تحقق این طرح هر شهروند به یک شهروند توسعه یافته تبدیل می شود و مهاجرت به این شهرستان طبق ضوابط خاصی انجام خواهد شد.

رزم حسینی با اشاره به اینکه موفقیت این طرح در این است که با مردم باشد، ادامه داد: مردم باید حس کنند انقلاب جدید اقتصادی در حال شکل گیری در زندگی آنهاست.

وی گفت: ظرفیت های زیادی در مناطق داریم اما اختیارات لازم برای اجرایی کردن ایده های خود در مسیر پیشرفت و توسعه را در اختیار نداریم.

استاندار کرمان بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خدمات خوبی در استان داشته اند که این اقدامات شایسته تقدیر است.

وی گفت: کمیته امداد در حوزه خود اشتغالی کارهای خوبی در استان کرمان انجام داده است.

 

1200 بیمار تالاسمی استان کرمان چشم به راه اهداکنندگان خون

مدیرکل انتقال خون کرمان با اشاره به کاهش میزان مراجعات مردمی به منظور اهدای خون در فصل زمستان، گفت: هزار و 200 بیمار تالاسمی نیازمند به فرآورده های خونی در این استان وجود دارد.

محمدرضا مهدیزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر اهمیت اهدای خون توسط مردم، افزود: هر بیمار تالاسمی به عنوان مصرف کننده دایمی فراورده های انتقال خون، به طور متوسط ماهانه یک تا دو واحد خون نیاز دارد.    

وی با بیان اینکه نیاز به خون در مراکز درمانی، ضرورت و احتیاجی دایمی است، اظهار کرد: اهدا کنندگان خون در فصل زمستان نیز همانند سایر فصول سال با اهدای خون می توانند نیاز بیماران به خون و فراورده های خونی را تامین کنند.

مهدیزاده تصریح کرد: ذخایرخونی انتقال خون که برای زمان بحران در نظر گرفته شده در فصل زمستان که مراجعات مردمی به منظور اهدای خون کم تر از سایر فصول است، کاهش می یابد.

وی ادامه داد: این در حالی است که در برخی مواقع با افزایش اعمال جراحی نیاز به خون و فرآورده های خونی افزایش قابل توجهی پیدا می کند.

وی خاطرنشان کرد: شیوع بیماری های ویروسی و کاهش مراجعات اهدا کنندگان خون به پایگاه های انتقال خون موجب کاهش ذخایر خونی در استان می شود.

مهدیزاده با اشاره به اینکه عمر نگهداری گلبول قرمز متراکم 35 روز و پلاکت سه تا پنج روز است، گفت: این امر موجب شده تا امکان ذخیره طولانی مدت این دو فرآورده خونی که عمده نیاز بیماران است وجود نداشته باشد.

وی توصیه کرد: اهدا کنندگان خون در فصل سرما نیز بیماران را فراموش نکنند و با اهدای خون سالم به یاری نیازمندان به خون و فرآورده های خونی بشتابند.

مهدیزاده تصریح کرد: هم اکنون در استان کرمان هشت مرکز ثابت خونگیری و پنج اکیپ سیار آماده دریافت خون اهدایی مراجعه کنندگان است.

 

اثر هنرمند کرمانی در مسابقه بین المللی آذربایجان برگزیده شد

روزنامه کرمان امروز در صفحه فرهنگی هنری خود نوشت: کاریکاتوریست کرمانی در هفتمین دوره ی مسابقه بین‎المللی کارتون «لبخند گربه» کشور جمهوری آذربایجان (2014) برگزیده شد.

اسامی برگزیدگان این مسابقه به تازگی اعلام شده است که نام «محمدصالح رزم حسینی» هنرمند کرمانی در کنار نام کاریکاتوریست هایی از کشورهای روسیه، فرانسه، بلغارستان، صربستان، اکراین، کلمبیا، هلند، چین و فرزانه وزیری و علی رضا پاکدل از ایران، به عنوان برگزیده دیده می شود. داوری این مسابقه ی بین المللی را اردوغان کارائیل از آلمان، فرناندو پیکا از کلمبیا، لیوی وانگ از چین، والکس الکساندروف از بلغارستان و سیران جفرلی از آذربایجان بر عهده داشته اند.

مسابقه ی بین‎المللی کارتون آذربایجان با عنوان «لبخند گربه» هر سال با محوریت موضوعی خاص برگزار می شود و امسال موضوع این مسابقه، «کلاغ» بوده است. رزم حسینی در کارتون برگزیده ی خود با نگاهی به شعر معروف «روباه و زاغ» که در کتاب فارسی دوره ی دبستان آمده بود به یک موضوع روزِ اجتماعی، نگاهی طنازانه و منتقدانه داشته است.

وی متولد 1358 در کرمان است و تاکنون در جشنواره های فراوان خارجی و داخلی موفق به کسب جایزه شده و آثارش در کتاب جشنواره های مختلف بین المللی منتشر شده است. هم چنین مجموعه ای از آثار او در قالب کتابی با عنوان «صالح تون» از سوی «نشر نون» به پیش خوان کتاب فروشی ها رسیده است.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران