با حضور معاون اول رییس جمهوری: بهره برداری از کارخانه آهن اسفنجی بردسیر آغاز شد

جهانگیری: دشمنی ها و تحریم ها را می توان با تدبیر از پیش پای توسعه کشور برداشت/ همه باید تلاش کنیم سیاست های کشور همه جانبه، علمی و مستمر باشد / گزارش ایرنا: معاون اول رییس جمهوری این نکته را یادآوری کرد که توسعه کشور یکی از آرمان های بزرگ نظام و انقلاب اسلامی است  

معاون اول رئیس جمهور صبح امروز به منظور افتتاح چندین پروژه صنعتی و عمرانی وارد استان کرمان شد.

به گزارش مهر، اسحاق جهانگیری صبح دوشنبه همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر به منظور بهره برداری از چندین طرح صنعتی و عمرانی وارد دیار کریمان شد.

وی در اولین برنامه سفر یک روزه خود به استان کرمان با حضور در شهرستان بردسیر از خط تولید کارخانه آهن اسفنجی بردسیر بازدید می کند.

افتتاح و بازدید از کارخانه کک سازی و قطران زرند برنامه بعدی سفر معاون اول رئیس جمهور به کرمان است. افتتاح بیمارستان پیامبر اعظم(ص)، افتتاح ویدئو کنفرانسی بیمارستان ۳۲ تختخوابی ارزوئیه و افتتاح کارگاه های فرش دستباف در کرمان از جمله برنامه های جهانگیری در شهر کرمان است.

جلسه شورای اداری استان کرمان نیز طی امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار می شود.

وزرای صنعت، معدن و تجارت، تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی؛ بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این سفر جهانگیری را همراهی می کنند.

 

معاون اول رییس جمهوری گفت: دشمنی ها و تحریم های ظالمانه را می توان با تدبیر، درایت و علم از پیش پای توسعه کشور برداشت.

به گزارش ایرنا، «اسحاق جهانگیری» امروز (دوشنبه) در جریان سفر یک روزه به استان کرمان در آیین بهره برداری از کارخانه یک میلیون تنی آهن اسفنجی بردسیر افزود: گاهی شاهد تغییر سیاست های آنی و پی در پی در کشور بوده ایم، همه باید تلاش کنیم سیاست های کشور همه جانبه، علمی و مستمر باشد.

معاون اول رییس جمهوری اظهار داشت: اگر سیاست ها این گونه باشد بخش خصوصی و مردم ایران قادرند همانطور که رهبر معظم انقلاب در سند چشم انداز 20 ساله تاکید کردند به قدرت اول منطقه تبدیل شویم که به طور حتم نیز این گونه خواهد داشت.

جهانگیری ضمن تبریک سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی افزود: انقلاب اسلامی واقعه ای بزرگ و عظیم در تاریخ ایران است. امام (ره) راه جدیدی با کمک ملت باز کردند و انقلابی بنیان گذاشتند که در اواخر قرن بیستم جز مردمی ترین حرکت هایی بود که شکل گرفت.

وی با تاکید بر این که انقلاب همچنان زنده، جوان، پرنشاط و به دنبال آرمان های اولیه خود است، خاطرنشان کرد: سخن انقلاب هیچ گاه کهنگی و پیری ندارد.

معاون اول رییس جمهوری با یادآوری این نکته که توسعه کشور یکی از آرمان های بزرگ نظام و انقلاب اسلامی است، ادامه داد: دهه فجر فرصت خوبی برای مردم و مسوولان است که بخش هایی از دستاوردها را به نمایش بگذارند.

جهانگیری به منابع عظیم طبیعی موجود و همچنین نیروهای با استعداد در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در زمینه های مختلف، ایران شایسته توسعه همه جانبه است.

وی تاکید کرد: مهم این است که ما به عنوان دولت سیاست گذاری هایی داشته باشیم تا تمام ظرفیت ها به کار گرفته شود و این یکی از دغدغه های اصلی مسوولان است که چرا با وجود این همه ظرفیت و استعداد نرخ بیکاری بالا است و رشد اقتصادی و توسعه یافتگی پایین است.

معاون اول رییس جمهوری افزود: بررسی مسایل و مشکلات نشان می دهد که باید سیاستگذاری صحیح، عملی و همه جانبه انجام شود و استمرار یابد که متاسفانه گاهی شاهد تغییر سیاست های آنی و پی در پی هستیم.

جهانگیری، توسعه صنایع معدنی را یکی از جهت گیری های مهم کشور دانست و گفت: کرمان معدنی ترین استان کشور است و می توان گفت رتبه اول استخراج معدنی را نیز در کشور داراست.

وی به معادن سنگ آهن و بزرگ ترین معدن مس کشور در استان کرمان اشاره کرد و یادآور شد: معدن مس جزو معادن بسیار بزرگ دنیاست و در بقیه رشته های صنایع معدنی استان کرمان ظرفیت بسیار خوبی دارد.

معاون اول رییس جمهوری تاکید کرد: استان کرمان با ظرفیت عظیم معدنی به طور حتم می تواند و باید صنایع معدنی داشته باشد.

جهانگیری ادامه داد: طرح های جامعی برای توسعه صنعت فولاد در نظر گرفته شد، چندی پیش جلسه ای با شرکت های سرمایه گذاری داشتیم و با توجه به این که در خروج از رکود، سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال بسیار جدی هستیم، باید فرصت کار و سرمایه گذاری برای شرکت های خصوصی فراهم کنیم.

وی، یکی از دغدغه های صنعت فولاد را کامل بودن زنجیره تولید از ابتدا تا انتها دانست و گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با حساسیت این موضوع را دنبال کند تا این زنجیره کامل شود.

معاون اول رییس جمهوری با بیان این که مواد خام کمتری باید صادر کنیم و مواد صادراتی ما با ارزش افزوده باشد، اظهار امیدواری کرد: همه رشته های صنایع معدنی به عنوان رشته ای توسعه ای توجه و اهتمام شود.

جهانگیری یادآور شد: اقتصادی که می خواهد فقط متکی به نفت و یک محصول نباشد، صنعت معدنی می تواند باری را بر دوش بگیرد.

وی ادامه داد: البته اقتصاد دانش بنیان نیز از اهمیت بسیاری برخوردار و جایگزین اصلی اقتصاد بدون نفت است.

معاون اول رییس جمهوری تاکید کرد: ما باید اقتصادی را در کشور بنیان بگذاریم که شرکت ها بیش از منابع طبیعی به مغز انسان ها متکی باشند که این گونه شرکت ها دانش بنیان نامیده می شوند.

جهانگیری صبح امروز در هشتمین روز دهه فجر به منظور بهره برداری از چند پروژه صنعتی و عمرانی وارد استان کرمان شد.

وی پس از شرکت در مراسم بهره برداری کارخانه یک میلیون تنی آهن اسفنجی بردسیر، برای افتتاح کارخانه کک سازی و قطران به شهرستان زرند رفت.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران