رییس سازمان صنعت و تجارت جنوب کرمان: 10 هزار میلیارد ریال در صنایع تبدیلی جنوب کرمان سرمایه گذاری می شود

اسکندری نسب: 10 کارخانه فرآوری بخش کشاورزی در جنوب کرمان توسط بخش خصوصی راه اندازی می شود/ سالانه چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در جنوب کرمان تولید می شود/ آماده همکاری با بخش خصوصی برای راه اندازی واحدهای صنعتی مرتبط با بخش کشارزی و سایر بخش ها هستیم  

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: مجوز سرمایه گذاری به ارزش 10 هزار میلیارد ریال در صنایع تبدیلی بخش کشاورزی جنوب کرمان صادر شد.

محمود اسکندری نسب روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این سرمایه گذاری در قالب اخد مجوز برای راه اندازی 10 کارخانه فرآوری بخش کشاورزی در جنوب کرمان توسط بخش خصوصی صورت می گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه در جنوب استان کرمان صنایع تبدیلی مرتبط با بخش کشاورزی نیاز است لذا تلاش شده تا علاوه بر صنایع موجود در این بخش سرمایه گذاری بیشتری انجام شود.

وی گفت: هر سال در فصل برداشت محصولات کشاورزی شاهد کاهش نرخ محصولات هستیم که اگر صنایع فرآوری در این منطقه به اندازه کافی وجود داشته باشد بخش زیادی از این محصولات را می توان فرآوری کرد و این مساله در تعادل قیمت ها موثر است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان افزود: با توجه به تولید سالانه چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی لذا فراوری بخشی از این محصولات علاوه بر اینکه صرفه اقتصادی دارد موجب ارزش افزوه قیمت محصول نیز می شود و در اشتغال جوانان هم موثر است.

وی خاطرنشان کرد: این سازمان آماده همکاری با بخش خصوصی برای راه اندازی واحدهای صنعتی مرتبط با بخش کشارزی و سایر بخش هاست.

سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان مستقل از مرکز استان فعالیت می کند و هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران