توفان با سرعت 95 کیلومتر کرمان را درنوردید + 5 خبر

سایر خبرهای استان: ۷۰۰ هزار هکتار از جنگل‌های کرمان در معرض نابودی/ رشد 170 درصدی درآمد گمرکات استان کرمان/ دادستان کرمان ورشکستگی برخی بانک های استان را شایعه خواند/ تردد در محور ریگان - چابهار برقرار شد/ نخستین نشریه تخصصی موسیقی در کرمان منتشر شد  

توفان با سرعت 95 کیلومتر بر ساعت روز شنبه شهر کرمان را در نوردید.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان به ایرنا گفت: پیش بینی می شود تا فردا بر شدت و سرعت وزش توفان در استان افزوده شود.

حمیده حبیبی اظهار کرد: وزش توفان تا امشب با سرعت ادامه خواهد داشت و این سرعت فردا کمتر از امروز خواهد بود.

وی با اشاره به وزش باد شدید در استان از روز گذشته افزود: توفان با سرعت120 کیلومتر بر ساعت روز گذشته شهرستان بردسیر را فرا گرفت.

وی گفت: ورزش باد و توفان بیشتر در مناطق شمالی و شمال غرب استان کرمان مشاهده شده است.

حبیبی وزش باد و توفان را در استان کرمان پیامد سیستم بارشی چند روز گذشته دانست و تصریح کرد: در برخی از مناطق این سیستم به علت کمبود رطوبت به صورت باد شدید عمل کرده است.

وی افزود: ادامه ناپایداری های جوی در استان کرمان تا صبح دوشنبه پیش بینی می شود.

وی از کاهش دما از فردا و احتمال بارش برف فردا شب در شهر کرمان خبر داد.

توفان در چند ساعت گذشته موجب شکسته شدن برخی درختان در شهر کرمان و اختلال در رفت و آمد مردم شده است.

 

۷۰۰ هزار هکتار از جنگل‌های کرمان در معرض نابودی

استاندار کرمان با تأکید بر اهمیت اختصاص اعتبار لازم برای حفاظت از منابع طبیعی، گفت: ۷۰۰ هزار هکتار از جنگل‌های کرمان در معرض نابودی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، «علیرضا رزم‌حسینی» در نشست مشترک استانداران مناطق رویشی ایران، تورانی، و خلیج‌فارس و عمانی با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور که به میزبانی استان یزد برگزار شد، افزود: استان کرمان تقریباً 11 درصد جنگل‌ها و 10 درصد مراتع کشور را به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: در استان کرمان از سال 90 تا امسال نزدیک به 72 میلیارد تومان به حساب خزانه درآمد واریز شده در حالی که سهمی که به استان وارد شده کم بوده است.

استاندار کرمان با تأکید براینکه بدون وجود اعتبار لازم در زمینه‌ی حفاظت از منابع طبیعی شاهد نابودی این عرصه خواهیم بود، خاطرنشان کرد: 700 هزار هکتار از جنگل‌های ما در معرض نابودی است.

رزم‌حسینی به اهمیت توجه به برطرف کردن مشکلاتی که منجر به نابودی و ایجاد خطر برای منابع طبیعی می‌شود، تأکید کرد و گفت: از 11 بحران جهانی، نخستین بحران آب است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو هماهنگی در این زمینه وجود ندارد، بر لزوم همکاری و ارتباط ادارات و ارگان در زمینه رفع این بحران تأکید کرد.

استاندار کرمان افزود: عرصه‌ی حفاظت از منابع طبیعی نیازمند اعتبار مناسب است، اگر همان سهمی که استان کرمان به خزانه داده را به استان بدهند، ما حفظ منابع طبیعی را بهتر و بیشتر می‌توانیم انجام ‌دهیم.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه هم‌اکنون تشکل‌ها محیط زیست بسیار فعال‌تر و بهتر از تشکل‌های منابع طبیعی هستند، یادآور شد: ما به عنوان نمایندگان دولت همه همکاری لازم را انجام می‌دهیم، چون مردم از ما انتظار دارند و ما را بازخواست می‌کنند.

وی شعار و برنامه‌های شعاری را در زمینه برطرف کردن مشکل مردم بی‌اثر دانست و خاطرنشان کرد: دولت باید کارنامه عملیاتی و واقعی به مردم نشان دهد و شعارهای تبلیغاتی را رها کند.

استاندار کرمان گفت: در صورتی که کار کاربردی شده انجام نشود، خروجی مناسبی هم نمی‌توان انتظار داشت، دوران همایش‌ها و نمایش‌ها را باید رها کنیم و به کارهای عملی و مناسب بپردازیم.

رزم‌حسینی بر عملیاتی و اجرائی شدن طرح‌ها و خروجی مشخص و مفید جلسات تأکید کرد که مورد تائید استانداران و مدیران قرار گرفت.

استاندار کرمان هم‌چنین در جلسه‌ی کمیته‌ی استانداران منطقه 5 کشور که با حضور استانداران استان‌های خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، خراسان‌جنوبی، یزد، سیستان و بلوچستان و کرمان، برگزار شد، افزود: محورهای مشترکی بین استان‌های منطقه 5 کشور است که بحث بحران آب یکی از جدی‌ترین این مشکلات است.

 

رشد 170 درصدی درآمد گمرکات استان کرمان

مدیرکل گمرکات استان کرمان گفت: درآمد گمرکات استان از اوایل امسال تاکنون به پنج هزار و 516 میلیارد ریال رسیده و 170 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

محمدرضا قادر روز شنبه در آیین افتتاح سامانه جامع هوشمند امور گمرکی در استان کرمان افزود: صادرات استان در 11 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 360 هزار تن به ارزش یک میلیارد و 76 میلیون دلار بوده است.

وی این میزان صادرات را بی سابقه دانست و گفت: صادرات از کرمان نسبت به مدت مشابه سال قبل 63 درصد رشد ارزشی و 16 درصد رشد وزنی داشته است.

وی واردات به گمرکات استان کرمان را در 11 ماه سال جاری 99 هزار تن با 641 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این میزان 72 درصد از نظر وزنی و 89 درصد از نظر ارزش رشد داشته است.

مدیرکل گمرکات استان کرمان همچنین گفت: با راه اندازی این سامانه هر کسی در محل کار و منزل خود به نوعی یک گمرک اختصاصی دارد و می تواند با وارد شدن به این سامانه هوشمند بیش از 70 درصد امور خود را انجام دهد.

وی اظهار کرد: با توجه به راه اندازی این سامانه، آمادگی لازم به وجود آمده است تا تمامی خدمات گمرکی استان را به متقاضیان و شرکت های فعال ارایه دهیم.

قادر گفت: امکان اظهار از راه دور کالاهای صادراتی و وارداتی به گمرک توسط ذینفعان در هر کجا که به اینترنت دسترسی دارند، ادغام واحدهای احراز هویت، حذف ایستگاه های کاری، انجام هوشمند امور مربوط در نتیجه کاهش مراحل کاری و عدم نیاز به حضور فیزیکی ارباب رجوع و صاحبان کالا و کاهش چشمگیر تردد آنان در گمرک از جمله مزایای راه اندازی این سامانه هوشمند است.

وی با اشاره به اینکه این سامانه هوشمند جایگزین سامانه قبل و سرورهای سامانه مورد استفاده تا به امروز قطع می شوند، اضافه کرد: با آغاز به کار این سامانه، صادرات کمتر از سه ساعت و واردات در صورت نداشتن مشکل کمتر از یک روز انجام می شود.

مدیرکل گمرکات استان کرمان گفت: در حال حاضر ارتباط الکترونیک با بانک، استاندارد، شرکت های کشتیرانی، حمل و نقل، صنعت، معدن و تجارت و نیروی انتظامی برقرار شده و تبادل اطلاعات به صورت الکترونیک انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: پرداخت الکترونیک از مزیت های خوب این سامانه است که تفاهم نامه ای در این خصوص با بانک به امضا رسیده و کرمان به عنوان اولین گمرکات طی یک هفته آینده این کار را اجرایی می کند.

قادر، فعال بودن گمرکات استان را از دغدغه های استاندار کرمان خواند و تاکید کرد: با راه اندازی سامانه هوشمند در گمرکات استان کرمان سرعت بخشی در ارایه خدمات به متقاضیان حاصل شده است.

 

دادستان کرمان ورشکستگی برخی بانک های استان را شایعه خواند

دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: ورشکستگی برخی بانک های استان کرمان و همچنین تبانی با شرکت (ش . پ) شایعه است و با شایعه پراکنان برخورد قاطع صورت می گیرد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دادگستری استان کرمان، دادخدا سالاری درباره شایعات اخیر و ایجاد نگرانی میان شهروندان، با هشدار به شایعه پراکنان اظهار کرد: دستگاه قضایی بر این گونه موارد اشراف کامل دارد و با متخلفان برخورد قاطع، صورت می گیرد.

وی بیان کرد: شایعات مطرح شده در خصوص تبانی بانک ها با شرکت های مساله دار یا ورشکستگی بانک ها بی اساس است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: دستگاه قضایی استان با توجه به نقش قانونی خود با ورود به تمامی مواردی که منافع عمومی در میان باشد به رسالت خود عمل خواهد کرد.

وی تاکید کرد: در صورت بروز چنین مواردی دستگاه قضایی قبل از هر مرجع دیگری ضمن ورود به موضوع اطلاع رسانی لازم را انجام می دهد.

 

تردد در محور ریگان - چابهار برقرار شد

فرماندار ریگان گفت: با فروکش شدن توفان مسیر ترانزیتی ریگان - چابهار بازگشایی شد.

امین باقری عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تردد خودروها در این مسیر پس از گذشت هشت ساعت امکانپذیر شده است.

وی اظهار کرد: این توفان باعث شد بیش از 40 دهانه پل مسدود و بیش از 100 تابلو دچار شن زدگی شوند.

وی بیان کرد: بعد از فروکش کردن توفان بارش رحمت الهی در این شهرستان آغاز شده است.

فرماندار ریگان از خسارت سنگین به شبکه برق این شهرستان خبر داد و گفت: برق 120روستا همچنان قطع است و تلاش ماموران اداره برق نسبت به وصل آنها ادامه دارد.

وی شن گرفتگی باغات، مزارع گندم و جو و نخیلات را از دیگر پیامدهای توفان ذکر کرد و افزود: کارشناسان در حال برآورد میزان خسارت ریالی هستند.

وزش باد شدید همراه با توفان از روز گذشته - جمعه - برخی مناطق استان کرمان را فرا گرفت.

توفان با سرعت 95 کیلومتر امروز - شنبه - شهر کرمان را نیز در نوردید که موجب شکسته شدن برخی درختان و اختلال در رفت و آمد شهروندان شد.

 

نخستین نشریه تخصصی موسیقی در کرمان منتشر شد

اولین نشریه ی تخصصی موسیقی در کرمان با همکاری جمعی از اصحاب هنر و موسیقی استان کرمان و هیات تحریریه نشریه کرمان امروز، به صورت ماهانه انتشار خود را آغاز کرد.

به گزارش روزنامه کرمان امروز، اولین نشریه تخصصی موسیقی در استان کرمان به صورت مجله ای (صحافی شده - 70صفحه ای) به صاحب امتیازی یحیی فتح نجات، مدیریت محمد فتح نجات و سردبیری پیام قاسمی نژاد و دانیال دریانی آغاز به انتشار کرد.

این نشریه تخصصی به صورت ماهانه منتشر خواهد شد و اولین شماره ی آن که مربوط به نیمه ی دوم بهمن ماه است هم اکنون در تمامی دکه های روزنامه فروشی، مراکز عرضه محصولات فرهنگی و آموزشگاه های موسیقی به فروش می رسد.

در اولین شماره ویژه نامه ی موسیقی کرمان امروز به مسائل تخصصی نوازندگی، معرفی سبک های غربی و ایرانی و تهیه گزارش از کنسرت های برگزار شده در کرمان پرداخته شده است و در بخش گفتگو؛ با استاد میرزایی، مدرس آواز، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و هیات داوران جشنواره آوای کویر مصاحبه شده است.

شماره دوم این ویژه نامه در اسفندماه منتشر خواهد شد و علاقه مندان می توانند با نشانی اینترنتی www.kermanemrooz.com یا پست الکترونیکی kermanemrooz.music@gmail.com و شماره تلفن های دفتر مرکزی روزنامه کرمان امروز برای ارسال درخواست اشتراک تماس بگیرند.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران