بیشترین خسارت بارندگی و توفان به بخش کشاورزی کرمان وارد شد + 5 خبر

سایر اخبار استان: مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان معرفی شد/ طرح نظام جامع گلخانه ای در کرمان اجرا می شود/ مشاور استاندار کرمان: تشکیل بانک اطلاعاتی جوانان در دستور کار است/ امام جمعه کرمان: ایجاد اتحاد و انسجام از شاخص های مدیر موفق است/ دستیار جوان مشاور رییس جمهوری در کرمان: فضای کنونی یک فرصت برای فعالیت جوانان است  

معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: بر اثر بارندگی ها، سیلاب ها و توفان های سه روز گذشته در استان کرمان بیشترین خسارت ها به بخش کشاورزی وارد شده است.

محمدجواد کامیاب روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای برآورد خسارت ناشی از این توفان ها و بارش ها از سوی کارشناسان به زمان نیاز داریم.

وی بیان کرد: خوشبختانه در فصل کشاورزی نبوده ایم اما با این حال خسارت ها در این بخش گسترده است.

وی گفت: بر اثر این بارش ها در برخی شهرستان های استان مانند کوهبنان و انار سیلاب داشتیم که در کوهبنان به راه های روستایی 15 روستا خسارت وارد اما در انار از ورود آب به روستاها جلوگیری شد.

جانشین استاندار کرمان در شورای مدیریت بحران استان گفت: همچنین برخی بارش ها به صورت برف بود که تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ در محورهای کرمان - بردسیر، بردسیر - سیرجان، شهربابک - انار و محور راور با اختلال روبرو شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هیچ یک از راه های استان مسدود نیست و با توجه به اینکه از امشب بارش برف در ارتفاعات استان و کاهش محسوس دما پیش بینی شده است، احتمال یخ زدگی جاده ها در صبح دوشنبه وجود دارد.

کامیاب گفت: اگرچه بارش ها پراکنده پیش بینی شده اما نمک پاشی در برخی محورها در حال انجام است و افرادی که دوشنبه قصد مسافرت دارند به طور حتم از زنجیر چرخ استفاده کنند.

وی ادامه داد: همچنین مدارس شهرستان کوهبنان امروز به دلیل بارش برف تعطیل شدند.

وی رویداد طبیعی چند روز گذشته در استان را وزش باد و توفان عنوان کرد و گفت: بیشترین توفان در شهر کرمان با سرعت 93 کیلومتر بر ساعت بود و البته نیمه شرقی و شمال استان نیز این توفان را داشتند.

معاون عمرانی استاندار کرمان تصریح کرد: محورهای شرقی استان مانند بم - نرماشیر، ریگان - ایرانشهر و فهرج - زاهدان را به دلیل احتمال تصادفات و خسارت جانی با کمک پلیس راه مسدود کردیم که با این اقدام هیچ تلفات جانی نداشتیم.

وی افزود: پس از این توفان، بارندگی های خوبی در سطح استان داشتیم که موجب فروکش کردن باد و خاک شد.

کامیاب خاطرنشان کرد: شیشه های کلاس های درس مدارس در شهرستان های نرماشیر، ریگان و فهرج به علت توفان شکسته و خاک بسیاری وارد کلاس ها شد که تصمیم بر این شد که مدارس امروز تعطیل شوند تا نظافت کلی انجام شود.

وی گفت: برق 120 روستا تا شامگاه شنبه قطع بود که به مرور برق تعدادی از آنها تاکنون وصل شده اما هنوز برق 52 روستا قطع است که به طور قطع تا عصر امروز وصل می شوند.

وی بیان کرد: همچنین به بدنه سه خودرو در شهر کرمان و یک خودرو در شهر ماهان خسارت وارد شد.

معاون استاندار کرمان گفت: در مجموع بارندگی های سه روز گذشته در کرمان 12 میلیمتر، بم هفت میلیمتر، سیرجان 20 میلیمتر، بافت 21 میلیمتر، کهنوج چهار میلیمتر، شهربابک 59 میلیمتر، جیرفت 7.6 میلیمتر، رفسنجان 30 میلیمتر، انار 17 میلیمتر، زرند 30 میلیمتر، راور 23 میلیمتر، کوهبنان 47 میلیمتر، بردسیر شش میلیمتر و ریگان 15 میلیمتر بارندگی ثبت شد.

وی افزود: میانگین بارندگی های سال زراعی جاری تا صبح امروز یکشنبه 59 میلیمتر بوده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته 75 میلیمتر بود.

کامیاب گفت: حدود 400 نفر از پرسنل راهداری با 250 خودرو کوچک و بزرگ در این چند روز مشغول خدمات رسانی به مردم و بازگشایی راه ها بودند.

وی اظهار کرد: در این بارندگی ها و توفان ها نیروهای هلال احمر، راهداری، نیروی انتظامی و نیروی دریایی سیرجان، فرمانداری های ما را برای عبور بدون مشکل از این روزها یاری دادند.

براساس آخرین تقسیمات کشوری، استان کرمان دارای 23 شهرستان، 58 بخش، 71 شهر، 151 دهستان و 5930 آبادای دارای سکنه است.

تنوع آب و هوایی استان کرمان به دلیل شرایط خاص اقلیمی در خور توجه است. در نتیجه این شرایط اقلیمی، نواحی شمال و شمال غربی، آب و هوا خشک، در جنوب و جنوب شرقی گرم و مرطوب و در جنوب غربی و مرکز سرد و کوهستانی است.

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان معرفی شد

ابوالحسن صادقی جهانی به عنوان مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان معرفی شد.

به گزارش ایرنا، آیین معرفی وی روز یکشنبه با حضور معاون امور مجلس و استان های سازمان صدا و سیما، نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه موقت کرمان، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، فرماندار کرمان، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران اجرایی در صدا و سیمای کرمان برگزار شد.

همچنین در این آیین از یک دهه خدمات حجت الاسلام سید جواد موسوی مدیرکل سابق صدا و سیمای مرکز کرمان تقدیر شد.

محمد سرافراز رییس سازمان صدا و سیما در حکمی ابوالحسن صادقی جهانی را برای سه سال به سمت مدیرکلی صدا و سیمای مرکز کرمان منصوب کرد.

مدیرکل جدید مرکز کرمان کارشناس ارشد مدیریت فرهنگی و دارای تالیفات و تحقیقاتی با موضوع منشور رسانه در شبکه های استانی، فرآیند همبستگی و نقش رسانه در تحکیم اتحاد ملی و همگرایی فکری جریانات اجتماعی، مواجهه غرب با فرهنگ سایر ملل، مدیریت فرهنگی و عملیات روانی و جنگ نرم است.

صادقی جهانی پیش از این مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین بوده است.

مدیرکلی صدا و سیمای مراکز اردبیل و زنجان و مشاور معاون امور مجلس و استان ها سازمان صدا و سیما از جمله سوابق کاری وی است.

 

طرح نظام جامع گلخانه ای در کرمان اجرا می شود

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان گفت: اجرای طرح نظام جامع گلخانه ای در راس فعالیت های این سازمان قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، محسن کمال الدینی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: با اجرای این طرح کرمان جزء استان های امن غذایی کشور قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه طرح نظام جامع گلخانه ای در چند استان کشور اجرایی شده است، گفت: در این طرح باید نقشه تمام گلخانه های سراسر استان کرمان تهیه و تمامی گلخانه ها دارای سازه یکسان شوند.

وی یکی از علت های اجرا نشدن این طرح در استان کرمان را نبود زیرساخت های مناسب دانست و عنوان کرد: این طرح از سه سال گذشته به سراسر کشور ابلاغ شده است.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان گفت: اجرای این طرح در استان کرمان به شش ماه زمان نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: طرح نظام جامع دامپروری در استان در حال اجرا شدن است و امیدواریم طی چند ماه آینده شاهد اقدامات مثبتی در این زمینه باشیم.

کمال الدینی اهم اقدامات دوره چهارم این سازمان که از مردادماه سال جاری شروع کرده را بروز کردن سازمان از لحاظ نرم افزاری دانست و افزود: تشکیل کمیته های تخصصی سه گانه امور زیربنایی و منابع طبیعی، کمیته تخصصی تولید و کشاورزی و کمیته تخصصی ارتقا و توانمندی های حرفه و اشتغال که با ترکیب کارشناسان و متخصصان تشکیل شده از دیگر اقدامات این دوره است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان بیش از 11 هزار عضو با مدرک لیسانس و بالاتر، 31 شرکت خدمات فنی و مهندسی و 106 کلینیک گیاه پزشکی در استان کرمان دارد و همچنین سه شعبه شهرستانی و 19 واحد اجرایی در تمامی شهرستان ها مستقر شدند.

کمال الدینی گفت: صدور مجوزهای گلخانه ها و واحدهای قارچ و خوراکی، صدور مجوز مسوولان فنی فروشندگی سموم و صدور مجوز تمامی واحدهای دام و طیور از جمله وظایفی است که در راستای اصل 44 به این نهاد واگذار شده است.

وی بیان کرد: قانون افزایش بهره وری در بخش کشاورزی که سال 86 به تصویب رسید اختیارات و فعالیت زیادی را به این سازمان محول کرد.

وی گفت: یکی از سیاست های سازمان در این دوره عملی کردن آموزش هاست و اعتقاد داریم همه فارغ التحصیلان در مراکز آموزش عالی دروس را فرا می گیرند و نیاز به آموزش عملی احساس می شود که این کار در حال انجام است.

کمال الدینی تصریح کرد: سیستم مانیتورینگ و هوشمند سموم ویژه فروشندگان در استان در دستور کار قرار گرفته است اما هنوز اجرایی نشده و با اجرای این طرح ورود و فروش سم تا مرحله نهایی مورد ردیابی قرار می گیرد.

 

مشاور استاندار کرمان: تشکیل بانک اطلاعاتی جوانان در دستور کار است

مشاور جوان استاندار کرمان گفت: تشکیل بانک اطلاعاتی جامع و کامل از جوانان استان در دستور کار است که بتوان در حوزه های مختلف از این قشر کمک گرفت یا به آنان کمک کرد.

حسین صفریان روز یکشنبه در نشست فعالان اقتصادی جوان کرمان با دستیار جوان مشاور عالی رییس جمهوری در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری افزود: سعی بر این است با داشتن بانک اطلاعات جوانان نخبه استان کرمان تصیم ساز خوبی برای مدیران تصمیم گیرنده باشیم.

وی گفت: تشکیل کارگروه های تخصصی از جوانان استان کرمان در دستور کار قرار گرفته و سعی بر این است تا هفته آینده این کار پایان یابد.

وی خاطرنشان کرد: مجمع مشاوران جوان استاندار با هفت کمیته بیش از دو ماه است که کار خود را آغاز کرده و شورای مرکزی هفت نفره در جهت شناسایی افراد نخبه در زمینه های مختلف تشکیل شده است.

مشاور جوان استاندار کرمان، گفت: در حوزه اقتصادی کارگروهی تخصصی تشکیل شده که به صورت حرفه ای با موارد مختلف اقتصادی از جمله طرح مثلث توسعه کار می کند و باید حلقه های واسطه بین جوانان و مثلث توسعه را شکل داد.

فعالان اقتصادی جوان استان کرمان نیز در این نشست به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

 

امام جمعه کرمان: ایجاد اتحاد و انسجام از شاخص های مدیر موفق است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: مدیر موفق کسی است که بتواند در مجموعه کاری خود اتحاد و انسجام ایجاد کند.

آیت الله سید یحیی جعفری روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید صدا و سیمای مرکز کرمان افزود: مدیریت در هر مجموعه ای اهمیت خاص و فراوان دارد و البته کار دشواری است.

وی بیان کرد: ایجاد اتحاد در مجموعه های کاری توسط مدیریت به دلیل اینکه هر کدام از اعضای مجموعه دارای اختلاف سلیقه و فکر خاص هستند، کار دشواری است.

وی افزود: اختلاف سلیقه در برخی مواقع ممکن است منشاء اختلافات خطرناکی شود.

امام جمعه کرمان به نقل از پیامبر مکرم اسلام گفت: 'بهترین مدیر فردی است که مجموعه متفرق را متحد و منسجم کند و بدترین مدیر کسی است که مجموعه منسجم را از هم بگسلاند.

وی همچنین حجت الاسلام سید جواد موسوی را در صدا و سیمای مرکز کرمان منشاء خیر دانست و افزود: باید در راه خدا حرکت کنیم که اگر به وظیفه شرعی و مسوولیت دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خود به خوبی عمل کنیم نصرت الهی شامل حال ما خواهد شد.

ابوالحسن صادقی جهانی در این آیین به عنوان مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان معرفی شد.

 

دستیار جوان مشاور رییس جمهوری در کرمان: فضای کنونی یک فرصت برای فعالیت جوانان است

دستیار جوان مشاور رییس جمهوری گفت: فضای جامعه امروز در مقایسه با گذشته یک فرصت برای فعالیت جوانان بویژه در بخش اقتصادی و کارآفرینی است که باید قدر آن را دانست.

سعید الله بداشتی روز یکشنبه در جمع فعالان اقتصادی جوان در کرمان افزود: انتقاد، کمبود و کنایه وجود دارد ولی آنچه بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد سپاس است و اگر قرار باشد به نیمه خالی لیوان نگاه کرد متوجه می شویم شکر نعمت را به جا نمی آوریم.

وی گفت: فرصت هایی که امروز ایجاد شده نتیجه تلاش های همسالان ما در چند سال اخیر است و بیانات رهبر معظم انقلاب بسیار کمک کرد.

وی افزود: فعالیت هایی که جوانان امروز با روحیه انجام می دهند در گذشته با یاس همراه بود و اگر تلاش نکنیم دستمزدی هم نمی گیریم.

دستیار جوان مشاور رییس جمهوری بیان کرد: امروز اگر بخواهیم نتیجه شهد شیرین 24 خرداد 92 را بیش از این بچشیم ناچار و ناگزیریم راه فعالیت و در صحنه ماندن را خود جستجو کنیم، اگر روزنه کوچکی از یک نور دیدیم آن را قدر بدانیم و با سعی تلالو آن را بیشتر کنیم.

وی گفت: یکی از بهترین راه های حضور جوانان در عرصه اجتماعی و به ثمر رسیدن فعالیت های اقتصادی، فعالیت و استفاده از فرصت هاست.

الله بداشتی افزود: جوانان کرمانی با ظرفیت های زیاد این منطقه باید الگوی توسعه و حرکت به سمت توسعه اقتصادی سایر استان ها باشند و پتانسیل های اقتصادی، ظرفیت های کارآفرینی و سرمایه گذاری در منطقه کرمان نشان از این دارد که می تواند جوانان کرمانی را به الگوهای کارآفرینی و توسعه مندی کشور تبدیل کند.

وی با اشاره به اینکه سه منطقه ویژه اقتصادی در استان کرمان وجود دارد، خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی به مراتب از منطقه آزاد کارایی بیشتری دارد، زیرا کارکرد آن خاص اقتصاد است.

وی گفت: برنامه ای برای اینکه جوانان را در مسیر توسعه قرار دهیم مطرح شده و این است که بتوان در هر منطقه آزاد 200 متر زمین به جوانان فعال داد، در شرایطی که هزینه اضافی برای کارآفرین نداشته باشد و همچنین در راه تبدیل به سود به آنان کمک کنیم و این طرح به رویت آقای ترکان رسیده است.

دستیار جوان مشاور رییس جمهوری با بیان اینکه باید فضای کارآفرینی را در جامعه رونق داد، گفت: مسایل اقتصادی با مسایل فرهنگی عجین هستند و باید با برپایی نشست و فعالیت های دیگر این باور را به جوانان فهماند که بدون پول می توان به فعال اقتصادی تبدیل شد و همچنین خود اتکایی را فرهنگ سازی کرد.

وی رمز این کار را خلاقیت خواند و افزود: در دنیای غرب سرمایه دار و فرد خلاق با هم در جهت ایجاد شغل و فعالیت اقتصادی همکاری می کنند.

الله بداشتی بیان کرد: بیش از 400 هزار فرصت شغل بدون کارشناسی دقیق در سال های آخر دولت قبل به وجود آمده است که دولت اکنون توان این ظرفیت و بر اساس آن بزرگ شدن بدنه خود را ندارد و بار آن به دوش رییس جمهوری است.

وی گفت: منطقه اقتصادی بوشهر و جاسک راه اندازی می شود و راه اندازی مناطق دیگری در کشور در دستور کار است.

دستیار جوان مشاور رییس جمهوری با تسلیت درگذشت دکتر سید صادق طباطبایی افزود: وی یکی از راویان انقلاب در پاریس، نجف و در تهران و در کنار امام راحل بودند.

وی گفت: مرحوم دکتر طباطبایی نمونه جوانانی بود که حضرت امام (ره) به او اعتماد کرد و خارج از کشور تحصیل کرد و در پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت داشت.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران