برف در شمال استان و سیلاب در جنوب کرمان

فرماندار رودبار جنوب: به علت طغیان رودخانه در مسیر زهکلوت یک دستگاه خودرو طعمه آب شد که خوشبختانه سرنشینان آن آسیب ندیدند/ بارندگی ها از بامداد چهارشنبه در جنوب کرمان آغاز شده است و همچنان ادامه دارد  

راه 75 روستای شهرستان رودبار جنوب در پی بارش شدید باران مسدود شد.

فرماندار رودبار جنوب عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: به علت مسدود شدن محور رودبار - ایرانشهر راه 40 روستا در این محور مسدود شده است.

عطاء الله ناوکی افزود: راه 35 روستای منطقه میل فرهاد نیز بسته شده است.

وی بیان کرد: بیشترین راه های مسدود شده در محدوده بخش زهکلوت است.

وی تصریح کرد: به علت طغیان رودخانه در مسیر زهکلوت یک دستگاه خودرو طعمه آب شد که خوشبختانه سرنشینان آن آسیب ندیدند.

فرماندار رودبار جنوب از آبگرفتگی معابر در سطح شهرستان خبر داد و گفت: اعضای ستاد مدیریت بحران به حالت آماده باش در آمده و مشغول امداد رسانی هستند.

مرکز شهرستان رودبار جنوب در فاصله 330 کیلومتری جنوب کرمان و بخش زهکلوت در 60 کیلومتری رودبار جنوب است.

بارندگی ها از بامداد چهارشنبه در جنوب کرمان آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

سامانه بارشی از روز گذشته در شمال استان به صورت برف و در جنوب به صورت باران فعال شد.

بخشدار شهداد از توابع شهرستان کرمان هم گفت: بارش باران و جاری شدن سیلاب در بخش شهداد باعث شد تمامی ادارات به جز اداراتی که مرتبط با ستاد حوادت غیر مترقبه هستند و همچنین مدارس این بخش امروز تعطیل شوند.

حسن رضا پور افزود: ستاد مدیریت بحران در آماده باش کامل و تیم های امداد و نجات نیز مشغول امداد رسانی در روستاها هستند.

وی گفت: تمامی راه های روستایی مسدود شده اند و امدادگران پنج نفر از اهالی روستای عباس آباد را که در محاصره سیل قرار گرفتند نجات دادند.

وی از بارش شدید برف در گردنه های تونل شهداد و دهستان سیرچ از روز گذشته تاکنون خبر داد و افزود: راهداران در تلاشند تا مسیر کرمان - شهداد مسدود نشود.

بخشدار شهداد گفت: مسیر ترانزیتی شهداد - نهبندان نیز به دلیل جاری شدن سیل مسدود است و در حال حاضر هیچ ترددی در آن صورت نمی گیرد.

وی تصریح کرد: سیلاب به بخش کشاورزی، راه و شبکه برق نیز آسیب زد که میزان خسارت در دست بررسی است. شهداد تا کرمان 90 کیلومتر فاصله دارد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران