استاندار کرمان: مردم از سیاست بازی خسته شده اند

رزم حسینی: ستاد پیگیری مثلث توسعه تشکیل می شود/ بارها گفته ام مردم دنبال شغل و تهیه جهیزیه برای فرزندان خود هستند/ آیا با نزاع و اختلاف یا بدون حضور ائمه جمعه می توانیم پیشرفت داشته باشیم؟! / کابینه ای که در استانداری هست ایثارگران با تجربه، متخصص و دنیا دیده هستند که استان را رو به جلو می برند/ چه کنیم که ساز و کار اداری دست و پاگیر شده است  

استاندار کرمان گفت: مردم از سیاست بازی خسته شده اند و دنبال این هستند که وضعیت رفاه و معیشت آنها بهبود پیدا کند.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در آخرین نشست شورای اداری استان کرمان در سال 93 در سالن شهید مرتضوی استانداری افزود: بارها گفته ام مردم دنبال شغل و تهیه جهیزیه برای فرزندان خود هستند.

وی با تشریح عملکرد و موفقیت های استان در سال جاری گفت: اکنون سووال این است که این همه کار و موفقیت که در استان اتفاق افتاده است آیا جز در سایه وحدت و همدلی بوده است.

وی تصریح کرد: آیا با نزاع و اختلاف می توانیم این کارها را انجام دهیم آیا بدون حضور ائمه جمعه که همواره برای تقویت وحدت و توسعه استان حرکت می کنند می توانیم پیشرفت داشته باشیم.

استاندار کرمان با اشاره به طرح شعار ولایت و توسعه در ابتدای مسوولیت خود در استان گفت: با قرار گرفتن همه گروه ها و مدیران زیر چتر ولایت و توسعه و هدایت نماینده ولی فقیه در استان یک فضای همدلی برای توسعه و کار در استان شکل گرفته است که امیدواریم دوام و قوام یابد.

وی با تاکید بر اینکه در سایه وحدت و همدلی می توانیم پیشرفت کنیم افزود: سیاست های سند چشم انداز، اقتصاد مقاومتی، اصل 44 قانون اساسی، برنامه پنجم و برنامه ششم که پیش رو داریم و برنامه بازسازی پس از جنگ در سایه وحدت امکانپذیر است نه در سایه نزاع و اختلاف.

وی بیان کرد: آرامش و عقلانیت سیاسی امروز در چارچوب شعار ولایت و توسعه در استان حاکم است و تمامی اقدامات یک سال گذشته در فضای همدلی و وحدت امکانپذیر شده است.

رزم حسینی تدوین منشور انتخابات صالح برای سال آینده را یکی از برنامه های مدیریت استان با مشارکت گروه های مختلف سیاسی اعلام کرد و گفت: امیدواریم با متانت و عقلانیت سیاسی که گروه های سیاسی دارند بتوانیم انتخابات آینده را با رعایت اخلاق و در یک فضای رقابتی برگزار کنیم.

وی افزود: باید کاری کنیم که مشی سردار حاج قاسم سلیمانی که مشی اعتدالی است دنبال شود و برای همه الگو باشد.

استاندار کرمان بیان کرد: حیف است که دنبال توسعه و تعالی مردم و خدمت به آنان نباشیم و دنبال حاشیه سازی باشیم.

استان کرمان نیازمند کار و تلاش است

وی با بیان این که استان کرمان نیازمند کار و تلاش است افزود: حیف است که نتوانیم استفاده کنیم یا نخواهیم استفاده کنیم و یا دنبال حاشیه سازی برویم و فرصت خدمت را از خودمان بگیریم.

رزم حسینی بیان کرد: کابینه ای که در استانداری هست ایثارگران با تجربه، متخصص و دنیا دیده هستند که استان را رو به جلو می برند.

وی گفت: در مثلث توسعه اقتصادی در سال آینده تمام هم و غم ما این است که به دنبال اجرای آن باشیم و ستاد پیگیری برای اجرای برنامه های مثلث توسعه اقتصادی را راه اندازی می کنیم.

وی اضافه کرد: ما الزامات مثلث توسعه اقتصادی را حتما در خواهیم آورد و خواهیم گفت به نظام و دولت و به بروکراسی دولتی که اگر این موانع برطرف می شد ما چقدر می توانستیم ظرفیت ایجاد کنیم.

استاندار کرمان گفت: نمونه آن موافقت نامه های سرمایه گذاری در استان است که نشان داد اقتصاد درون زا در استان کرمان چه ظرفیت بالایی است که از حوزه های مختلف برای سرمایه گذاری می آیند.

وی خاطرنشان کرد: شما مدیران دلسوز و پاک مقصر نیستید اما چه کنیم که ساز و کار اداری دست و پاگیر شده است.

رزم حسینی گفت: ما موافقت نامه های سرمایه گذاری را سطح بندی و اولویت بندی خواهیم کرد و چندین پروژه کلیدی را در دستور کار قرار خواهیم داد و آنها را سال آینده عملیاتی می کنیم.

تدوین منشور انتخابات صالح اولین بار در کرمان

وی گفت: ما سال آینده انتخابات مهمی را پیش رو داریم و منشور انتخابات صالح را اولین بار در کرمان توسط گروه های نجیب سیاسی کلید خواهیم زد.

استاندار کرمان با اشاره به برگزاری نشست کارگروه توسعه سیاسی در کرمان افزود: ما باید اخلاق انتخابات را رعایت کنیم، دروغ نگوییم، تهمت نزنیم و تبلیغاتمان باید تبلیغات اسلامی باشد.

وی بیان کرد: پس از این همه برگزاری انتخابات منشور و اصولی را می نویسیم که همه پایبند به آن باشیم و پس از 36 سال گروه های سیاسی باید به عقلانیتی رسیده باشند که انتخاباتی در فضایی کاملا رقابتی، آزاد و سالم را برگزار کنند.

رزم حسینی تصریح کرد: دولتی که در استانداری کرمان است و فرمانداران موظف هستند مر قانون را عمل کنند نه به چپ و نه به راست.

وی گفت: شورای تامین استان به جد دنبال تدوین آیین نامه نظم و انضباط اجتماعات است.

استاندار کرمان افزود: هر اجتماعی که مجوز قانونی می گیرد طبق قانون هم متولیان و برگزارکننذگان باید نظم را برقرار کنند و هم سخنرانان خطوط قرمز را در نظام جمهوری اسلامی رعایت کنند و مطالب تحریک آمیز که موجب تنش شود بیان نشود.

وی بیان کرد: نگذاریم در استانی که مردم بسیار نجیب، شهید پرور و بزرگانی در کشور دارد بخواهیم فضا در مسیر دیگری قرار گیرد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران