استاندار کرمان: 10 درصد خودروی کشور در کرمان تولید می شود

رزم‌حسینی: 85 درصد کالاهای وارداتی به ایران از کرمان عبور می‌کند/ از آنجا که ایران و استان کرمان دارای مزیت‌های خوب اقتصادی هستند، کشورهایی مانند چین، کره، آلمان و بخش‌هایی از کانادا در استان کرمان فعال شده‌اند  

استاندار کرمان گفت: 85 درصد کالاهای وارداتی به ایران از خاک کرمان عبور می‌کند. 

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا رزم‌حسینی در دیدار با سفیر هند در ایران اظهار داشت: شرایط ایران نسبت به گذشته از نظر محاسبات بین‌المللی و داخلی بهتر شده است و بعد از استقرار دولت روحانی هیئت‌های بسیاری از کشورهای مختلف در استان کرمان حضور پیدا کرده‌اند.

وی بیان داشت: از آنجا که ایران و استان کرمان دارای مزیت‌های خوب اقتصادی هستند، کشورهایی مانند چین، کره، آلمان و بخش‌هایی از کانادا در استان کرمان فعال شده‌اند.

استاندار کرمان افزود: کرمان رابطه دیرینه‌ای با هند داشته است و در تاریخ کرمان تجار خوبی داشته‌ایم که با هند مبادلات تجاری انجام می‌داده‌اند.

رزم‌حسینی عنوان کرد: 85 درصد کالاهای وارداتی به ایران از خاک کرمان عبور می‌کند و کرمان یک استان معدنی است و رتبه نخست معدنی کشور را دارد و 42 مواد معدنی کشف‌شده در استان کرمان داریم که فقط پنج ماده معدنی فعال است.

وی ادامه داد: زمینه سرمایه‌گذاری خوبی برای شرکت‌های متخصص در بخش معادن استان کرمان وجود دارد و اکتشافات معدنی در کرمان در 50 سال قبل انجام شده است.

رزم‌حسینی به بیان پیشنهادات عملیاتی برای هند در راستای فعالیت در استان کرمان پرداخت و اضافه کرد: بر اساس تسهیلاتی که دولت برای شرکت‌های اکتشافی قرار داده است، 6 هزار دامنه معدنی در استان کرمان آماده واگذاری به متقاضیان است و فرصت خوبی برای شرکت‌های علاقه‌مند به فعالیت در حوزه معادن کرمان فراهم است.

وی یادآور شد: استان کرمان در بخش انرژی به 5 هزار مگاوات برق نیاز دارد و اگر شرکت‌هایی باشند که فاینانس انجام دهند، دولت خرید تضمینی برق را انجام می‌دهد.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: ایران دارای شبکه پیوسته برق است و اگر در کرمان برق تولید شود حتی امکان صادرات این برق به برخی از کشورهای همسایه وجود دارد.

رزم‌حسینی بخش حمل و نقل ریلی را یکی دیگر از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان کرمان برشمرد و افزود: 60 میلیون تن جابه‌جایی مواد معدنی در استان کرمان طی سال‌های آینده صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: شرکت‌های هندی در زمینه ریلی فعالیت می‌کنند و با آنها آشنایی دارم و آمادگی برای همکاری بیشتر با شرکت‌های هندی در استان کرمان وجود دارد.

استاندار کرمان عنوان داشت: استان کرمان دارای سه منطقه ویژه اقتصادی فعال است و یکی از این مناطق به تولید خودرو اختصاص دارد و حدود 10 درصد خودروی ایرانی در کرمان تولید می‌شود.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه استان کرمان در بخش تامین مواد اولیه دارویی ظرفیت بسیار بالایی دارد، افزود: 14 میلیون نفر جمعیت در جنوب شرقی ایران زندگی می‌کنند، اما این منطقه فاقد کارخانه داروسازی است و اگر هند تکنولوژی لازم در حوزه داروسازی داشته باشد، می‌تواند در زمینه صنعت داروسازی در کرمان فعال شود.

وی ادامه داد: دفتر مشترک تجاری کرمان و هند راه‌اندازی شود و فرصت‌های عملیاتی استان کرمان را شناسایی کنند.

استاندار کرمان یادآور شد: استان کرمان برای سرمایه‌گذاران واقعی فرش قرمز پهن کرده است و 20 میلیارد دلار سرمایه‌گذار در حوزه معدن در کرمان در حال انجام است و 10 میلیارد دلار موافقت‌نامه در حال اجرا و یا در مرحله مطالعات فنی و اقتصادی داریم.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران