استاندار کرمان در گفت و گوی خبری شبکه کرمان: اجرای موافقت نامه های سرمایه گذاری پیگیری می شود

رزم حسینی: امسال آغاز خوبی داشت / بتدریج پیشرفت ها در زمینه اجرایی شدن موافقت های سرمایه گذاری را به ملت و مردم شریف کرمان و رسانه ها خواهیم گفت/ قاعدتا در این مسیر موانعی وجود دارد و اینگونه نیست که بتوان براحتی سرمایه گذاری را انجام داد/ دولت به بخش قوانین مزاحم برای بررسی و رفع موانع توجه کرد / طرح کارآفرینان جوان اجرایی می شود  

استاندار کرمان گفت: با همین ساختار و شیوه فعلی در سال 94 یکی از برنامه ها و کارهای اصلی مسوولان استان پیگیری اجرایی شدن موافقت نامه های سرمایه گذاری در چارچوب مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان است.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی شبانگاه شنبه در گفت و گوی ویژه خبری شبکه کرمان افزود: در این زمینه طرح ها، مسوولان پیگیر آنها و اینکه در چه حوزه ای چه کسانی کار کنند، مشخص است.

وی ادامه داد: بتدریج پیشرفت ها در زمینه اجرایی شدن موافقت های سرمایه گذاری را به ملت و مردم شریف کرمان و رسانه ها خواهیم گفت.

وی با اشاره به اینکه قاعدتا در این مسیر موانعی وجود دارد و اینگونه نیست که بتوان براحتی سرمایه گذاری را انجام داد، گفت: این قوانین مزاحم در سال گذشته مطرح شد و صدای آن هم خیلی بلند بود و به بسیاری از جاها رسید.

رزم حسینی، تصریح کرد: دولت هم در بخش قوانین مزاحم توجه کرد که در دستور کار خود برای بررسی و رفع موانع قرار داد و هم در بحش اختیارات مسوولان در استان ها، پیشنهاداتی دادیم و انتظاراتی را مطرح کردیم که امیدواریم تحقق پیدا کند.

نگاه توسعه ای به استان

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه نگاه ما به اداره استان یک نگاه توسعه ای است، گفت: معتقدیم که استاندار و یا فرماندار نه تنها باید کار و امور اداری استانی را انجام دهد بلکه فراتر از آن باید مسوولیت پیشرفت و توسعه استان را بر عهده بگیرد.

وی که با موضوع برنامه های کرمان در سال 1394 با مردم سخن می گفت افزود: با این نگاه ما سعی کردیم در استان کرمان شرایطی را فراهم کنیم که حضور سرمایه گذاران را در بخش های مختلف فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: یکی از زمینه های مناسب برای جذب سرمایه گذاری در استان کرمان، شرایط همدلی و وحدت سیاسی است.

رزم حسینی، با اشاره به اینکه بر اساس ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران، اگر بخواهیم پیشرفت و توسعه ای در استان داشته باشیم، تنها استاندار و فرماندار مسوول نیست، افزود: بلکه همه ارکان حکومت باید مسوول امر توسعه و پیشرفت متمرکز باشند.

استاندار کرمان تصریح کرد: بدنبال الگویی بودیم که مثلث توسعه را مطرح کردیم که خوشبختانه با اقبال خوبی از سوی دستگاههای اجرایی، سرمایه گذاران، کارآفرینان، نمایندگان مجلس و ائمه جمعه روبرو شد.

وی بیان کرد: خوشبختانه موجب شد که زمینه سرمایه گذاری 750 هزار میلیارد ریالی تفاهم نامه سرمایه گذاری فراهم شود که این کار بزرگی در استان کرمان بود و باعث شد همدلی همه دستگاههای اجرایی و سیاسی برای پیشرفت استان اتفاق بیفتد و ثمره آن همین میزان سرمایه گذاری غیردولتی در بخش اقتصاد و عمران استان کرمان است.

رزم حسینی، خاطرنشان کرد: کتابچه ای در این رابطه توزیع کردیم و رسانه ها کاملا در جریان کار ما هستند.

وی تاکید کرد: ما خواستیم که رسانه ها در همه جلسات ما حضور داشته باشند و معتقدیم که اگر رسانه ها به عنوان یک مطالبه گر، منصفانه و معتقد هم از مسوول و سرمایه گذار و کارآفرین و هم از متصدی امر سرمایه گذاری سووال کنند حتما می تواند مسوولان را پاسخگوی مناسبی قرار دهد.

رزم حسینی تاکید کرد: نقش توسعه را از رسانه ملی می خواهیم و نقش نویی را برای رسانه ملی بازتعریف کنیم.

وی اظهار کرد: این طرح ها در بخش های انرژی، معدن و صنعت، گردشگری، میراث فرهنگی، عمرانی و سلامت هستند که موافقت نامه های آنها آماده شده که بعضی ها در حال اجرا، بعضی ها در حال اخذ مجوزهای لازم برای اجرا و بعضی ها در حال مطالعه و بررسی های فنی و اقتصادی هستند.

دستاورد مذاکرات هسته ای امیدوارکننده بود

استاندار کرمان، در ادامه ضمن تبریک سال نو به مردم شریف و نجیب کرمان گفت: نوروز امسال نوروز نویی برای مردم ایران بود.

وی اظهار کرد: پس از اینکه ما با یک چالش جهانی روبرو بودیم دستاورد مذاکرات هسته ای، دستاورد امیدوار کننده ای بود و هست.

رزم حسینی، تصریح کرد: شیرینی این مذاکرات موجب شد که امسال را که رهبر معظم انقلاب را سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری کردند، آغاز خوبی داشته باشد.

روند جذب گردشگر خارجی در استان کرمان فزاینده خواهد بود

استاندار کرمان در ادامه با اشاره به شکل گیری ستاد تسهیلات نوروز هر سال قبل از عید نوروز، گفت: یکسری دستگاههای اجرایی مرتبط با این ایام در این ستاد عضو هستند و مسوولیت دارند و مقدمات را برای حضور گردشگران داخلی و خارجی فراهم می کنند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه امسال هم این کار صورت گرفت و مسوولان مربوطه حضور داشتند و تقریبا بسیج عمومی در استان شکل گرفت.

رزم حسینی، تصریح کرد: این تلاش ها باعث شد با همه امکانات شرایطی را فراهم کنیم که جذب گردشگر را افزایش دهیم و زمینه مساعدی را برای اقامت بیشتر در استان کرمان فراهم کنیم.

وی ادامه داد: در ایام نوروز امسال حجم قابل ملاحظه ای مسافر وارد استان شدند و اقامت داشتند و از مناطق گردشگری و جاذبه های تاریخی و میراث فرهنگی استان بازدید کردند.

استاندار کرمان بیان کرد: این روند در طی سال های آینده فزاینده خواهد بود و دلیل آن فراهم کردن زیرساخت های خوبی است که دولت تدبیر و امید در سال گذشته و سال جاری در حوزه میراث فرهنگی و شهرداری ها ایجاد کرده است.

رزم حسینی، خاطرنشان کرد: حضور گردشگر خارجی در استان ما 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت و می توان گفت این روند فزاینده خواهد بود.

وی گفت: در نظرسنجی که مسوولان مربوطه در سراسر استان انجام دادند، رضایت نسبی از امکاناتی که استانداری و همه دستگاههای اجرایی استان فراهم کرده بودند، وجود داشت.

همکاری خوب کشاورزان در صرفه جویی آب

وی ادامه داد: در سالی که گذشت بر اساس ایده که از استان کرمان آغاز شد، مدیریت صرفه جویی در بخش کشاورزی را آغاز کردیم که پیرو آن طرح همیاران آب را مطرح شد.

استاندار کرمان اظهار کرد: حدود چهار ماه کار کارشناسی توسط کارشناسان، کشاورزان و بخش خصوصی انجام گرفت و موجب تهیه یک سند و اجرایی شدن آن و در سال گذشته بخشی از آن اجرا شد.

رزم حسینی افزود: منابع بسیاری خوبی را در آبیاری تحت فشار جذب کردیم که در سال گذشته رتبه اول را در این زمینه در کشور داشتیم زیرا چون طرح داشتیم، برنامه از قبل تعیین شده بود و سند راهبردی اساسی و اجرایی برای مدیریت صرفه جویی در منابع آب بخش کشاورزی انجام گرفت.

وی تاکید کرد: این کار ادامه خواهد یافت و خوشبختانه 50 میلیون مترمکعب صرفه جویی در مصرف آب داشتیم و این موضوع راستی آزمایی نیز شد.

استاندار کرمان گفت: همه کشاورزان می دانند و همکاری خوبی هم بویژه در شهرستان کرمان داشتند و خود آنها داوطلب در خاموشی چاهها، نصب کنتورهای هوشمند و تغییر الگوی کشت کشاورزی شدند.

وی گفت: این روند یک سند دائمی است و ما باید در بخش کشاورزی همواره صرفه جویی کنیم و در کشور کم آبی مانند ایران و استان کم آبی مانند کرمان نباید اسراف در زمینه مصرف آب وجود داشته باشد.

رزم حسینی، بیان کرد: یکی از کارهای اساسی که ادامه خواهیم داد برگزاری نشست های شورای آب استان کرمان در فرمانداری ها و استانداری خواهد بود که در این مسیر امیدواریم از همین آب موجود در بخش کشاورزی که شش میلیارد مترمعکب آب است، بتوانیم بخشی از آن را برای آشامیدن پس انداز کنیم.

وی ادامه داد: برای تامین آب آشامیدنی کرمان نیز اکنون دولت منابعی را تخصیص داده است.

استاندار کرمان افزود: همچین دولت در حال خرید بخشی از چاههای بخش کشاورزی است تا در سال جاری کمبود آب آشامیدنی مرتفع شود.

وی اظهار کرد: در کنار این اقدام، طرح های انتقال آب را داریم که به موازات همین طرح همیاران آب است که خوشبختانه سال گذشته جلسات بسیار خوبی برای انتقال آب از سد صفارود برگزار شد.

وی ادامه داد: فردا اسناد خط انتقال آب از سد صفارود به شهر کرمان باز خواهد شد و پیمانکار انتخاب می شود.

رزم حسینی، بیان کرد: برای این طرح 38 کیلومترمربع تونل انتقال آب ایجاد خواهد شد که بزرگترین تونل خاورمیانه در این رابطه محسوب می شودو اگر این انتقال صورت بگیرد می توانیم بگوییم تا حدودی مسئله آب آشامیدنی کرمان را حل خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه مورد دیگر انتقال آب از بهشت آباد به کرمان بود که در شورای عالی آب کشور هم طرح تصویب شد، گفت: در سال جاری یک منابع مختصر برای اجرای آن مطرح شده اما طرح دراز مدتی است.

استاندار کرمان افزود: این طرح را دنبال می کنیم و به صورت جدی هم سهم 180 میلیون مترمکعب آب که برای شمال استان کرمان پیش بینی شده را در دستور کار داریم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه انتقال آب از خلیج فارس در حال حاضر برای بخش صنعت طرح در حال اجراست و حدود 110 میلیون مترمکعب آب از خلیج فارس به گل گهر، سرچشمه و چادرملو یزد انتقال می یابد که قراردادهای آن بسته شده و طرح در حال اجراست.

رزم حسینی، تصریح کرد: امیدواریم بر اساس طرح های وزیر نیرو بتوانیم خط جدیدی را در کنار این خط از خلیج فارس برای آب آشامیدنی هم انتقال دهیم که هنوز مطالعات اقتصادی این طرح تمام نشده و پیش بینی می شود که قیمت تمام شده آن بالا خواهد بود.

وی ادامه داد: به هر حال این طرح یکی از طرح هایی است که دولت مطالعات آن را جدی گرفته است.

استاندار کرمان افزود: در بخش صنعت پیش بینی می کنیم ظرف چهار سال آینده این آب از خلیج فارس انتقال یابد، اما آنچه که می توانیم اکنون روی آن حساب کنیم انتقال آب از بهشت آباد است.

وی تصریح کرد: همچنین بحث انتقال آب از عمان نیز مطرح شده که در حال مطالعه و بررسی است که استان کرمان و استان هایی که در حاشیه کویر هستند می توانند از این خط اصلی انتقال آب استفاده کنند.

رزم حسینی، بیان کرد: مهم این است که در این دولت مسئله بحران آب در استان کرمان بصورت جدی مورد توجه قرار گرفت و همه مسوولان می دانند که کرمان در خط قرمز آب است و در این راستا توجه ویژه هم شده و مسوولان استان اولویت های اصلی خود را بحث آب می دانند.

وی تاکید کرد: در بحث آب راهبرد اساسی و عملگرایانه را انتخاب کردیم و مورد تصویب دولت نیز هست و تکلیف استان مشخص شده است.

استاندار کرمان تاکید کرد: اما ما باید صرفه جویی را در سال جاری ادامه دهیم که کشاورزان همکاری خوبی در تغییر الگوی کشت داشته باشند که یک کار اساسی و یک استراتژی در نحوه کشت، برداشت و فروش است که اگر این اتفاق بیفتد ما می توانیم امیدوار باشیم که برای نسل آینده هم آب خواهد بود و مردم به معاش و کشاورزی می پردازند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل عدم استفاده مناسب و بی رویه از آب باعث شده که دچار کم آبی شویم و بعد اعلام کنیم که بحران آب داریم.

استاندار کرمان افزود: باید به سمت تولید محصولاتی که آب کم مصرف می کنند برویم و محصولاتی که آب زیادی مصرف می کنند را خریداری کنیم.

رزم حسینی، تصریح کرد: در بخش کشاورزی، کشاورزان در ارزوئیه بخش قابل ملاحظه ای از تولید هندوانه سال گذشته را نکاشتند و به سمت کاشت گندم رفته اند و این نشان می دهند که کشاورزان متوجه بحران و کمبود آب هستند.

وی ادامه داد: طرح همیاران آب را اجرایی می کنیم و از همه افرادی که می توانند آن را انجام دهند، کمک می گیریم.

وی با اشاره به اینکه نقطه بهینه ای بین کشاورزی و صنعت وجود دارد، گفت: صنعت همیشه و در همه جا اقتصادی تر از کشاورزی است زیرا مصرف هر مترمکعب آب در بخش کشاورزی شش هزار ریال بهره وری کشاورزی دارد اما در بخش صنعت 860 هزار ریال بهره وری دارد.

استاندار کرمان اظهار کرد: اگر طرح همیاران آب خوب اجرا شود ما به آن نقطه بهینه خواهیم رسید و بازار آب در کرمان راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: اگر آب قیمت پیدا کند، تجارت خوبی راه می افتد ضمن اینکه کشاورزی نیز باید حفظ شود.

کاهش بروکراسی اداری از سیاست های دولت است

رزم حسینی، بیان کرد: در مورد اجرایی شدن طرح های توسعه در استان باید به این نکته توجه کرد که در ساختاری کار می کنیم که دیوان سالاری صد ساله دارد و این بروکراسی موجب شده هر آدم موفقی هم که در این دولت می آید به دلیل همین بروکراسی خیلی نتواند رضایتمندی را داشته باشد و یا خودش از عملکرد خود راضی باشد.

وی ادامه داد: فکر می کنم پیشنهادات عمل گرایانه و مصادیق اجرایی که کمک به توسعه و پیشرفت استان می کند را ارائه دادیم و نخواستیم که این اختیارات را به استاندار بدهند بلکه اختیارات به دستگاههای مرتبط با وزارتخانه را به استان دهند.

استاندار کرمان گفت: در استان کرمان کمبود سه هزار تخت بیمارستانی وجود دارد و همین الان بیمارانی از استان کرمان به استان های دیگر می روند که این بحث اصلی استان کرمان است.

وی بیان کرد: با وزیر بهداشت گفت و گو کردیم و گفتیم شما که ارز دولتی و وام نمی دهید، حداقل مجوز بدهید و بگذارید مردم علاقمند به سرمایه گذاری در حوزه سلامت بیایند و سرمایه گذاری کنند.

رزم حسینی، افزود: ما نمی توانیم منتظر بمانیم که دولت در این زمینه سرمایه گذاری کند، اصلا منابع دولت برای این کار کافی نیست و سیاست های اقتصاد مقاومتی در کاهش تصدی گری دولت و افزایش تصدی گری مردم است که راهبرد نظام جمهوری اسلامی است.

وی گفت: وزیر بهداشت از این پیشنهاد بسیار استقبال کرد و پذیرفت که اختیارات ماده 20 را به دانشگاه علوم پزشکی کرمان بدهد که این یک اقدام بسیار مثبتی است.

استاندار کرمان تصذیح کرد: در سال گذشته ستاد سرمایه گذاری در بخش سلامت را تشکیل دادیم و فراخوان نیز اعلام می کنم که هر کس علاقمند است ورود کند.

رزم حسینی، ادامه داد: بر طبق برآوردهای ما ورود در این حوزه صرفه اقتصادی دارد و اگر جایی به مانع برخورد کردند به استانداری مراجعه کنند و ما به آنها بویژه برای بیمارستان های بالای 200 تخت کمک خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: حتی آمادگی داریم مدیریت بخش های بیمارستان های دولتی را با مکانیزمی مشخص به بخش خصوصی واگذار کنیم اما خدمات دولتی ارائه دهند که این کار شدنی است و دولت هم تشویق می کند و حاضریم کار را انجام دهیم.

وی تاکید کرد: در سایر حوزه ها نیز با چنین موانعی روبرو هستیم.

استاندار کرمان گفت: ما با وزرا گفت و گو کردیم و به صورت کتبی درخواست ها را داده ایم و گفته ایم که این بروکراسی مصیبتی برای اداره کشور شده است که بالاخره باید تحول اداری جدی صورت بگیرد.

وی افزود: از سیاست های دولت تدبیر و امید کاهش این بروکراسی هاست.

طرح کارآفرینان جوان اجرایی می شود

استاندار کرمان ادامه داد: لیست شرکت ها و افرادی که تفاهم نامه سرمایه گذاری با استانداری امضا کرده اند مشخص است و همه شرکت های نامدار ایران هستند.

وی ادامه داد: همه آنها تخصص های ویژه در حوزه کاری خود دارند بلکه عده ای از آنها پروژه در استان کرمان دارند و می خواهند کار توسعه را انجام دهند.

رزم حسینی، تصریح کرد: این شرکت ها کاربلد هستند و سرمایه و تخصص و تجربه لازم را دارند؛ در این حوزه کارها تفکیک شده و مشخص است و برخی شرکت ها تاسیس شدند و کارهای خود را انجام می دهند.

وی ادامه داد: موانع در مجوزهای دولتی و در بروکراسی و تسهیلات دولتی وجود دارد که ما می پذیریم و تا جایی که در چارچوب استانداری کرمان بوده حمایت کردیم و فکر نمی کنم کسی اعتراف نکند که واقعا این فرش قرمز برای سرمایه گذاران پهن شده است.

استاندار کرمان افزود: البته مشکلاتی در مسیر است که سعی می کنیم آنها را برطرف کنیم که به عنوان مثال برای رفع مشکل یکی از این شرکت ها مستقیما با رییس بانک مرکزی مشکل را حل و فصل کردیم.

وی با اشاره به شرکت های متوسط و کوچک افزود: در این حوزه امسال دنبال طرحی هستیم و مطالعات آن را آغاز می کنیم که طرح کارآفرینان جوان نام دارد.

رزم حسینی، تصریح کرد: ما از شغل کارآفرینی تعریفی نکردیم و فکر می کنیم که یا باید دولت شغل ایجاد کند و یا عده ای وام بگیرند که آیا موفق شوند و یا موفق نشوند.

وی افزود: این کار شاید شدنی باشد که در وهله اول کارآفرین جوان را مطرح می کنیم؛ کارآفرینی عبارتی است که طرف در وجود خود یک استعدادی را می بییند و آمادگی دارد که خلق یک کاری را انجام دهد.

وی گفت: اگر جوانی که تخصص کاری را دارد و یا مدرک تحصیلی مرتبط با کاری که انجام می دهد دارد، علاقمند به کارآفرینی باشد آموزش های کارآفرینی کوتاه مدت را بصورت رایگان در اختیار او قرار می دهیم.

رزم حسینی، بیان کرد: وامی که به کارآفرین می دهیم خرد و برای شغل های کوچک است اما برای اینکه از بازگشت آنها مطوئن شویم وام را به کسانی خواهیم داد که وثائق معتبر داشته باشند.

وی ادامه داد: در حال کامل کردن این طرح هستیم و از تجربیات گذشته استفاده می کنیم.

وی افزود: کار جدیدی است و منابع دولتی زیادی هم نمی خواهد، از شرکت های توسعه گرا و از بانک هایی که علاقمند هستند که وام های بدهند در این رابطه کمک می گیریم و ما در شورای عالی بانک های استان آن را دنبال می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تا یک ماه آینده طرح کامل می شود و می خواهیم در این فضا کار کنیم و به دنبال کارآفرین جوان هستیم.

استاندار کرمان تاکید کرد: کافی است که هزار نفر کارآفرین تربیت و شناسایی شوند و هر یک یک می توانند یک هلدینگ و کمپانی برای شهر خود باشند.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط و فضا کم کار کردیم، اظهار کرد: امسال علاوه بر طرح های مطرح شده با همکاری اتاق بازرگانی مسوولیت های کارآفرینی را بر دوش اتاق بازرگانی می گذاریم که از وظایف ذاتی اتاق بازرگانی است.

رزم حسینی، تاکید کرد: همانطور که راهنمای گردشگری داریم باید راهنمای اقتصادی جوانان داشته باشیم و جوان دانش آموخته بداند از چه مسیری برود و چگونه کارآفرینی کند.

10 طرح بزرگ شهری در سال گذشته کلید خورد

استاندار کرمان با اشاره به اینکه معتقدیم شهر کرمان آنگونه که باید پیشرفت کند، نکرده است و بعضی اوقات دوستان از بکار بردن واژه عقب افتاده بریا شهر کرمان نارحت می شوند اما این یک واقعیت است.

وی اظهار کرد: شهر را شایسته مردم کرمان نساختیم، دیگران و بویژه شهردار زحمت کشیدند و اگر از شهردار و اعضای شورای شهر سووال کنید، از اوضاع شهر راضی نیستند.

رزم حسینی، تصریح کرد: یکی از کارهایی که دنبال کردیم با توجه به اینکه شهرداری منابع مالی نقد ندارد، ما باید برای آن منبع خلق کنیم.

استاندار کرمان افزود: یکی از شرکت های معتبر که امکان ورود به شهر کرمان برای او برای اجرای طرح های شهری بود، حضور یافت که 10 طرح را در شهر کرمان در سال گذشته کلید زدیم که گره های ترافیکی شهر کرمان را مرتفع خواهد کرد.

وی گفت: ما معتقدیم اگر این طرح ها اجرا شود تا 25 سال آینده در شهر کرمان مشکل ترافیکی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه آنهایی که در شهر کرمان زندگی می کنند سال 93 را کاملا متفاوت از سال 92 دیدند؛ افزود: بالاخره کارهای خوبی در شهر شده، زیباسازی شده و محور گردشگری بازار کرمان بازسازی شد که این روند ادامه خواهد داشت.

رزم حسینی تصریح کرد: حرکتی که برای بازسازی، نوسازی و زیباسازی شهر و اجرای پروژه های عمرانی آغاز کرده ایم حدود 6 هزار میلیارد ریال پروژه به جز پروژه هایی که بخش خصوصی از قبل بر روی آنها کار می کند و برخی طرح هایی که در دستور کار ما قرار دارد، است.

وی افزود: نقش تاریخی کرمان همواره موتور توسعه جنوب شرقی ایران بوده و معتقدیم کرمان این نقش را می تواند بخوبی ایفا کند مشروط بر اینکه لوازم کار را فراهم کند.

طرح انتخابات صالح با کمک گروه های سیاسی اجرا می شود

وی از رهبر معظم انقلاب برای نامگذاری سال، با عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی به عنوان یکی از ضرورت های اصلی و حیاتی کشور قدردانی کرد و گفت: ما در سایه وحدت می توانیم پیشرفت کنیم.

استاندار کرمان اظهار کرد: در سال جاری که سال حساسی است؛ جناح ها و گروه های سیاسی می خواهند رقابت کنند اما حرف ما این است که شما نباید شرایطی را فراهم کنید که استان از توسعه باز بماند زیرا شما می خواهید به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی برای پیشرفت استان کرمان انتخاب شوید.

رزم حسینی، افزود: طرحی را با همکاری گروه های سیاسی با عنوان 'انتخابات صالح' اجرا می کنیم که با مشارکت آنها خواهد بود.

وی تاکید کرد: اخلاق انتخاباتی را رعایت کنید، تهمت نزنید، دروغ نگویید، شب نامه چاپ نکنید، مجالس را بر هم نزنید، قانون وجود دارد و ما حتی در حال تهیه پیوست امنیتی هستیم که اگر اجتماعی می خواهد تشکیل شود و مجوز گرفتند باید امنیت آنها حفظ شود.

استاندار کرمان بیان کرد: البته سخنران ها نیز باید رعایت کنند، خطوط قرمزی وجود دارد و آن را تعریف کنند و اگر خدای نکرده افرادی را تحریک کنند و عده ای احساساتشان جریحه دار شود، ممکن است مسائلی پیش آید.

رزم حسینی، تصریح کرد: ما همه جوانب را دیدیم و در چارچوب سیاست های دولت تدبیر و امید انتخاباتی سالم، قانونی و آزاد و رقابتی را در استان کرمان با همکاری همه عقلای سیاسی انجام دهیم و در این حوزه امیدواریم نمونه کشور شویم.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران