نمایشگاه توانمندی های اقتصادی کرمان همزمان با سفر رییس جمهوری برپا می شود + 5 خبر

سایر خبرهای استان: تجلیل یک پیشکسوت از خدمات استاندار کرمان/ معاون استاندار: برنامه ریزی لازم برای فروش محصولات کشاورزی انجام شد/ اختلاس در شرکت سهامی عدالت کزمان/ تدابیر استانداری برای حمل محصول کشاورزی در جنوب کرمان/ 5387 کیلومتر راه روستایی باید در استان کرمان احداث شود  

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی جنوبشرق گفت: دومین نمایشگاه توانمندی های اقتصادی، تولیدی و صنایع دستی و گردشگری کرمان همزمان با سفر رییس جمهوری به استان برگزار خواهد شد.

محمدحسین میرزایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به احتمال زیاد تاریخ نمایشگاه بین المللی با حضور 19 کشور آفریقایی تغییر خواهد کرد و به خردادماه موکول شود.

وی گفت: اولین نمایشگاه و جشنواره زنان کارآفرین استان کرمان همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته زن در محل نمایشگاه بین المللی جنوبشرق کشور برپا می شود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه از 23 تا 27 فروردین به مناسبت هفته زن مورد بازدید علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی جنوبشرق گفت: قرار است چند غرفه هم برای شرکت کنندگان از سطح کشور اختصاص داده شود تا در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

وی افزود: این نمایشگاه اولین بار به صورت منسجم در استان کرمان برگزار می شود و نمایشگاه بین المللی جنوبشرق کشور آماده برگزاری این رویداد در سطح وسیع است.

میرزایی گفت: تولیدات زنان کارآفرین شامل انواع صنایع دستی و شیرینی پزی و موارد دیگر در این نمایشگاه به معرض دید عموم گذاشته خواهد شد و همچنین یک سالن برای نمایشگاه و یک سالن دیگر برای برگزاری جشن های هر روزه تدارک دیده شده است.

وی افزود: کمیته ای برای برپایی این نمایشگاه با نمایندگان سایر دستگاه های مربوط تشکیل شده است و نمایشگاه با همکاری اداره کل امور بانوان استانداری کرمان، شرکت نمایشگاه های بین المللی جنوبشرق و ادارات مربوط دایر می شود.

وی اظهار کرد: نمایشگاه کاشی و سرامیک و لوازم بهداشتی ساختمان و همچنین اولین نمایشگاه تخصصی مادر، کودک و نوزاد به صورت جداگانه برای برگزاری در اردیبهشت ماه سالجاری در حال برنامه ریزی است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی جنوبشرق افزود: نمایشگاه تخصصی جهیزیه عروس، نمایشگاه مبلمان خانگی و اداری هم از دیگر نمایشگاه های سال جاری در محل سایت نمایشگاه های بین المللی جنوبشرق خواهد بود.

وی گفت: برای سال 94 بیش از 25 نمایشگاه تدارک دیده شده است که هر ماه دو یا سه نمایشگاه را در محل سایت خواهیم داشت.

وی افزود: سال گذشته 10 نمایشگاه برگزار شد که به طور متوسط بیش از 100 هزار نفر از هر نمایشگاه بازدید کردند.

میرزایی با اشاره به اینکه برپایی چنین نمایشگاه هایی بستر پویایی اقتصاد استان را فراهم می کند خاطرنشان کرد: برندهای تولیدی کشور و استان در این نمایشگاه ها حضور پیدا می کنند و بین اقشار مختلف مردم مطرح می شوند و همچنین زمینه آشنایی مردم را با تولیدکنندگان داخلی فراهم می کند.

وی گفت: برپایی چنین نمایشگاه هایی شهر و استان را پویا می کند و اشتغالزایی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه اکثر نمایشگاه های برگزار شده برای اولین بار دایر شدند اضافه کرد: مردم کرمان حق دارند بعد از چندین سال رکود نمایشگاهی محلی را برای دیدن هر آنچه مورد نیازشان هست داشته باشند.

میرزایی با اشاره به نامگذاری سال جدید با عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: امیدواریم در سال 94 همه دست به دست یکدیگر به پیشرفت و عزت استان کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور بیش از پیش بپردازیم و روز به روز بر رونق اقتصادی استان با فعالیت هایی که انجام می دهیم افزوده شود.

وی همچنین به بریدگی بلوار شهید صدوقی برای راحتی عبور و دور زدن خودروی بازدیدکنندگان اشاره کرد و افزود: احداث این بریدگی تا پایان همین هفته کلید می خورد و به احتمال زیاد تا اوایل اردیبهشت به پایان می رسد.

 

تجلیل یک پیشکسوت از خدمات استاندار کرمان

پیشکسوت و فعال اجتماعی و ورزشی استان کرمان گفت: در 500 روز گذشته و با روی کارآمدن استاندار جدید کرمان خدمات بزرگی به مردم این استان ارایه شده است.

محمد صنعتی روز سه شنبه در حالی که در دفترش میزبان استاندار کرمان و جمعی از مدیران استان بود افزود: از سال 1340 همواره با استانداران کرمان بوده ام و شاید بتوان گفت در مدت مذکور 100 برابر همه استانداران قبلی کرمان کار شده است.

وی بیان کرد: کارهای همه استانداران کرمان را رصد کرده ام و بعضی ها در گذشته کار خاصی برای استان انجام ندادند.

وی گفت: فقط می توان در قرارداد 500 میلیارد تومانی با قرارگاه خاتم الانبیاء عنوان کرد که هر روز از 500 روز کاری استاندار کرمان یک میلیارد تومان قرارداد منعقد شده است.

صنعتی با بیان اینکه 70 سال است در اجتماع کار می کند افزود: این ارقام برای من باورکردنی نبود و نشان دهنده انجام کار بزرگ است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه های سرمایه گذاری در استان، اقدامات در نظر گرفته شده برای توسعه کشاورزی و معدن بویژه در جنوب استان اظهار کرد: استاندار کرمان دردها را درک کرده و شناخته است و سعی می کند آنها را برای مردم برطرف کند.

وی از شهردار کرمان برای زحمات چندین ساله وی قدردانی کرد و افزود: در لحظاتی که خردورزی های داخلی و خارجی باعث شده بود دست شهردار کرمان بسته شود خداوند استاندار کرمان را رساند.

صنعتی ضمن قدردانی از زحمات استاندار کرمان خطاب به وی گفت: شنیده ام در شبانه روز 20 ساعت کار می کنید که در این راستا برای شما موفقیت و توان بیشتر را آرزومندیم.

وی یکی دیگر از ویژگی های استاندار کرمان را فکر اقتصادی وی عنوان کرد.

وی از تصمیم استاندار کرمان مبنی بر حمایت هریک از تولیدکنندگان و صنایع بزرگ استان از یک رشته ورزشی قدردانی و این کار را بسیار خوب عنوان کرد.

استاندار کرمان امروز از بافت تاریخی شهر کرمان و برخی طرح های عمران شهری بازدید کرد و سپس در دفتر محمد صنعتی حضور یافت.

 

معاون استاندار: برنامه ریزی لازم برای فروش محصولات کشاورزی انجام شد

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار کرمان گفت: اولین ثمره همدلی و همزبانی دولت و ملت در سال جاری فروش محصولات کشاورزی است که از مدت ها قبل در این زمینه برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا محمدرضا فتوت شامگاه سه شنبه در نشست برنامه ریزی فروش محصولات کشاورزی جنوب کرمان که با حضور فرمانداران این منطقه به میزبانی کهنوج برگزار شد افزود: به منظور جلوگیری از افت قیمت محصولات کشاورزی برنامه ریزی های لازم برای تامین کامیون مورد نیاز برای حمل این محصولات انجام شده است.

وی بیان کرد: هدف از تشکیل این نشست هم اندیشی برای تولیدات کشاورزی جنوب، مرور مشکلات سال قبل و برنامه ریزی برای سال آینده است.

وی گفت: با توجه به اینکه در جنوب کرمان تولیدات بخش کشاورزی ویژه هستند لذا برنامه ریزی خاصی را می طلبد تا از متضرر شدن کشاورزان جلوگیری شود.

فتوت با بیان این که استاندار کرمان تاکید ویژه ای برای ساماندهی وضعیت قیمت محصولات کشاورزی جنوب کرمان دارد افزود: می طلبد مدیران استان، جنوب کرمان و فرمانداران از هم اکنون یک برنامه ریزی مدون داشته باشند زیرا ما در برابر کشاورزان مسوولیت سنگینی داریم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شعار سال که بر همدلی و همزبانی بین ملت و دولت تاکید دارد لذا مسوولان این شعار را سرلوحه کار خود قرار دهند زیرا دولت کارگزار ملت است و باید گام های موثری برای حمایت کشاورزان برداشته شود.

معاون استاندار کرمان گفت: سازمان جهاد کشاورزی هم به منظور جلوگیری از متضرر شدن کشاورزان باید به فکر کشت جایگزین باشد که هم مصرف آب را کاهش دهد و هم ارزش افزوده بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: با دستور استاندار کرمان و فرمانداران و با ریاست رییس سازمان جهاد کشاورزی ستادهای ویژه برای حمایت از کشاورزان تشکیل شده است تا اینکه دولت بتواند در کنار تولیدکنندگان باشد و از متضرر شدن آنها جلوگیری کند.

فتوت گفت: فضای امسال حساس است و مسوولان مرتبط با بخش تولید باید مشکلات را به حداقل برسانند که در این راستا نیز دولت در حد بضاعت خود در کنار کشاورزان و تولیدکنندگان است.

وی بیان کرد: در این زمینه رسانه ها نقش مهمی را بر عهده دارند و باید به شکلی عمل کنند که از حاشیه سازی ها جلوگیری شود.

وی از حمایت جدی دولت و استانداری کرمان از بخش تولید و کشاورزی خبر داد و گفت: دولت در بخش برداشت، فروش و فرآوری محصولات کشاورزی در کنار کشاورزان است.

معاون استاندار کرمان همچنین با اشاره به روز جهانی بهداشت بیان کرد: با توجه به اینکه جنوب کرمان بخش عمده ای از نیازهای استان را تامین می کند باید در سلامت تولیدات کشاورزی گام جدی برداشته شود.

وی از وارد مدار شدن نیروگاه یکهزار مگاواتی شهرستان کهنوج در آینده نزدیک خبر داد و گفت: بخشی از این نیروگاه قبل از پیک بار وارد مدار خواهد شد.

فتوت اضافه کرد: سال گذشته گندم کاران بدرستی حمایت نشدند و باید هرچه سریعتر مراکز خرید تضمینی گندم در شهرستان های جنوبی توسط تعاون روستایی راه اندازی شود.

وی سازمان تعاون روستایی را مسوول خرید گندم معرفی کرد و گفت: باید سازمان تعاون روستایی برای ایجاد مراکز جدید پیگیری کند.

فرمانداران و سایر اعضا نیز در این نشست به ارایه دیدگاه های خود پرداختند.

سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در جنوب کرمان با هفت شهرستان تولید می شود و این منطقه در تولید برخی محصولات رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

 

اختلاس در شرکت سهامی عدالت کزمان

دادستان عمومی و انقلاب کرمان از اختلاس میلیاردی و برداشت های غیر قانونی وجوه و اموال شرکت سهامی عدالت در استان خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دادگستری استان کرمان دادخدا سالاری افزود: با هدف اجرای منویات مقام معظم رهبری و رییس قوه قضاییه مبنی بر مبارزه با فساد اداری و اختلاس 13 نفر از متهمان این پرونده به اتهام دخل و تصرف در اموال و وجوه شرکت سهامی عدالت تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

وی گفت: با ارایه گزارش های جمع آوری شده از سوی دادستان، متهمان از سال 89 تا اوایل سال 92 اقدام به برداشت های غیرقانونی اموال این شرکت کرده اند که در کارشناسی های انجام شده دو تن از متهمان احضار، دستگیر و روانه زندان شدند.

دادستان کرمان افزود: متهم ردیف اول در مرحله اول 3 میلیارد ریال از حساب شرکت سهامی عدالت برداشت و به حساب شخصی خود واریز کرده است.

وی بیان کرد: این پرونده در حال کارشناسی و تحقیقات مقدماتی قرار دارد و دستگاه قضایی استان با اختلاس کنندگان بدون اغماض و مطابق قانون برخوردهای لازم را انجام می دهد.

 

تدابیر استانداری برای حمل محصول کشاورزی در جنوب کرمان

مشاور استاندار کرمان در امور کسب و کار گفت: با توجه به آغاز فصل برداشت محصول گوجه فرنگی ناوگان دولتی آماده حمل محصول تولیدی کشاورزان جنوب کرمان است.

به گزارش ایرنا محمدرحیم ابوسعیدی شامگاه سه شنبه در نشست بررسی و ساماندهی قیمت محصولات کشاورزی جنوب کرمان که با حضور معاون استاندار و فرمانداران جنوب در کهنوج برگزار شد افزود: با توجه به تجربیات سال گذشته و سنگ بنایی که در درجه بندی محصولات گذاشته شده کشاورزان نسبت به درجه بندی محصولات تولیدی خود توجه کنند.

وی با بیان این که از وزارت دفاع برای حمل محصول گوجه فرنگی کمک خواسته ایم گفت: برای حمایت از بخش کشاورزی علاوه بر اعلام آمادگی ناوگان حمل و نقل دولتی وابسته به وزارت دفاع با خریداران باسابقه کشور نیز مشورت شده است تا در فصل برداشت با مشکلی مواجه نشویم.

وی گفت: در همین راستا به این نتیجه رسیده ایم که هر اندازه سبد محصول کوچکتر باشد قیمت با روند خوبی روبرو خواهد شد.

مشاور استاندار کرمان از درجه بندی محصول در محل برداشت خبر داد و افزود: اگر از سبدهای 12 تا 14 کیلویی برای بسته بندی سر جالیز استفاده شود محصول با کیفیت تری را به مشتریان تحویل خواهیم داد.

وی گفت: دو کارخانه رب گوجه در جنوب کرمان به دلیل بدحسابی، فضای بی اعتمادی را ایجاد کرده اند که لازم است کارخانه ها در زمینه خرید با کشاورزان تعامل داشته باشند.

ابوسعیدی ادامه داد: 190 بارنامه را در شهرستان رودبارجنوب بررسی کرده ایم و مشاهد شد کرایه حمل بار به مقصد متعارف است.

وی تاکید کرد: اگر ناوگان حمل و نقل مدیریت شود این روند در افزایش سود کشاورزان و جلوگیری از ورود دلالان مفید خواهد بود.

وی گفت: برنامه ریزی برای تامین سوخت مورد نیاز کارخانجات رب گوجه در جنوب کرمان صورت گرفته است تا هنگام فعالیت با مشکل مواجه نشوند.

مشاور استاندار کرمان اظهار کرد: تا آخرین روزهای برداشت محصول گوجه فرنگی برای تعادل بخشی بازار و نرخ فروش در کنار کشاورزان و کارخانجان رب گوجه هستیم تا این قشر زحمتکش متضرر نشود.

سالانه در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان شامل جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبارجنوب، کهنوج، منوجان و قلعه گنج بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید و به بازارهای مصرف عرضه می شود.

 

5387 کیلومتر راه روستایی باید در استان کرمان احداث شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: تا پایان سند چشم انداز توسعه باید پنج هزار و 387 کیلومتر راه روستایی دیگر احداث شود که برای این کار 17 هزار و 220 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان خداداد مقبلی افزود: طول کل راه های روستایی مورد نیاز در حوزه استحفاظی شمال استان بیش از 10 هزار کیلومتر است که بیش از چهار هزار کیلومتر راه آن آسفالت شده و 549 کیلومتر راه روستایی در حال ساخت است.

وی گفت: یکهزار و 415 کیلومتر محورهای روستایی شمال استان هم نیازمند بهسازی و روکش دوباره با اعتبار دو هزار و 120 میلیارد ریال است.

مقبلی خاطرنشان کرد: با بهسازی این راه ها 65 هزار و 965 خانوار روستایی در 111 روستا از راه های مناسب برخوردار می شوند.

وی گفت: 17 محور روستایی در شهرستان های ارزوئیه، انار، بردسیر، بم، رفسنجان، زرند، شهربابک و کرمان نیازمند ارتقا از راه روستایی به راه فرعی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان افزود: این ارتقا که بیش از 580 کیلومتر است افزون بر یکهزار و 452 میلیارد ریال نیاز دارد.

وی به استقرار بیش از 45 درصد جمعیت استان کرمان در روستاها اشاره کرد و گفت: برای گسترش روابط مراکز جمعیتی روستاها با شهرها و همچنین حمل و نقل محصولات دامی و کشاورزی و توسعه فعالیت های اقتصادی ایجاد راه ارتباطی مناسب در روستاها ضروری است.

مقبلی بیان کرد: 9 هزار و 900 روستا و 3 هزار و 494 روستای دارای سکنه در حوزه استحفاظی شمال استان قرار دارد که طول کل راه های آسفالت آن حدود چهار هزار و 174 کیلومتر است.

وی افزود: راه ها همواره زیرساختی مهم برای توسعه اقتصادی به شمار می رود که با بهبود توسعه آن در روستاها می توان از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کرد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران