نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس: وضعیت آب کرمان بدتر از توصیف مدیران است+ 6 خبر

سایر خبرهای استان: ۹ بیمارستان در کرمان احداث می شود/ رییس نهضت سواد آموزی در کرمان: صدور گواهینامه رانندگی و پروانه کسب برای بی سوادان ممنوع می شود/ امام جمعه کرمان: دانش، تقوا و بصیرت سه اصل مدیریت اسلامی است/ 64 تن مواد غیر قابل مصرف در کرمان معدوم شد/ مدیرکل کار استان کرمان: سرعت بخشیدن به تامین مسکن کارگران در اولویت است/ خواب آلودگی راننده علت حادثه سقوط اتوبوس حامل مسافران هواپیما  

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت آب در استان کرمان بدتر از آن است که مدیران مطرح می کنند.

به گزارش ایرنا شهباز حسن پور شامگاه دوشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان که با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برگزار شد افزود: 16 سال خشکسالی و زلزله های متعدد در استان کرمان وضعیت دشواری است که اگر درباره آن چاره اندیشی نشود در آینده باید برای مردم اردوگاه بسازیم.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 11 درصد خاک کشور مربوط به استان کرمان است اما بودجه این استان در سطح کشور ششم است و برخی استان های برخوردار در شمال کشور بودجه بیشتری نسبت به استان کرمان دریافت می کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه کرمان حادثه خیزترین استان کشور است و در 200 سال گذشته بیشترین حوادث را داشته است، مورد توجه ویژه مدیران در سطح کشور باشد.

 

۹ بیمارستان در کرمان احداث می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توسعه زیر ساختهای درمانی کرمان گفت: هم اکنون در تلاش هستیم کار ساخت ۹ بیمارستان را به اتمام برسانیم.

به گزارش مهر، محمد جعفر علیزاده عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: امروز از بیمارستان ۳۲ تختوابی کوهبنان بازدید شد و هدف از این بازدید پیشرفت و تکمیل این بیمارستان در زمانی کوتاه است و امیدواریم به زودی این بیمارستان مجهز به عنوان نخستین بیمارستان کوهبنان در اختیار مردم قرار گیرد.

وی تصریح کرد: این بیمارستان ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بیمارستانی مجهز در مقیاس کوچک است که از بخشهای تخصصی بهره می برد.

علیزاده افزود: هم اکنون ۹ بیمارستان در استان کرمان در حال ساخت است که ظرفیتی معادل هزار و ۵۰ تخت دارند که بهره برداری از این تختها می تواند تاثیر قابل توجهی در بهبود وضعیت بهداشتی کرمان داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بیمارستان کوهبنان دارای چهار بخش تخصصی است که می تواند مشکل بسیاری از مردم شمال استان کرمان برای دسترسی به خدمات تخصصی را رفع کند.

 

رییس نهضت سواد آموزی در کرمان: صدور گواهینامه رانندگی و پروانه کسب برای بی سوادان ممنوع می شود

رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: براساس قانون از سال 95 صدور گواهینامه رانندگی و پروانه کسب برای بی سوادان ممنوع می شود.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان علی باقرزاده در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان قلعه گنج افزود: سواد و آموزش نقش بسیار تعیین کننده ای در توسعه کشور دارند.

وی گفت: 10 میلیون بیسواد براساس سرشماری سال 90 در کشور زندگی می کنند که سه میلیون و 400 هزار نفر زیر 50 سال و بقیه بالای 50 سال سن دارند.

وی افزود: آموزش و پرورش برای هر فرد که سواد خواندن و نوشتن را بیاموزد هفت میلیون ریال هزینه پرداخت می کند و کسانی که باسواد شوند مبلغ یک میلیون و 400 هزار ریال هدیه دریافت می کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: خانواده هایی که فرد بی سواد دارند با اجرای این روند می توانند این مبلغ را بدون واسطه دریافت و در کنار آن بی سوادی را نیز در خانواده خود ریشه کن کنند.

وی تصریح کرد: طبق اعلام کارشناسان 85 درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می شود و اگر بتوانیم در این زمینه فقط 10 درصد کاهش مصرف داشته باشیم به اندازه تمام مصرف آب آشامیدنی ذخیره صورت می گیرد.

وی با بیان این مطلب که سواد موجب افزایش تولید و ارتقای بهره وری درآمد در بخش کشاورزی می شود گفت: باید آموزش در بخش کشاورزی سنتی ما سریع و به موقع صورت گیرد.

باقرزاده تاکید کرد: آموزش و سواد موجب کاهش فاصله طبقاتی می شود.

وی افزود: تعادل بخشی در سرانه دانش آموزی باید در استان انجام و در شورای برنامه ریزی استانی پیگیری شود.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: ضریب تخصیص منابع در استان کرمان 1.5 است و از 24 استان منابع بیشتری را به دلیل وسعت و محرومیت دریافت می کند.

وی خاطرنشان کرد: در توسعه سوادآموزی باید همه نهادها و دستگاه ها همراه شوند تا با یک برنامه مناسب بسیاری از موانع توسعه را از پیش رو برداریم.

اکنون در استان کرمان 101 هزار و 800 نفر بیسواد زیر 50 سال زندگی می کنند.

 

امام جمعه کرمان: دانش، تقوا و بصیرت سه اصل مدیریت اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: دانش، تقوا و بصیرت سه اصل مهم در تحقق مدیریت اسلامی در جامعه است.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان کرمان آیت الله سید یحیی جعفری در دیدار مدیرکل جدید این اداره با وی افزود: علم، اطلاع از حوادث مختلف، رعایت موازین و قوانین و در حقیقت رعایت تقوی الهی از دیگر لوازم تحقق مدیریت اسلامی است.

وی تاکید کرد: اگر به تمامی جوانب و اصول مورد نیاز برای تحقق مدیریت اسلامی توجه شود شاهد موفقیت روزافزون در عرصه های مختلف خواهیم بود.

وی مدیریت را کاری بس دشوار ذکر کرد و گفت: تمامی افراد جامعه در یک سطح نیستند و ملاک اصلی تقوای الهی است.

امام جمعه کرمان اظهار کرد: مدیران باید با تدابیر خاص خود احترام به اقشار مختلف جامعه را همواره مدنظر داشته باشند.

وی همچنین از خدمات مدیرکل سابق تامین اجتماعی کرمان تقدیر کرد و گفت: امیدواریم مدیریت جدید این سازمان نیز گام های موثری را در جهت خدمت به مردم بردارد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان نیز در این دیدار با اشاره به گستردگی و پراکندگی کار در این سازمان گفت: هم اکنون 50 درصد از جمعیت استان کرمان زیر پوشش این سازمان قرار دارد.

علی حسینی بیان کرد: به عبارتی ازهر دو شهروند کرمانی، یک نفر دفترچه بیمه تامین اجتماعی دارد.

وی تصریح کرد: به دلیل حجم بالای بیمه شدگان تامین اجتماعی و خدمات گسترده و مختلف این سازمان، حجم مراجعه کننده به این سازمان بسیار بالاست و امیدواریم با دعای خیر مردم بتوانیم این بارمسوولیت را به سرمنزل مقصود برسانیم.

علی حسینی روز گذشته (دوشنبه) به عنوان مدیرکل جدید تامین اجتماعی استان کرمان معرفی شد.

 

64 تن مواد غیر قابل مصرف در کرمان معدوم شد

رییس مرکز بهداشت شهرستان کرمان گفت: 64 تن مواد خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی غیر قابل توزیع در اولین روز از هفته سلامت معدوم شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان دکتر سید جعفر ترابی افزود: این مقدار مواد خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی غیر قابل مصرف توسط بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمان از اردیبهشت سال 93 جمع آوری شد.

وی بیان کرد: پس از انجام مراحل قانونی و کسب مجوزهای لازم، این مواد امروز سه شنبه اول اردیبهشت ماه پس از بارگیری از انبار مرکز بهداشت کرمان در محل جاده کوهپایه و با حضور نمایندگانی از قوه قضاییه، فرمانداری، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، صدا و سیما و مرکز بهداشت شهرستان معدوم شدند.

وی گفت: علاوه بر این مقدار در طول سال گذشته بیش از هشت تن کالباس و خیارشور تاریخ مصرف گذشته کشف و معدوم شد.

رییس مرکز بهداشت شهرستان کرمان اضافه کرد: به دلیل فساد پذیری و عدم نگهداری، این مقدار کالباس و خیارشور در سال گذشته معدوم شد.

وی افزود: حجم بالای مواد غذایی معدومی هم به دلیل نداشتن قابلیت نگهداری پس از شناسایی توسط بازرسان بهداشت محیط در محل کشف صورتجلسه و معدوم می شوند.

 

مدیرکل کار استان کرمان: سرعت بخشیدن به تامین مسکن کارگران در اولویت است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: وزارت تعاون به دنبال سرعت بخشیدن و وسعت دادن به تامین مسکن کارگران است و پیگیری این موضوع را در اولویت قرار داده است.

حسن رحمانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این پیگیری ها منجر به تنظیم تفاهم نامه ای می شود تا در راستای تامین مسکن کارگران اقدامی انجام شود.

وی تامین مسکن کارگران را یکی از حمایت های اجتماعی از این قشر جامعه عنوان کرد و گفت: در برنامه کار شایسته که از سوی سازمان بین المللی کار برای ارزیابی و سیاستگذاری بازار کار پیشنهاد شده، حمایت های اجتماعی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی گفت: در یکی از مصوبات هیات مدیره کشورهای عضو سازمان بین المللی کار بر اساس جدول زمانی تعیین شده تا پایان سال 2016 باید برنامه اقدام اجرای کار شایسته خود را منطبق با قوانین و مقررات ملی و شاخص های تعریف شده عملی کنند که ایران نیز عضو هیات مدیره این سازمان بین المللی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه باید هرچه زودتر بتوانیم شرایطی را برای اجرای برنامه کار شایسته در کشور ایجاد کنیم افزود: دیگر شایستگی کار فقط در داشتن شغل خلاصه نمی شود بلکه عوامل متعدد دیگری نیز در شایستگی کار نقش دارند.

وی گفت: با اجرای برنامه کار شایسته به دنبال این هستیم که عزت نفس را در جامعه کار و تولید ایجاد کنیم و افزایش دهیم.

رحمانی ادامه داد: در قوانین برنامه ای ما مجلس و دولت پیگیر این موارد بوده اند که به مساله کار شایسته بپردازیم و در واقع در بحث کار شایسته موضوع چند جانبه است.

وی تصریح کرد: در این طرح دولت، کارگر و کارفرما هر یک شریک اجتماعی هستند و ما با مشارکت شرکای اجتماعی این اقدامات را انجام می دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان بیان کرد: چند موضوع محورهای اصلی کار شایسته را تعیین می کند که یکی از آنها حقوق بنیادین کار و موضوع دیگر توسعه حمایت های اجتماعی از این قشر است زیرا با انجام این حمایت ها توسعه اشتغال مولد و پایدار را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: به دنبال این هستیم که فرصت هایی که در این حوزه ها در جامعه بوجود می آید به صورت برابر تقسیم شود.

رحمانی با اشاره به اینکه صیانت و امنیت نیروی کار در طرح کار شایسته دیده شده است گفت: در کار شایسته حقوق بنیادین کارگر، کارفرما و نهادهای تولید به رسمیت شناخته می شود و به دنبال این هستیم که عزت نفس و کرامت انسانی حفظ شود.

وی افزود: باید برای تحقق این موضوع همه شرکای اجتماعی به میدان بیایند و نقش آفرین باشند و تشکل های کارگری و کارفرمایی و در نهایت دولت بتواند این مسائل را پیگیری کند.

وی یکی دیگر از حمایت های اجتماعی را توجه به تفریحات سالم کارگران عنوان کرد و گفت: در سطح کشور در کنار سایر مسائل تفریحی و ورزشی، از شاخص ترین اقدامات بحث ورزش کارگری است که در این رابطه در استان کرمان در حال احداث مجموعه ورزشی کارگران در زرند، سیرجان، رفسنجان، جیرفت هستیم و اینها زیرساخت های ورزشی است.

رحمانی خاطرنشان کرد: در کنار این اقدامات یک استراحتگاه کارگران در سیرچ احداث کردیم که مکان بسیار خوبی به منظور استراحت کارگران و کارفرمایانی که در ایام تعطیل و اوقات فراغت می خواهند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: پیشگیری از برخی بیماری های کارگری و مشکلات آسیب های اجتماعی در محیط کار، از سایر برنامه های این طرح است که با همکاری و همیاری همه دستگاههای متولی در قالب کارگروه هایی در سطح استان و ملی این مباحث مورد بررسی قرار می گیرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کمران درباره صیانت از نیروی کار بیان کرد: حوزه بازرسی و روابط کار به دنبال این است که حوادث کارخانجات کاهش پیدا کند و در بخش هایی موفق بودیم.

وی افزود: در این رابطه نشست هایی با دستگاههای متولی ساخت و ساز داشتیم و برنامه ریزی کردیم برای سال 94 با مشارکت این دستگاه ها کار ضربتی انجام دهیم که حوادث ساختمانی را به حداقل برسانیم.

وی تاکید کرد: سال گذشته در حوزه معادن، به تمامی معادن استان رفتیم و اوضاع را بررسی کردیم و گزارش و مستندات را ارائه دادیم و خوشبختانه در سطح معادن استان کمترین حوادث منجر به فوت و جرح را داشتیم که ناشی از این امر بود.

وی توجه به زنان سرپرست خانوار را یکی دیگر از برنامه های طرح کار شایسته عنوان کرد و گفت: بانوانی که کار تولیدی در حوزه های مختلف انجام می دهند و سرپرست خانوار هستند؛ به منظور شناسایی و تجلیل از آنها اقدام خواهیم کرد.

رحمانی تاکید کرد: به دنبال ترغیب تشکل ها هستیم اگرچه در حال حاضر در بسیاری از مسائل تولیدی و سایر موارد با مشارکت آنها در حال کار هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان اظهار کرد: در استان کرمان هیات شهدای کارگری را با مشارکت همین شرکای اجتماعی راه اندازی کردیم و همه مسائل اجتماعی، فرهنگی و مذهبی را در مناسبت های مختلف به بهترین وجه برگزار می کنیم.

وی پرداختن به ازدواج آسان از سال گذشته را یادآور شد و گفت: این کار نیاز به مدیریت بیشتر و اعتبار دارد که بتوانیم از توان همین تشکل ها، کارگری و صنفی برای بهبود کار استفاده کنیم.

وی افزود: در مدیریت ها بیشتر به دنبال این هستیم که از تفکر همین تشکل ها استفاده کامل ببریم.

رحمانی تصریح کرد: در بحث حقوق بنیادین کار دقیقا بر اساس قانون کار به دنبال این هستیم که تبعیض را در محیط کار بین زن و مرد و بین دستمزد کم و برطرف کنیم.

 

خواب آلودگی راننده علت حادثه سقوط اتوبوس حامل مسافران هواپیما

رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور، علت بروز حادثه واژگونی اتوبوس مسافربری در مسیر سوادکوه را، سرعت غیرمجاز و خواب آلودگی راننده اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ نادر رحمانی اظهارداشت: کارشناسان پلیس علت این حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه و خواب آلودگی راننده اتوبوس اعلام کرده‌اند و علل بعدی در دست بررسی است.

مجتبی خالدی سخنگوی مرکز حوادث و فوریت های پزشکی وزارت بهداشت نیز از انتقال ۲۰ مصدوم حادثه واژگونی اتوبوس در محدوده ورسک - سوادکوه خبر داد و گفت: همه مصدمین این حادثه به بیمارستان شهدای زیراب منتقل شدند و ۵ مصدوم بد حال نیز توسط  اورژانس هوایی مازندران از این بیمارستان به بیمارستان امام خمینی (ره) ساری انتقال یافتند.

ساعت ۸:۸ دقیقه صبح سه شنبه یک دستگاه اتوبوس که از تهران به سمت ساری در حرکت بود در محدوده ورسک و سوادکوه واژگون می شود که این حادثه متاسفانه ۱۱ نفر کشته  و ۲۰ مصدوم داشته است.

به گفته سخنگوی اورژانس کشور، در این حادثه ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل اعزام شدند.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران