دو هزار واحد اقتصاد مقاومتی در کرمان راه اندازی می شود+ 3 خبر

سایر خبرهای استان: فرماندار جیرفت: صنعتی شدن بخش ها با ایجاد نواحی صنعتی محقق می شود / زمینه اشتغال 22 هزار نفر در شهرک های صنعتی کرمان فراهم شد/ مدیرعامل شهرک های صنعتی استان: تامین آب شهرک های صنعتی قبل از جانمایی کارشناسی شود  

مسوول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: امسال دو هزار واحد اقتصادی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در کرمان راه اندازی می شود.

به گزارش ایرنا سرهنگ پاسدار حجت الله پاداش روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته بسیج سازندگی افزود: سال 92 در مجموع 123 میلیارد ریال واگذاری اعتبار به منظور اجرای یکهزار و 301 طرح اقتصادی در راستای اقتصاد مقاومتی هزینه شد.

وی بیان کرد: سال گذشته در حوزه تولید اقتصاد مقاومتی بیش از یک هزار و 500 میلیارد ریال اعتبارات و تسهیلات واگذار و یکهزار و 800 طرح اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح ها در 13 محور راه اندازی شده اند عنوان کرد: در راستای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی با توجه به ظرفیت های شهرستان ها اقدام می شود.

مسوول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در راستای محرومیت زدایی نیز 157 طرح عمرانی در بازه زمانی بین سال های 89 تا 92 اجرا و در این راستا 70 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی ساخت مسجد، ساخت خانه عالم، احداث مراکز بهداشتی، احداث غسالخانه، سردخانه واکسن و سرم، احداث مقبره شهدای گمنام و مرمت و بازسازی حسینیه ها را از جمله طرح های عمرانی اجرا شده در راستای محرومیت زدایی از استان کرمان ذکر کرد.

پاداش گفت: در راستای اجرای اردوهای جهادی هجرت دانش آموزی در بازه زمانی سال های 90 تا 92 نیز 31 هزار دانش آموز بکارگیری شده اند که بهسازی، زیباسازی و نوسازی یکهزار و 274 باب مدرسه صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: اعزام 221 تیم بهداشتی به مناطق محروم و ویزیت رایگان شش هزار نفر و راه اندازی دو بیمارستان صحرایی برای ارایه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان نیز در سال گذشته انجام شده است.

وی گفت: طرح بسیج همگام با کشاورز نیز به منظور کمک به روستاییان و تغذیه فکری آنها در زمینه کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی با بکارگیری فارغ التحصیلان کشاورزی بسیجی اجرایی شده است.

مسوول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان به برنامه های 17 اردیبهشت سالروز تاسیس بسیج سازندگی اشاره کرد و افزود: بازدید فرماندهان نواحی از طرح های اقتصاد مقاومتی، افتتاح پروژه های اقتصاد مقاومتی، اجرای اردوهای جهادی یک روزه و اجرای بیمارستان صحرایی با همکاری بسیج جامعه پزشکی در رودبار انجام خواهد شد.

وی گفت: اعزام تعدادی از مسوولان گروه های جهادی به همایش اندیشه ورزی جهادی در قم، دیدار مدیران بسیج سازندگی و فرماندهان نواحی با علما و برگزاری نمایشگاه های دستاوردهای اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه های گرامیداشت سالروز بسیج سازندگی در کرمان است.

 

فرماندار جیرفت: صنعتی شدن بخش ها با ایجاد نواحی صنعتی محقق می شود

فرماندار جیرفت با اشاره به اهمیت شهرک ها و نواحی صنعتی در توسعه گفت: روند صنعتی شدن مراکز بخش ها با احداث نواحی صنعتی محقق می شود.

احمد امینی روش شامگاه سه شنبه در نشست بررسی مسایل و توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی جیرفت افزود: جانمایی شهرک صنعتی شماره سه با توجه به تکمیل شدن ظرفیت شهرک های موجود در این شهرستان باید به سرعت انجام شود.

وی به رویکرد توسعه محور استاندار کرمان اشاره و تصریح کرد: در سال جاری باید شاهد تحول در زمینه توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی در شهرستان جیرفت باشیم.

فرماندار جیرفت خاطرنشان کرد: احداث شهرک صنعتی شماره سه و ایجاد نواحی صنعتی در مراکز بخش های ساردوئیه، جبالبارز و اسماعیلی از اولویت های کاری سال جاری در جیرفت است.

وی گفت: جانمایی شهرک های صنعتی شهرستان جیرفت با انجام اقدامات کارشناسی در حال انجام است.

وی تاکید کرد: دوران انجام کارهای بدون کارشناسی به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: قبل از جانمایی شهرک های صنعتی باید همه جوانب زیست محیطی و تامین آب شهرک و نواحی صنعتی مورد بررسی و کارشناسی قرار بگیرد تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.

امینی روش خاطرنشان کرد: در حال حاضر 400 هکتار از اراضی شهرک صنعتی شماره دو جیرفت به منطقه ویژه اقتصادی اختصاص داده شده است.

وی افزود: باید در جانمایی شهرک صنعتی شماره سه جیرفت برای 100 سال آینده امکان سنجی شود.

وی بیان کرد: 500 هکتار زمین برای شهرک صنعتی شماره سه جیرفت جانمایی و برای نواحی صنعتی نیز 50 هکتار از اراضی در نظر گرفته شود.

امینی روش گفت: فعالیت نواحی صنعتی موجب توسعه روستاها و کاهش مهاجرت از روستاها می شود.

وی از بخشداران خواست چند ناحیه را برای احداث نواحی صنعتی در منطقه خود مشخص و اعلام کنند.

فرماندار جیرفت خاطرنشان کرد: برای احداث شهرک صنعتی شماره سه نیز سه منقطه مشخص شده که پس از بررسی و کارشناسی، یکی از نقاط به منظور احداث این شهرک اختصاص داده می شود.

در این نشست سه منقطه برای احداث شهرک صنعتی شماره سه جیرفت معرفی و مقرر شد این مناطق توسط کارگروهی مورد بررسی قرار گیرند و نتیجه نهایی اعلام شود.

این نشست با حضور مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان، بخشداران جنوب استان کرمان و جمعی از مسوولان محلی برگزار شد.

 

زمینه اشتغال 22 هزار نفر در شهرک های صنعتی کرمان فراهم شد

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان گفت: زمینه ایجاد 22 هزار فرصت شغلی در 43 شهرک و ناحیه صنعتی این استان فراهم شده است.

مجید غفاری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 18 شهرک صنعتی و 25 ناحیه صنعتی در استان کرمان فعال است.

وی گفت: شهرک ها و نواحی صنعتی نقش مهمی در توسعه صنعت و خدمات دارند.

وی اظهار کرد: یکهزار و 400 واحد در شهرک ها و نواحی صنعتی استان کرمان فعال است.

وی به غیر فعال بودن 160 واحد صنعتی استان کرمان به دلایل مختلف اشاره و تصریح کرد: برخی از دلایل غیر فعال بودن این واحدها مربوط به نبود سرمایه در گردش و مشکل حقوقی است.

غفاری گفت: تعیین تکلیف قراردادهای راکد در دستور کار قرار دارد لذا سال گذشته 43 هکتار از اراضی که فعالیتی بر روی آن ها انجام نشده بود خلع ید شد و این روند در سال جاری نیز ادامه دارد.

وی گفت: شش هیات حل اختلاف طی سال جاری در استان کرمان تشکیل می شود که در هر هیات 20 قرارداد تعیین تکلیف خواهد شد.

 

مدیرعامل شهرک های صنعتی استان: تامین آب شهرک های صنعتی قبل از جانمایی کارشناسی شود

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان گفت: تامین آب و مسایل زیست محیطی این شهرک ها و نواحی صنعتی قبل از جانمایی باید کارشناسی شود.

مجید غفاری شامگاه سه شنبه در نشست بررسی مسایل و توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی جیرفت تاکید کرد: شهرک های صنعتی باید بیش از 50 هکتار و نواحی صنعتی هم پنجاه هکتار باشند.

وی تصریح کرد: دو شهرک صنعتی در حال حاضر در شهرستان جیرفت احداث شده که شهرک شماره یک 63.5 هکتار و شهرک شماره دو نیز 600 هکتار زمین را زیر پوشش دارد.

وی ادامه داد: بخش زیادی از این اراضی به متقاضیان واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان خاطرنشان کرد: اولویت نخست ما در سال جاری برای شهرستان جیرفت احداث شهرک شماره سه است.

وی ادامه داد: بعد از احداث این شهرک صنعتی، احداث نواحی صنعتی بخش های ساردوئیه، اسماعیلی و جبالبارز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران