100 میلیارد ریال برای توسعه فرودگاه جیرفت هزینه شد+ 2 خبر

امام جمعه کرمان: شهید مطهری در بیداری جامعه نقش بسزایی داشت/ با مشارکت دفتر عمران ملل متحد: طرح ترسیب کربن در جنوب کرمان اجرا شد  

مدیرکل فرودگاه های استان کرمان گفت: تاکنون 100 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه فرودگاه جیرفت هزینه شده است.

به گزارش ایرنا محمد نخعی روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات فرودگاه جیرفت که با حضور فرماندار و جمعی از مسوولان محلی برگزار شد افزود: با هزینه کرد این اعتبار زیرساخت های خوبی در فرودگاه جیرفت ایجاد شده است.

وی گفت: با وجود این همه کار در فرودگاه هنوز مشکلاتی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: آب آشامیدنی، برق، مخابرات و فنس کشی فرودگاه از جمله مشکلاتی هستند که نیاز است برطرف شوند.

مدیر شرکت توزیع برق شهرستان جیرفت هم در این نشست گفت: در زمینه برق رسانی به فرودگاه آماده همکاری هستیم و تاکنون طرح های خوبی اجرا شده است.

غلامرضا میرزایی بیان کرد: شرکت فرودگاه ها باید طرح توسعه برق خود را ارایه کند و سعی می کنیم در کوتاه ترین زمان همکاری لازم را انجام دهیم.

مدیر شرکت مخابرات شهرستان جیرفت هم گفت: فیبرنوری فرودگاه جیرفت در دست بررسی است و پیمانکار آن نیز مشخص شده است.

ماشاءالله شفیعی خاطرنشان کرد: در خصوص واگذاری خطوط جدید به فرودگاه جیرفت سعی می کنیم در صورت وجود زیرساخت در کوتاه ترین زمان ممکن کار را انجام دهیم.

در این نشست مقرر شد تامین آب فرودگاه جیرفت در مدت یک هفته صورت گیرد.

 

امام جمعه کرمان: شهید مطهری در بیداری جامعه نقش بسزایی داشت

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: شهید مطهری در بیداری جامعه نقش بسزایی داشت و تالیفات وی هنوز در جامعه مطرح است.

آیت الله سید یحیی جعفری روز یکشنبه در دیدار معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزیر آموزش و پرورش با وی افزود: نقش شهید مطهری در پیروزی انقلاب اسلامی نیز بسیار ارزشمند است.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی به نوعی شکست هیمنه استکباری آمریکا بود.

وی گفت: 36 سال قبل انقلاب اسلامی توسط حضرت امام خمینی (ره) در این کشور به وجود آمد و دلیل به وجود آمدن این انقلاب که شبیه معجزه است این بود که امام راحل در همه جهات انسانی نمونه و کامل بود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: تزکیه و تهذیب نفس امام خمینی (ره) موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی گفت: دشمن از هر راهی وارد و به هر وسیله ای متوسل می شد تا مانع از پیروزی انقلاب شود ولی خداوند متعال پیروزی انقلاب اسلامی را خواست.

آیت الله جعفری به تحمیل جنگ هشت ساله به ایران اسلامی در بدو پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: کشور ما در آن زمان از سپاه، ارتش و بسیج قدرتمندی بهره مند نبود زیرا امور کشور در رژیم گذشته بر اساس دستور بیگانگان انجام می شد.

وی از امدادهای الهی به ملت ایران به عنوان نمونه ای از عظمت خداوند یاد کرد و گفت: خداوند در واقعه طبس می خواست نظام جمهوری اسلامی را حفظ کند لذا توفان شن از پیروزی دشمن جلوگیری کرد.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: برای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش های زیادی صورت گرفته و جان هایی نیز تقدیم شده است.

وی همچنین قرائت و تدبر در قرآن را موجب برکت خانه دانست و به نقل از پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) گفت: خانه ای که قرآن در آن مطرح نباشد خیر اندک دارد.

آیت الله جعفری عمل به قرآن را مایه سعادت دنیا و آخرت انسان برشمرد و تصریح کرد: قرآن برای هر دوره ای از زمان برای انسان برنامه ارایه کرده است.

 

با مشارکت دفتر عمران ملل متحد: طرح ترسیب کربن در جنوب کرمان اجرا شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: اجرای طرح ترسیب کربن با همکاری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و دفتر عمران ملل متحد در 56 هزار هکتار از اراضی شهرستان رودبار جنوب آغاز شد.

محمدحسن کردستانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح ترسیب کربن در 10 نقطه کشور اجرا و شهرستان رودبار در جنوب استان کرمان به عنوان دهمین نقطه و پایلوت اجرای این طرح انتخاب شد.

وی خاطرنشان کرد: در طرح ترسیب کربن سعی شده برای مردم روستاهای هدف کلاس های آموزشی و توجیهی با محوریت حفظ منابع طبیعی برگزار شود که این مساله با همکاری دهیاران و بخشداران در حال انجام است.

وی افزود: روستاییان با شرکت در این کلاس های آموزشی با فواید جنگل و مراتع آشنا می شود و این اقدام موجب می شود دیگر در عرصه های منابع طبیعی تصرفی صورت نگیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان هدف از اجرای این طرح را علاوه بر حفاظت از عرصه های منابع طبیعی، توانمند سازی و اشتغالزایی برای روستاییان ذکر کرد و گفت: تاکنون در قالب این طرح کلاس های گلدوزی، قالیبافی و گلیم بافی برای روستاییان برگزار شده است.

وی بیان کرد: ساخت یک مسجد و مدرسه را نیز شروع کرده ایم که عملیات اجرایی آن در دست انجام است.

کردستانی گفت: یکی دیگر از دستاوردهای این طرح کاشت 60 هکتار جنگل دست کار می باشد که در احیا و توسعه جنگل ها موثر است.

وی ادامه داد: نماینده دفتر عمران ملل متحد برای بررسی روند اجرای این طرح در دی ماه سال جاری به جنوب استان کرمان سفر می کند.

وی گفت: طرح ترسیب کربن در محدوده 56 هزار هکتاری شهرستان رودبار جنوب در حال اجرا و جمعیت هدف این طرح نیز 10 هزار نفر از روستاییان است.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اواخر سال 85 از مرکز استان مستقل شد و هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، منوجان، فاریاب، کهنوج، رودبار جنوب و قلعه گنج را زیر پوشش دارد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران