معاون استاندار کرمان: نقطه عطف مثلث توسعه استفاده از همه نیروهاست+ 3 خبر

سایر خبرهای استان: مجمع مشورتی توسعه استان کرمان آغاز به کار کرد/ امام جمعه زرند: قدر تولیدگر را بدانیم/ مشاور استاندار کرمان: اتاق فکر مشاوران جوان یاریگر مدیران است  

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان گفت: نقطه عطف مثلث توسعه اقتصادی در کرمان استفاده از تمام نیروهای خدوم نظام با سلایق مختلف سیاسی است که در چارچوب نظام و ولایت فقیه فعالیت می کنند.

به گزارش ایرنا حمید ذکاء اسدی شبانگاه جمعه در آیین افتتاح مجمع مشورتی توسعه استان کرمان افزود: مجمع مشورتی توسعه استان در رفع موانع پیش روی توسعه کوشش کند.

وی بیان کرد: بحث توسعه در استان کرمان با ارایه طرح مثلث توسعه اقتصادی بدو حضور استاندار کرمان در مسند استانداری آغاز شد.

وی اظهار کرد: مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان دستاوردهای خوبی داشته است.

معاون استاندار کرمان گفت: پس از اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی 75 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری در استان کرمان منعقد و شش درصد آن معادل 10 سال بودجه عمرانی استان کرمان اجرایی شده است.

وی افزود: توسعه و ولایتمداری شعاری است که در استان کرمان دنبال می کنیم.

ذکاء اسدی تصریح کرد: توسعه و ولایتمداری در استان کرمان موجب شده آرامش سیاسی را در استان داشته باشیم و براساس آن پیشرفت استان را رقم بزنیم.

وی گفت: اگر می خواهیم رضایتمندی، اعتماد و مشارکت عمومی مردم را داشته باشیم باید وضعیت اقتصادی و معیشت مردم را ارتقا دهیم.

وی افزود: اینکه چرا نتوانستیم بیش از شش درصد از 75 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری را در استان عملیاتی کنیم جای بحث دارد.

ذکاء اسدی گفت: کم بودن اختیارات نماینده عالی دولت در استان کرمان یکی از دلایل کاهش پیشرفت این تفاهم نامه هاست.

وی با اشاره به برخی ملاحظات و محدودیت ها در تغییر مدیران گفت: این شدنی نیست استاندار در خط مقدم مسوولیت ها باشد اما اختیارات لازم را نداشته باشد.

معاون استاندار کرمان بیان کرد: مردم دریای وسیع توانمندی هستند که باید از آنها استفاده و به مردم تکیه کنیم.

وی گفت: باید در این مجمع از تمام سلایق سیاسی و میانه رو استفاده شود.

 

مجمع مشورتی توسعه استان کرمان آغاز به کار کرد

مجمع مشورتی توسعه استان کرمان با حضور مشاور عالی معاون رییس جمهوری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، جمعی از فرمانداران، مدیران کل و صاحبنظران در کرمان آغاز به کار کرد.

رییس مجمع مشورتی توسعه استان کرمان عصر جمعه در حاشیه این آیین گفت: این مجمع زیر نظر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و با هدف برنامه ریزی و کمک به برنامه های نظارتی و مشاوره ای تشکیل شده است.

محمدرحیم ابوسعیدی در جمع خبرنگاران افزود: مجمع مشورتی توسعه استان کرمان حول سه محور اقتصادی، زیربنایی و فرهنگی ماموریت دارد.

وی تصریح کرد: مجمع مشورتی توسعه، ماموریت سیاسی ندارد و ماموریت آن بر اساس کمک به برنامه ششم توسعه کشور است.

وی اظهار کرد: مجمع مشورتی توسعه استان کرمان یکهزار و 400 نفر عضو دارد که امروز نمایندگان این افراد در این نشست حضور دارند.

همچنین در این نشست نمایندگان مجمع مشورتی توسعه در شهرستان های استان نیز معرفی و حکم آنها قرائت شد.

 

امام جمعه زرند: قدر تولیدگر را بدانیم

امام جمعه زرند با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب در رابطه با اقتصاد مقاومتی گفت: باید از سرمایه گذاران حمایت بیشتری صورت گیرد و قدر تولیدگر را بدانیم.

حجت الاسلام علی ابراهیمی در خطبه های نماز جمعه زرند با اشاره به مشکلات کارگران افزود: حق کارگر را باید قبل از اینکه عرق او خشک شود پرداخت کرد.

وی گفت: البته کارگران هم برای مطالبات و مشکلات خود از راه های قانونی وارد شوند نه از راه هایی که موجب سوء استفاده دشمنان شود.

امام جمعه زرند اضافه کرد: وجود برخی مشکلات بواسطه ارزان شدن قیمت ذغال سنگ، نفت و سنگ آهن و توطئه دشمنان است.

وی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب درباره مذاکرات هسته ای و اینکه فرمودند در سایه مذاکرات هسته ای تهدید معنا ندارد و دوران بزن در رو تمام شده است گفت: دشمنان ما به خیال خام خود فکر می کنند ایران اسلامی را می توانند تهدید کنند اما کور خوانده اند.

حجت الاسلام ابراهیمی بیان کرد: ایران اسلامی به برکت امام و شهدا دشمنان این نظام را سرجای خود می نشاند.

وی همچنین به جنایات آل سعود در به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم و بی دفاع یمن اشاره و از سکوت کشورهای مسلمان و صلیب سرخ جهانی در برابر این جنایات انتقاد کرد.

وی گفت: آل سعود، آمریکا و صهیونیست ها کودک کش هستند و جالب اینجاست که خود را حامی حقوق بشر می دانند.

وی اظهار کرد: هر کجا ناامنی است زیر سلطه صهیونیسم و آمریکاست.

همچنین راهپیمایی حمایت از مردم مظلوم یمن از محل خیابان شهدای محراب تا چهارراه برق زرند برگزار شد.

 

مشاور استاندار کرمان: اتاق فکر مشاوران جوان یاریگر مدیران است

مشاور جوان استاندار کرمان گفت: در تمامی دستگاه ها و وزارتخانه ها ایجاد اتاق فکر جوان به تفکر سنتی و محافظه کارانه برخی مدیران کمک خواهد کرد تا در دستیابی به اهداف و برنامه های دولت موفق تر عمل کنند.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان حسین صفریان در اولین نشست هم اندیشی مشاوران جوان فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی استان کرمان افزود: با استقرار دولت تدبیر و امید روحیه جوان گرایی و استفاده از ظرفیت جوانان در عرصه های مختلف رشد چشمگیری داشته است.

وی ضمن تقدیر از استاندار کرمان به دلیل توجه به تفکر توسعه ای در تمامی ابعاد بویژه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گفت: در همه این عرصه ها استاندار کرمان با در نظر گرفتن ظرفیت جوانان از ایده ها و نظرات آنها بهره برده و تمامی اقشار در تصمیم گیری های کلان استان دیده شده اند.

وی ساختار گروه مشاوران جوان را تخصصی و بر مبنای شایسته سالاری عنوان کرد و افزود: از ابتدای انتخاب اینجانب به عنوان مشاور جوان استاندار به دلیل نبود هیچگونه ساختار و دستورالعملی در سطح کلان با بیش از 450 نفر ساعت ساختار کلی و چارت این گروه ترسیم و سند چشم انداز جوانان استان به تایید استاندار رسیده است که در صورت تایید مشاور جوان ریاست جمهوری به کل کشور تعمیم داده خواهد شد.

مشاور جوان استاندار کرمان با تاکید بر مشارکت تمامی مشاوران جوان فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی استان در تدوین سند مطالبات جوانان استان گفت: هدف اصلی گروه مشاوران شناسایی گره ها، مشکلات و نیازهای جوانان و کمک به رفع موانع در جهت تعالی و پویایی این نسل و آماده سازی آنها برای قبول مسئولیت در مدیریت استان است.

وی افزود: به دنبال موازی کاری و سیاسی کاری نیستیم و فقط در پی افزایش روحیه امید و نشاط در اقشار جامعه بویژه جوانان هستیم.

صفریان از مشاوران فرماندار و مدیران دستگاه های اجرایی خواست در تمامی عرصه ها پل ارتباطی بین اقشار مختلف جامعه با مدیران خود بوده و از سوی دیگر سخنگوی دولت در بیان دیدگاه ها و دستاورد های آن باشند.

در ادامه این نشست ضمن ارایه گزارشی اجمالی از اهداف، برنامه ها و وظایف گروه مشاوران توسط دبیر این گروه هر یک از اعضای کمیته های هشت گانه اقتصادی، اطلاع رسانی، فرهنگی، اجتماعی، بانوان و برنامه ریزی و عمرانی به بیان شرح وظایف، دیدگاه ها و پیشنهادات پرداختند.

در این جلسه همچنین سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری کرمان، استفاده از ظرفیت روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان در جهت بیان دستاوردها و منویات دولت تدبیر و امید به منظور تحقق شعار دولت و ملت، همدلی و همزبانی را مثبت ارزیابی کرد.

نقی عظیمی زاده افزود: مشاوران جوان دستگاه های اجرایی می توانند در عرصه های اطلاع رسانی، جریان سازی و افکار سنجی یاور روابط عمومی های استان باشند.

همچنین جلسه تخصصی مشاوران جوان فرمانداری ها با کمیته های هشت گانه برگزار شد و هر یک از اعضا به بیان دیدگاه ها، نظرات و مشکلات جوانان شهرستان خود پرداختند.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران