430 روستا در کرمان با کمبود آب مواجه هستند+ 6 خبر

سایر خبرهای استان: استاندار کرمان: هدف اول روابط عمومی همدلی و همزبانی بین حکومت و مردم است/ استانداری کرمان و قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) تفاهمنامه امضا کردند/ تاکسی بی سیم ۱۳۳ کرمان به بخش خصوصی واگذار می شود/ تقی زاده مدیرعامل مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر شد/ استاندار کرمان: اعتماد به مسوولان در دولت تدبیر و امید سرمایه بزرگی است/ 400 برنامه هفته جوان در استان کرمان اجرا می شود  

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان گفت: در حال حاضر 430 روستا با جمعیت 39 هزار و 866 خانوار در استان با کمبود آب مواجه هستند.

علی رشیدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا حجم کمبود آب را 431 لیتر بر ثانیه اعلام کرد و افزود: برای رفع این مشکل اجرای 748 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، حفر 60 حلقه چاه، خرید و بهسازی 10 چشمه و قنات و احداث شش هزار و 500 مترمکعب مخزن نیاز است.

وی گفت: 850 میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا بتوان از این بحران گذر کرد.

وی ادامه داد: در جلساتی با معاونین وزارت نیرو در خصوص مسایل و مشکلات خشکسالی این رقم اعتبار اعلام شد که امیدوار هستیم اعتبار مورد نیاز برای گذر از این بحران و همچنین مسایل و مشکلاتی که در تابستان خواهیم داشت اختصاص داده شود.

مدیرعامل شرکت آبفار استان کرمان گفت: با توجه به اینکه کمیت آب بر کیفیت آب تاثیر می گذارد آب در 119 روستای استان شور شده و این شور بودن بیش از حد مجاز است.

وی تصریح کرد: 160 میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا بتوان منابع آب آنها را جابجا کرد.

رشیدی از وجود روستاهایی که منابع آب آنها دارای فلزات سنگین هستند نیز خبر داد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 906 روستا با تانکر آبرسانی می شوند که با توجه به گستردگی استان و دور بودن منابع آب از روستاها در این بخش هم مسایل و مشکلاتی وجود دارد.

وی گفت: امیدواریم تا پایان سال جاری 130 روستا از 721 روستای فاقد شبکه آب آشامیدنی در استان از نعمت آب بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان افزود: می بایست در برنامه پنجم 101 پروژه را با سه هزار و 910 میلیارد ریال اعتبار، تکمیل می کردیم که با توجه به کمبود اعتبارات از برنامه عقب تر هستیم.

وی بیان کرد: 81 پروژه از 924 پروژه آبرسانی کشور مربوط به شرکت آبفار استان کرمان است که به سه هزار و 570 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

رشیدی گفت: تعدادی از روستاهای استان هنوز فاقد آب هستند و کرمان در این زمینه از متوسط کشوری پایین تر است.

وی تصریح کرد: 14،4 درصد روستاهای بالای 20 خانوار فاقد آب در کشور و همچنین 17،3 درصد روستاهای کشور که کار آبرسانی به آنها سیار انجام می شود در استان کرمان هستند.

وی افزود: پنج هزار و 177 روستا در استان کرمان وجود دارد که از این تعداد دو هزار و 695 روستا زیر 20 خانوار جمعیت دارند و 9 درصد روستاهای کشور در استان کرمان است.

مدیرعامل شرکت آبفار استان کرمان گفت: هفت درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور در این استان جای گرفته اند.

وی افزود: این آمار حاکی از گستردگی و پهناوری استان کرمان و همچنین اعتبارات اندک در سالیان گذشته می باشد که بیشتر به سمت خشکسالی و کمبود آب هزینه شده است.

رشیدی گفت: برنامه هایی برای بهره مندی صد درصد روستاییان از آب آشامیدنی سالم تعریف شده است که می توان به اتمام مجتمع های نیمه تمام با 101 پروژه اشاره کرد.

وی اظهار کرد: 81 پروژه بزرگ از این تعداد پیوست قانون شده و امیدواریم در سال های 94 و 95 بتوانیم گام مهم و موثر در ارتباط با تامین آب مجتمع های نیمه تمام برداریم.

وی با بیان این که 52 مجتمع در اولویت دوم تعریف شده اند گفت: 855 پروژه سطح 2 و سطح 1 وجود دارد و شامل روستاهایی می شود که پیش از این تامین آب شدند و اکنون با کمبود آب مواجه هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان تصریح کرد: در مجموع برای برای رسیدن به اهداف خود در این زمینه 9 هزار و 400 میلیارد ریال به نرخ امروز نیاز است.

وی به تاسیسات موجود شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان اشاره کرد و گفت: تعداد 600 حلقه چاه، 143 باب قنات و چشمه، سه هزار و 700 لیتر آب حداکثر ظرفیت تامین آب، چهار هزار و 100 کیلومتر خط انتقال، حدود 10 هزار و 820 کیلومتر شبکه توزیع از جمله تاسیسات آبرسانی به روستاهاست.

رشیدی اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان 236 هزار انشعاب دارد.

وی گفت: سال گذشته 54 مناقصه عمومی در استان کرمان برگزار و پیمانکاران انتخاب و کارها واگذار شد که تاکنون بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

 

استاندار کرمان: هدف اول روابط عمومی همدلی و همزبانی بین حکومت و مردم است

استاندار کرمان گفت: هدف اول روابط عمومی ایجاد همدلی و همزبانی بین حکومت و مردم است که برای تحقق این هدف باید بیش از پیش تلاش شود.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در دیدار اعضای انجمن روابط عمومی استان کرمان با وی در دفتر استاندار با اشاره به اینکه هرچه روابط بیشتر باشد ضریب امنیت ملی بیشتر است افزود: امنیت یک موضوع فوق العاده مهم است و یکی از راه هایی که می تواند پیوستگی دولت و ملت را افزایش دهد همین روابط عمومی است.

وی بیان کرد: این گسستگی که بین مردم و جامعه در حوزه اجتماعی به وجود آمده است باید ترمیم شود.

وی گفت: اکنون 200 دستگاه استان دارای روابط عمومی هستند که ظرفیت بالایی است ولی بهره وری در این حوزه کم است.

استاندار کرمان افزود: با توجه به حوزه فناوری در جهان که هر روز یک صنعت اختراع می شود ما از این حوزه خیلی فاصله داریم و باید از شبکه های مجازی به عنوان یک فرصت استفاده کنیم و آنها را تهدید نبینیم.

استاندار با تاکید بر اینکه باید کار نو در روابط عمومی انجام شود گفت: باید ببینیم آیا می توانیم طبقات را کمتر و ارتباط با مردم را بیشتر کنیم.

وی تاکید کرد: باید بانی ایده و طرح جدیدی در استان کرمان برای ارتباط بیشتر با مردم، ارتباط مردم با حکومت و دولت و افزایش سطح آگاهی مردم شویم.

رزم حسینی افزود: گسستی که بین مسوولین و مردم به وجود آمده است باعث شده مردم نسبت به برخی امور بدبین شوند.

وی تصریح کرد: تجربه و علم نشان داده هرچه دیوان سالاری کوچکتر شود مردم بزرگتر می شوند ولی هرچه دیوان سالاری بزرگ شود مردم کوچک می شوند.

استاندار کرمان گفت: اینکه در روابط عمومی ها کارهای معمولی را انجام می دهیم منزلتی نیست و باید دنبال کار نو و اثرگذار باشید.

وی تاکید کرد: اساس کار روابط عمومی این است که رابطه بین مردم و مسوولین را بیشتر کند.

رزم حسینی گفت: یکی از رسالت های روابط عمومی ارتباط با مردم از طریق اطلاع رسانی به موقع و نوع ارتباط است.

وی با اشاره به مشکلات معدن کرومیت آبدشت در شهرستان ارزوئیه و دیدار با مردم این روستا افزود: به دلیل مدیریت غلط در گذشته مردم فکر می کنند ثروت اجتماعی آنها را می برند و هیچ امکاناتی داده نمی شود.

رییس انجمن روابط عمومی استان کرمان نیز در این دیدار که به مناسبت 27 اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد گفت: انجمن روابط عمومی استان از سال 1378 تشکیل شده است.

محمد بصیریان افزود: این انجمن روندی طولانی را برای اخذ مجوز طی کرده است و سال 1385 موفق به اخذ مجوز فعالیت شد.

وی بیان کرد: انجمن روابط عمومی استان کرمان از زمان تشکیل تا زمان اخذ مجوز به فعالیت های خود ادامه داده است و مدیریت آن را روسای روابط عمومی استانداری به عهده داشته اند.

وی شمار اعضای انجمن روابط عمومی کرمان را حدود 200 نفر اعلام کرد و گفت: در دوره فعالیت انجمن روابط عمومی سه کتاب علمی در زمینه روابط عمومی و اطلاع رسانی به چاپ رسیده و همچنین دو کنفرانس علمی با حضور اساتید برجسته ارتباطات و روابط عمومی در سال های 84 و 87 برگزار شده است.

بصیریان گفت: دوره های آموزشی مصوب مرکز آموزش و پژوهش استانداری کرمان نیز برای روابط عمومی ها برگزار شده است.

 

استانداری کرمان و قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) تفاهمنامه امضا کردند

استانداری کرمان و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در حوزه راه و شهرسازی تفاهمنامه امضا کردند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان عصر یکشنبه در حاشیه انعقاد این تفاهمنامه گفت: این تفاهمنامه برای اجرای آزاد راه حاجی آباد - سیرجان - انار - یزد به طول 320 کیلومتر با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء امضا شد.

رضا سنجری افزود: برآورد تقریبی اجرای این پروژه 30 هزار میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد: قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) هم به عنوان سرمایه گذار و هم به عنوان پیمانکار این پروژه است.

وی گفت: این قرارگاه ضمن به روز کردن مطالعات قبلی پروژه در صورت لزوم مطالعات جدید را انجام می دهد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان افزود: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء منابع مالی این پروژه را به صورت مشارکتی با استان تامین می کند.

وی افزود: این تفاهمنامه به دنبال تفاهمنامه کلی میان استانداری کرمان و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) امروز منعقد شد.

استاندار کرمان و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) پنجم آذر ماه سال 93 تفاهمنامه ای را برای اجرای پروژه های زیربنایی در استان امضا کردند.

قرارگاه یادشده در چارچوب این تفاهمنامه در اجرای پروژه های استان کرمان در حوزه های صنعت، راه و شهرسازی، شهری، آب و برق مشارکت می کند.

این قرارگاه تفاهمنامه دیگری را چندی پیش برای اجرای پروژه های 9 گانه در شهر کرمان امضا و آن را در مرکز استان اجرایی کرد.

یکی از اقدامات مدیریت استان کرمان طی دو سال اخیر جذب سرمایه گذاری از طریق انعقاد تفاهمنامه با موسسات غیردولتی و خصوصی توانمند برای اجرای طرح های زیربنایی و اقتصادی در استان بوده است.

 

تاکسی بی سیم ۱۳۳ کرمان به بخش خصوصی واگذار می شود

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی کرمان از واگذاری تاکسی بی سیم ۱۳۳ کرمان به بخش خصوصی خبر داد.

مجید عسکری در گفتگو با مهر ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: تاکسی بی سیم ۱۳۳ کرمان به بخش خصوصی واگذار می شود.

وی ادامه داد: با مصوبه شورای سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی کرمان مزایده عمومی واگذاری خدمات تاکسی بی سیم ۱۳۳ کرمان مورخ ۱۱ خرداد ۹۴ برگزار خواهد شد.

عسکری همچنین گفت: همه موسسات و شرکت های دارای مجوز حمل و نقل عمومی از سازمان تاکسیرانی کرمان که حداقل ۱۰ سال سابقه مفید و معتبر در امورحمل و نقل دارند، می توانند از تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۹۴ لغایت پنجم خرداد ۹۴ برای خرید اسناد مزایده به مدیریت امور قراردادهای شهرداری کرمان واقع در خیابان سپه مراجعه کنند.

 

تقی زاده مدیرعامل مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر شد

ناصر تقی زاده پس از ۱۰ سال مجددا به عنوان مدیر عامل مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر منصوب شد.

 به گزارش روابط عمومی شرکت گل گهر سیرجان، با حضور استاندار کرمان، مدیرعامل بانک سپه کشور و جمعی از مقامات و مسئولین؛ ناصر تقی زاده پس از ۱۰ سال مجددا به عنوان مدیر عامل مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر منصوب و مشغول به کار شد.

پس از تلاوت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران حجت الاسلام سید محمود حسینی امام جمعه شهرستان سیرجان طی سخنانی ضمن توصیه حضار به تقوای الهی، هدف از کار و تلاش و تکاپو در دنیا را دستیابی انسان به کمال و توجه به ذات اقدس حضرت احدیت اعلام کرد.

شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان در مجلس نیز خواسته مردم سیرجان از مدیران گل گهر را جلوگیری از خام فروشی، استفاده از نیروهای خلاق بومی اعلام کرد و خام فروشی را توهین به شعور مردم دانست.

وی تقی زاده را مدیری توسعه نگر اعلام کرد که باید به صورت جدی در زمینه انتقال آب ورود پیدا کند.

جلال مآب نیز با اعلام آمار و ارقامی عملکرد ۵.۵ سال مدیریت خود در معدن گل گهر اتمام طرحهای نیمه تمام، افزایش تولید، بحث ارزش افزوده، بحث دانش پژوهی و امور تحقیقاتی و ورود معدن گل گهر را توسعه اجتماعی موفقیت آمیز خواند و این موفقیت را در مرهون هماهنگی و همکاری سهامداران، مدیران، معاونین و همه کارگران دانست.

استاندار کرمان نیز با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری، انسجام و وحدت را یکی از مهم ترین ارکان توسعه و مثلث توسعه اقتصادی عنوان کرد و گفت: با نزاع و درگیری سرمایه گذاری امکان پذیر نیست.

علیرضا رزم حسینی ضمن قدردانی از مدیران استان کرمان و جلال مآب مدیر سابق معدن گل گهر ابراز داشت: باید فرهنگ قدردانی را نمادینه کنیم و به بزرگان توهین نکنیم و آنان را ارج بنهیم.

وی با اشاره به شرایط حاضر خطاب به تقی زاده ابراز داشت: باید معدن گل گهر به مشارکت ها ی اجتماعی در قبال شهرستان و استان کرمان پای بند بوده و با هماهنگی و ارتباط با سهامداران معدن گل گهر نسبت به کارآفرینی و ایجاد اشتغال و طرحهای توسعه ای نیمه تمام اقدام کند.

مدیرعامل بانک سپه نیز گل گهر امروز را نمونه ای از توسعه متوازن دانست که روز به روز بر ابعاد توسعه ای آن افزوده می شود.

 تقوی نژاد ضمن بزرگداشت همت گذشتگان که باعث توسعه این معدن عظیم شده اند این معدن را تلفیقی از دانش و همت جهادی خواند و ابراز داشت باید با نگاه به سیاست های اقتصادی و مقاومتی در جهت رشد اقتصاد کشور کوشا باشیم.

مدیرعامل معدن گل گهر نیز طی سخنانی اعلام کرد: از اینکه بار دیگر در جمع کارگران و کارمندان و مدیران معدن گل گهر عهده دار مسئولیت شده است به خود می بالد و با گرامیداشت یاد شهدا؛ تاکید کرد: امروز بر تمامی مدیران صنعتی و اقتصادی واجب است در جبهه اقتصادی با توجه با تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید بطور جدی فعالیت کنیم.

ناصر تقی زاده ادامه داد: همانطور که مدیران سابق این معدن در راستای تکمیل طرحهای نیمه تمام کوشیده اند نسبت به اجرا و تکمیل پروژه ها اقدام خواهم کرد.

وی بازار امروز سنگ آهن را در کمترین قیمت ممکن اعلام کرد و اظهار داشت: با بررسی تمام جوانب این مسئولیت خطیر را عهده دار شده ام و این در شرایطی است که وضعیت شرکتهای فولادی چندان خوب نیست.

تقی زاده با اعلام استان کرمان به عنوان بهشت معادن از راه اندازی بخش اکتشافات در این معدن سخن گفت و ادامه داد: باید بتوانیم معادنی را که دارای توجیه اقتصادی هستند اکتشاف کنیم.

وی نسبت به موضوع رسالت اجتماعی معدن گل گهر در قبال مردم سیرجان پرداخت و ابراز داشت: گل گهر یک بنگاه اقتصادی است که بر مبنای سود و زیان اداره می شود اما با تعاملی که با سهامداران خواهیم داشت در قبال رفاه شهروندان سیرجانی که خدمت به آنان را برای خود افتخاری می دانم؛ کوتاهی نخواهیم کرد.

مدیرعامل گل گهر ادامه داد: اولویت به کارگیری اشتغال نیروها بومی گرایی است و همچنین در انتخاب مدیران اولویت با افراد متخصص؛ متعهد و بومی است.

در پایان مراسم از تلاشهای ۵.۵ ساله محمد جلال مآب تقدیر به عمل آمد.

 

استاندار کرمان: اعتماد به مسوولان در دولت تدبیر و امید سرمایه بزرگی است

استاندار کرمان گفت: اعتمادی که در دوره دولت تدبیر و امید به مسوولان شده، سرمایه بزرگی است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان علیرضا رزم حسینی عصر جمعه در مراسم امضای دو تفاهم نامه فرهنگی و هنری که به مناسبت روز کرمان در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران انجام شد، افزود: در دولت تدبیر و امید اتفاقات خوبی در استان کرمان افتاد.

وی اظهار کرد: به اقرار اهالی فرهنگ و هنر این استان، بار دیگر نشاط فرهنگی به استان بازگشته به طوری که هم اکنون استان کرمان به لحاظ فرهنگی در رتبه های اول کشور قرار گرفته است.

وی گفت: این موفقیت با همراهی اصحاب فرهنگ و هنر و ائمه جمعه بدست آمده است که همراه دولت تدبیر و امید بودند و تلاش کردند تا در عرصه های فرهنگی هنری اتفاقات خوبی بیفتد.

استاندار کرمان کتابخوانی را یکی از شاخص های توسعه یافتگی دانست و افزود: لازم است همه ما تمام تلاش خود را انجام دهیم که بتوانیم در عرصه توسعه یافتگی فرهنگی به شاخص هایی که مدنظر مان است دست پیدا کنیم.

وی بیان کرد: کاری را که دیگران در قدیم انجام می دادند ما باید ادامه می دادیم تا کودکانمان به بزرگانی چون حافظ، سعدی و دیگر شعرای ادبیات پارسی رغبت پیدا کنند اما این موضوع طی سال های اخیر کمرنگ شده است.

رزم حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش بی بدیل آیت الله هاشمی رفسنجانی در توسعه کشور گفت: حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیت کمی نیست و بزرگان دیگری نیز برای تعالی استان کرمان تلاش های زیادی را انجام دادند.

وی تاکید کرد: به عنوان نماینده دولت در استان کرمان آمادگی کامل داریم که در حد بضاعت خود در جهت تعالی فرهنگی استان کرمان تلاش کنیم و خوشحالیم از اینکه اعلام کنیم کرمان در حوزه های فرهنگی هنری چون موسیقی رتبه بالایی دارد.

استاندار کرمان از برگزاری بیش از 153 کنسرت موسیقی مجاز در استان کرمان سخن گفت و افزود: برگزاری این تعداد کنسرت موسیقی مجاز در این فضا می تواند اتفاق بسیار فرخنده ای به حساب بیاید.

وی تصریح کرد: ما بر این باوریم که باید موسیقی مجاز را ترویج کنیم و در این عرصه کارهای زیادی را انجام دهیم.

رزم حسینی گفت: وظیفه شرعی، قانونی و ملی ما است که تمام تلاش خود را بکار بریم و از موسیقی حمایت کنیم و یکی از ائمه جمعه استان در این رابطه به من گفت که حاظر است مسئولیت موسیقی شهرستان را به عهده بگیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این آیین با ادای احترام به اهالی فرهنگ و ادب استان کرمان گفت: شخصیت های علمی و فرهنگی که امروز از خطه کرمان برخاسته اند ستارگان درخشانی هستند که در آسمان علمی، ادب و هنر می درخشند.

علی جنتی با بیان اینکه کرمان خاستگاه شهیدان و ایثارگرانی است که در طول دفاع مقدس از حیثیت کشور دفاع کرده اند افزود: هر کدام از این شخصیت ها بخشی از نام آوران کرمان هستند که حتی نقش تعیین کننده ای در اداره کشور داشتند.

وی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی دولتمردی است که نه تنها ایران بلکه همه سیاستمداران دنیا او را به عنوان شخصیتی برجسته می شناسند و آن گونه که امام بزرگوار فرمود: «هاشمی زنده است تا انقلاب زنده است».

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: نقشی که او در پیروزی انقلاب اسلامی داشت نقش بی نظیری است و من مردی مثل ایشان را نمی شناسم که تا این حد تاثیر در وضعیت انقلاب داشته است.

وی از شخصیت هایی چون دکتر باستانی پاریزی، استاد مرادی کرمانی و حجت السلام سید محمود دعایی یاد کرد و گفت: چندی پیش در جلسه ای با استاندار کرمان و هنرمندان این منطقه احساس کردم کرمان نه تنها در کشور بلکه در مقیاس جهانی تا چه اندازه منطقه ای پربار است و باید از این فضا برای تقویت فرهنگ، هنر و ادب کشورمان بهره جست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما باید با داشتن این همه سرمایه عظیم فرهنگی و هنری تلاش کنیم تا نشاط و شادی بین مردم ایجاد شود.

وی با اشاره به ظرفیت های فرهنگی هنری استان کرمان در اجرای برنامه های فرهنگی هنری توضیح داد: خوشبختانه کرمان جزو استانهایی است که ما خیلی راحت برنامه های فرهنگی و هنری مان را در آنجا انجام می دهیم.

جنتی افزود: متاسفانه در برخی از مناطق ائمه جمعه به طور کلی موسیقی را حرام اعلام می کنند و به فتواهای مراجع نیز توجهی نمی کنند اما در استان کرمان ائمه جمعه با یک بینش صحیح به ما کمک می کنند و حتی در بسیاری از موارد ما را از نظرات ارزشمندشان بهره مند می کنند و این نکته بسیار مهمی است که امیدوارم استمرار داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، آیین امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت ارشاد و استانداری کرمان برای برگزاری جشنواره ملی موسیقی مقامی کرمان در سال 94 و همچنین ساخت شش پلاتوی نمایش در شش شهرستان پر جمعیت استان کرمان روز جمعه در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.

در این مراسم که با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی، هوشنگ مرادی کرمانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و شش شهردار شهرهای زرند، رفسنجان، سیرجان، بم، جیرفت و کرمان همراه بود ضمن رونمایی از کتاب «عطای پهلوان» نوشته محمد علی علومی نویسنده کرمانی، نشان عالی معاونت صدای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به احمد یوسف زاده نویسنده کتاب «آن بیست و سه نفر» اهدا شد.

 

400  برنامه هفته جوان در استان کرمان اجرا می شود

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: 400 برنامه به مناسبت هفته جوان در شهرستان های سراسر استان اجرا می شود.

روح الله اسدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هفته گذشته با حضور در شهرستان های کوهبنان، بم، انار و شهربابک در مجموع اجرای بیش از 70 برنامه در این شهرستان ها به تصویب رسید.

وی گفت: این برنامه ها در بخش های مختلف ورزشی، فرهنگی، آموزشی و اقتصادی اجرا می شوند و نشست های تخصصی، دیدار با حلقه های گفت و گوی جوانان، تجلیل از جوانان نمونه و برگزاری کارگاه های آموزشی از سایر برنامه ها خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: پرداخت هزینه های بلاعوض ازدواج، کلاس های تخصصی کنترل خشم، کارگاه توانمندسازی جوانان، پیگیری طرح های تولیدی و مشاوره حقوقی رایگان در این هفته به جوان ها ارایه می شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به اینکه 20 دستگاه مرتبط با جوانان فعالیت می کنند گفت: خدمات بیشتر دستگاه های مرتبط با این حوزه در هفته جوان به جوانان رایگان است.

وی تصریح کرد: همزمانی این ایام با اعیاد شعبانیه زمینه برگزاری برنامه های شاد و نشاط آور را فراهم کرده است که در شهرستان ها نیز برای آن برنامه داریم.

سالروز میلاد حضرت علی اکبر (ع) روز جوان نام دارد و امسال هفتم تا سیزدهم خرداد هفته جوان است.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران