انعقاد تفاهم نامه خرید 900 دستگاه واگن حمل خودرو با شرکت RIM روسیه

روابط عمومی جوپار: شرکت جوپار در آخرین روز نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، با امضای تفاهم نامه با شرکت واگن‏ سازی "RIM" روسیه برای خرید 600 دستگاه واگن باری سرپوشیده حمل خودرو و 300 دستگاه واگن مسطح حمل خودرو اعلام آمادگی کرد  

در آخرین روز برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی با امضای چند قرارداد، 2200 میلیارد تومان از سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت حمل و نقل ریلی محقق شد.

به گزارش روابط عمومی ، شرکت قطارهای مسافری و باری جوپار با امضای تفاهم نامه همکاری با شرکت واگن‏ سازی "RIM" روسیه در آخرین روز نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، فرآیند خرید 600 دستگاه واگن باری سرپوشیده حمل خودرو و نیز 300 دستگاه واگن مسطح حمل خودرو را کلید زد.

 در این مراسم که دکتر پور سید آقایی مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و آقای احمدی معاون ناوگان این شرکت حضور داشتند، توافق گردید که تعداد 300 دستگاه واگن حمل خودرو شرکت روسی"RIM" با همکاری شرکت واگن سازی کوثر در ایران ساخته شده و به شرکت جوپار تحویل داده شوند.

دکتر پورسید آقایی، مدیر عامل راه آهن گفت: هدف گذاری کرده‌ایم امسال 3500 میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی در توسعه ریلی محقق شود که با احتساب قراردادهای امروز و جذب سرمایه‌گذاری سال گذشته تاکنون 2200 میلیارد تومان در سال جاری جذب سرمایه بخش خصوصی انجام شده است و تا پایان سال جاری نیاز به 1300 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت حمل و نقل ریلی داریم.

پورسیدآقایی افزود: قراردادهایی که امروز منعقد شد همه به اتفاق سازنده‌های داخلی بود ضمن آنکه برخی از سازنده‌ها کنسرسیوم خارجی گرفته و انتقال تکنولوژی انجام دادند.

در تفاهم نامه های منعقده در این مراسم، ساخت سه هزار و صد دستگاه واگن باری و مسافری مورد توافق قرار گرفت که در این میان شرکت واگن سازی کوثر و تجارت کوشش 400 دستگاه، کنسرسیوم ایرانی - اوکراینی 450 دستگاه، واگن پارس با توکاریل 200 دستگاه، شرکت جوپار و یک کنسرسیوم ایرانی- روسی برای خرید 900 دستگاه ، واگن پارس و ریل ترابر هزار دستگاه و واگن پارس و ریل ترابر نیز 10 دستگاه واگن باری و مسافری خواهند ساخت.

 

منبع خبر:

دیدگاه کاربران