انتقاد استاندار کرمان از طولانی شدن روند اخذ مجوزها+ 2 خبر

سایر خبرهای استان: کشت گلخانه ای در کرمان حمایت می شود/ سخنرانی حداد عادل در جمع مردم کرمان  

استاندار کرمان در دیدار وزیر جهاد کشاورزی گفت: در واگذاری زمین به پروژه ها با مشکل مواجه هستیم.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان علیرضا رزم حسینی شامگاه چهارشنبه در دیدار وزیر جهاد کشاورزی که به منظور بازدید از چند طرح کشاورزی وارد کرمان شد به مشکلات واگذاری زمین چند طرح سرمایه گذاری در استان کرمان اشاره کرد و گفت: در واگذاری زمین برای صنعت مشکل داریم و در پروژه پتروشیمی فجر، مشکل واگذاری زمین این پروژه پس از 6 ماه هنوز حل نشده است.

وی افزود: پروژه گردشگری هنزاء در منطقه رابر نیز 9 ماه در مرحله واگذاری زمین مانده است.

وی با بیان اینکه از سرمایه گذار این پروژه برای اجرا ضمانت گرفته ام گفت: این پروژه یک طرح گردشگری است که با اجرای آن برای بیش از هزار نفر شغل ایجاد می شود و قرار است بهترین پیست اسکی کشور در این منطقه ایجاد شود.

استاندار کرمان اظهار کرد: اما قوانین مزاحم راه این سرمایه گذاری را بسته است.

وی گفت: چه کسی باید این مشکلات را حل کند آیا باید دست روی دست بگذاریم تا مردم نا امید شوند و سرمایه گذاران نیز فرار کنند؟

رزم حسینی با تاکید بر اینکه ما اختیارات را برای استاندار نمی خواهیم گفت: وزارت خانه ها اختیارات مرتبط با استانها را به دستگاه های اجرایی بدهند تا از طولانی شدن روند سرمایه گذاری جلوگیری شود.

وزیر جهاد کشاورزی نیز در این دیدار پس از شنیدن مشکلات پیش روی پروژه های سرمایه گذاری استان گفت: من اختیارات خود در این زمینه را در چارچوب مقررات به استان واگذار می کنم اما استان هم موظف است در چارچوب مقررات از این اختیارات استفاده کند.

محمود حجتی به منظور بازدید از چند طرح کشاورزی، گلخانه ای و آبیاری در شهرستان های بافت، رابر، جیرفت، عنبرآباد، کهنوج و منوجان به استان کرمان سفر کرد.

 

کشت گلخانه ای در کرمان حمایت می شود

وزیر جهاد کشاورزی در دومین سفرش به استان کرمان طی روزهای اخیر با اشاره به خشکسالی در کشور خواستار استفاده از روشهای نوین و گلخانه ای در کشت محصولات کشاورزی شد. 

به گزارش مهر، روز گذشته وزیر جهاد کشاورزی در دومین سفرش طی روزهای اخیر به استان کرمان به بررسی طرحهای مختلف کشاورزی به خصوص طرحهای انتقال آب و کشت های نوین پرداخت اما در  این سفر اشاره ای به وضعیت حل مشکل طغیان گسترده آفت زنجره در استان کرمان نشده است، آفتی که مشکلات عدیده ای را در ماههای اخیر برای نخل داران ایجاد کرده و به نخلستانهای جنوب کرمان نیز سرایت کرده و در شرق کرمان نیز گسترش یافته است. این درحالی است که خرما محصول اقتصاد تک قطبی مردم شرق استان کرمان محسوب می شود.

وزیر جهاد کشاورزی شب گذشته در گفتگو با خبرنگاران در خصوص وضعیت کشاورزی استان کرمان اظهارداشت: یکی از مشکلات کشور خشکسالی است اما این شرایط در گذشته نیز وجود داشته و باید با تلاش و سخت کوشی و استفاده از روشهای نوین کشاورزی همچون گذشته جزو کشور های سرآمد جهان در بخش کشاورزی باشیم.

محمود حجتی ادامه داد: حمایت از بخش کشاورزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است بطوریکه ۱۰ درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی تعلق دارد که باید نهایت استفاده و بهره وری در این بخش انجام شود.

به گفته حجتی باید این منابع افزایش یابد و کشاورزی با حمایت بیشتر زمینه توسعه اقتصادی کشور را مهیا کند.

وی گفت: بهره وری از منابع موجود آبی، افزایش کشتهای متراکم و گلخانه ای و کشت جایگزین از اهداف ما است که این اعتبار نیز بیشتر در همین بخش هزینه می شود.

حجتی افزود: کشتهای متراکم و گلخانه ای از اهمیت بالایی برخوردار هستند که باید به این سمت تمایل داشته باشیم. خوشبختانه آخرین روشهای آبیاری مدرن در برخی مناطق استان کرمان در حال انجام است و این امر باید توسعه یابد.

 

سخنرانی حداد عادل در جمع مردم کرمان

حداد عادل به دعوت جبهه متحد اصولگرایان استان کرمان در خانه شهر سخنرانی کرد.

به گزارش مهر، غلامعلی حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی عصر جمعه به دعوت جبهه متحد اصولگرایان در استان کرمان در سالن خانه شهر کرمان سخنرانی کرد. حداد عادل در جمع دانشجویان و اعضای شورای هماهنگی اصولگرایان استان ایراد سخنرانی کرد.

هم اندیشی اصولگرایان استان کرمان و بررسی اوضاع سیاسی کشور و منطقه از جمله اهداف این سفر است. این مراسم ساعت ۱۷ برگزار شد و حضور برای عموم آزاد بود.

به گزارش ایرنا غلامعلی حداد عادل عصر جمعه در همایش اصولگرایان استان که با عنوان خودباوری، وحدت و همدلی در خانه شهر کرمان برگزار شد در پاسخ به سووالی درباره بیانیه سوییس گفت: رهبری این موضوع را نه تایید و نه رد می کنند و خود آنها می گویند هنوز هیچ چیز مسلم نیست.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند آنچه علنی می گویم خلاف آن را در خفا نمی گویم. طرفداری رهبری از هیات مذاکره کننده بر اساس اعتقادی است که به این هیات دارند و اینطور نیست که ایشان این هیات را قبول نداشته باشند و در برابر ملت سخن دیگری بگویند.

وی بیان کرد: تصور نکنید رهبری به این تیم مذاکره کننده اعتماد ندارد و اگر در ادامه غیر از این عمل کنند ایشان با هیچ کس تعارف ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درادامه گفت: اساس ایستادگی ملت در قضیه هسته ای استقلال طلبی است و در مساله هسته ای مهمتر از دست یافتن به انرژی هسته ای حفظ استقلال ماست.

وی گفت: تلاش برای دست یابی به پیشرفت مادی و معنوی کشور و جهاد علمی که لازمه دستیابی به پیشرفت کشور می باشد یکی از مولفه های اصولگرایی است.

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس نهم اظهار کرد: هر کس با هر سابقه و ادعایی از این مبانی عدول کند ما او را اصولگرا نمی دانیم.

وی گفت: وظیفه امروز ما این است که راه امام خمینی (ره) را پشت سر رهبری طی کنیم.

حداد عادل افزود: آنچه ما در 26 سال گذشته و قبل از آن در دوران انقلاب و بعد از آن از رهبری دیده ایم همه برای حفظ و تقویت نظام و اطاعت از امام بوده است.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب امروز پرچمدار حفظ میراث بزرگ امام راحل است که آن میراث جمهوری و انقلاب اسلامی است.

وی گفت: ملت ایران امروز سخنان امام خمینی (ره) را از زبان رهبری می شنود و یکی از کارهای بزرگی که رهبری بویژه در 26 سال گذشته انجام داده اند، گفتمان سازی برای جامعه بر اساس اسلام و اندیشه های امام و متناسب با اقتضائات روز و روزگار بوده است.

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در سال های اخیر رهبری گفتمان سبک زندگی اسلامی را مطرح کردند و بدرستی هشدار می دهند که ما از سبک زندگی اسلامی دور افتاده ایم.

وی گفت: زندگی که ما می کنیم آسیب دیده و به طرق مختلف از اسلام دور شده است؛ باید تلاش کنیم در خوردن، پوشیدن، بیداری و خواب، روابط اجتماعی و در زندگی، مصرف، کسب درآمد و خانواده و همسر به زندگی اسلامی برگردیم.

حداد عادل ادامه داد: در شرایط حاضر مهمتر از اینها گفتمان اقتصاد مقاومتی است که رهبری بیش از هر چیز دیگری بر آن تاکید دارند.

وی گفت: ایشان در جمع نمایندگان مجلس فرمودند با اقتصاد مقاومتی حل مسئله هسته ای برای ما آسان تر می شود که ابعاد و زوایایی دارد.

وی اظهار کرد: ملت ایران خوب می فهمد که دشمن برای مقابله با انقلاب فروش نفت را تحریم کرده و راه پولی ما را با خریداران نفت بسته به تصور اینکه ملت را از پا در بیاورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این گفتمان های رهبری شاخص های عمل بر طبق اصولگرایی است.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران