نماینده مجلس: 100 شرکت غیر بومی در کرمان چه می کنند+ 4 خبر

سایر خبرهای استان: ریزگرد در ریگان کرمان کودکان و کهنسالان را خانه نشین کرد/ استاندار کرمان از مجتمع مس سرچشمه بازدید کرد/ رزم حسینی: بروکراسی اداری و قوانین مزاحم مانع کار مدیران می شود/ رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان: کاشت حلزون شنوایی در کودکان ناشنوای زیر شش سال رایگان انجام می شود  

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: 100 شرکت پیمانکاری غیربومی در استان چه می کنند که حتی حاضر نیستند دفترشان را به کرمان منتقل کنند.

شهباز حسن پور روز دوشنبه در نشست مدیران استانی با مدیران شرکت ملی صنایع مس ایران در مجتمع مس سرچشمه افزود: حتی پرونده مالیات بعضی از شرکت ها و معادن در اصفهان و تهران است.

وی گفت: اگر گردش مالی این شرکت ها در کرمان قرار گیرد بسیاری از مسایل حل می شود و اگر کاری باید به دانشگاه سپرده شود به دانشگاه های استان سپرده شود.

وی بیان کرد: می خواهیم که تصویب کنید حداقل شرکتی در کرمان کار کند که یک دفتر در کرمان داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: سه و نیم میلیون تن سنگ آهن در بیابان های سیرجان جلویش گرفته شده اما چه کسی می خواهد پاسخگو باشد.

وی اضافه کرد: هر 15 روز یک بار نشستی برای معادن کشور در مجلس تشکیل می دهیم تا موضوعات پیگیری شوند و اشتباهات قبل تکرار نشود.

حسن پور خطاب به مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس گفت: یک ریال حقوق دولتی سال گذشته به افراد واقعی داده نشده است در حالی که باید به روستاهای اطراف معادن تعلق می گرفت.

وی بیان کرد: زشت است بعد از 35 سال اعلام کنم بعضی از روستاهای کنار معادن آب شرب ندارند.

وی گفت: چرخ های تولید بواسطه زحمات و تلاش های شبانه روزی کارگرانی است که کمتر اسم آنها شنیده می شود.

 

ریزگرد در ریگان کرمان کودکان و کهنسالان را خانه نشین کرد

فرماندار شهرستان ریگان گفت: ریزگردها که ازسه روز پیش شهر ریگان را فرا گرفته باعث خانه نشین شدن کودکان و افراد کهنسال شده است.

امین باقری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افرود: پدیده ریزگرد در ریگان باعث بروز مشکلات تنفسی برای شهروندان شده و خشکسالی های چند سال گذشته در این شهرستان از دلایل عمده بروز این پدیده است.

فرماندار ریگان افزود: شدت این ریزگردها که همراه با وزش باد است در مناطقی که نزدیک کویر می باشند باعث مشکلاتی چون کاهش دید و مشکلات تنفسی و استفاده مردم ازماسک در رفت و آمد در سطح شهر شده است.

وی اضافه کرد: بزرگترین کانون بحرانی حساس فرسایش بادی کشور در شهرستان ریگان است و به علت وسعت زیاد این منطقه، اغلب روزهای سال در معرض بادهای موسمی و وزش توفان شن قرار دارد که مشکلاتی در زندگی روزمره مردم به وجود آورده است.

وی گفت: مردم با مشارکت در ایجاد فضای سبز می توانند از تشدید پدیده ریزگردها در این شهرستان جلوگیری کنند.

باقری خواستار تخصیص اعتبارات ملی برای مهار ریزگردها در این شهرستان کویری شد و از شهروندان ریگانی خواست در ایجاد فضای سبز مشارکت جدی داشته باشند.

ریگان یکی از چهار شهرستان شرق استان کرمان است که به دلیل شرایط آب و هوایی و جغرافیایی در معرض بادهای موسمی و توفان شن قرار دارد؛ مرکز این شهرستان تا کرمان 285 کیلومتر فاصله دارد.

 

استاندار کرمان از مجتمع مس سرچشمه بازدید کرد

استاندار کرمان به همراه معاون سیاسی امنیتی و مدیرکل سیاسی استانداری، امام جمعه رفسنجان و نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل دادگستری و شماری دیگر از مسوولان استان از مجتمع مس سرچشمه استان کرمان بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی به همراه هیات همراه روز دوشنبه از بخش های معدن، ذوب، تغلیظ و بخش پالایشگاه و ریختگری مجتمع مس سرچشمه بازدید کرد.

استاندار کرمان هم اکنون در نشست با مدیران مجتمع مس سرچشمه حضور پیدا کرده است.

معدن مس سرچشمه در ۱۶۰ کیلومتری جنوب غربی کرمان و ۵۰ کیلومتری جنوب رفسنجان و در ناحیه مرکزی رشته کوه زاگرس قرار گرفته است.

معدن مس سرچشمه یکی از بزرگترین مجتمع های صنعتی معدنی جهان محسوب می شود و این مجتمع بزرگ ترین تولید کننده مس ایران می باشد.

بخش های تولیدی مجتمع مس سرچشمه عبارت از معدن، تغلیظ، ذوب، پالایشگاه و ریخته گری ها و لیچینگ است و این معدن یکی از بزرگترین معادن روباز جهان به شمار می رود.

 

استاندار کرمان: بروکراسی اداری و قوانین مزاحم مانع کار مدیران می شود

استاندار کرمان گفت: مدیران ما دلسوز هستند اما کمبود اختیارات، بروکراسی اداری و قوانین مزاحم مانع کار آنها می شود.

علیرضا رزم حسینی روز دوشنبه در نشست مدیران استانی با مدیران شرکت ملی صنایع مس ایران در مجتمع مس سرچشمه با اشاره به اینکه چرا اختیار واگذاری زمین در استان ها باید نیم هکتار باشد افزود: اگر در گذشته کسی فسادی بوجود آورده است چرا باید قانون را تغییر دهیم.

وی تاکید کرد: اختیارات استان ها باید افزایش یابد و در این رابطه اختیارات دستگاه های متولی در استان و نه فقط استانداری و فرمانداری ها را می خواهیم.

وی اظهار کرد: دادن اختیارات به استان ها ادبیاتی است که باید در سراسر کشور راه بیفتد و مدیران تملق گو نباید در رسانه ها حضور پیدا کنند.

استاندار کرمان با اشاره به امضای 750 هزار میلیارد ریال تفاهم نامه سرمایه گذاری در استان کرمان گفت: در استان توانسته ایم تاکنون هشت درصد از این میزان سرمایه گذاری را اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: بیشتر تفاهم نامه های اجرا شده در حوزه عمرانی است زیرا در این حوزه اختیارات بیشتری داریم.

رزم حسینی با اشاره به اینکه در حوزه صنعت، معدن و گردشگری اختیارات نداریم بیان کرد: میراث فرهنگی ما روز به روز دارد از بین می رود.

وی گفت: برای احیای میراث فرهنگی در استان کرمان باید کمیته ای در تهران که نمی داند عمارت شترگلو کجاست و چگونه است؛ تصمیم گیری کند.

استاندار کرمان افزود: تا جایی که در بضاعت ما باشد موانع را بر می داریم.

وی با اشاره به اینکه مجتمع مس سرچشمه امروز باید تقویت شود، گفت: چگونه می شود شرکت های غریبه می آیند در این مجتمع سرمایه های عظیم را جمع می کنند، می روند و مالیات هم نمی دهند.

رزم حسینی افزود: چرا کمیته مربوط به پروژه محیط زیست در خبر بافت هنوز بعد از 9 ماه در تهران تشکیل نشده است.

وی تاکید کرد: مدیران این حرف ها را به وزیران بگویند و از هیچ چیز نترسند، آنها را عزل نمی کنند.

استاندار کرمان گفت: به دولت گفته ام که تعهد می دهم استان را با اختیارات تحویل می گیرم و با شاخص های دولت پس می دهم.

وی افزود: اگر مردم بدانند مدیران اختیارات ندارند کمک می کنند تا این موانع برطرف شود.

رزم حسینی خاطرنشان کرد: بروکراسی نحس، مریض، فرسوده و پیر اداری اجازه تحرک به مدیران را نمی دهد و آنها را خسته کرده است.

وی با اشاره به اینکه اگر اصولگرا و اصلاح طلب موجب توسعه و تعالی نشوند چه منزلتی دارد گفت: کارنامه دولت ها باید با شاخص های اقتصادی و فرهنگی ارزیابی شود و اگر اعتماد دولت و ملت بوجود بیاید آن همدلی و همزبانی نیز اتفاق می افتد.

استاندار کرمان بیان کرد: ما در دوران دفاع مقدس جز فرهنگ صداقت و راستگویی چه فرهنگی داشتیم و چرا امروز مردم را نامحرم فرض می کنیم.

وی گفت: با بودجه دولتی، فقیر خواهیم ماند زیرا 85 درصد آن صرف هزینه های جاری می شود.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه این حرف ها در همه جا باید بیان شود افزود: ما کشوری با ظرفیت های مادی بسیار هستیم پس چرا استعدادهای ما باید در اروپا و کشورهای دیگر باشد.

استاندار کرمان گفت: همه این استعدادها می تواند در کشور ما در بخش خصوصی شرکت های توانمند ایجاد کند.

وی افزود: در کشورهای جهان سوم به توسعه دولت پرداخته اند نه کشور در حالی که در کشورهای پیشرفته اینگونه نیست.

رزم حسینی بیان کرد: مردم نجیب هستند ولی به خدماتی که دولت انجام می دهد نگاه می کنند.

وی تاکید کرد: باید دقت و تلاش کنیم گسست اجتماعی رفع شود که این امر از طریق صداقت و راستگویی محقق می شود.

وی گفت: ملت ایران خرداد سال 92 در چنین ایامی یک انتخاب انجام داد و آن انتخاب دولت تدبیر و امید و تضمین آن انتخاب فرمایش مقام معظم رهبری بود که فرمودند رای مردم حق الناس است.

استاندار کرمان ادمه داد: به محض این که انتخاب صورت گرفت 24روز بعد کنتور فروپاشی نرخ ارز آغاز شد و از چهار هزار تومان به 3 هزار و 150 تومان رسید.

وی گفت: همچنین تورم نزدیک به 40 درصد از اقتصاد ایران که در هیچ دوره ای کارشناسان اقتصادی تجربه نکرده بودند رو به کاهش رفت به طوری که پایان سال 93 نرخ تورم به 15 درصد رسید.

رزم حسینی با اشاره به اینکه در گذشته بین سران کشور اختلاف وجود داشت افزود: مگر یادتان رفت که در مجلس آشکارا به هم توهین می کردند ولی آیا سال گذشته و امسال در دولت بداخلاقی دیده ایم.

وی گفت: وحدتی که در این دولت است کم سابقه است و امروز همه سران سه قوا برای آبادانی کشور همدل هستند و به همین دلیل امسال سال دولت و ملت همدلی و همزبانی نامگذاری شده است.

استاندار کرمان تصریح کرد: اما در حوزه مبارزه با رکود دولت با آگاهی به موانع توسعه یافتگی کشور، لوایحی را در دستور کار مجلس قرار داده است.

وی تاکید کرد: مردم باید بدانند که این چه سیستمی است که معدن در استان کرمان است ولی تصمیم در تهران گرفته می شود.

رزم حسینی گفت: بسیاری از مواردی که باید در استان تصمیم گرفته و اختیارش به استان داده شود در تهران است.

وی افزود: در برنامه سوم، چهارم و پنجم توسعه و سند چشم انداز و اقتصاد مقاومتی به صراحت گفته شده است که تمرکز گرایی باید برچیده شود.

وی بیان کرد: تا زمانی که تمرکز گرایی وجود داشته باشد گلایه ها هست و وجود دارد.

استاندار کرمان گفت: اقتصاد مقاومتی می گوید اقتصاد باید درون زا و مردمی و بدون دخالت دولت باشد.

وی بیان کرد: با وجود شهدا و والدین شهدا آیا کشور شایسته فقر و بیکاری است.

وی افزود: مثلث توسعه اقتصادی در کرمان آمده که گره ها را با حریت، بدون چاپلوسی و ریاکاری باز کند.

رزم حسینی با اشاره به اینکه در منطقه دارای امنیت هستیم گفت: ما چرا در کنار معادن سرچشمه و گل گهر فقر و محرومیت داریم.

وی با بیان اینکه دولت دیوان سالار باعث عقب افتادگی کشور است افزود: علمای دین و مدیران باید مبلغ باشند و حرف بزنند و اختیارات توسعه را برای استان خود بگیرند.

وی گفت: چه شده که امروز ما مردم را نامحرم می دانیم و اگر مردم بدانند قوانین مزاحم، مانع توسعه کشور است برای چه به نماینده ای رای دهند تا در مجلس برای توسعه کشور موانع ایجاد کند.

 

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان: کاشت حلزون شنوایی در کودکان ناشنوای زیر شش سال رایگان انجام می شود

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان گفت: کاشت حلزون شنوایی در گوش کودکان ناشنوای زیر شش سال توسط آموزش و پرورش به صورت رایگان انجام می شود.

عباس ذوالعلی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: طرح کاشت حلزون شنوایی در کودکان زیر شش سال با همکاری آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجرا می شود.

وی هزینه کاشت حلزون شنوایی را 500 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: تامین این هزینه برای بیشتر خانواده ها کاری دشوار است.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح کاشت حلزون شنوایی در کودکان زیر شش سال، مدارس ناشنوایان در آینده نزدیک برچیده شود.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی کرمان تصریح کرد: بیش از 400 دانش آموز ناشنوا در این استان وجود دارد.

وی گفت: مرکز کاشت حلزون شنوایی در کرمان در جنب بیمارستان شفا این شهر قرار دارد.

دبیر اجرایی طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان کرمان خاطر نشان کرد: این سنجش از 23 خرداد در 35 پایگاه سراسر این استان به مدت سه ماه اجرا می شود.

ذوالعلی اظهار کرد: طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال جاری بصورت الکترونیکی انجام می شود و کاهش مراجعات اولیا، جمع آوری و ثبت دقیق اطلاعات نوآموزان و مداخله بموقع در زمینه نواقص احتمالی از مهمترین خصوصیات الکترونیکی شدن این طرح است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح سنجش از سال 72 در کشور آغاز شده است گفت: تشخیص بوقع کودکان دارای مشکلات جسمی، حسی یا ناتوانی های رشدی با اجرای این طرح می تواند از بروز معلولیت ها و مشکلات دیگر در زمینه آموزشی جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود حدود 54 هزار کودک شش سال تمام در سال جاری در طرح سنجش شرکت کنند و مورد ارزیابی قرار بگیرند، افزود: کمک به بهبود کیفی آموزشی و کنترل برخی عوامل موثر بر افت تحصیلی از دیگر مزایای طرح سنجش نوآموزان است.

دبیر اجرایی طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان کرمان افزود: وضعیت ایمن سازی، پایش رشد، ارزیابی بینایی، ارزیابی شنوایی، ارزیابی اختلالات گفتاری، آمادگی تحصیلی، معاینات جلدی، دهان و دندان و معاینات پزشکی از مراحل ارزیابی در پایگاه های طرح سنجش است.

وی بیان کرد: نوآموزان بدو ورود به دبستان باید در طرح سنجش سلامت شرکت و شناسنامه سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی را دریافت کنند.

وی اظهار کرد: چهار هزار دانش آموز استثنایی در هفت گروه ناشنوا، نابینا، کم توان جسمی، کم توان ذهنی، معلول جسمی حرکتی، ذهنی، اوتیسم استان کرمان وجود دارد.

وی گفت: 110 مرکز آموزشی و هزار و 300 کارمند و مربی در آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان مشغول فعالیت هستند.

وی تهیه بانک اطلاعتی دقیق را از جمله مزایای الکترونیکی اجرا شدن طرح سنجش سلامت عنوان کرد و افزود: در این طرح آسیب هایی را که کودکان بدو ورود به دبستان توسط آن ها تهدید می شوند مورد شناسایی قرار می گیرند.

وی به همراه داشتن اصل کارت واکسن، شناسنامه کودک و والدین، یک قطعه عکس و 120 هزار ریال وجه نقد را به منظور سنجش فرزندان را ضروری دانست.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران