با حضور استاندار کرمان: رام دوم قطار مسافربری کرمان - تهران افتتاح شد

استاندار کرمان: با افتتاح این قطار ۳۰ درصد به ظرفیت مسافربری ناوگان ریلی در استان کرمان افزوده شده است/ مدیرکل راه آهن استان کرمان: قطار کرمان - تهران دارای هشت سالن ۱۰ کوپه ای با ظرفیت ۳۲۰ مسافر است و در یک سال جابه جایی ۱۲۰ هزار نفر مسافر را انجام می دهد/ این قطار برای کرمان یک افتخار محسوب می شود چرا که ساخت کارخانه واگن سازی زرند است.  

رام دوم قطار مسافربری کرمان - تهران با حضور استاندار کرمان و تنی چند از مسئولین استانی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان شنبه شب در آیین افتتاح رام دوم قطار مسافربری کرمان – تهران اظهار داشت: یکی از زیرساخت های اصلی کشور و استان کرمان بحث ریلی بوده و در دولت تدبیر و امید نیز به بحث حمل  ونقل ریلی توجه ویژه شده است زیرا حمل و نقل ریلی صنعتی امن و ارزان برای مردم به شمار می رود.

وی هزینه صرف شده برای رام دوم قطار مسافربری کرمان - تهران را ۳۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با افتتاح این قطار ۳۰ درصد به ظرفیت مسافربری ناوگان ریلی در استان کرمان افزوده شده است.

نماینده عالی دولت در استان کرمان در ادامه گفت: از آنجا که کرمان یک استان معدن خیز است، جزء مناطقی است که هم برای جابه جایی بار و هم در زمینه جابه جایی مسافران و گردشگران دخلی و خارجی به حمل و نقل ریلی نیازمند است.

وی همچنین حمل و نقل ریلی را صنعتی امن و ارزان برای مردم به شمار آورد.

رزم‌حسینی در حاشیه افتتاح رام دوم قطار مسافربری کرمان ـ تهران از  پروژه ی آشیانه جرثقیل کایرو در ایستگاه اداره‌کل راه‌آهن استان کرمان بازدید کرد.

 

مدیرکل راه آهن استان کرمان: ۳۰ میلیارد تومان برای قطار کرمان - تهران هزینه شده است

مدیرکل راه آهن استان کرمان گفت: قطار تهران - کرمان یک قطار لوکس درجه یک بوده که سالن های آن طبق استانداردهای بین المللی است و ۳۰ میلیارد تومان برای این قطار هزینه شده است.

به گزارش مهر، مهرداد پاسیار شنبه شب در حاشیه آیین افتتاح رام دوم قطار مسافربری کرمان - تهران، اظهار داشت: قطار کرمان - تهران دارای هشت سالن ۱۰ کوپه ای با ظرفیت ۳۲۰ مسافر است و در یک سال جابه جایی ۱۲۰ هزار نفر مسافر را انجام می دهد.

وی پیگیری های استاندار کرمان را در راه اندازی این قطار قابل تقدیر دانست و گفت: این قطار برای کرمان یک افتخار محسوب می شود چرا که ساخت کارخانه واگن سازی زرند است.

پاسیار ادامه داد: این قطار یک قطار لوکس درجه یک بوده که سالن های آن طبق استانداردهای بین المللی است و ۳۰ میلیارد تومان برای این قطار هزینه شده است.

وی در ادامه گفت: ساعات حرکت این قطار یک روز در میان ساعت ۱۹ و ۳۰ از کرمان به تهران و هر روز در ساعت ۱۷ و ۱۰ دقیقه و حرکت قطار زاهدان و تهران نیز در ساعت ۲۳ و ۳۵ از کرمان داریم.

پاسیار قیمت هر واگن را دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان با ارزش افزوده اعلام کرد و گفت: قیمت بلیط ۹۴ هزار تومان بوده که تا اطلاع ثانویه ۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان دارای تخفیف است.

همچنین مدیرکل راه‌آهن استان کرمان در بازدید استاندار کرمان از پروژه آشیانه جرثقیل کایرو در ایستگاه اداره‌کل راه‌آهن استان کرمان گفت: تاکنون یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ساخت آشیانه جرثقیل ریلی و قطار امداد و نجات اداره کل راه‌آهن استان کرمان هزینه شده است و این مجموعه ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

پاسیار همچنین از آموزش تعدادی نیرو برای تعمیر و نگهداری جرثقیل ریلی خبر داد و افزود: این نیروها تعمیر و نگهداری جرثقیل ریلی را در ایستگاه راه‌آهن کرمان انجام می‌دهند.

وی همچنین هدف از ایجاد پروژه را محلی برای تعمیر و نگهداری جرثقیل ریلی کایرو نام برد گفت: در گذشته انجام تعمیرات قطارها در تهران انجام می‌شد اما با راه‌اندازی آشیانه جرثقیل ریلی و قطار امداد و نجات اداره‌کل راه‌آهن استان کرمان می‌توان تعمیرات قطار را در کرمان انجام داد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران