امام جمعه کرمان: هاشمی رفسنجانی شکنجه ها دیده است+ 5 خبر

سایر خبرهای استان: رئیس کل دادگستری استان کرمان: ۱۲ پرونده مفاسد اقتصادی در کرمان در حال رسیدگی است/ ارزوئیه رتبه اول تولید گندم استان کرمان را دارد/ علل و خسارات آتش سوزی کارخانه گلناز در کمیته کارشناسی بررسی می شود/ سند توسعه اشتغال استان کرمان تدوین می شود/ مدیرکل دامپزشکی کرمان: مصرف هورمون برای پرورش طیور کذب محض است  

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با انتقاد از برخی افراد در خصوص اهانت به شخصیت های مهم کشور گفت: هاشمی رفسنجانی شخصیتی مورد تایید امام راحل و از یاران باوفای ایشان می باشد و شکنجه ها دیده است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدیحیی جعفری روز شنبه در دیدار جمعی از مسوولان آموزش و پرورش استان کرمان با وی گفت :در جامعه با افراطیون مواجه هستیم.

رییس حوزه های علمیه استان کرمان درخصوص انتخابات سال جاری افزود: من اعلام کردم که هیچ مدیر، مسوول و مدرسی در حوزه های علمیه استان کرمان حق طرفداری از نامزد خاصی را در انتخابات پیش رو ندارد.

آیت الله جعفری خطاب به مسوولان آموزش و پرورش استان کرمان گفت: وظیفه دارید افراد را روشن کنید و در کرمان به اندازه امکان کمک کنید و به آنهایی که لیاقت ندارند به نحو محترمانه ای تذکر دهید.

وی افزود: مجلسی که در آینده تشکیل می شود باید مجلس اسلامی باشد و نماینده انتخاب شده بتواند نقش خوبی را در مجلس شورای اسلامی ایفا کند.

وی به وجود 540 هزار دانش آموز در استان کرمان اشاره کرد و گفت: می بایست در همه جا افرادی دلسوزی بگماریم تا وظیفه خود را به نحو مطلوب انجام دهند که از این تعداد دانش آموز، افرادی عالم، دانشمند، انسان موحد، خداشناس، شایسته و مسلمان به وجود آید.

 

رئیس کل دادگستری استان کرمان: ۱۲ پرونده مفاسد اقتصادی در کرمان در حال رسیدگی است

رئیس کل دادگستری استان کرمان از رسیدگی به ۱۲ پرونده مفاسد اقتصادی در دادسرای عمومی و انقلاب کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، یدالله موحد صبح امروز در نشست خبری که به‌مناسبت هفته قوه قضائیه در اتاق جلسات دادگستری برگزار شد با اشاره به علت نامگذاری هفته قوه قضائیه اظهار داشت: جهت ارج نهادن به مقام والا و تکریم از مقام شامخ شهید آیت الله بهشتی پایه‌گذار نظام قضایی و اوّلین مسئول دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران، بنا به پیشنهاد قوه قضائیه، هفته اوّل تیرماه به‌عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.

رئیس کل دادگستری استان ضمن تقدیر و تشکر از اصحاب رسانه که همواره به دستگاه قضا کمک داشته‌اند گفت: قوه قضائیه بر پایه 5 اصل ولایتمداری، قانون مداری، سلامت رفتاری، رضایتمندی عمومی و برنامه محوری برای دستیابی به اهداف دادگستری استان در چارچوب سیاست‌ها و برنامه‌های کلان قضایی است.

موحد درباره عملکرد دادگستری استان خاطرنشان کرد: در حوزه قضایی در سال 93، یک‌هزار و 122 فقره پرونده به دادگستری استان کرمان ورود پیدا کرد که نسبت به سال 92 هشت درصد افزایش پیدا کرده‌اند.

وی افزود: استان کرمان از نظر رشد ورودی پرونده‌ها به‌صورت ابتدایی در سطح کشور رتبه 11 را دارد.

این مقام قضایی تصریح کرد: ناآگاهی و ناآشنایی مردم از حقوق قضایی عامل مهمی در افزایش پرونده‌های قضایی است که سرچشمه آن نیازمند شناسایی است.

وی ارتقای فرهنگ صلح و سازش را یکی از برنامه‌های توسعه قضایی استان بیان کرد و گفت: بیش از 45هزار و 476 پرونده از پرونده‌های قضایی به‌روش صلح و سازش حل شده که این آمار مطلوب و سبب امیدواری و دلگرمی است.

موحد به 10 جرم نخست استان کرمان اشاره و عنوان کرد: این جرایم شامل سرقت، تهدید، توهین به اشخاص، ضرب و شتم، نگهداری و مالکیت مواد مخدر، تخریب، حمل و نقل مواد مخدر، صدمات ناشی از تصادف، کلاه برداری و خیانت در امانت هستند.

وی همچنین از 25هزار و 341 فقره پرونده با موضوع سرقت، 17هزار پرونده ضرب و شتم و 10هزار و 624 پرونده تهدید در دادسراهای کرمان خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه مفاسد اقتصادی مانعی جدی پیش روی توسعه کشور است و مبارزه با آن از مطالبات جدی مقام معظم رهبری و همه مردم است، عنوان کرد: خوشبختانه قوه قضائیه نقش مهمی در جهت برخورد با مفاسد اقتصادی ایفا کرده است و آرای متقن و محکمی در پرونده‌های فساد اقتصادی صادر کرده که این نشان از اجرای عدل و قسط از سوی این دستگاه نسبت به همه مجرمین است.

وی درباره پرونده 12هزار میلیاردی در استان کرمان عنوان کرد: این پرونده با جدیت از سوی مقامات قضایی در مرکز حال رسیدگی است.

وی متذکر شد: ما در برخورد با مفسدان قضایی غیر از احکام الهی و قانون خط قرمزی دیگر را نمی‌شناسیم و امروزه این شائبه که اجرای قانون فقط برای افراد ضعیف می‌باشد از دامن قوه قضائیه زدوده شده است.

 

ارزوئیه رتبه اول تولید گندم استان کرمان را دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: شهرستان ارزوئیه با 21 هزار هکتار سطح زیرکشت گندم رتبه اول سطح زیر کشت و تولید گندم استان کرمان را به خود اختصاص داده است.

مجید حبیبی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه برداشت گندم در این شهرستان از 15 اردیبهشت آغاز شده و تا 15 تیرماه ادامه دارد افزود: تا امروز از 85 درصد سطح زیر کشت گندم که حدود 19 هزار هکتار می باشد، مقدار 70 هزار تن گندم برداشت شده است.

وی خاطرنشان کرد: سیلویی با ظرفیت 30 هزار تن در این شهرستان وجود دارد که بخشی از گندم را ذخیره می کند، همچنین مراکز خرید گندم از کشاورزان در حال انجام کار خود می باشند.

وی اظهار کرد: بر اساس اعلام بانک کشاورزی از ابتدای برداشت گندم در سالجاری تا امروز حدود 600 میلیارد ریال بایت خرید گندم پرداخت شده است و تا پایان برداشت گندم این پرداخت ادامه دارد.

حبیبی اضافه کرد: تعداد 60 کمباین در ارزوئیه کار برداشت محصول را انجام می دهند که بیشتر آنها از استان فارس به منتقل شده اند.

وی گفت: حدود پنج هزار بهره بردار کشاورزی در بخش گندم وجود دارد و برای هر هکتار هم به طور میانگین دو کارگر احتیاج است، همچنین هر کمباین به تنهایی برای سه نفر به صورت موقت اشتغال ایجاد می کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: شهرستان ارزوئیه هفت هزار و 500 هکتار آبیاری تحت فشار را در مزارع و باغات خود دارد که در بخش گندم عموما آبیاری تحت فشار به صورت کلاسیک سابق انجام می شود.

به گفته مسوولان 95 درصد آب استحصالی استان کرمان در بخش کشاورزی مصرف می شود که با توجه به استفاده از روش های سنتی برای آبیاری مزارع و باغات هنوز بخش زیادی از این منبع حیاتی به هدر می رود. مرکز شهرستان ارزوئیه در 250 کیلومتری غرب کرمان قراردارد.

 

علل و خسارات آتش سوزی کارخانه گلناز در کمیته کارشناسی بررسی می شود

استاندار کرمان دستور تشکیل کمیته کارشناسی برای بررسی علل و خسارات آتش سوزی کارخانه روغن نباتی گلناز را صادر کرد.

فرماندار کرمان این مطلب را روز جمعه در حاشیه بازدید علیرضا رزم حسینی از کارخانه روغن نباتی گلناز به ایرنا اعلام کرد و افزود: استاندار کرمان در این بازدید تاکید کرد که ضمن بررسی دلیل آتش سوزی اگر در این زمینه کوتاهی بوده با مسببان حادثه برخورد و تدابیر اندیشیده شود که شاهد اینگونه حوادث نباشیم.

محمدعلی توحیدی افزود: خسارات سنگین و هنگفتی در پی این آتش سوزی به کارخانه گلناز وارد شده و میزان خسارت وارده در حال بررسی است.

وی خاطرنشان کرد: ساعت 23 و 10 دقیقه پنجشنبه شب در انبار مواد تولیدی و بخشی از مواد خام کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان حریق رخ داد.

وی گفت: بعد از اطلاع از آتش سوزی در کارخانه گلناز با کمک گرفتن از تمام امکانات استان این حریق در مدت زمان هشت ساعت کنترل شد.

فرماندار کرمان افزود: حریق در کارخانه گلناز کرمان با استفاده از امکانات ایستگاه های آتش نشانی شهرهای کرمان، زرند، رفسنجان، ماهان، جوپار، باغین و سایر شهرهای همجوار و استفاده از ماشین آلات سنگین مانند لودر و کمپرسی و کمک گرفتن از ایستگاه های فرودگاه کرمان و تجهیزات آتش نشانی ارتش امروز مهار شد.

وی گفت: هشت نفر به دلیل استنشاق دود در این حادثه مسموم شدند که هفت نفر از آنها سرپایی مداوا شدند و یک نفر هم به بیمارستان منتقل شد.

توحیدی اظهار کرد: آتش به خطوط تولید و مخازن مواد اولیه سرایت نکرد و خوشبختانه این خطوط خسارت ندیدند و امکان فعالیت برای آنها وجود دارد.

وی از همه دست اندرکاران و آتش نشانان، پرسنل هوانیروز، راه و شهرسازی، نیروی انتظامی، معاونان استاندار و ستاد مدیریت بحران استان به دلیل همراهی در مهار آتش سوزی تقدیر کرد.

این کارخانه در کیلومتر 15 جاده کرمان - جوپار واقع است.

 

سند توسعه اشتغال استان کرمان تدوین می شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: با همکاری معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری کرمان سند توسعه استان کرمان در زمینه اشتغال بزودی تدوین و نوشته می شود.

رضا اسماعیلی پور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان برای دوران مدیریت جدید خود برنامه های جدیدی دارد، افزود: با وجود این سند می توان همه موارد و برنامه هایی را که در جهت بهبود جایگاه کارگران در جامعه دنبال و طراحی می شوند، عملیاتی کرد.

وی خاطرنشان کرد: آن موردی که این اداره کل دنبال می کند و پیگیر عملیاتی کردن آن در کل کشور می باشد، تببین جایگاه کارگران در جامعه است.

وی اصلی ترین وظیفه مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی را صیانت از نیروی کار دانست و ادامه داد: شفافیت سازی در خصوص زحماتی که کارگران بر دوش خود دارند، می بایست انجام شود و در راستای آن مطمئنا ذهنیت بهتری از کارگران به وجود خواهد آمد.

اسماعیلی پور ادامه داد: باید جایگاه استان کرمان را در بخش نیروی کارآمد و کارگری ارتقا دهیم و به منزلت واقعی خود برسانیم و این کار با همکاری اصحاب رسانه ممکن می شود.

وی اظهار کرد: استان کرمان از نظر تعداد کارگر رتبه ششم کشوری را دارد که بعد از استان های تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی و فارس جای می گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه تعداد 400 هزار کارگر بیمه شده در استان وجود دارد افزود: تعداد کارگران بیمه شده اجباری به 270 هزار نفر می رسد.

وی خاطرنشان کرد: پنج هزار تعاونی فعال در استان کرمان وجود دارد که از این نظر رتبه هشتم کشور را به خود اختصاص داده ایم.

وی تاکید کرد: یکی از برنامه های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شفاف سازی جایگاه تعاون است تا با این کار مردم را در حرکت به سمت بخش تعاون تشویق کنیم.

اسماعیلی پور اضافه کرد: برون سپاری از برنامه های این اداره کل برای حرکت دادن مردم به سمت تعاون است تا بتوانیم نهادهای داخلی و همچنین اتاق تعاون را فعال کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از برنامه های دیگر این اداره کل در سال 94 این است که نرخ مشارکت را در استان کرمان بالا ببریم و مردم را در اقتصاد دخیل و اشتغال را از طریق اقتصاد مردمی دنبال کنیم.

رضا اسماعیلی پور در نهم خردادماه سال جاری به سمت مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان منصوب شد.

 

مدیرکل دامپزشکی کرمان: مصرف هورمون برای پرورش طیور کذب محض است

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با بیان اینکه مباحث مطروحه در مورد مصرف هورمون برای پرورش طیور، پایه و اساس درستی ندارند، تصریح کرد: مصرف هورمون برای پرورش طیور کذب محض است.

حسین رشیدی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: سیستم پرورشی جدید، برخی اصلاح نژاد را بر روی طیور به عمل می آورد که دیگر نیازی به دارو و هورمون برای پرورش و رشد طیور نیست.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کار اصلاح نژاد صورت گرفته، طیور رشد سریع دارند و در عرض 45 روز می توانند به وزن مناسب برای عرضه به بازار برسند.

وی با بیان اینکه وزن مطلوب مرغ بایستی کمتر از هزار و 800 باشد، به مردم توصیه کرد که از خرید مرغ بالاتر از این وزن خودداری کنند زیرا دارای چربی زیاد بوده و برای مصرف خانوار مناسب نیست.

وی به سند گوشت قرمز، گوشت طیور و شیر خام از اسناد هفتگانه تامین امنیت غذایی استان کرمان که هفته گذشته به تصویب رسید اشاره کرد و گفت: یکی از موارد مهم گنجانده شده در این سند مسایل آموزشی برای مردم می باشد و بر اساس آن کارهای ترویجی و اطلاع رسانی برای آگاه سازی مردم صورت می گیرد.

رشیدی ادامه داد: با وجود این سند، کشتارگاه ها هم ملزم می شوند همزمان با فرهنگ سازی، مرغ مصرفی خانوار را زیر هزار و 800 گرم کشتار نمایند.

وی اظهار کرد: نظارت بر خوراک، پرورش و حمل و نقل دام، استحصال بهداشتی فرآورده های دامی اعم ازگوشت و شیر، نظارت بر کشتار و حمل و نقل از جمله مواردی می باشد که در سند گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه در مورد گوشت مرغ با حساسیت بیشتری در این سند تاکید شده است، بیان کرد: مرغ برای اینکه از مرحله کشتار عبور کند می بایست دوره ای را تحت عنوان پرهیز دارویی داشته باشد.

وی طرح ردیابی گوشت مرغ را یکی از اقدامات مثبت در جهت اطمینان از سلامت گوشت مرغ دانست و افزود: بر اساس این طرح که در حال اجرا می باشد مزارع شناسنامه دار می شوند و شماره مجوز بر روی پاکت مرغ بعد از بسته بندی درج خواهد شد که شامل تمامی اطلاعات از مزرعه تا کشتارگاه برای مصرف کنندگان است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان بیان کرد: مصرف کنندگان می توانند شماره درج شده بر روی بسته بندی را به سامانه 30008903 پیامک کرده و تمامی اطلاعات مربوط به گوشت مرغ را کسب کنند.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران