استاندار کرمان: تابوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید شکسته شود

رزم حسینی: استان کرمان از پیشگامان راه اندازی مجدد سازمان مدیریت و برنامه ریزی است/ سعی بر این است که مسئولیت مدیریت و برنامه ریزی به نیروهای تخصصی سازمان واگذار شود / سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید انعطاف پذیر باشد و باید حتی برای موانع قانونی هم راه حل پیدا کند  

استاندار کرمان گفت: تابویی که در گذشته از سازمان مدیریت وجود داشت که طی آن سازمان را ارباب پول می دانستند باید شکسته و نباید احساس شود کلونی هایی در این مجموعه به وجود آمده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در آیین تودیع معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار و معارفه سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان افزود: نظام برنامه ریزی در کشور پس از جنگ جهانی دوم که طی آن بالغ بر 55 میلیون نفر کشته و اکثر کشورهای اروپایی ویران شدند بوجود آمد و پنج برنامه قبل از انقلاب بود که در برخی موارد پیشرفت هایی داشت.

وی گفت: اما بعد از انقلاب کشور با درگیری های داخلی و هشت سال جنگ تحمیلی روبرو شد و نیمی از کشور زیر آتش عراق بود که باعث ویرانی تمام زیرساخت ها و پدید آمدن مشکلات عدیده ای شد به گونه ای که در سال های آخر جنگ کشور تنها با 2 تا 3 میلیارد تومان اداره می شد.

وی با بیان اینکه دولت وقت اولین برنامه را بعد از جنگ و با هدف بازسازی و نوسازی کشور تدوین کرد افزود: برنامه اول از سال 68 آغاز شد و تدوین برنامه های بعد نیز ادامه پیدا کرد و در آن دوران علیرغم درآمد اندک نفت، 40 میلیارد دلار فاینانس جذب شد که تحولی را در صنعت فولاد بوجود آورد و صنعت فولاد را از تولید 200 تا 500 هزار تن به 11 میلیون تن رسانید.

استاندار کرمان بیان کرد: پارس جنوبی خلق و پیشرفت های خوبی در پتروشیمی حاصل شد.

وی گفت: سال 86 این نظام به یکباره منحل شد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی از هم پاشید و کارشناس های کاردان از سازمان جدا شدند و نظام برنامه ریزی که پیشینه خوبی داشت منحل شد.

رزم حسینی بازنگری و آسیب شناسی سازمان مدیریت و برنامه را از اهداف دولت یازدهم ذکر کرد و گفت: دولت در این رابطه جلساتی را با استانداران سراسر کشور برگزار کرد و اکثر استانداران موافق تشکیل مجدد سازمان بودند.

وی با بیان اینکه استان کرمان از پیشگامان راه اندازی مجدد سازمان بوده است اظهار کرد: سعی بر این بود که این مسئولیت به نیروهای تخصصی سازمان واگذار شود زیرا سازمان یک نهاد تخصصی است و نباید دستخوش مسایل سیاسی باشد.

استاندار کرمان به لزوم مودت و دوستی بین مدیر و کارمندان اشاره کرد و گفت: اخلاق اداری ما متناسب با روز نیست و همان طور که بروکراسی پیر و فرسوده ای داریم از اخلاق اداری متناسب با روز برخوردار نیستیم و هر سازمان اداری بر اساس شرایط روز باید رفتارهای سازمانی متناسب داشته باشد.

وی با تاکید بر انعطاف پذیری سازمان مدیریت و برنامه ریزی اظهار کرد: نباید خشک رفتار کنیم و باید حتی برای موانع قانونی هم راه حل پیدا کنیم.

رزم حسینی ادامه داد: در استان کرمان باید خلق مزیت انجام شود زیرا پول دولتی کشور ایران را پیشرفته نخواهد کرد و همیشه فقیر خواهیم ماند.

وی ابراز امیدواری کرد: با تشکیل معاونت اقتصادی و امور بین الملل استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان این راه هموار شود.

استاندار کرمان گفت: با تشکیل معاونت اقتصادی و امور بین الملل استانداری به دنبال اجرای مصوبات مثلث توسعه اقتصادی و سندهای پایداری که نوشته شده است هستیم.

معاون سابق برنامه ریزی و اشتغال استاندار نیز در این آیین گفت: خوشحالیم قول ریاست جمهوری به مرحله اجرا درآمد و امروز شاهد آغاز به کار سازمان مدیریت و برنامه ریزی در کرمان هستیم.

محمدرضا فتوت افزود: در حوزه وظایف معاونت برنامه ریزی سعی شد با همدلی در جهت توسعه استان گام برداریم.

وی هماهنگی با بانک ها، اجرای طرح های آمارگیری و تهیه سندهای مطرح شده در استان را از جمله فعالیت های معاونت برنامه ریزی برشمرد.

وی تصریح کرد: اگر سازمان مدیریت و برنامه ریزی قوی داشته باشیم می توانیم با برنامه ریزی در راستای توسعه استان گام برداریم.

در این آیین جعفر رودری به عنوان سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان معرفی شد.

وی پیش از این مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه استانداری بود.

احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور یکی از اقدامات دولت یازدهم است.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران