استاندار کرمان: کار اقتصادی و فرهنگی به هم پیوسته اند

رزم حسینی: 36 دستگاه فرهنگی در کشور داریم که همه به نوعی کار فرهنگی انجام می دهند و همه هم ناراضی هستند/ اشکالی وجود دارد که اعتبار کلانی که در سطح کشور به حوزه فرهنگ داده می شود آنچه مورد نیاز است را برآورده نکرده است  

استاندار کرمان گفت: اگر می خواهیم در حوزه اقتصاد موفق باشیم باید گره های فرهنگی را در نظر بگیریم زیرا کار اقتصادی و فرهنگی به هم پیوسته هستند.

علیرضا رزم حسینی شامگاه دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان در جیرفت افزود: 36 دستگاه فرهنگی در کشور داریم که همه به نوعی کار فرهنگی انجام می دهند و همه هم ناراضی هستند.

وی گفت: این نشان می دهد اشکالی وجود دارد که با وجود اعتبار کلانی که در سطح کشور به حوزه فرهنگ داده می شود اما آنچه مورد نیاز است را برآورده نکرده و شاید یکی از دلایل آن این باشد که ما نتوانسته ایم همه ارکان فرهنگی را در یک موضوع به عنوان تعالی فرهنگی متمرکز کنیم.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: همه بدون یک سند فرهنگی و راهبرد فرهنگی و بر اساس سلیقه خود کار فرهنگی انجام می دهند در حالی که می توانستیم یک سند راهبردی اجرایی در حوزه تعالی فرهنگی در کشور تدوین و همه را هدایت کنیم در این مسیر بروند.

وی گفت: مدتی است پیشنهاد داده ایم پیش نویس یک سند تعالی فرهنگی 10 ساله را تهیه کنند و انتظار داریم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان و امام جمعه جیرفت به عنوان رییس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان یک سند عملگرایانه را در خصوص فرهنگ جنوب تهیه کنند و ما نیز حمایت می کنیم.

رزم حسینی تصریح کرد: ما منابعی نداریم که بخواهیم برای اسناد غیرقابل قابل اجرا تخصیص دهیم اما اگر یک سند قابل سنجش و رصد باشد تا جایی که امکان دارد برای تقویت فرهنگ جنوب کرمان منابع مالی آن را حمایت می کنیم.

وی گفت: یکی از دغدغه های شورای تامین استان بحث فرهنگی جنوب کرمان است آن هم به دلیل اتفاقاتی که در این منطقه رخ داده است و ما نیازمند یک کار فرهنگی عمیق هستیم.

وی افزود: اعضای شورای فرهنگ عمومی جنوب سند تعالی فرهنگی را به عنوان پیش نویس تهیه کند تا این سند از جنوب به کل کشور برود.

استاندار کرمان بیان کرد: طرح هایی که در استان مطرح شده در سطح ملی و با عناوین مختلف در سطح کشور مانند سند همیاران آب و سند تغذیه سالم در حال اجراست.

وی گفت: باید یک تا دو ماه برای این سند کاربردی وقت گذاشت آن هم در طوایف و ایل ها که ما هم آمادگی داریم هزینه های آن را پرداخت کنیم.

رزم حسینی افزود: ما فقر فرهنگی در جنوب داریم و باید این مشکل از مسیر روحانیون، ائمه جمعه و دستگاه های مرتبط مرتفع شود و این آمادگی را داریم در حوزه ای که در طوایف دارید یک کار فرهنگی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: برای ما جنوب و قلعه گنج با رفسنجان هیچ تفاوتی ندارد و سیاستی که در استان داریم و آن را تبلیغ کردیم همان نگاه یکنواخت و عدالت است و با بودجه دولتی امکان رشد وجود ندارد.

وی گفت: هم اکنون 300 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در سراسر کشور داریم در حالی که بودجه عمرانی ما 30 هزار میلیارد تومان است و چند سال طول می کشد تا این طرح های نیمه تمام اجرا شود و نمی توان طرح جدیدی را شروع کرد.

استاندار کرمان افزود: قلعه گنج که به عنوان شهر اقتصاد مقاومتی ایده ای است که در حال اجراست و امید است همه دست به دست هم دهیم امسال که سال سیاست است کاری نکنیم تشنج سیاسی بوجود آید و رعایت اخلاق و انصاف را داشته باشیم.

وی گفت: باید برای سند فرهنگی منطقه وقت گذاشته و مشخص شود چگونه مردم ما دین گریز نشوند و باید زمینه جذب جوانان را در برنامه های فرهنگی و معنوی فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم از روی انصاف قضاوت کنیم دولت تدبیر و امید شرایطی را از نظر اقتصادی تحویل گرفت که همه شما به خوبی می دانید و کاهش قیمت نفت هم شرایط سختی را از نظر اقتصادی بر کشور تحمیل کرده است.

رزم حسینی بیان کرد: نه آن دلارهای دوران فراوانی وجود دارد و هم تحریم ها کم و بیش تاثیر خود را بر اقتصاد ایران گذاشته است.

وی گفت: امروز اگر شما می بینید کمبود منابع است و بودجه هایی در جایی به صورت کافی تخصیص داده نمی شود دلیل آن روشن است و کمبود منابعی است که دولت در اختیار دارد.

وی افزود: امسال سال مهمی برای کشور است زیرا دو انتخابات بسیار مهم را در اسفندماه باید برگزار کنیم که بر اساس سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی ضرورت انسجام داخلی بیش از گذشته است و ما نیازمند یک وحدت ملی برای فراهم کردن حضور حداکثر مردم در انتخابات هستیم که نقش بازدارندگی در حوزه امنیت داخلی و خارجی برای کشور ما دارد.

استاندار کرمان بیان کرد: کشور ما بر پایه مردم شکل گرفته است و اگر بخواهیم قوام نظام را حوزه های مختلف از جمله اقتصاد، فرهنگ و سیاسی در دنیا نشان دهیم باید این حضور مردم را داشته باشیم.

وی با تاکید بر این که باید در استان کرمان این موضوعات را عمق ببخشیم گفت: منشور همدلی توسط فعالان سیاسی نوشته و امضا شد که امید است بر پایبندی به امضای خود مستمر باشند و این اتفاق رخ دهد که انتخاباتی بدون چالش سیاسی، تهمت، آمارهای دروغ و بدون هر چیزی که اخلاق انتخاباتی را زیر سوال می برد در استان برگزار کنیم که در سطح کشور الگو شود و تاکنون در استان این روند اتفاق افتاده است.

استاندار کرمان امروز دوشنبه در سفری یک روزه برای افتتاح و بازدید از چند طرح عمرانی و اقتصادی به شهرستان های جیرفت و عنبرآباد سفر و سپس در نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب استان شرکت کرد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران