ایران 12 میلیون جوان در مرز عبور سن مطلوب ازدواج و اشتغال دارد

معاون وزیر ورزش و جوانان: با توجه به مطالعات انجام شده مشکلات جوانان در حوزه داخلی و بین المللی در عرصه های اشتغال، خانواده، اخلاق و تربیت و نیازهای سبک زندگی و اوقات فراغت است  

رییس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه 31 درصد جمعیت کشور را جوانان تشکیل می دهند، گفت: 12 میلیون جوان در مرز عبور از سن مطلوب ازدواج و اشتغال هستند.

محمدتقی حسن زاده روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه اکنون در عصر پیشرفت قرار داریم و عصر حاضر، عصر تدبیر و ایده پردازی است افزود: محور اصلی پیشرفت جوامع علم است و پیشرفت هر جامعه وابسته به پژوهش های علمی آن است که می تواند مسیر را شفاف برای ارائه خدمات مطلوب آماده کند.

وی اظهار داشت: بحث های کلان و کلی گویی تاکنون راهگشا نبوده است و باید با نگاه دقیق تر و جزیی تر به این موضوعات بنگریم.

حسن زاده اظهار کرد: امروز جوانان ما از نظر بنیادهای فکری و هویتی بسیار غنی هستند، مشکلات برخاسته در حوزه هنجار و رفتار جوانان، ناشی از برخی عملکردهای متضاد و گله مندی های موجود است.

معاون وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: با توجه به مطالعات انجام شده مشکلات جوانان در حوزه داخلی و بین المللی در عرصه های اشتغال، خانواده، اخلاق و تربیت و نیازهای سبک زندگی و اوقات فراغت است.

حسن زاده ادامه داد: اگر بتوانیم مسئله اشتغال و زیرساخت های مربوط به توانمندسازی جوانان نظیر ازدواج و تفریحات سالم را حل کنیم، آسیب های اجتماعی ناخودآگاه حل خواهد شد.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه متأسفانه سیاست های اشتباه، جوان را از خانواده جدا کرده است تصریح کرد: جوانان باید به دامن خانواده بر گردند و مسایل و نیازهای مختلف آنها باید در خانواده مدیریت شود.

حسن زاده خاطرنشان ساخت: یکی از مسایل نگران کننده جوانان کاهش نرخ ازدواج، افزایش سن ازدواج و آمار طلاق به دلیل فراهم نبودن شرایط تصمیم گیری برای ازدواج و انتخاب همسر است.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه مراکز مشاوره و همسریابی به دلیل ناکارآمدی ساز و کار، ساختار و عدم نیروی انسانی و امکانات موفق نبوده اند، تاکید کرد: براساس نگرش فرهنگی جوانان و همچنین رفتار، کردار و اخلاق آنها اولین کسی که در امر ازدواج می تواند به آن ها کمک کند، والدین و خانواده ها هستند که باید خانواده ها این رسالت دشوار و خطیر را به دوش بکشند.

سال 1389 پس از ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی و تشکیل وزارت ورزش و جوانان، مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی این وزارتخانه، فعالیت خود را با هدف رسیدگی و بررسی مسایل مربوط به حوزه جوانان در راستای شناخت تهدیدها، فرصت ها، تولید علم و ارائه برنامه های راهبردی مطابق با برنامه توسعه پنجم آغاز کرد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران