استاندار کرمان: میمند قطب جذب گردشگر خارجی می شود+ 4 خبر

سایر خبرهای استان: بودجه سال ۹۴ کرمان ۲۴.۴ درصد رشد داشته است/ امام جمعه رفسنجان: موانع سرمایه گذاری در رفسنجان برطرف شود/ حسابهای بانکی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر به کرمان انتقال می یابد/ استاندار کرمان: شورای هماهنگی پیشگیری ومبارزه بامفاسداقتصادی کرمان راه اندازی شد  

استاندار کرمان با اشاره به پتانسیلهای بی نظیر استان کرمان در زمینه جذب گردشگر گفت: ۱۵ اثر در ایران در فرصت جهانی یونسکو ثبت شده اند که سهم کرمان سه اثر است.

به گزارش مهر، علیرضا رزم حسینی در دیدار با امام جمعه کرمان اظهارداشت: کرمان دارای قابلیتهای بی نظیر تاریخی و گردشگری است و ثبت سه اثر ارگ بم، باغ شاهزاده ماهان و روستای صخره ای میمند مهر تائیدی بر این داشته های غنی است.

وی تصریح کرد: هم اکنون سه پرونده کویر لوت، قناتهای کرمان و باغ فتح آباد نیز کاندید ثبت جهانی هستند و با توجه به داشته های تاریخی و طبیعی کرمان ظرفیتهای کرمان بسیار بالاست و باید با برنامه ریزی اقتصاد گردشگری را در استان شکوفا کنیم.

رزم حسینی ادامه داد: در نشست اخیر یونسکو کارشناسان این نهاد بین المللی بر تمدن غنی کرمان مهر تائید زدند.

استاندار کرمان افزود: طی سال قبل ۱.۵ میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکلات پرونده میمند اختصاص یافت و هم اکنون شاهد ثبت جهانی این اثر هستیم.

وی با اشاره به خشکسالی در کرمان گفت: در این زمینه نیز اقدامات بی نظیری در حال انجام است و ردیفهای اعتباری در خصوص اجرای طرحهای آبرسانی اختصاص یافته است.

وی یکی از مهمترین پروژه های آبرسانی در کرمان را احداث تونل بزرگ صفا رود دانست و افزود: طول این تونل ۳۸ کیلومتر است و بزرگترین تونل آبرسانی خاورمیانه نام دارد و خوشبختانه از پیشرفت فیزیکی قابل قبولی نیز برخوردار است.

استاندار کرمان ادامه داد: انتقال آب از خلیج فارس، دریای عمان نیز از دیگر طرحهای انتقال آب به کرمان است که با اجرای این طرحها آب مورد نیاز استان تا ۲۰ سال آینده تامین خواهد شد.

 

بودجه سال ۹۴ کرمان ۲۴.۴ درصد رشد داشته است

رئیس مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: بودجه امسال کرمان ۲۴.۴ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته و از متوسط ملی بالاتر است.

جعفر رودری ظهر پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان؛ بودجه عمومی کشور را ۲۳۶ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ۸۸ هزار میلیارد تومان سهم درآمدها در بودجه مالیاتی است.

وی ادامه داد: درآمد حاصل از نفت ۵۶ هزار میلیارد تومان و سهم واگذاری های دارایی های مالی مجموعا ۱۴.۷ هزار میلیارد تومان است.

این مسئول تصریح کرد: کل درآمد عمومی دولت ۵۱ هزار میلیارد تومان و بودجه هزینه ای کشور ۱۷۵ میلیارد تومان است.

رودری ۷۴ درصد کل بودجه عمومی دولت را بودجه هزینه ای دانست و افزود: به لحاظ استانی تمرکز منابع در قسمت تملک و هزینه ای داریم که با لحاظ ماده ۱۸۰؛ ۱۷ درصد کل اعتبارات تملک دارای کشور به صورت استانی توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بودجه تملک سال ۹۴ کشور ۲۳.۴ درصد افزایش داشته است، گفت: بودجه کرمان در این بخش به لحاظ استانی حدود منفی ۹ درصد کاهش داشته و این در حالی است که کل استان های کشور منفی ۱۱ درصد کاهش داشته اند.

رودری ابراز داشت: به لحاظ رشد متوسط استان کرمان دو درصد از متوسط ملی بالاتر است.

وی در ادامه تصریح کرد: در بخش استانی مجموعا بودجه سال ۹۴ کرمان ۲۴.۴ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته و از متوسط ملی بالاتر است.

وی در خصوص بودجه ۹۴ استان کرمان گفت: بودجه استان کرمان نسبت به متوسط کشوری دو درصد بالاتر بوده است.

این مسئول تصریح کرد: در مجوع در اعتبارات ماده ۱۸۰ برای کرمان ۳۹۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که بخشی از آن به صورت استانی و بخشی نیز به صورت ملی توزیع می شود.

رئیس مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در خصوص بحث بودجه هزینه ای گفت: بودجه هزینه ای کشور ۱۷ درصد، استان ها ۲۱ درصد و کرمان ۲۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

این مسئول رتبه کرمان در زمینه سرانه هزنیه ای را هفتم دانست و افزود: گرایش به جذب نیروهای قراردادی در کرمان نسبت به کل کشور بسیار بالاست. در این جلسه کلیات طرح تفصیلی شهر بم به تصویب رسید.

 

امام جمعه رفسنجان: موانع سرمایه گذاری در رفسنجان برطرف شود

امام جمعه رفسنجان گفت: همه مسئولین رفسنجان وظیفه خود می دانند که موانع سرمایه گذاری در این شهرستان را مرتفع کنند.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور صبح شنبه در خطبه‌های نماز عید فطر رفسنجان با تبریک عید سعید فطر به نمازگزاران، اظهار داشت: به فرموده پیامبر اکرم (ص) خداوند متعال به عزت خود قسم یاد کرده که نمازخوانان و ساجدان را عذاب نکند و روز قیامت به هراس دوزخ نیافتند.

وی افزود: انس با قرآن و دوستی حضرت علی ابن ابیطالب (ع) را باید در فرزندان خود تقویت کنیم تا گرفتار آسیب های که دشمن برای آنان تدارک دیده است نشوند.

وی با اشاره به اینکه همدلی و وحدت بسیار خوبی در رفسنجان حاکم است که نتایج آن ملموس مشاهده می شود، تصریح کرد: مسئولان شهرستان همه در راه رشد همه‌جانبه رفسنجان حرکتی آغاز کرده‌اند و وظیفه آحاد مردم کمک کردن به روند سرمایه‌گذاری است تا سرمایه‌گذاران با اطمینان خاطر در این شهرستان که تک محصولی بوده است به سرمایه گذاری بپردازند.

امام جمعه رفسنجان با تأکید بر اینکه مسئولان اجرایی و امنیتی شهرستان مشکلات و موانع سرمایه گذاری را حل می کنند، تصریح کرد: به سرمایه‌داران و افراد با انگیزه اطمینان می‌دهیم با تمام وجود از آن‌ها حمایت کنیم چرا که هر نوع سرمایه‌گذاری می‌تواند به ارتقای شهرستان کمک کند.

حجت الاسلام رمضانی پور با اشاره به مذاکرات هسته ای و تقدیر از تیم مذاکره کننده، افزود:  کشور ما در برابر قدرت های جهانی ایستاد. ایران یک طرف میز مذاکره و شش قدرت بزرگ دنیا هم هم یک طرف بودند، این دشمنان هیچ وقت دست از دشمنی با ما بر نمی دارند.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به انتخابات در پیش رو، بیان داشت: باید زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود، کسانی که وارد عرصه انتخابات شدند اصول و باید ها و نبایدها را رعایت کنند و فرد منتخب به کرسی مجلس به دید امانت نگاه کند.

وی اضافه کرد: اگر حضور در انتخابات کمرنگ باشد یا ضعیف عمل کنیم یا دعوا و نزاع داشته باشیم دشمن شاد می شویم، هر فردی که انتخاب شود مورد قبول مردم است و مهم حضور حداکثری مردم است.

امام جمعه رفسنجان همچنین گفت: مصلای بزرگ رفسنجان در زمینی به متراژ ۲۰ هکتار در حال ساخت است و این یک سرمایه معنوی، فرهنگی و مذهبی برای شهرستان است بنابراین مردم کمک‌های خود را بیش از پیش برای ساخت آن ارسال کنند.

 

حسابهای بانکی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر به کرمان انتقال می یابد

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر از انتقال حساب این شرکت به استان کرمان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، ناصر تقی زاده مدیرعامل شرکت گل گهر طی گزارشی به استاندار کرمان از انتقال حساب شرکت معدنی و صنعتی گل گهر به استان کرمان خبر داد و افزود: کلیه شرکتهای پیمانکار طرف قرارداد و شرکتهای وابسته  باید جهت اخذ مطالبات خود از تاریخ ۱۵ مرداد ۹۴ شماره حساب یکی از شعب بانک های شهرستان سیرجان را جهت وصول مطالبات معرفی کنند.

وی گفت: کلیه  خریدها که امکان تهیه آن نیز در منطقه وجود دارد باید با اولویت خرید از شهرستان سیرجان و سپس کرمان صورت پذیرد.

این درحالی است که استاندار کرمان در تاریخ ۳۱ خرداد ۹۴ در اولین جلسه شورای هماهنگی بانک های استان کرمان با تاکید بر اینکه پیمانکاران شرکت های مس و گل گهر حجم وسیعی گردش مالی دارند، خاطر نشان کرد: انتقال حساب های شرکت های غیردولتی به استان را تا پایان ماه رمضان تعیین تکلیف خواهیم کرد.

رزم حسینی با اشاره به اینکه باید با ارائه تسهیلات برای مردم شغل ایجاد کنیم، یادآور شد: اگر بتوانیم برای ۶ هزار نفر از منابع دو شرکت مس و گل گهر شغل ایجاد کنیم، کار بزرگی کرده ایم و به دنبال آن هستیم که بتوانیم این دو شرکت را در خصوص انتقال حساب به استان متقاعد کنیم.

وی با بیان اینکه تعهد می گیریم که این موسسات بابت منابعی که در استان دارند، متعهد شوند که سقف مصارف را افزایش داده به طوری که به سقف ۹۵ درصد در استان کرمان برسانند.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با داشتن معادن غنی از سنگ آهن به عنوان یکی از مطرح ترین قطبهای فعال معدنی، صنعتی در خاور میانه است که دارای قابلیتهای بسیاری برای تبدیل شدن به یک شرکت بزرگ و رقابتی در سطح ایران و حتی جهان محسوب می شود.

 با اجرای پروژه های شرکت در آینده نزدیک مجموعه تولیدات سالانه این شرکت به مرز ۱۲ میلیون تن خواهد رسید، این رقم۳۰درصد از نیاز فولادسازیها ی کشور را تامین می کند.

وجود این شرکت در شهرستان سیرجان موجب رونق اقتصادی و افزایش سطح اشتغال زایی شهرستان سیرجان شده است که با اجرای پروژه های شرکت، شاهد رشد چشمگیری در این زمینه خواهیم بود، علاوه بر این همواره مدیریت معدن سعی نموده است تا با ارائه کمکهای قانونی خود به شهرستان سیرجان موجبات ارتقا فرهنگی واجتماعی منطقه را فراهم سازد.

 

استاندار کرمان: شورای هماهنگی پیشگیری ومبارزه بامفاسداقتصادی کرمان راه اندازی شد

نماینده عالی دولت در استان کرمان از راه‌اندازی شورای هماهنگی پیشگیری و مبارزه با مفاسد اقتصادی استان کرمان خبر داد.

علیرضا رزم حسینی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان با تبریک عید فطر اظهار داشت: در هفته جاری اتفاقاتی رخ داد و می توان گفت کاری بسیار مهم و تاریخی در کشور صورت گرفت.

وی ادامه داد: با رهبری و درایت مقام معظم رهبری فضایی فراهم شد که دولت با قدرت های بلامنازع جهان سر یک میز نشسته و مذاکره کند.

استاندار کرمان تصریح کرد: قدرت های دنیا در این مذاکرات به منطق ایران و اصل مذاکرات تن داده و توانستیم به نیاز جمهوری اسلامی ایران در این مقطع دست پیدا کنیم که این امر شرایط اقتصادی جدیدی را در حوزه های مختلف رقم می زند.

نماینده عالی دولت در استان کرمان گفت: مدیران استان کرمان باید از این گشایش های جدید اقتصادی بهره برده و از ریل جدیدی که در توسعه اقتصادی کشور ایجاد شده استفاده کنیم.

وی پیروزی مذاکرات هسته ای ایران را به نام رهبری دانست و افزود: طی مدتی که در خدمت مردم کرمان بودیم به جمع بندی هایی رسیدیم که امیدواریم بتوانیم اتفاقات جدید را در این منطقه رقم بزنیم.

استاندار کرمان به برگزاری جلسه استاندارن منطقه پنج در کرمان اشاره کرد و گفت: در این جلسه بحث افزایش اختیارات استان ها مورد بررسی قرار گرفت.

رزم حسینی ادامه داد: رئیس جمهور دید مثبت و خوبی نسبت به این مسئله داشته و آن را به کارگروه مشاوران اقتصادی رئیس جمهوری ارجاع داد که آنها نیز اعلام کردند که این پیشنهادت کاربردی بوده و می تواند استان ها رامتحول کند.

نماینده عالی دولت در استان کرمان با اشاره به اینکه قرار است بحث افزایش اختیارات استان ها تا ۱۵ مرداد جمع بندی و ابلاغ شود، افزود: مدیران دستگاه های اجرایی از هم اکنون به دنبال افزایش اختیارات باشند.

رزم حسینی با اشاره به مثلث توسعه افزود: زمانی که به منظور رفع مشکلات و موانع بر سر راه سرمایه گذاری به دستگاه های اجرایی مراجعه می کردیم اعلام می کردند که این موانع از طریق دستگاه های نظارتی ایجاد می شود و این در حالی بود که دستگاه های نظارتی این مسئله را رد می کردند.

وی گفت: در نهایت با بررسی های صورت گرفته مشخص شد که مشکل اساسی در این زمینه مربوط به بحث اختیارات است.

استاندار کرمان از راه اندازی شورای هماهنگی پیش گیری و مبارزه با مفاسد اقتصادی استان کرمان خبر داد و بیان داشت: این شورا با هدف پیشگیری از مفاسد اقتصادی راه اندازی شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید عزت مدیران حفظ شده و از ایجاد پرونده در دستگاه قضایی جلوگیری شود، گفت: در این خصوص آموزش راهنمایی و مشاوره صورت می گیرد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه این افتخار نیست که تعداد آمار پرونده های قضایی بالا باشد، افزود: کنترل، نظارت و مبارزه با فساد باید از سطوح پایین آغاز شده و به سطح ملی برسد.

وی ادامه داد: ریاست این شورا برعهده استاندار بوده و رئیس دادگستری استان نیز به عنوان نائب رئیس شورا معرفی می شود.

استاندار کرمان تاکید کرد: شورای هماهنگی پیش گیری و مبارزه با مفاسد اقتصادی استان کرمان باعث تسهیل در سرمایه گذاری می شود و درهای این شورا به روی مردم، سرمایه گذاران و مدیران باز است.

استاندار کرمان در ادامه بودجه دولتی را اندک دانست و گفت: این بودجه قبل از به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای بسته شده و به گونه ای تنظیم شده است که اگر اتفاقی افتاد بتوان کشور را به خوبی اداره کرد.

وی با تاکید بر اینکه بودجه استان کرمان نباید در بخش هزینه ای صرف شود، ادامه داد: ۷۰ درصد بودجه ای که به دستگاه ها داده می شود در بخش هزینه ای صرف می شود.

نماینده عالی دولت در استان کرمان ادامه داد: بعد از تحولات پیش روی وضعیت بودجه ای بهبود یافته و کمبودها جبران می شود.

استاندار کرمان همچنین ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان در زمنیه مبارزه با آفت زنجره خرما به خوبی عمل کرده و در سال جاری نیز باید فعالیت های سال گذشته ادامه یافته و تکمیل شود.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران