مدیرعامل شرکت جوپار: در حمل و نقل مسافر ریلی درآمد شرکت های فعال نقد اما کم است

فروتن: عدم تناسب هزینه و درآمد بخش مسافری صنعت حمل و نقل ریلی باعث شده است تا شرکت های فعال در حوزه حمل مسافر، به عرصه بار وارد شوند/ در حوزه بار، درآمد حاصله بیشتر ولی با تاخیر است  

مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری و باری جوپار با اشاره به مشکلات بخش خصوصی برای تأمین هزینه‌های ناوگان گفت: حرکت شرکت ها به سمت منابع و درآمدهای جدید است.

عباس فروتن در گفتگو با تین نیوز با اشاره به عدم تناسب هزینه و درآمد بخش مسافری صنعت حمل و نقل ریلی گفت: این عدم همخوانی در هزینه و درآمد باعث شده است تا شرکت های فعال در حوزه حمل مسافر، تمایل به ورود به عرصه بار این صنعت پیدا کنند.

وی ابراز داشت: در حمل و نقل مسافر درآمد حاصله برای شرکت های فعال نقد و کم است اما در حوزه بار، درآمد حاصله بیشتر ولی با تاخیر است.

به گزارش روابط عمومی جوپار به نقل از خبرگزاری تین نیوز؛ این عضو هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته در خصوص قوانین موجود در این زمینه عنوان داشت: البته نظر راه آهن در این خصوص تفکیک شرکت ها برای دو حوزه مسافر و بار است اما منع قانونی در خصوص فعالیت یک شرکت در هر دو حوزه وجود ندارد.

مدیر عامل شرکت جوپار در خصوص نقش انجمن در صنعت حمل و نقل ریلی گفت: انجمن بی تردید نقش مهمی در صنعت حمل نقل دارد. امروزه ما شاهد استقبال شرکت ها برای عضویت در انجمن هستیم که این نشان از تعامل خوب انجمن با شرکت های بخش خصوصی دارد.

عباس فروتن افزود: از جمله فعالیت های انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته پیگیری تعیین تعرفه مسافری است تا از اعمال سلیقه ای بودن آن جلوگیری کند و این تعیین تعرفه تخصصی شود.

گفتنی است انجمن در حال حاضر دارای 53 عضو است که از این تعداد 2 شرکت در حوزه حمل و نقل ریلی قطارهای مسافری و باری، 17 شرکت در حوزه حمل ونقل ریلی باری و 7 شرکت در حوزه حمل و نقل ریلی مسافری، 12 شرکت نیز در حوزه راهبری قطارهای مسافری، 2 شرکت در حوزه خدمات وابسته و 9 شرکت در امر فورواردری و 3 شرکت در امر لکوموتیو و (1) شرکت در امر لکوموتیو، باری و راهبری قطارهای مسافری فعالیت دارند و تا امروز بیش از 90% از واگن های باری و 40% از واگن های مسافری فعال در شبکه ریلی کشور متعلق به شرکت های خصوصی عضو این انجمن است.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران