معاون استاندار کرمان: طرح عمرانی جدید تعریف نشود

کامیاب: یکهزار و 308 پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد که در سال جاری باید تکمیل شوند و هنر فرمانداران این است که طرح های جدید تعریف نکرده و طرح های نیمه تمام را تکمیل کنند/ 138 دستگاه اجرایی در استان کرمان وجود دارد که از این تعداد 71 مورد شهرداری ها هستند  

معاون عمرانی استاندار کرمان تصریح کرد: کمیته های برنامه ریزی و توسعه شهرستان ها به طرح های نیمه تمام توجه و از تعریف طرح جدید خودداری کنند.

به گزارش ایرنا محمدجواد کامیاب عصر پنجشنبه در نشست بررسی پروژه های شهر کرمان در محل استانداری افزود: تعریف طرح های جدید بدون توجه به لزوم تکمیل طرح های نیمه تمام، خیانت است زیرا موجب طولانی شدن اجرای طرح ها و استهلاک مصالح و سرمایه می شود.

وی گفت: سال گذشته سه هزار و 200 پروژه از سوی دستگاه های اجرایی در سطح استان کرمان انجام شده که براساس تاکید استاندار کرمان، بخش زیادی از آن به تکمیل طرح های نیمه تمام پرداخته شده است.

وی عنوان کرد: سال گذشته 505 پروژه با صرف هفت هزار و 470 میلیارد ریال اعتبار تکمیل و تحویل داده شده است.

معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: یکهزار و 308 پروژه نیمه تمام نیز در استان وجود دارد که در سال جاری باید تکمیل شوند و هنر فرمانداران در این است که طرح های جدید تعریف نکرده و طرح های نیمه تمام را تکمیل کنند.

وی افزود: در حوزه طرح های ملی نیز از 67 دستگاه حدود 32 دستگاه کار ملی انجام می دهند که کارهای مربوط به پروژه های خود را باید از سوی وزارتخانه ها پیگیری کنند.

کامیاب خاطرنشان کرد: 138 دستگاه اجرایی در استان کرمان وجود دارد که کارهای عمرانی انجام می دهند و از این تعداد 71 مورد شهرداری ها هستند.

وی گفت: شهرداری ها درآمدهای دولتی و درآمدهایی نیز از محل عوارض دارند که ابتدای سال بودجه خود را تعیین می کنند و مورد تصویب شورای اسلامی شهرها قرار می گیرد.

معاون استاندار کرمان تصریح کرد: 40 درصد بودجه شهرداری کرمان باید به پروژه عمرانی اختصاص یابد.

وی افزود: 18 پروژه شهری در کرمان و مورد توجه استاندار کرمان مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

کامیاب بیان کرد: سال گذشته 60 درصد اعتبار مصوب به دستگاه های اجرایی استان کرمان اختصاص یافته است.

وی گفت: روال نظارتی برای 18 پروژه ای که در شهر کرمان در حال انجام است با حساسیت بیشتری دنبال می شوند و بالغ بر دو هزار و 61 میلیارد تومان اعتبار این طرح هاست.

وی اظهار کرد: 186 میلیارد تومان تاکنون برای اجرای این طرح ها هزینه کرده ایم.

معاون استاندار کرمان گفت: بدنه سازی میدان مشتاقیه با همکاری استانداری و شهرداری اجرا می شود که از نظر پولی مشکلی ندارد و از نظر کیفی خوب کار شده اما از نظر کمی پیشرفت پایینی دارد.

وی با اشاره به اینکه بهسازی بافت تاریخی نیز آغاز شده است ادامه داد: مدرسه حیاتی از نظر کیفی و کمی به خوبی در حال پیشرفت است و جا دارد مدت زمان اجرای آن تسریع شود.

کامیاب با اشاره به موضوع تله کابین پردیسان قائم، روند ساخت ساختمان جدید بیمارستان شهید باهنر کرمان را خوب ارزیابی کرد و گفت: اجرای پروژه کوثر نیز دنبال می شود.

در این نشست پروژه های شهر کرمان از جمله پروژه های 9 گانه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، ساماندهی پروژه های واقع در مناطق حاشیه نشین، ساماندهی منطقه الله آباد، مسیر باغ تاریخی فتح آباد، کمربند سبز و زیرگذر جبلیه مورد بررسی قرار گرفت.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران