دبیر جشنواره: برای جذب سرمایه گذار در هفته فرهنگی اقتصادی کرمان در تهران تلاش می کنیم+ 5 خبر

سایر خبرهای استان: جشنواره هفت باغ علوی ادامه می یابد/ سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار کرمان معرفی شد/ معاون استاندار کرمان: حضور مردم عامل موفقیت حاکمیت است/ تفاهمنامه های مثلث توسعه اقتصادی در جیرفت از 100 فقره عبور کرد/ تحصیل 40 درصد دانش آموزان کرمانی در رشته های فنی و حرفه ای  

دبیر جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان گفت: به منظور جذب سرمایه گذار برای 50 طرح اقتصادی در هفته فرهنگی اقتصادی کرمان در تهران تلاش خواهیم کرد تا به اقتصاد استان کمک شود.

به گزارش ایرنا یاسر سلیمانی روز یکشنبه در نشست خبری جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان که 16 تا 23 مردادماه جاری در برج میلاد تهران برگزار می شود افزود: در این رابطه 14 کارگروه تعریف شده و در مجموع 350 طرح را که نیاز به سرمایه گذار دارد از سازمان های مختلف، استانداری و فرمانداری ها جمع آوری کردیم.

وی گفت: بیش از 150 نشست در رابطه با جشنواره هفته فرهنگی اقتصادی کرمان در سال جاری برگزار شده است و در 18 شهرستان استان بصورت اختصاصی حضور یافتیم تا ظرفیت های شهرستان ها گم نشود و به آنها غرفه داده ایم.

دبیر جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان در تهران اظهار کرد: یکهزار و 200 شرکت اقتصادی را به این جشنواره دعوت کردیم که 110 شرکت از آنها کانون ها و نهادهای سرمایه گذاری، شرکت های عضو اتاق بازرگانی، نهادهای بانکی، موسسات مالی و غیره هستند.

وی گفت: یکهزار و 500 کارت دعوت را آماده کردیم و در هفته گذشته برای همه این شرکت ها برای ثبت نام در کارگروه ها فرم ثبت نام فرستادیم تا نماینده خود را برای کارگروه مشخص معرفی کنند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: پس از اینکه طرح ها در کمیته علمی مورد تایید قرار گرفت در همایش ها و نشست های تخصصی آنها معرفی خواهند شد تا بتوان برای آنها سرمایه گذار جذب کرد.

وی گفت: برنامه های هفته کرمان در تهران از اوایل بهمن ماه سال گذشته آغاز شد و هدف ما در راستای کاری است که شهرداری تهران در سال 93 به دلیل نامگذاری سال با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی آغاز کرد.

وی ادامه داد: معرفی فرهنگ های مختلف در تهران در حال انجام و کرمان هفتمین استان برای برگزاری این برنامه در تهران است تا استان را معرفی کنیم.

دبیر جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان در تهران افزود: نوع کار ما در ادامه با سایر استان ها متفاوت، کار از هفته فرهنگی صرف خارج و در ادامه تقریبا به جشنواره بین المللی تبدیل شد.

وی گفت: بر اساس این هدف و با همکاری شهرداری تهران، استانداری و دبیرخانه کلانشهرهای کل کشور دبیرخانه ای شکل گرفت که وظیفه اصلی آن تشکیل شورای مرکزی بود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما این بود که دو مسئله را مد نظر قرار دهیم که یکی نیروی انسانی و دیگری ظرفیت های فراوان اقتصادی است که در تمام کمیته ها و کارگروه ها سعی کردیم بهترین افراد انتخاب شوند و از ظرفیت مدیریتی و تجربه آنها استفاده شود.

سلیمانی با اشاره به اینکه کمیته ها مشخص شد تا با کمک آنها تمام ظرفیت های استان را پوشش دهیم گفت: امروز از محیط زیست و منابع طبیعی تا بحث های فرهنگی و اقتصادی به صورت ریز همه را پوشش می دهیم.

وی اضافه کرد: در محل نمایشگاهی این جشنواره 200 غرفه داریم که 150 غرفه به فضای فرهنگی و اجتماعی در هفت هزار مترمربع فضا در پنج سالن با حدود 17 سمینار اختصاص یافت.

وی گفت: هدف اصلی ما این بود که استان را معرفی کنیم زیرا تصویر دقیقی از آن در تهران و بقیه استان ها وجود ندارد.

دبیر جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان تصریح کرد: در مرحله دوم هدف ما این است که بتوانیم در حوزه گردشگری به عنوان یکی از منابع مهم درآمدزایی استان ها برای استان نتیجه بگیریم.

وی گفت: 100 سفیر را به این جشنواره دعوت کردیم و برای شرکت آنها در برنامه ها، افتتاحیه، همایش گردشگری و فرصت های سرمایه گذاری و غیره کارت دعوت فرستادیم تا از این ظرفیت سفرا برای معرفی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه از فردا تبلیغات محیطی با 20 بیلبورد در شهر کرمان آغاز می شود گفت: سه شبکه تلویزیونی برنامه های جشنواره را پوشش می دهند که ظرفیت بی نظیری است و این در حالی است که برنامه های سایر استان ها در زمینه برگزاری چنین برنامه مشابهی در تهران حتی یک دقیقه هم پوشش نداشته است.

سلیمانی تصریح کرد: به دنبال این هستیم که از طریق رسانه ملی پیام جشنواره استان کرمان را سراسری کنیم و امیدواریم بتوانیم افتتاحیه پخش زنده باشد.

وی از حمایت های صدا و سیمای استان قدردانی کرد و گفت: صدا و سیمای کرمان از دو تا سه روز آینده بحث های مربوط به این جشنواره را بصورت تخصصی دنبال خواهد کرد.

وی بیان کرد: رییس این جشنواره استاندار کرمان است که حمایت بی نظیری در پشتوانه این جشنواره داشتند و بیش از 600 نفر از کادر اجرایی این جشنواره را در تهران اسکان می دهیم و از آنها پذیرایی می کنیم.

دبیر جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان افزود: امیدواریم افتتاحیه باشکوهی را در شان استان با حضور سران کشوری و به احتمال زیاد معاون اول رییس جمهور به عنوان سخنران داشته باشیم و در همایش ها سران کشوری و استانی حضور دارند.

وی بیان کرد: حضور وزیر کشور در سمینار کویر شناسی و وزیر جهاد کشاورزی در سمینار کشاورزی قطعی شده است و در سخنرانی ها برنامه خوبی برای شاخصان استان و کشور داریم.

سلیمانی خاطرنشان کرد: در شب فرصت های سرمایه گذاری در این جشنواره استاندار کرمان، رییس اتاق بازرگانی ایران و کرمان و پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور حضور خواهند داشت.

وی اظهار کرد: در سمینار تمدن هلیل و در حوزه بحث های تاریخی بسیاری از موارد با توجه به کاوش های اخیری که انجام شده، تغییر می کند و استاد مجیدزاده جزء سه باستان شناس دنیا که ایرانی است در این رابطه حضور دارند.

سلیمانی تصریح کرد: ظرفیت های کویرشناسی را از نظر علمی و با نگاه گردشگری به قضیه نگاه کنیم تا از ظرفیت غنی کویر در استان به بهترین شکل استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث هویت بصری در این جشنواره کار ارزشمندی انجام شده است که سعی کردیم از فرهنگ کرمان نمادسازی شود.

وی گفت: بانک گردشگری و موسسه مالی اعتباری نور حامیان مالی این جشنواره هستند.

 

جشنواره هفت باغ علوی ادامه می یابد

مدیرعامل شرکت عمران هفت باغ علوی گفت: با توجه به رضایت مردم از جشنواره هفت باغ قصد داریم در سال های بعد نیز این برنامه ادامه یابد و هر سال بهتر و پربارتر باشد.

مهدی سیاوشی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: جشنواره بزرگ هفت باغ علوی از دی ماه سال گذشته به منظور ایجاد نشاط و سرگرمی بین مردم کرمان در مجموعه های ورزشی، تفریحی، گردشگری مستقر در محور هفت باغ برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره شامل مسابقاتی مانند سوارکاری و پیاده روی های خانوادگی بود و همه افرادی که در برنامه های جشنواره هفت باغ علوی شرکت کرده بودند یکسری قبض برای شرکت در قرعه کشی دریافت کردند.

وی گفت: جوایزی از جمله یک دستگاه خودروی لیفان 620 برای برندگان این جشنواره در نظر گرفته شده بود.

مدیرعامل شرکت عمران هفت باغ علوی درباره پروژه های هفت باغ علوی نیز گفت: هم اکنون تعداد 23 رستوران، تالار و مجموعه گردشگری در هفت باغ علوی وجود دارد که این محور گردشگری را در کشور بی نظیر می کند.

وی بیان کرد: 60 هزار اصله درخت در محور گردشگری هفت باغ کاشت شده است که بصورت قطره ای آبیاری می شوند.

سیاوشی افزود: از 16 تا 23 مرداد ماه جاری 9 پروژه در زمینه فرصت های سرمایه گذاری بخش گردشگری که مهمترین آن پارک آبی و افتتاح رستوران آسیاب بادی است مورد بهره برداری قرار می گیرند.

وی گفت: اخیرا گاز در نخستین بخش هفت باغ تزریق شد و تا دو ماه آینده کل این محور زیر پوشش گاز قرار می گیرد.

وی بیان کرد: در مدت هشت سال گذشته فهمیدیم که باید دست به زانوی خودمان بگیریم و خوشبختانه با روی کار آمدن دولت یازدهم همکاری ها بیشتر نمود پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت عمران هفت باغ علوی گفت: حمایت های استاندار کرمان از محور هفت باغ نیز بسیار کمک کننده است و خوشبختانه هفت باغ راه خود را پیدا کرده و پیش می رود.

 

سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار کرمان معرفی شد

محمدرضا فتوت سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار کرمان شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان طی حکمی از سوی علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان محمدرضا فتوت به این سمت منصوب شد.

 

معاون استاندار کرمان: حضور مردم عامل موفقیت حاکمیت است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: تاریخ انقلاب اسلامی نشان می دهد هر جا مردم پا به میدان گذاشتند حاکمیت موفق بوده است و سازمان های مردم نهاد نیز از پیشقراولان این نوع حرکت هستند.

به گزارش ایرنا حمید ذکاء اسدی روز یکشنبه در آیین گشایش سومین نشست منطقه ای کارگاه های آموزشی سازمان های مردم نهاد در استانداری کرمان افزود: یکی از شاخص های مهم توسعه جوامع فعلی وجود سازمان های مردم نهاد و خودجوش است.

وی خاطرنشان کرد: اگر جامعه ای سازمان های مردم نهاد بیشتری داشته باشد توسعه و رشد آن جامعه را نشان می دهد.

وی گفت: سرمایه اجتماعی حتی از سرمایه های انسانی و اقتصادی هم بالاتر است و اگر سه رکن اصلی برای سرمایه اجتماعی قائل شویم مشارکت اجتماعی بالاترین است و سمن ها نقش عمده ای در این زمینه دارند.

معاون استاندار کرمان بیان کرد: یکی از اساسی ترین و ضروری ترین ابزارهایی که در دست سازمان های مردم نهاد است سطح دانش و مهارت های شبکه سازی می باشد که هنوز در کشور ما به طور کامل جا نیفتاده است.

وی گفت: امروز در جوامع بشری بویژه در کشور ما نقش زنان و خانواده و تقویت نهاد خانواده و تکریم زن در محیط بیرون و داخل خانه از نیازهای مهم، اساسی و فوری است.

ذکاء اسدی با اشاره به شخصیت والای حضرت فاطمه (س) افزود: امام راحل فرمودند اگر عروجی و مقام بالایی هست این از دامان زنان است که مردان به معراج می روند و پایه های اصلی بزرگی و بزرگمنشی مردان را در خانواده با تربیت مادر و هماهنگی و همکاری زنان در خانواده ها باید جستجو کرد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب هم فرمودند اگر فرهنگ نگاه احترام آمیز به زنان در جامعه نهادینه شود بسیاری از مشکلات حل می شود و در پایان فرمودند از زنان رفع مظلومیت هم خواهد شد.

معاون استاندار کرمان اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند ما با انواع مشارکت های اجتماعی زنان موافق هستیم.

وی گفت: بر اساس آیات و احادیث اسلامی مومنین و مومنات در حفظ نظام اجتماعی و امر به معرو ف و نهی از منکر سهیم و شریک هستند و مشخصا زن در اینجا استثناء نشده و همدوش مردان است.

ذکاء اسدی افزود: رییس جمهوری در یک سخنرانی اشاره کردند که ما از نظر عقیدتی، ملی، میهنی، فرهنگ ایرانی و در صدر آن فرهنگ اسلامی به هیچ عنوان نگاه جنسیتی به زن نداریم و بر اساس لیاقت و استعداد خودشان هست که می توانند در جامعه کار و فعالیت کنند.

وی بیان کرد: آنچه همه می دانیم که حق زن در جامعه بوده ادا نشده است و شاید از آن مقداری که در لیاقت و شایستگی زنان جامعه ما باید باشد مقداری عقب باشیم.

معاون استاندار کرمان گفت: در کتاب تاریخ اقتصاد و تجارت کرمان که چند روز پیش از آن رونمایی شد و 9 دهه قبل از میلاد را به قلم کشیده می بینیم نقش زنان در زمینه اقتصاد و تجارت هم نقش بالایی بوده است.

وی افزود: در این کتاب ذکر شده که سد نساء در شهرستان بم چند قرن پیش توسط زنان ساخته شده است که هم اکنون با گذر سال ها از آن استفاده می شود.

ذکاء اسدی گفت: یکی از اشرار جنوبشرق کشور را با یک نصیحت مادرانه و حرکتی که از طرف خانواده او شد توانستیم به دامان اجتماع برگردانیم که این موضوع با کارهای اطلاعاتی و امنیتی دشوار بود.

این آیین با حضور معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و اعضای سازمان های مردم نهاد در حوزه زنان برگزار شد.

نشست یادشده ویژه استان های کرمان و هرمزگان و سه روزه است.

 

تفاهمنامه های مثلث توسعه اقتصادی در جیرفت از 100 فقره عبور کرد

فرماندار جیرفت گفت: تعداد تفاهمنامه های امضا شده در دبیرخانه ستاد مثلث توسعه شهرستان تاکنون در قالب بیش از 100 فقره طرح سرمایه گذاری به ثبت رسیده است.

احمد امینی روش روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حجم سرمایه گذاری از طریق ستاد مثلث توسعه اقتصادی شهرستان جیرفت با 20 سال بودجه شهرستان برابری دارد.

وی بیان کرد: میزان سرمایه گذاری ریالی این تفاهمنامه ها بیش از 9 هزار و 800 میلیارد ریال است و بهره برداری از این طرح ها نقش تاثیرگذاری در توسعه و اقتصاد منطقه دارد.

وی گفت: کارخانه صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی ‍، کارخانه رب گوجه، کارخانه تولید فوم های ساختمانی در حوزه صنعت، کارخانه تولید آهن در حوزه معدنی، عملیاتی شدن پایانه صادراتی در حوزه کشاورزی و ده ها طرح دیگر شامل این تفاهمنامه ها هستند.

فرماندار جیرفت با بیان این که از سوی سرمایه گذاران استقبال خوبی صورت گرفته است افزود: در حال حاضر از پذیرش طرح های جدید خودداری می شود و به دنبال این هستم که تمامی تفاهمنامه ها اجرایی و عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون بخشی از این طرح ها به بهره برداری رسیده است.

تشکیل مثلث توسعه اقتصادی در شهرستان ها از ایده های علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان بود و تسهیل در روند سرمایه گذاری از ویژگی های این طرح به شمار می رود که مورد استقبال سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز قرار گرفته است.

 

تحصیل 40 درصد دانش آموزان کرمانی در رشته های فنی و حرفه ای

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کرمان گفت: 40 درصد دانش آموزان این استان در رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش مشغول تحصیل هستند که این میزان باید به 50 درصد برسد.

به گزارش ایرنا، محمد اسلامی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ایجاد فرهنگ کار، کار آفرینی و مهارت در دانش آموزان از جمله اولویت های آموزش و پرورش است.

وی اظهار کرد: شاخه های فنی و حرفه ای و کار دانش برای آشنایی دانش آموزان با مهارت های مختلف ایجاد شده است.

وی با اشاره به آمار بالای دانش آموختگان بیکار در جامعه تصریح کرد: کار نقطه عطف و جوهره زندگی هر انسان به شمار می رود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش کرمان افزود: بیکار به فردی اطلاق می شود که مهارت انجام کاری را دارد، اما زمینه انجام آن کار برای او فراهم نیست.

وی ادامه داد: بیشتر افراد بیکار، بدون مهارت لازم برای انجام کار هستند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان همچنین افزود: سیزدهمین دوره مسابقات کشوری علمی و کاربردی شاخه کار دانش به میزبانی این استان از پنجم تا هفتم مرداد سال جاری در شهرستان های کرمان و بردسیر برگزار می شود.

اسلامی اظهار کرد: برگزیدگان رشته کاردانش در سیزدهمین دوره مسابقات کشوری علمی و کاربردی شاخه کار دانش مورد تجلیل قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: پرورش روحیه کار آفرینی و فرهنگ سازی از جمله اهداف برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات کشوری علمی و کاربردی شاخه کار دانش در کرمان است.

وی ادامه داد: این دوره از مسابقات به صورت کارگاهی و عملی برگزار می شود.

وی افزود: 298 دانش آموز در 33 رشته کار دانش در این مسابقات به رقابت می پردازند.

اسلامی گفت: 99 داور و ناظر در سیزدهمین دوره مسابقات کشوری علمی و کاربردی شاخه کار دانش در استان کرمان حضور خواهند یافت.

وی تصریح کرد: معاون آموزش و پرورش متوسطه وزارت آموزش و پرورش مهمان ویژه سیزدهمین دوره مسابقات کشوری علمی و کاربردی شاخه کار دانش استان کرمان است.

رییس اداره فنی و حرفه ای و کار و دانش اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: 30 هزار دانش آموز در پایه دوم و سوم متوسطه استان کرمان در رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش تحصیل می کنند.

مهدی محمدی افزود: 100 درصد مناطق استان کرمان زیر پوشش آموزش های فنی و حرفه ای و کار دانش قرار دارد.

وی افزود: 286 رشته کار دانش دارای مجوز در استان کرمان وجود دارد.

محمدی اظهار کرد: 75 رشته کار دانش در کرمان در حال اجرا است و 30 رشته از مجموع 44 رشته مصوب فنی و حرفه ای در این استان به دانش آموزان ارایه می شود.

در این حکم آمده است: امید است با اتکال به خداوند متعال در چارچوب وظایف مصوب و تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و بکارگیری تمامی تجربیات و توان در پیشبرد اهداف دولت تدبیر و امید موفق باشید.

محمدرضا فتوت پیش از این سمت معاونت برنامه ریزی و اشتغال استانداری کرمان را عهده دار بود که به سازمان مدیریت و برنامه ریزی تبدیل شد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران