استاندار اسبق کرمان: راه های تامین مالی در کنار فکرهای خوب شناسایی شود

مرعشی: مشکل اصلی جامعه بیکاری جوانان است / جای تاسف دارد که در طلایی ترین سال های درآمدی کشور، ظرفیت خالص کشور ثابت ماند و نتوانستیم از این درآمد استفاده کنیم/ هر کس ایده و طرحی را مطرح می کند باید علاوه بر ایده پردازی، مطالعات امکان سنجی و بررسی بازار، راه های تامین مالی پروژه را نیز مشخص کند/ اساسا طرحی که نحوه تامین مالی آن مشخص نباشد، به عقیده من طرح کاملی تلقی نمی شود/ طرح هایی که برای بازارهای کوچک و با ظرفیت های کوچک طراحی می شوند محکوم به شکست هستند  

استاندار اسبق کرمان گفت: باید در کنار فکرهای خوب، راه های تامین مالی نیز شناسایی شود زیرا اگر نحوه تامین مالی طرحی روشن نباشد، آن طرح کامل نخواهد بود.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، سید حسین مرعشی شامگاه پنجشنبه در همایش فرصت های سرمایه گذاری استان کرمان در جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان که در برج میلاد تهران برگزار شد افزود: فرصت را برای تشکر از استاندار مخلص و سختکوش کرمان که اقدامات گسترده ای را در عرصه های مختلف برای توسعه و سازندگی استان آغاز کرده اند مغتنم می شمارم و امیدوارم این اقدامات به بار بنشیند و استان را چند گام به جلو ببرد.

وی مشکل اصلی جامعه را بیکاری جوانان دانست و گفت: حل این مشکل جز با سرمایه گذاری و اداره عادلانه اجرایی نیست.

وی افزود: جای تاسف دارد که در طلایی ترین سال های درآمدی کشور، ظرفیت خالص کشور ثابت ماند و نتوانستیم از این درآمد استفاده کنیم.

استاندار اسبق کرمان گفت: خرد و عقل همواره در توسعه کشور مهم بوده و خوشبختانه در این دولت، به این مهم توجه ویژه ای شده است.

وی با تاکید بر اینکه توجه به چند نکته برای موفقیت طرح های مطرح شده برای جذب سرمایه گذار حائز اهمیت است بیان کرد: هر کس ایده و طرحی را مطرح می کند باید علاوه بر ایده پردازی، مطالعات امکان سنجی و بررسی بازار، راه های تامین مالی پروژه را نیز مشخص کند.

مرعشی تصریح کرد: اساسا طرحی که نحوه تامین مالی آن مشخص نباشد، به عقیده من طرح کاملی تلقی نمی شود.

وی با بیان اینکه هر طرح طبیعت مالی خود را دارد افزود: تجربه من این است که طرح ها را متناسب با طبیعت و ساختارشان می توان تامین مالی کرد.

وی با تاکید بر اینکه طرح ها باید دارای ظرفیت جهانی باشند گفت: این یک تجربه مهم در دنیا است و با توجه به ادغام اقتصاد جهانی، طرح هایی که برای بازارهای کوچک و با ظرفیت های کوچک طراحی می شوند محکوم به شکست هستند.

نماینده اسبق مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مهمترین مشکل اکثر واحد های صنعتی در شهرک های صنعتی ایران که تعطیل و نیمه تعطیل هستند ناشی از همین مشکل است.

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری نیز باید با نگاه دقیق تری به مسائل داشته باشیم گفت: در دوران مدیریت 14 ماهه در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به این نکته رسیدم که حل مشکل گردشگری ایران به طور عام و گردشگری کرمان به طور خاص پاسخ به این سه سوال مهم است که چه محصولی برای عرضه داریم؟ این محصول برای کدام بازار مناسب است؟ و چگونه قصد فروش آن را داریم؟

مرعشی تصریح کرد: پاسخ من به این سوال این است که مهمترین محصول گردشگری آینده کرمان، طبیعت گردی در پارک ملی خبر بافت است که خوشبختانه در سالهای اخیر نیز استاندار محترم کرمان بر آن تمرکز کرده و راه کارهای خوبی برای سرمایه گذاری آن تعیین کرده اند.

وی ابراز امیدواری کرد سازمان حفاظت محیط زیست همکاری لازم را را برای به ثمر نشستن این محصول با مسئولین استان داشته باشد.

استاندار اسبق کرمان به شرایط درآمدزایی در گردشگری اسپانیا به عنوان دومین کشور دارای درآمدهای گردشگری اشاره کرد و گفت: اسپانیایی ها آفتاب به کشورهای شمال اروپا می فروشند .

وی افزود: بزرگان گردشگری دنیا اعلام می کنند که ایران اساسا مشکلی در تقاضا ندارد بلکه تولید و خدمات ایران است که دچار مشکل اساسی است این در حالی است که کشورهای حوزه خیلج فارس با پتانسیل صفر، سالانه 25 درصد رشد گردشگری دارند.

مرعشی با اشاره به اهمیت نقش بنگاه های کوچک در موفقیت صنعت گردشگری یادآور شد: تجربه جهانی نشان می دهد که بنگاه های کوچک و خانوادگی در این زمینه از بنگاه های بزرگ موفق تر بوده اند.

وی با بیان اینکه هنوز فرهنگ عامه مردم کرمان از ایجاد بنگاه های خانوادگی گردشگری پشتیبانی نمی کند افزود: مردم کرمان را باید با این کسب و کار آشنا کرد تا بتوانیم با هزینه کم بنگاه های کارآمدی را ایجاد کنیم.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران