مجوز پنج نشریه در کرمان لغو شد + 7 خبر

سایر خبرهای استان: مدیرکل صدا و سیمای کرمان: اعتماد عمومی بالاترین سرمایه است/ استاندار کرمان: آزادگان اسطوره های واقعی دوران دفاع مقدس هستند/ 118 نفر از آزادگان کرمان به رحمت ایزدی پیوستند/ رییس هیات نظارت بر انتخابات استان: مجریان و ناظران انتخابات اصل بی طرفی را رعایت کنند/ بیش از هشت تن برنج تاریخ مصرف گذشته در سیرجان کشف شد/ سرپرست جدید تیم فوتبال مس کرمان معرفی شد/ رییس شورای شهرکرمان: هیچ خللی در اجرای پروژه ها ایجاد نمی شود  

رییس اداره مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از لغو مجوز پنج نشریه در این استان خبر داد.

حیدر افشاری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این نشریات شامل ماهنامه پزشک برای همه با صاحب امتیازی علی اصغر عباسی، ماهنامه بوستان با صاحب امتیازی احمد افروز، دو هفته نامه جهان توسعه با صاحب امتیازی محمد هادی شجاعی باغینی، فصلنامه دادسن با صاحب امتیازی عباس کامیابی و ماهنامه ریزه میزه با صاحب امتیازی علی گنج کریمی هستند.

وی بیان کرد: این پنج نشریه با استناد به ماده 16 قانون مطبوعات و عدم انتشار منظم لغو شدند.

وی تصریح کرد: با لغو این نشریات تعداد نشریات استان کرمان به 240 نشریه رسیده است.

رییس اداره مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: نشریات استان شامل 9 روزنامه، 2 سه شماره در هفته، یک دو شماره در هفته، 25 پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی دارای مجوز، 74 هفته نامه، 32 دو هفته نامه، 37 ماهنامه، 3 دو ماهنامه، 42 فصلنامه و 14 دو فصلنامه می باشد.

وی ادامه داد: همچنین یک سالنامه در استان داریم که اولین سالنامه استان می باشد.

افشاری گفت: تعداد نشریات استان در همه زمینه ها از نظر کمی بالاست و امیدواریم با برگزاری دوره های آموزشی توسط خانه مطبوعات استان کرمان کیفیت نشریات نیز ارتقا پیدا کند.

وی اظهار کرد: ما وجود نشریه هایی با کیفیت مانند روزنامه های سراسری را در استان یک ضرورت می دانیم.

وی گفت: بین مطبوعات استان نیز نشریات با کیفیت داریم که به نوعی خلاء فرهنگی استان را در زمینه اطلاع رسانی پوشش می دهند.

افشاری خاطرنشان کرد: نیاز استان در نشریات با زمینه های تخصصی مانند میراث فرهنگی، گردشگری، محیط زیست و غیره بیشتر است.

وی افزود: نشریات سیرجان و بعضی از نشریات استان تاثیرگذار و از مخاطب خوبی برخوردار هستند و تیراژ خوبی نیز دارند.

وی بیان کرد: حمایت از نشریات تک شهر در یک شهرستان از رویکرد معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد می باشد و در واقع هدف این معاونت رعایت عدالت رسانه ای بویژه در شهرستان هایی است که فاقد نشریه هستند.

 

مدیرکل صدا و سیمای کرمان: اعتماد عمومی بالاترین سرمایه است

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان با اشاره به اهمیت شورای فرهنگ عمومی گفت: بالاترین سرمایه در یک جامعه ایجاد اعتماد عمومی است.

ابوالحسن صادقی جهانی روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بافت قانون گرایی، شایسته سالاری، حذف واسطه های اداری، شفافیت در عمل و کارها، تمرکز بر روی عدالت و انصاف، نظم پذیری اجتماعی و بردن رفاه اجتماعی و تقسیم عادلانه آن در تمامی نقاط جامعه را از مهمترین مولفه های ایجاد اعتماد عمومی در جامعه عنوان کرد.

وی استبدادستیزی، استکبارستیزی و بیگانه ستیزی را از دلایل و چرایی های عمده در بحث ایجاد انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: استکبارستیزی مهمترین و شاخصه اصلی برای پاسخ به همه سووال هایی است که دلایل ایجاد انقلابی ایرانی اسلامی را آشکار می کند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان کرمان افزود: ولایت فقیه، مردم و ارزش های انقلاب اسلامی سه اصل ماندگاری و حفظ آن به شمار می روند که باید بیش از هر مولفه دیگر مدنظر قرار گیرد.

وی بر توجه به تربیت صحیح فرزندان، تقویت بنیان خانواده، حجاب و عفاف در جامعه استفاده از ظرفیت ها و شخصیت های فرهنگی و موثر در شهرستان و استفاده از تریبون های مختلف بویژه نماز جمعه در شهرستان ها برای ارتقای اعتماد عمومی جامعه تاکید کرد.

صادقی جهانی شرط اثر بخشی فعالیت های فرهنگی جامعه را منوط به تدوین تقویم فرهنگی و مذهبی در شهرستان دانست و بر تهیه آن تاکید کرد.

این نشست با حضور امام جمعه و فرماندار بافت و اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان برگزار شد.

 

استاندار کرمان: آزادگان اسطوره های واقعی دوران دفاع مقدس هستند

استاندار کرمان گفت: آزادگان به عنوان اسطوره های واقعی دوران دفاع مقدس، دشواری های بسیاری را تحمل کرده اند که با هیچ هدیه مادی نمی توان آنها را جبران کرد.

علیرضا رزم حسینی روز دوشنبه در دیدار با جمعی از آزادگان استان کرمان در سالروز ورود آزدگان به کشور، افزود: یکی از دشواری های دوران اسارت این بود که اسرا باید در بین نیروهای دشمن که به ابزارهای مختلف مجهز بودند، مقاومت کرده و ایمان خود را نیز حفظ می کردند.

وی از سالروز ورود آزادگان به کشور به عنوان روزی به یاد ماندنی یاد کرد و ادامه داد: این روز در تاریخ ایران به ثبت رسیده و جاودانه خواهد ماند.

وی اظهار کرد: در طول 300 سال گذشته هر زمان جنگی علیه ایران انجام شده یک قطعه از آن جدا شده و تنها جنگی که در آن حتی یک وجب از خاک ایران از دست نرفت، دوران دفاع مقدس بود.

وی اظهار کرد: حضور جوانانی مانند آزادگان که بدون چشمداشت مادی در این صحنه حضور داشتند یکی از مهمترین اصول در رسیدن به پیروزی بوده است.

وی تاکید کرد: حضور آزادگان در جامعه الگوی مناسبی برای جوانان است تا بتوان در مسیر توسعه کشور و استان کرمان گام های بلندتری را برداشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حد توان خود در استان کرمان تلاش می کنیم تا توسعه و پیشرفت برای این استان حاصل شود.

وی به مشکلات موجود در مسیر توسعه استان اشاره کرد و گفت: برخی مشکلات فراملی و مربوط به تحریم ها و محدودیت ها بود به صورت گام به گام در حال برطرف شدن است و بخشی نیز فرا استانی است که محدودیت بودن اختیارات استان ها، مشکلات شبکه های بانکی و مشکلات در حوزه سرمایه گذاری و اشتغال از جمله این موارد است.

رزم حسینی با تقدیر از تلاش های مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: کاری که اکنون در استان کرمان می توان انجام داد این است که ظرفیت های موجود را فعال تر کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این آیین گفت: آزادگان در دوران اسارت خود دشواری های زیادی را تحمل کرده اند و در بین ایثارگران، جایگاه ویژه ای دارند.

محمدرضا حسنی سعدی شمار آزادگان استان کرمان را یک هزار و 284 ذکر کرد و ادامه داد: تاکنون 118 نفر از این افراد به رحمت ایزدی پیوسته اند.

وی با اشاره به ورود اولین گروه آزادگان به کشور در 26 مردادماه سال 69 ، ادامه داد: شمار آزادگان کشور 42 هزار و 794 نفر بوده است.

وی یادآور شد: شهید سرلشکر حسین لشکری به عنوان اولین خلبان ارتش جمهوری اسلامی است که به اسارت در آمد و بیشترین سال اسارت را داشته و 18 سال را در اسارت بسر برده و در تمام این سالها به نظام، انقلاب، کشور، رهبری و امام راحل وفادار بود.

حسنی سعدی تصریح کرد: اسرای ایرانی در عراق در حدود 15 اردوگاه نگهداری می شدند که وحشتناکترین آنها سلول های وزارت دفاع و زندان ابوغریب و نیز اردوگاه های ثبت نام نشده بوده است.

وی تاکید کرد: یکی از مراکز بسیار وحشتناک نگهداری اسرا، محل نگهداری 15 اسیر قطع نخاع بود که سه نفر از این اسرا مربوط به استان کرمان بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: اعتقادات، باورهای ایمانی، قرآن، نماز، عبادت، بینش دینی و رهبری دینی امام از شاخصه های تحمل دشواری های اسارت برای اسرا بوده است.

وی گفت: جامعه باید این الگوها را بشناسد و بداند که عزت، آبرو، حیثیت و پیشرفت های امروز ناشی از این مجاهدت ها است.

 

118 نفر از آزادگان کرمان به رحمت ایزدی پیوستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: تاکنون 118 نفر از مجموع یکهزار و 484 آزاده استان کرمان به رحمت ایزدی پیوسته اند.

سردار محمدرضا حسنی سعدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: شخصیت هایی مانند نقش آفرینان آن بیست و سه نفر، محمد شهسواری، امیرهوشنگ شاهپسندی و شهید مرتضی افتتاحی از جمله اسرای استان کرمان هستند.

وی با گرامیداشت 26 مرداد سالروز ورود اولین گروه آزادگان به کشور در سال 1369 گفت: شمار آزادگان کشور 42 هزار و 794 نفر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: شمار اسرای عراقی در ایران نیز 72 هزار و 113 نفر بوده که هفت هزار و 500 نفر از آنها متقاضی ماندن در ایران بوده اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان افزود: حتی یکی از اسرای ایرانی نبود که تقاضای پناهندگی به عراق را داشته باشد.

وی گفت: شهید سرلشکر حسین لشکری به عنوان اولین خلبان ارتش جمهوری اسلامی به اسارت درآمد و بیشترین سال اسارت را داشته و 18 سال را در اسارت بسر برده و در تمام این سالها به نظام، انقلاب، کشور، رهبری و امام راحل وفادار بود.

حسنی سعدی تصریح کرد: اسرای ایرانی در حدود 15 اردوگاه عراق نگهداری می شدند که وحشتناک ترین آنها سلول های وزارت دفاع و زندان ابوغریب و نیز اردوگاه های ثبت نام نشده بوده است.

وی گفت: یکی از مراکز بسیار وحشتناک نگهداری اسرا، محل نگهداری 15 اسیر قطه نخاع بود که سه نفر از این اسرا مربوط به استان کرمان بوده اند.

وی که از آزادگان است افزود: اعتقادات، باورهای ایمانی، قرآن، نماز، عبادت، بینش دینی و رهبری دینی امام راحل از شاخصه های تحمل دشواری های اسارت برای اسرا بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمان تاکید کرد: جامعه باید این الگوها را بشناسد و بداند که عزت، آبرو، حیثیت و پیشرفت های امروز ناشی از این مجاهدت ها است.

 

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان: مجریان و ناظران انتخابات اصل بی طرفی را رعایت کنند

حجت الاسلام علی توکلی عصر یکشنبه در نشست مشترک ستاد انتخابات و هیات نظارت بر انتخابات استان کرمان افزود: به مسوولان دفاتر در سراسر استان تاکید کرده ایم که بی طرفی خود را حفظ کنند و نشنویم که ناظری از شورای نگهبان در فلان جلسه نامزد انتخابات شرکت کرده است.

وی از استاندار کرمان نیز درخواست کرد که به مسوولان اجرایی انتخابات تاکید کند اصل بی طرفی را رعایت کنند و به گونه ای صحبت نکنند که از آن برداشت له یا علیه فرد خاصی شود.

رییس هیات نظارت بر انتخابات در استان کرمان با اشاره به اینکه تایید صلاحیت ها بر عهده شورای نگهبان گذاشته شده است گفت: اغلب تهاجمات نیز در آینده متوجه این شورا خواهد شد و ما خود را ملزم به اجرای قانون می دانیم و از قانونی که در حال حاضر وجود دارد تمکین می کنیم.

وی تصریح کرد: همه ما ملزم به پایبندی و اجرای قانون هستیم و خدا نکند که یک نفر از ما قانون را به نفع خود و با فهم شخصی خود تعبیر کند.

حجت الاسلام توکلی با اشاره به اینکه نظام ما دینی و الهی است افزود: اگر به این نظام کمک و تثبیت آن عنایت داشته باشیم نتیجه آن به خود ما بر می گردد و باید خدا را شاکر باشیم که یک تحول بزرگ اجتماعی در کشور به مجموعه ای سپرده شده که بخشی از آن اجرا و نظارت است.

وی با تاکید بر اینکه خط کش ما قانون است بیان کرد: همه قوانین در زمان امام راحل تصویب شد و بخشی از قوانین نیز که در زمان رهبر معظم انقلاب به تصویب رسید مورد تایید ایشان بود و اگر عیبی بود قطعا یادآور می شدند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات در استان کرمان گفت: با توجه به اینکه در دولت یازدهم نخستین انتخابات برگزار می شود نیازمند مشورت، پرس و جو از افرادی است که دوره های قبل انتخابات را برگزار کرده اند.

وی تصریح کرد: انتخابات یکسری پیچیدگی هایی دارد که یکباره خود را نشان می دهد و حل کردن آن با تدبیر است و اگر خدای ناکرده این موضوع که بین هیات نظارت و اجرایی اختلافی است به بیرون نفوذ پیدا کند، افرادی از آن سوء استفاده خواهند کرد.

وی همچنین از استاندار کرمان درخواست کرد در زمان تایید صلاحیت ها فضا آرام باشد و منشور همدلی توسط گروه های مختلف سیاسی اجرایی شود.

حجت الاسلام توکلی افزود: در فضای کنونی استان ابهام و مشکلی نمی بینیم و امیدواریم انتخاباتی خوبی را برگزار کنیم.

 

بیش از هشت تن برنج تاریخ مصرف گذشته در سیرجان کشف شد

بیش از هشت هزار و 500 کیلوگرم برنج تاریخ مصرف گذشته طی دو هفته اخیر در شهرستان سیرجان کشف شد.

رییس مرکز بهداشت شهرستان سیرجان روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: سه هزار و 760 کیلوگرم برنج در قالب 376 کیسه 10 کیلویی امروز در انبار یکی از کارخانه های تولید میلگرد شهرک صنعتی سیرجان توسط ماموران بهداشت کشف شد.

سید محمد رضوی همچنین از کشف بیش از یکهزار و 200 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته شامل کنسروجات، پفک، آبمیوه و بیسکویت طی 3 ماه اول سال جاری از عمده فروشی های مواد عذایی سطح شهر سیرجان خبر داد.

مسئول بازرسی فرمانداری سیرجان هم گفت: هفته گذشته چهار هزار و 770 کیلوگرم برنج تاریخ گذشته در انبار تعاونی عشایری سیرجان توسط ماموران این بازرسی کشف شد.

حامد مکی نژاد تصریح کرد: این انبار پلمپ شد تا مواد کشف شده به آزمایشگاه برای نوع مصرف داده شود.

این در حالی است که رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سیرجان در مورد برنج های کشف شده توسط بازرسان فرمانداری می گوید: براساس نامه ای که از شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران ارسال شده این برنج ها تا شش ماه دوره مصرف، تمدید اعتبار شدند.

محمدرضا خواجویی افزود: این برنج ها تا دهم شهریور مشکل مصرف ندارند.

 

سرپرست جدید تیم فوتبال مس کرمان معرفی شد

احمد نخعی به عنوان سرپرست جدید تیم فوتبال مس کرمان معرفی شد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی باشگاه مس کرمان، حجت جهرمی که پیش از این سمت سرپرستی تیم فوتبال مس کرمان را بر عهده داشت به دلیل مشکلات شخصی و خانوادگی از سمت خود کناره گیری کرد تا احمد نخعی جانشین وی شود.

نخعی بازیکن، کاپیتان و مربی سابق تیم فوتبال مس کرمان، سابقه سرپرستی تیم مس را در لیگ 90-91 بر عهده داشته است و دوباره به این سمت انتخاب شد.

همچنین رضا ترک زاده بازیکن سابق تیم فوتبال مس کرمان و از مربیان فوتبال استان به عنوان آنالیزور به کادر فنی تیم مس کرمان اضافه شد.

بنا به اعلان پایگاه اطلاع رسانی باشگاه مس کرمان، دکتر مداحی و دکتر عامری نیز به عنوان کادر پزشکی تیم مس کرمان نیز معرفی شده اند.

تیم فوتبال مس کرمان در لیگ یک مسابقات فوتبال باشگاه های کشور حضور دارد و طبق برنامه امروز ( دوشنبه ) نخستین دیدار خود را در برابر

تیم گیتی پسند اصفهان در ورزشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می کند.

 

رییس شورای شهرکرمان: هیچ خللی در اجرای پروژه ها ایجاد نمی شود

رییس شورای اسلامی شهر کرمان گفت: به مردم کرمان قول می دهیم با نظارت و پیگیری مستمر شورای شهر، هیچ خللی در اجرای پروژه های شهری ایجاد نمی شود.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شهرداری کرمان، فتح الله مویدی در نشست عمومی شب گذشته شورای اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه با رفتن ابوالقاسم سیف اللهی از شهرداری کرمان، پروژه های شهری عقب نمی مانند، تاکید کرد: وی شهردار پرتلاشی بود و از این به بعد در پست بالاتری به شهرداری کرمان و شهرداری های دیگر استان خدمت می کند.

وی با بیان اینکه حضور قرارگاه خاتم در طرح های عمرانی شهر کرمان یک نعمت است، افزود: شورا از پیگیری استاندار و سیف اللهی به عنوان معاون عمرانی وی که در حضور این قرارگاه در شهر کرمان نقش اساسی داشتند، تشکر می کند.

رییس شورای اسلامی شهر کرمان، با اشاره به 11 پروژه در دست اقدام قرارگاه خاتم گفت: علاوه بر طرح مترو، 10 تقاطع غیرهمسطح در شهر کرمان تعریف شده که اجرای آن ها با سرعت و قدرت آغاز شده است.

مویدی از آغاز اجرای سه تقاطع غیرهمسطح در روزهای اخیر خبر داد و افزود: عملیات شمع کوبی و فونداسیون تقاطع غیرهمسطح شهید الله دادی واقع در میدان ابوذر، تقاطع غیرهمسطح سردار شهید بادپا در بولوار راه آهن و تقاطع غیرهمسطح شهیدان خلبان در غدیر دو در حال ساخت است.

وی بیان کرد: با شناسایی تاسیسات زیرساختی، ساخت زیرگذر میدان آزادی از خیابان بهمنیار تا خیابان استقلال آغاز شده است و شاکله میدان آزادی در این طرح با اندکی تغییرات حفظ می شود.

وی با بیان این که بابایی سرپرست شهرداری از نیروهای توانمند و باسابقه شهرداری کرمان است، افزود: تعداد زیادی از افراد به شورا معرفی شدند که اعضای شورا در حال بررسی شایستگی و توانمندی آن ها برای تصدی پست شهرداری کرمان هستند.

سرپرست شهرداری کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه در ساخت زیرگذر میدان آزادی، نماد میدان حفظ می شود، افزود: طبق قرارداد با قرارگاه خاتم، زمان بندی ساخت زیرگذر میدان آزادی 23 ماهه است.

علی بابایی با اشاره به مطالعه و شناسایی تاسیسات زیربنایی موجود در میدان آزادی تاکید کرد: این طرح در شورای ترافیک استان بررسی و تصویب شده است.

وی از ارائه گزارش هفتگی از سوی سرپرست شهرداری به شورای شهر خبر داد و افزود: در حوزه های مختلف شهری، برنامه های کوتاه مدتی تدوین شده تا با اختصاص بودجه لازم اجرا شوند.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران