معاون وزیر صنعت و تجارت: افتتاح پالایشگاه قطران زرند نماد توسعه و تحقق اقتصاد مقاومتی است

کرباسیان: این پروژه از سوی پیمانکار خارجی متوقف شده بود اما در دولت تدبیر و امید از سوی سازمان ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی تصمیم به راه اندازی این مجتمع گرفته شد/ سازمان ایمیدرو در سطح استان کرمان 50 هزار کیلومتر مربع فعالیت اکتشافی را از سال 93 آغاز کرده که انتظار می رود نتایج آن در سال 95 منتشر شود/ مجتمع کک سازی و پالایش قطران زرند در کیلومتر هفت جاده زرند به کرمان واقع شده است  

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز افتتاح پالایشگاه قطران زرند کرمان با ظرفیت تولید سالانه 30 هزار تن به عنوان نماد توسعه کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش ایرنا، مهدی کرباسیان روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه پالایشگاه قطران زرند، اظهار کرد: این پروژه از سوی پیمانکار خارجی آن متوقف شده بود اما طی 18 ماه گذشته در دولت تدبیر و امید از سوی سازمان ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی تصمیم به راه اندازی این مجتمع گرفته شد.

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران افزود: راه اندازی این مجموعه در واقع عینیت یافتن فرمایش مقام معظم رهبری است مبنی بر اینکه ما می توانیم با تکیه بر اقتصاد مقاومتی نیازهای کشور را تامین نماییم.

وی گفت: میزان ذخیره زغال سنگ کشور امروز یک میلیارد و 200 میلیون تن است و چنانچه اکتشافات در استان های کرمان، خراسان جنوبی و رضوی تکمیل شود این ذخیره به دو تا سه برابر میزان فعلی خواهد رسید.

کرباسیان از خریداری تجهیزات ایمنی معادن زغال سنگ توسط سازمان ایمیدرو خبر داد و افزود: بخش اول این تجهیزات وارد شده و در اختیار کارگران و فعالان معدنی قرار گرفته و در واقع موضوع ایمنی به عنوان یک اولویت جدی برای تمام افراد فعال در بخش معدن از سوی سازمان ایمیدرو در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: سازمان ایمیدرو در سطح استان کرمان 50 هزار کیلومتر مربع فعالیت اکتشافی را از سال 93 آغاز کرده و انتظار می رود نتایج آن در سال 95 منتشر شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، تفاهم برجام را گامی مهم از سوی دولت یازدهم برای حذف تحریم های ظالمانه دشمن دانست و گفت: انتظار می رود تعاملات جدید با کشورهای جهان نقش موثری در گام های رو به جلو برای جمهوری اسلامی در پی داشته باشد.

وی کاهش چشمگیر قیمت محصولات معدنی در بازارهای جهانی را یادآور شد و افزود: مردم ما سختی های زیادی را طی 35 سال گذشته پشت سر گذاشته اند بنابراین مشکلات ناشی از کاهش درآمدهای کشور را نیز با صبوری می توان پشت سر نهاد.

کرباسیان در این مراسم رسیدگی به مساله زیست محیطی این واحد صنعتی - معدنی را مورد تاکید قرار داد و گفت: به مردم منطقه اطمینان می دهیم که فعالیت این واحد هیچ آلودگی زیست محیطی نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاری اجتماعی نیز امروز از دیدگاه توسعه ای مورد پذیرش است و واحدهای تولیدی که فعالیت خود را آغاز می کنند لازم است درصدی از درآمد خود را صرف کمک های اجتماعی به مردم منطقه نمایند که ایمیدرو این مهم را در دستور کار دارد.

وی در پایان از برنامه افتتاح واحد کنستانتره مس سرچشمه کرمان در هفته آینده خبر داد که توسعه جدیدی در استان فراهم می سازد.

مجتمع کک سازی و پالایش قطران زرند در کیلومتر هفت جاده زرند به کرمان واقع شده است.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران