تاکید استاندار کرمان بر شناسایی یکهزار کارآفرین جوان + 11خبر

سایر خبرهای استان: تدوین سند کارآفرینی جوانان در کرمان آغاز شد/ کاروان خدام رضوی وارد کرمان شد/ دومین سالانه عکس کرمان سوم تا پنجم شهریور برگزار می شود/ مدیر خانه مطبوعات کرمان: رسانه ها حلقه های تکمیلی توسعه هستند/ شورای بانوان در دادگستری استان کرمان تشکیل شد/ همزمان با هفته دولت پنج پروژه برق در کرمان افتتاح می شود/ برنامه های ستاد احیای سیره رضوی در جنوب کرمان اعلام شد/ معاون استاندار کرمان: کشت های غیر اقتصادی محدود می شود/ استاندار کرمان از پارک جنگلی شهید باهنر بازدید کرد  

استاندار کرمان گفت: استان کرمان باید به سمت شناسایی یکهزار کارآفرین جوان پیش رود.

علیرضا رزم حسینی عصر پنجشنبه در نشست با جوانان نخبه و کارآفرین در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان افزود: امروز در کشور با فقر مدیریتی مواجه هستیم لذا به دنبال تربیت مدیران لایق برای پر کردن خلاء بین نسلی در حوزه مدیریتی می باشیم.

وی تاکید کرد: مدیران باید در کنار خود از جوانان به گونه ای حمایت کنند که بتوانند آنها را به چرخه مدیران دولتی جدید وارد کنند.

وی گفت: کارگروه مشاوران جوان به دنبال عناوین صوری نباشند بلکه باید با انگیزه شرکت های کارآفرینی را متمرکز، تجمیع و با معرفی آنان به اتاق بازرگانی، استان را متحول کنند.

استاندار کرمان، رهبری اقتصادی را یکی از ماموریت های اتاق بازرگانی دانست و افزود: اتاق کرمان باید در رهبری کردن و جریان دادن به نخبگان اقدامات لازم را انجام دهد و کارآفرینان جوان هم از نهضت سوله سازی پرهیز و سعی کنند ابتدا کارها و طرح هایشان را به مرحله تولید رسانده و سپس به سمت سوله سازی و ایجاد کارخانه بروند.

وی خاطرنشان کرد: در استان کرمان در زمینه شرکت های دانش بنیان ضعیف عمل شده لذا امید است طی جلساتی که در تهران با برخی دانشگاه های کشور برگزار شده تا پایان امسال به جهش خوبی در حوزه شرکت های دانش بنیان دست یابیم.

رزم حسینی یکی از وظایف دولت را حمایت از کارآفرینان عنوان کرد و گفت: منابع متعددی در استان کرمان وجود دارد که باید از این ظرفیت ها و منابع خدادادی در جهت رشد و توسعه استان استفاده شود.

وی با تاکید براینکه باید در استان تسهیلات ارزان قیمت را تجمیع و مشکلات کارآفرینان را حل کنیم گفت: نباید دست هیچ فردی به سوی دولت دراز و معطل دادن حقوق ماهانه و یارانه نقدی باشد.

استاندار کرمان افزود: کارآفرینی با خود اشتغالی فرق می کند زیرا کارآفرین با دست خالی و با ابتکارات و جرات موجب مزیت و خلق ثروت برای خود و دیگران می شود.

وی به ارتقای 13 پله ای استان کرمان در فضای کسب و کار کشور در سال گذشته اشاره کرد و گفت: مسیر سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال مسیری ناهموار است که در این راستا نیز یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید، بهبود فضای کسب و کار می باشد.

رزم حسینی بروکراسی اداری را مربوط به دولت های 60 و 70 سال گذشته دانست و بیان کرد: دولت تدبیر و امید به جدیت در راستای اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری تلاش کرده و به دنبال شناسایی موانع سرمایه گذاران است.

وی از پیگیری ایجاد یک نهاد اقتصادی پایدار در استان کرمان در حوزه اقتصادی خبر داد و گفت: اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری یکی از اهدافی است که در استان کرمان در حال پیگیری و انجام است و در این راستا طرحی آماده کرده تا بتوانیم کرمان را به عنوان استان الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور مطرح کنیم.

استاندار کرمان به نشست اخیر رییس جمهوری و هیات وزرا با استانداران در بحث تفویض اختیارات اشاره کرد و گفت: بحث اختیاراتی از استان کرمان شروع شده و خوشبختانه هم اکنون با استقبال رئیس جمهور و وزیر کشور مواجه شده است.

وی افزود: ایجاد یک فضای رقابتی در کشور بین استانداران و در استانها بین فرمانداران یکی از اهداف دنبال کرد بحث تفویض اختیارات بود تا بتوانیم با ایجاد مسابقه خلق ثروت و ایجاد اشتغال، استانها را به سمت موفقیت و توسعه سوق دهیم.

رزم حسینی به سیاست های دولت تدبیر و امید از جمله دنبال کردن سیاست های صحیح اقتصادی اشاره کرد و گفت: آرامش اقتصادی که امروز تا حدودی در حوزه اقتصادی صورت گرفته است نتیجه این سیاست های صحیح بوده و دیگر از تصمیمات شبانه سال 92 خبری نیست.

وی چالش هسته ای را بزرگترین مشکل کشور عنوان کرد و افزود: خوشبختانه چالش هسته ای با درایت مقام معظم رهبری به سرانجام رسیده است و تنها کشوری بودیم که در مقابل شش قدرت جهانی ایستاده و آنها را پای میز مذاکره کشانده و از طریق مذاکره کار خودمان را به پیش بردیم.

در این نشست جوانان مخترع و نخبه کرمانی نیز به تشریح طرح های خود پرداختند و مشکلات خود را در زمینه اجرایی کردن این طرح ها با حضور برخی مدیران اجرایی استان مطرح کردند.

استاندار کرمان با هدف کارآفرینی و توسعه بخش خصوصی یکی از حامیان طرح های خوداشتغالی و کارآفرینی است.

وی روز دوشنبه 11 خرداد سال جاری پس از برگزاری همایش گرامیداشت مقام جوان به همراه جمعی از جوانان و مدیران از نمایشگاه جوان در آیینه توسعه بازدید کرد.

در این نمایشگاه 150 طرح شامل گزیده ای از توانمندی های جوانان استان در بخش های مختلف در 30 غرفه به نمایش گذاشته شده بود.

عمده این طرح ها علمی، پژوهشی، فرهنگی و علمی و بیش از 10 طرح ارایه شده در این نمایشگاه تجاری سازی شده بودند و بیشتر آنها توجیه فنی و اقتصادی داشتند.

طرح تولید خوراک دام از سرشاخه های درخت خرما و دستگاه پمپ دسفرال به عنوان نیاز بیماران تالاسمی بر اساس نیاز استان طراحی شده اند که در این نمایشگاه عرضه شدند و امروز نیز ابداع کنندگان این طرح به بیان مشکلات خود پرداختند که البته مورد حمایت استاندار کرمان قرار گرفتند.

 

تدوین سند کارآفرینی جوانان در کرمان آغاز شد

مشاور جوان استاندار کرمان از آغاز تدوین سند کارآفرینی جوانان در استان خبر داد.

به گزارش ایرنا حسین صفریان عصر پنجشنبه در نشست جوانان نخبه و کارآفرین با استاندار کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص) افزود: کمیته اقتصادی کارگروه مشاوران جوان استانداری سرفصل هایی برای سند کارآفرینی تدوین کرده است.

وی اظهار کرد: در زمینه اجتماعی نیز گفتمان جدید اجتماعی در دستور کار کارگروه مشاوران جوان استانداری کرمان قرار دارد.

مشاور جوان استاندار کرمان تاکید کرد: باید از نیرو و فکر جوانان نخبه کارآفرین در بخش های مختلف دستگاه های اجرایی استفاده شود.

وی گفت: طبق تاکید استاندار کرمان باید زمینه استفاده از جوانان نخبه در مسیر توسعه استان کرمان فراهم و هموار شود.

صفریان به عملکرد کارگروه مشاوران جوان استانداری کرمان طی شش ماه گذشته اشاره کرد و افزود: از آذر سال گذشته تاکنون بنا به دستور استاندار کرمان کارگروه مشاوران جوان استان آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه آیین نامه و دستورالعمل کارگروه مشاوران جوان در هشت کمیته تدوین شده است بیان کرد: شورای مرکزی مشاوران جوان با حضور 9 نفر از نخبگان جوان استان در حال فعالیت است.

وی گفت: کارگروه مشاوران جوان استاندار کرمان با تشکیل هشت کمیته برنامه ریزی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، شهرستان ها، اطلاع رسانی، امور بانوان و سیاسی در راستای اهداف عالیه استان مشغول به کار است.

صفریان اضافه کرد: جوانان متخصص در کمیته های تخصصی کارگروه مشاوران جوان دعوت و عضو شده اند.

وی گفت: کارگروه مشاوران جوان استاندار کرمان در حال حاضر در شهر کرمان حدود هزار عضو دارد که این تشکلات در شهرستان های استان نیز وجود دارد.

وی افزود: امروز هم در این نشست مخترعان و استعدادهای برتر جوان استان کرمان که زیرمجموعه کمیته برنامه ریزی مشاوران جوان استانداری کرمان است حضور دارند.

 

کاروان خدام رضوی وارد کرمان شد

کاروان خدام رضوی عصر پنجشنبه با استقبال گرم شماری از مسوولان و مردم وارد شهر کرمان شد.

به گزارش ایرنا خادمان حرم امام رضا (ع) به مناسبت دهه کرامت و برای حضور در برنامه های جشنواره زیر سایه خورشید به دیار کریمان آمده اند.

مسوول روابط عمومی ستاد برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید کرمان روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: اولین برنامه کاروان خدام رضوی حضور در منزل شهید محمدرضا طالبی زاده از شهدای غواص است که پیکر پاک وی به همراه شهدای غواص دیگر بتازگی در کرمان تشییع و خاکسپاری شد.

ثارالله انکوتی افزود: کاروان 10 نفره خادمان حرم امام رضا (ع) به همراه یک روحانی عصر امروز در منزل پدر شهید کیانی و جانباز دفاع مقدس ابراهیم شهریاری نیز حضور می یابند.

وی بیان کرد: همچنین کاروان خدام رضوی با حضور در گلزار شهدا کرمان و غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهیدان با آرمان های آنان تجدید میثاق می کنند.

وی گفت: خادمان امام رضا (ع) در ادامه برنامه های امروز خود با حضور در حرم امامزاده محمد (ع) کرمان آیین غبار روبی ضریح مطهر این امامزاده والامقام را انجام می دهند.

مسوول روابط عمومی جشنواره زیر سایه خورشید اظهار کرد: جشن اصلی جشنواره زیر سایه خورشید شامگاه پنجشنبه در محل سالن فجر کرمان برگزار می شود. اهتزاز پرچم سبز گنبد امام رضا (ع) توسط خدام رضوی از دیگر برنامه های این جشن است.

وی افزود: در این مراسم بسته های تبرکی از سوی آستان قدس رضوی بین شرکت کنندگان توزیع و جوایز کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و مشهد مقدس میان حاضران قرعه کشی خواهد شد.

جشنواره زیر سایه خورشید از امروز پنجشنبه به مدت یک هفته در استان کرمان برگزار می شود.

دهه اول ماه ذی القعده که امسال مصادف با 25 مرداد تا چهارم شهریور است دهه کرامت نام دارد و برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی به این مناسبت در سراسر کشور برگزار می شود.

 

دومین سالانه عکس کرمان سوم تا پنجم شهریور برگزار می شود

دبیر دومین سالانه عکس کرمان گفت: دومین سالانه عکس کرمان از سوم تا پنجم شهریور در محل موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا مسعود زنده روح کرمانی روز شنبه در نشست خبری افزود: پس از پایان دوره اول سالانه عکس کرمان در سال قبل در دوره دوم سالانه عکس سنگین تر، قوی تر و در حد ملی و با اهداف وسیع تر برگزار می شود.

وی بیان کرد: در این دوره انجمن عکاسان ایران به کمک سالانه عکس کرمان آمد و از نظر محتوایی برای بالا بردن سطح علمی عکاسی استان کرمان کمک فراوانی کرد.

وی گفت: ما سالانه امسال را بر اساس بخش نظری و حرکت های علمی به شکل موضوعی برگزار و در واقع ژانر اصلی مستند - اجتماعی و در زیر مجموعه آن موضوع زندگی شهری یا شهر من را به عنوان پایه عکاسی که در همه جای دنیا وجود دارد انتخاب کردیم.

دبیر دومین سالانه عکس کرمان با بیان اینکه عکاسی مستند حافظه تصویر تاریخی، استان، ایران و دنیاست افزود: در این دوره گستره فعالیت خودمان را در زمینه عکاسی به کل استان کرمان اختصاص دادیم و با فراخوان و اطلاع رسانی انجام شده عکس هایی از عکاسان سراسر شهرستان های استان به دبیرخانه جشنواره رسید.

وی اظهار کرد: موضوع مهم این سالانه برگزاری نشست های تخصصی و نظری در زمینه عکاسی - اجتماعی است که امیدواریم بتوانیم مقوله عکاسی مستند - اجتماعی را لحاظ تاریخی، ایده پردازی و عکاسی معاصر به چالش بکشانیم.

زنده روح گفت: این نشست های تخصصی می تواند یک پله بیشتر نگاه نظری در عکاسی مستند را در جامعه عکاسان استان کرمان جلوتر ببرد.

وی افزود: همچنین نشستی با حضور دو عکاس مطرح استان ساتیار امامی و مجید سعیدی که در زمینه عکاسی شهری -اجتماعی فعالیت می کنند برگزار و آثارشان به نمایش و بحث گذاشته می شود.

وی گفت: 30 میهمان از انجمن های عکاسی استان های همجوار شامل فارس، هرمزگان و یزد برای شرکت در سالانه و نشست های تخصصی دعوت شده اند همچنین بخش بسیار مهم و تاثیر گذار این سالانه بخش مقالات سالانه توسط شش نفر از اساتید دانشگاه و پژوهشگران عکاسی مستند می باشد که مجموعه مقالات در یک کتاب چاپ و در روز اختتامیه رونمایی خواهد شد.

زنده روح بیان کرد: قرار است سومین سالانه عکس کرمان در سال آینده به صورت ملی در دو بخش عکس کرمان و ملی برگزار شود.

مدیر هنری سالانه عکس کرمان هم گفت: امسال در بخش مقالات حدود 200 صفحه مقاله به جشنواره رسیده است.

مهدی جعفری افزود: همچنین 800 اثر از 185 عکاس به دبیرخانه رسیده که از بین آنها 126 قطعه عکس انتخاب شده است.

وی بیان کرد: عکس های منتخب در سه بخش عکاسان پیشکسوت، عکاسان شرکت کننده و تقدیرشدگان سال قبل به نمایش گذاشته می شود و در بخش میهمان عکس های میهمانان دعوت شده از سراسر کشور به معرض دید گذاشته خواهد شد.

مدیر موزه هنرهای صنعتی کرمان هم گفت: در رویکرد جدید هیات امنای موزه صنعتی اجرای نمایشگاه های گروهی با جامعه هدف و مخاطب وسیع تر و زمان طولانی تر پیش بینی شده تا بتوانیم در زمان طولانی تر کل مخاطبان و علاقه مندان استان پهناور کرمان استفاده کنند.

میثم ثمررخی افزود: یکی از اتفاق های خوب سال گذشته برگزاری نمایشگاه سالانه عکس کرمان بود که خوشبختانه مخاطب خوبی داشت و از نظر کیفی هم نیازهای موزه، جامعه هنری و علاقه مندان کرمان را برآورده کرد.

وی اظهار کرد: جامعه عکاسی کرمان در سال های اخیر رشد خوبی داشته است و توانسه جایگاه خود را ارتقا بدهد بنابراین ما سعی کردیم امکانات فنی و رفاهی مناسبی برای کمک به اجرای بهتر سالانه عکس فراهم کنیم.

دومین سالانه عکس کرمان با حمایت انجمن عکاسان ایران و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت فرهنگی و هنری شهرداری و حوزه هنری کرمان در محل موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان برگزار می شود.

 

مدیر خانه مطبوعات کرمان: رسانه ها حلقه های تکمیلی توسعه هستند

کرمان - ایرنا - مدیر خانه مطبوعات استان کرمان گفت: با آهنگ توسعه ای که در استان راه افتاده قطعا همه فعالیت ها باید با حلقه های تکمیلی که رسانه ها هستند هماهنگ باشد.

مدیر خانه مطبوعات کرمان: رسانه ها حلقه های تکمیلی توسعه هستند

محمد لطیف کار روز شنبه در بازدید جمعی از اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان کرمان از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان در جمع خبرنگاران این مرکز افزود: نقش رسانه را باید در فرایند توسعه پررنگ ببینیم.

وی گفت: خانه مطبوعات استان کرمان یک نهاد صنفی است که در واقع بیشتر نقش تسهیل گر را دارد و حدود 15 سال است که تاسیس شده و یکی از خانه های مطبوعات فعال کشور به شمار می رود.

وی اظهار کرد: امیدواریم زمینه رشد بیشتر مطبوعات فراهم شود و ما در آینده نه چندان دور بتوانیم با افتخار از جریان رسانه ای در استان نام ببریم.

مدیر خانه مطبوعات استان کرمان گفت: در آینده کارهایی همچون دیدار با اهالی رسانه و تشکیل کمیته های کاری در دستور کار خانه مطبوعات استان کرمان می باشد.

وی افزود: درصدد هستیم فعالان مختلف رسانه ای از جمله عکاسان، گرافیست ها و غیره را به صورت گروهی فراخوان دهیم و با انتخاب سرگروه برای آنان، مسایل و مطالبات هر گروه را پیگیری کنیم.

لطیف کار بیان کرد: در بخش آموزشی نیز شش دوره از خبرنگاری مقدماتی تا تکمیلی و دیگر حوزه های خبری که مورد نیاز است را می خواهیم برگزار کنیم و پیشنهاد است تمامی این دوره ها را در صورت تامین بودجه و بودن اساتید امسال برگزار کنیم.

وی همچنین گفت: در ماه های گذشته بوضوح شاهد هستیم که خبرگزاری جمهوری اسلامی روز به روز ارتقا می یابد و پیشرفت آشکاری داشته است و این پیشرفت جزء نیازهای استان می باشد.

مدیر خانه مطبوعات استان کرمان خاطرنشان کرد: با توجه به حجم فعالیت های مربوط به جشنواره مطبوعات و مراسم روز خبرنگار امروز در جمع همکاران ایرنا حضور یافتیم و خبرگزاری جمهوری اسلامی به لحاظ اینکه به نام شهید صارمی است ارجح می باشد.

وی گفت: از این خبرگزاری به دلیل پوشش خوبی که از برنامه های خانه مطبوعات استان و جشنواره مطبوعات داشته است تشکر می کنیم.

لطیف کار همچنین کسب رتبه های برتر در چهارمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های استان کرمان و جشنواره تولیدات مراکز و دفاتر ایرنا توسط خبرنگاران مرکز کرمان را به آنان تبریک گفت.

رییس هیات مدیره خانه مطبوعات استان کرمان هم در این نشست گفت: پیشنهاد می کنم تصویری از مدیران و خبرنگاران پیشکسوت این مرکز با توضیحاتی درباره قدمت ایرنا کرمان نصب شود تا در معرض دید مراجعین قرار گیرد.

پیشنهاد دوم حسین شهابی این بود که خبرنگاران ایرنا از پوشش مشخص که معرف این خبرگزاری باشد استفاده کنند تا این شیوه بتدریج ترویج داده شود.

وی با اشاره به اینکه خانه مطبوعات کشور چند برنامه را در دستور کار دارد اظهار کرد: ایجاد صندوق حمایت از خانه های مطبوعات استانی، حمایت از حضور نماینده خانه مطبوعات در شوراهای مختلف از جمله شورای حل اختلاف، راه اندازی وب سایت خانه مطبوعات کشور از جمله این برنامه هاست.

مسوول کمیته آموزش خانه مطبوعات ایران گفت: همچنین 16 تا 18 شهریور ماه امسال اولین دوره تربیت مدرس حرفه ای روزنامه نگاری در تهران برگزار می شود که از هر استان سه نفر می توانند شرکت کنند.

وی ادامه داد: به نظر می رسد در خبرگزاری باید از شخصیت محوری در برجسته کردن خبرها فاصله گرفته شود و اگر به سمت موضوع محوری و محتوا محوری برویم از آن دلزدگی فاصله می گیریم.

شهابی، افزایش سهم اخبار استان کرمان در صفحه سراسری ایرنا را خواستار شد و گفت: با این اقدام مسوولان و مخاطبان کشوری از رویدادهای استان بهتر و بیشتر مطلع می شوند.

وی گفت: درست است که ایرنا سخنگوی غیر رسمی دولت است ولی احساس می کنم که نقد منصفانه هم باید چاشنی کار شود که نتیجه آن برای مردم است.

عضو هیات مدیره خانه مطبوعات استان کرمان هم در این بازدید گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی با همه توانمندی هایی که دارد هیچ وقت نباید راه نقد را به خود ببندد.

مجید نعمت الهی افزود: متاسفانه امروز بعضی از ما ظرفیت نقد را نداریم و در برابر بیان ایرادات موضع می گیریم در صورتی که این رفتار راه رشد را می بندد و امیدواریم در ایرنا این اتفاق هیچ وقت نیفتد.

نایب رییس هایت مدیره خانه مطبوعات استان کرمان هم گفت: از خبرگزاری جمهوری اسلامی برای پوشش اخبار جشنواره مطبوعات استان کرمان تشکر می کنم.

بتول ایزدپناه، بولتن های خبری سال های قبل ایرنا کرمان برای مسوولان استان را یکی از نقاط قوت آن زمان این رسانه ذکر کرد و خواستار گردآوری و آرشیو آنها شد.

وی با اشاره به اینکه اکنون فضای رقابتی شدید بین فعالان رسانه ای ایجاد شده است اظهار کرد: این امر برای شما هم یک رقابت جدید به وجود آورده و همه باید جذابیت و سرعتی را به وجود بیاوریم تا بتوانیم رقابت کنیم.

وی گفت: نقد هم موضوع بسیار خوبی است و خبر صرفا نباید خبر باشد بلکه باید همراه با تحلیل باشد.

نایب رییس هیات مدیره خانه مطبوعات استان کرمان افزود: تفسیر و تحلیل خبر مساله مهمی است که دنیا به این سمت می رود و امیدواریم در نشریات مکتوب به این مرحله برسیم.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان هم گفت: خانه مطبوعات استان کرمان در دوره جدید مجموعه ای از بهترین هاست و امیدها به آن بسته شده است.

رسول محمدحسنی بیان کرد: اولویت نخست فضای رسانه ای در کرمان آموزش است و باید دوره های آموزشی از خبرنگاری مقدماتی تا دوره های تخصصی روزنامه نگاری برگزار شود.

وی افزود: بازخورد این آموزش بوضوح در همه استان ها دیده شده است.

خبرنگاران ایرنا مرکز کرمان نیز در این دیدار در مورد موضوعات مختلف دیدگاه خود را مطرح کردند.

 

شورای بانوان در دادگستری استان کرمان تشکیل شد

معاون فرهنگی دادگستری استان کرمان از تشکیل شورای بانوان دادگستری استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان کرمان محمد باقر اسلامی روز شنبه در تشریح جزییات تشکیل این شورا و اهداف آن افزود: به منظور تشکیل این شورا، طی فراخوانی از بانوان علاقه مند دعوت به همکاری شد.

وی بیان کرد: در این جلسه اعضای مرکزی شورای بانوان انتخاب شد و کارگروه هایی با موضوعات مختلف در دستور کار این شورا قرار گرفت.

معاون فرهنگی دادگستری کل استان کرمان گفت: شورای اصلی دارای سه عضو اصلی و دو عضو علی البدل است و این شورا شامل کارگروه های امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب، نماز، قرآن و عترت، حقوق زنان و دختران و پیگیر رفع موانع و مشکلات بانوان شاغل است.

وی اظهار کرد: با توجه به نقش مهم زنان در خانواده به عنوان همسر و مادر، لزوم توانمندسازی آنان و رفع مسایل این حوزه یکی از اولویت های کار معاونت فرهنگی قرار گرفته است.

اسلامی با اشاره به هجمه گسترده شبکه های اجتماعی، ماهواره ها و فضای مجازی در جهت از بین بردن بنیان خانواده گفت: لازم است والدین بالاخص مادران آگاهی لازم را نسبت به تکنولوژی های جدید کسب و همگام با فرزندان خود پیش روند و از این ابزارها در جهت تربیت و آموزش مناسب فرزندان خود استفاده کنند.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد محیط کار بانوان شاغل، محیطی سالم و شاد و آموزشی باشد تا شرایطی فراهم شود این بانوان بتوانند در خانه نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

 

همزمان با هفته دولت پنج پروژه برق در کرمان افتتاح می شود

پنج پروژه انتقال و فوق توزیع برق به مناسبت هفته دولت در استان کرمان با صرف 496 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری می رسد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی شرکت برق منطقه ای کرمان این پروژه ها شامل پست 230 کیلوولت نیروگاه شوباد کهنوج، پست 230 کیلوولت سیار در فهرج بم، خط 132 کیلوولت اختیارآباد کرمان، ترانس پست هلیل و افزایش ظرفیت پست کبوترخان می باشد.

علاوه بر بهره برداری از پروژه های فوق، پروژه خط انتقال 230 کیلوولت دو مداره نیروگاه سمنگان سیرجان با اعتبار 60 میلیارد ریال نیز کلنگ زنی می شود.

شرکت برق منطقه ای در حال حاضر، تعداد شش پروژه پست انتقال شامل سه پروژه پست 400 کیلوولت در نظام آباد، شاهماران و بهرمان و همچنین یک پروژه پست 230 کیلوولت در زهکلوت و دو پست 132 کیلوولت در جهاد آباد و کرمان و همچنین تعداد پنج پروژه خط انتقال شامل خط 400 کیلوولت کهنوج به جیرفت به طول 85 کیلومتر، خط 400 کیلوولت جیرفت به ارگ بم به طول 90 کیلومتر، خط دو مداره 230 کیلوولت نیروگاه شوباد کهنوج به طول 15 کیلومتر، خط دو مداره 132 کیلوولت در جیرفت و خط چهار مداره 132 کیلوولت در کرمان در دست اقدام دارد که هزینه ریالی این پروژه ها 770 میلیارد ریال و هزینه ارزی 28 میلیون یورو می باشد.

 

برنامه های ستاد احیای سیره رضوی در جنوب کرمان اعلام شد

دبیر ستاد احیای سیره رضوی در جنوب کرمان گفت: برنامه های این ستاد در جنوب کرمان از یکم شهریور با ورود خدام رضوی آغاز و با حضور در شهرستان های جنوبی استان کرمان تا روز پنجم همین ماه ادامه خواهد داشت.

حسین مشایخی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: برنامه های ستاد احیای سیره رضوی از روز یکشنبه یکم شهریورماه با ورود خدام رضوی به شهرستان فاریاب که حامل پرچم بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) هستند شروع می شود.

وی با بیان این مطلب که فرصت اجرای برنامه های کوتاه است، تصریح کرد: سعی شده تا با یک برنامه ریزی مدون همه شهرستان ها در این برنامه ها سهمی داشته باشند.

مشایخی تاکید کرد: خدام رضوی در ابتدا با حضور در شهرستان فاریاب به مقام والای شهدا ادای احترام کرده و دیدار با خانواده معظم شهدا و حضور در جشن های مردمی از دیگر برنامه های خدام در فاریاب می باشد.

مشایخی خاطر نشان کرد: بعد از ظهر یکم شهریور نیز خدام حرم رضوی حامل پرچم حرم امام رضا (ع) وارد شهرستان کهنوج شده و حضور در گلزار شهدا، عیادت از بیماران و حضور در ندامتگاه این شهرستان نیز بخشی از برنامه آنها در این شهرستان است.

وی با بیان این مطلب که شهید آزاده قهرمان شهید شهسواری اسطوره آزادگی در شهرستان کهنوج است بیان کرد: برای ادای احترام به این شهید والا مقام، خدام رضوی با خانواده این شهید نیز دیدار و از آنها می کنند.

مشایخی گفت: در روز دوم شهریور خدام رضوی در جمع مردم شهرستان های منوجان و قلعه گنج حضور و در برنامه هایی که از پیش تعیین شده شرکت می کنند.

وی ادامه ادامه داد: روز سوم شهریور خدام حرم رضوی نیز در جمع مردم شهرستان جیرفت حضور یافته و پس از حضور در گلزار شهدای گمنام ، نشستی با امام جمعه و مسوولان شهرستان برگزار می کنند.

مشایخی ادامه داد: جشن بزرگ ولادت امام رضا (ع) در شهرستان جیرفت با حضور مردم و اعضای ستاد احیای سیره رضوی در جنوب کرمان و خدام رضوی برگزار می شود.

وی گفت: در روز چهارم شهریور، خدام رضوی با حمل پرچم بارگاه آن امام در مرکز درمانی بیماری های خاص (ثامن الحجج) و مرکز توانبخشی سبزواران حضور می باند.

مشایخی تصریح کرد: بعد از ظهر چهارم شهریور برنامه ها در شهر درب بهشت و حضور در بارگاه امام زاده سلطان سید احمد که از نوادگان امام موسی کاظم(ع) می باشد، پیگیری می شود و جشن ولادت امام رضا (ع) و بزرگداشت امامزادگان با حضور خدام رضوی برگزار می شود.

دبیر ستاد احیای سیره رضوی در جنوب کرمان بیان کرد: خدام حرم رضوی در روز پنجم شهریور در شهرستان عنبرآباد حضور یافته و با حضور در مجتمع باغات آستان قدس رضوی جشن ولادت آن حضرت را برگزار می کنند.

مشایخی خاطرنشان کرد: این برنامه ها با همکاری ستاد احیای سیره رضوی در جنوب کرمان و شهرستانهای جنوبی با محوریت کانون فرهنگی هنری ثامن الائمه برگزار می شود.

 

معاون استاندار کرمان: کشت های غیر اقتصادی محدود می شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری کرمان گفت: کشت هایی که اقتصادی نیستند باید محدود و کشت های جایگزین اعلام شود.

به گزارش ایرنا محمدرضا فتوت روز چهارشنبه در کارگروه تخصصی اقتصادی و کشاورزی جنوب استان کرمان در جیرفت افزود: برای تنظیم سطح زیر کشت باید اقدام شود تا با افزایش تولید یک محصول مواجه نشویم و در این زمینه به مشارکت ائمه جمعه و مسوولان نیاز است.

وی تصریح کرد: ظرفیت های استان بسیار زیاد می باشد لذا جای کار زیادی وجود دارد و ما هم به عنوان دولت هر کاری که از دستمان بر آید برای سرمایه گذاران انجام خواهیم داد.

وی گفت: به علت افزایش تولید هر سال هم کشاورز و هم دولت متضرر می شوند زیرا دولت باید محصولات تولیدی را از کشاورزان در قالب خرید تضمینی خریداری کند.

معاون استاندار کرمان افزود: باید هر کاری که انجام می شود با همکاری کشاورزان صورت گیرد زیرا در دشت ارزوئیه سال گذشته کشاورزان به نتیجه رسیدند سطح زیر کشت را از 10 هزار هکتار به یکهزار هکتار کاهش دهند و این اقدام باعث افزایش قیمت و نفع کشاورزان شد.

وی گفت: باید کشاورزان توجیه شوند اگر سطح زیر کشت نصف شود محصول خود را با قیمت بالاتری به فروش می رسانند و آب کمتری هم مصرف می شود.

فتوت افزود: با توجه به آغاز فصل برداشت خرما نیاز است اعضای این کارگروه اقتصادی برای نگهداری، فروش و بازاریابی این محصول پیشنهادهایی را ارایه کنند تا با مشکل مواجه نشویم.

وی تاکید کرد: باید قبل از شروع فصل کشت، طرح جامع کشت تدوین و ابلاغ شود و در قالب این طرح جامع، سطح زیر کشت و نوع محصولاتی که ارزش افزوده بیشتر و نیاز به آب کمتری دارند در دستور کار قرار گیرد.

معاون استاندار کرمان گفت: در کوتاه مدت باید گمرک و استاندارد به صورت مستمر در جیرفت مستقر شوند تا روند صادرات محصولات کشاورزی تسهیل و در طولانی مدت هم این ادارات راه اندازی شود.

وی ادامه داد: تعاون روستایی سال گذشته در بحث خرید خرما وارد شد و امسال هم با خرید توافقی وارد عرصه خرید شود زیرا حضور تعاون روستایی تاثیر روانی مثبت دارد.

وی گفت: تعاون روستایی و دولت در کنار کشاورزان هستند و دنبال می کنیم تا اعتباری برای خرید محصولات گذاشته شود.

فتوت خاطرنشان کرد: ما می خواهیم جلوی کشت های بی رویه و مضر را محدود کنیم اما قصد نداریم کشاورزی را محدود کنیم.

وی گفت: اتاق بازرگانی باید نسبت به برگزاری تورهای خارجی برای کشاورزان اقدام کند و ما هم در زمینه هماهنگی در کنار اتاق بازرگانی هستیم.

در این نشست اعضای شرکت کننده به بیان نقطه نظرات خود در خصوص طرح جامع الگوی کشت و قیمت محصول خرما پرداختند.

 

استاندار کرمان از پارک جنگلی شهید باهنر بازدید کرد

استاندار کرمان از پارک جنگلی شهید باهنر در شهر کرمان بازدید و فعالیت های مربوط به این مجموعه را بررسی کرد.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی شامگاه جمعه به همراه سرپرست معاونت عمرانی استانداری، فرماندار کرمان، سرپرست شهرداری و رییس شورای اسلامی شهر کرمان به پارک جنگلی در بلوار شهید صدوقی رفت و ضمن بازدید از بخش های مختلف این پارک از آخرین وضعیت اقدامات عمرانی در این مجموعه مطلع شد.

به گفته مردم منطقه و مسوولان قرار است در کنار خیابان موجود در پارک جنگلی لاین دیگری احداث شود و انجام بررسی های اولیه در پارک طی روزهای اخیر اعتراض برخی شهروندان را در پی داشت.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمان در بازدید امروز استاندار گفت: این طرح مصوبه سال 88 می باشد و قرار است یک باند دیگر در کنار باند موجود احداث شود.

ابوالقاسم سیف الهی افزود: در این طرح 76 اصله درخت قطع می شود که می توان آنها را قطع نکرد.

وی بیان کرد: پیشنهاد این بود که از خیابان موجود استفاده شود و درختی قطع نشود که بیشتر از این خیابان نیز ضرورتی نمی باشد.

شهردار سابق کرمان گفت: طبق تعهدی که به صاحبان زمین های جنب پارک داده شده است این خیابان باید به شهرک شهید مطهری متصل شود.

استاندار کرمان نیز در این بازدید گفت: پارک شهید باهنر مجموعه بسیار خوبی در کرمان است و باید برای اجرای این طرح یک مشاور در نظر گرفته شود تا در یک طرح کامل و جامع ببینیم چکار می توانیم انجام دهیم تا یک پارک خوب داشته باشیم.

علیرضا رزم حسینی تصریح کرد: این طرح اجرا نمی شود مگر اینکه در یک کار کارشناسی باشد.

وی ضمن بررسی نقشه های طرح یاد شده گفت: اگر در پارک تردد خودروها باشد باعث آلودگی می شود و باید یک کار علمی صورت گیرد.

استاندار کرمان، توجه به مسائل زیست محیطی را یکی از اولویت های مسوولان استان در اجرای طرح های مختلف عنوان کرد و افزود: ما در مسیر توسعه و انجام فعالیت های عمرانی به نظرات مردم و کارشناسان احترام می گذاریم و از آنها بهره می گیریم.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران