معاون اول رییس جمهوری خط تولید آهن اسفنجی در گل گهر سیرجان را افتتاح کرد

جهانگیری: تعداد مهندسان فارغ التحصیل ایران در دنیا رتبه سوم را دارد و این حجم نیرو یک سرمایه بزرگ می باشد/ نعمت زاده: استاندار کرمان همیشه مشوق است و طرح های خلاق برای جذب سرمایه گذاری دارد که امیدواریم برای دیگر استان ها سرمشق باشد/ استاندار کرمان: رتبه کسب و کار استان 13 پله ترقی کرد  

خط تولید آهن اسفنجی در شرکت جهان فولاد سیرجان با حضور معاون اول رییس جمهوری در این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا اسحاق جهانگیری که روز شنبه به استان کرمان سفر کرده است این پروژه را به ظرفیت یک میلیون تن و ارزش 2 هزار و 900 میلیارد ریال و 56 میلیون یورو افتتاح کرد.

با افتتاح این پروژه برای حدود 400 نفر به صورت مستقیم و یکهزار و 200 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

معاون اول رییس جمهوری در ادامه سفرش به شهرستان سیرجان کارخانه 2 کنستانتره سنگ آهن سیرجان را افتتاح کرد.

مدیرعامل شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) در حاشیه این افتتاح گفت: ظرفیت این کارخانه 2 میلیون تن و سرمایه گذاری برای احداث آن پنج هزار میلیارد ریال است.

علی اصغر پورمند افزود: عملیات اجرایی این پروژه از دی ماه 91 شروع شده و 250 نفر بصورت مستقیم و 3 هزار نفر بصورت غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد می شود.

وی مدت اجرای این پروژه را 30 ماه و کارفرمای آن را شرکت فولاد سیرجان ایرانیان وابسته به شرکت میدکو اعلام کرد.

معاون اول رییس جمهوری روز شنبه در مجموع چهار طرح معدنی و صنعتی را در شهرستان سیرجان و سایت گل گهر افتتاح کرد و در ادامه سفر یک روزه خود برای افتتاح فاز دوم توسعه تغلیظ مجتمع مس سرچشمه به شهرستان رفسنجان رفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار کرمان و جمعی از مسوولان کشوری و استان معاون اول رییس جمهوری را در این سفر همراهی می کنند.

شهرستان سیرجان دارای معادن غنی سنگ آهن و تولید کننده مواد اولیه بسیاری از کارخانجات و صنایع مادر کشور است.

 

معاون اول رییس جمهوری کرمان را به مقصد تهران ترک کرد

معاون اول رییس جمهوری عصر شنبه پس از افتتاح چهار طرح معدنی و صنعتی در سیرجان و یک طرح در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، کرمان را به مقصد تهران ترک کرد.

به گزارش ایرنا معدن و خط شماره یک تولید کنسانتره در شرکت گهر زمین، خطوط پنج و شش تولید کنسانتره در مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر، کارخانه شماره 2 کنسانتره سنگ آهن وابسته به میدکو و اولین خط تولید آهن اسفنجی در سیرجان با حضور جهانگیری و هیات همراه بطور رسمی افتتاح شد.

وی از معادن گل گهر سیرجان بازدید کرد و سپس برای افتتاح فاز دوم توسعه تغلیظ مجتمع مس سرچشمه به شهرستان رفسنجان رفت.

معاون اول رییس جمهوری همچنین ضمن حضور بر سر مزار پدر بزرگوارشان حاج حسن جهانگیری، در گلزار شهدا سیرجان حضور یافت و به شهدای این شهرستان و برادران شهیدش محمد و یعقوب ادای احترام کرد. سفر یک روزه اسحاق جهانگیری با دیدار خانواده و والده به پایان رسید.

 

سه هدف اصلی در مذاکرات هسته ای محقق شد

معاون اول رییس جمهوری گفت: در بخش سیاست خارجی تیم مذاکره کننده ایران که فرزندان این ملت هستند با تدابیر رهبر معظم انقلاب و مدیریت بسیار شجاعانه و مدبرانه رییس جمهور در میز مذاکره موفق شدند سه هدف اصلی ما را محقق کنند.

به گزارش ایرنا اسحاق جهانگیری روز شنبه در آیین بهره برداری از طرح های معدنی و صنعتی در منطقه گل گهر سیرجان افزود: دشمنان برای اینکه جمهوری اسلامی ایران را زمین گیر کنند و ضربه جدی به جمهوری اسلامی بزنند طرح های وسیعی را طراحی کرده بودند و جاهای حساسی از کشور مانند نفت، سیستم بانکی و جاهایی که در اقتصاد ایران به عنوان قلب اقتصاد این کشور شناخته می شود را مورد هدف قرار داده بودند.

وی تاکید کرد: ما از مذاکره دنبال این بودیم که حقوق هسته ای ایران تثبیت و تحریم های ظالمانه نیز از پیش رو برداشته شود و به کمک خداوند به این دستاورد رسیدیم.

معاون اول رییس جمهوری گفت: شورای امنیت که تصویب کرده بود ایران باید غنی سازی را جمع کند و در یک قطعنامه گفته بود که ایران نباید غنی سازی داشته باشد برای اولین بار در تاریخ شورای امنیت تصویب شد ایران می تواند غنی سازی داشته باشد.

وی تصریح کرد: تمام مراکز غنی سازی ما اعم از نطنز و اراک ماندند و به کار خودشان ادامه خواهند داد و ما موفق شدیم تحریم های ظالمانه را از پیش پای ملت ایران برداریم.

جهانگیری گفت: قدرت و حوزه نفوذ جمهوری اسلامی دیگر در مرز داخل نبود و آنان می دیدند اگر کشوری در عراق بخواهد حرف تعیین کننده بزند، ایران است.

وی افزود: آنان مقابل یک گروه همچون داعش در خاورمیانه منفعل بودند و اگر تدابیر و حمایت های جمهوری اسلامی ایران نبود اکنون معلوم نبود که بخش هایی از منطقه خاورمیانه توسط داعش تصرف شده بود.

وی تاکید کرد: قدرت شخص آقای روحانی قدرت تدبیر و امید است که توانست از این مولفه های قدرت در میز مذاکره به نحو مطلوب بهره برداری و طرف های مقابل را وادار به عقب نشینی کنند.

معاون اول رییس جمهوری گفت: باید برای پس از تحریم خود را آماده کنیم و گام هایی را که می خواهیم برای دوران پس از تحریم برداریم گام های سنجیده ای باشد.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری با عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی خاطرنشان کرد: برگ اول این همدلی و همزبانی توافق و برگ دوم آن حماسه ای است که باید بعد از این توافق راه بیفتد.

وی گفت: شرایط امید و نشاطی که بعد از توافق در جامعه مشاهده می شود ننتیجه یک اجماع داخلی است که بین مردم و بین قوای سه گانه به وجود آمده است.

جهانگیری افزود: برای اینکه بتوان بعد از توافق از دستاوردهای آن استفاده کنیم باید این اجماع را بعد از توافق به نحو مطلوب داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اشتغال به عنوان یک چالش در کشور نام برد و گفت: ایجاد اشتغال در کشور جز با سرمایه گذاری میسر نیست و برای رونق سرمایه گذاری در کشور باید فضای کسب و کار مناسب ایجاد و بخش خصوص وارد شود.

جهانگیری افزود: تعداد مهندسان فارغ التحصیل ایران در دنیا رتبه سوم را دارد و این حجم نیرو یک سرمایه بزرگ می باشد.

وی عنوان کرد: شرکت های مختلف دنیا اکنون مشتاق کار با ایران هستند و این در حالی است که هنوز توافق وارد مرحله اجرا نشده است.

معاون اول رییس جمهوری تاکید کرد: به شرکت های خارجی می گوییم کار با ایران متفاوت از گذشته است و اقتصاد ایران ظرفیت هایی همچون هزار و 300 میلیارد دلار تولید ناخالص ملی دارد و این یک اقتصاد کوچک نیست.

وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخش اقتصاد ایران است و ما با تمام وجود به بند بند و کلمه کلمه اقتصاد مقاومتی اعتقاد داریم.

جهانگیری ادامه داد: برنامه عملیاتی دستگاه های اجرایی را تصویب کردیم و بر اساس رهنمود اخیر مقام معظم رهبری یک ستاد عملیاتی در دولت ایجاد خواهیم کرد که کارهای اقتصاد مقاومتی را رصد کنیم.

وی به افتتاح طرح های صنعتی و معدنی در منطقه گل گهر سیرجان اشاره کرد و گفت: در شرکت چادرملو کنستانتره یک میلیون و 700 هزار تنی بود که تجهیزات آن توسط ژاپن نصب شد و امروز در این مجتمع کنستانتره با ظرفیت دو میلیون تنی طراحی و ساخت آن توسط مهندسان ایرانی افتتاح می شود.

وی اظهار کرد: بحمدالله در ایران معادن سنگ آهن خوبی وجود دارد و گل گهر می تواند یک کانون مهم در توسعه صنعت فولاد کشور باشد.

معاون اول رییس جمهوری گفت: ایران به دلیل داشتن این ذخایر معدنی و گاز به عنوان مهمترین انرژی شاید در دنیا به منحصر به فرد است و بر همین اساس این کشور باید کانون تولید فولاد باشد.

وی همچینن به ساخت یک بیمارستان در شهرستان سیرجان اشاره کرد و گفت: برای ساخت یک بیمارستان قرار شد منابع آن تامین شود و این کار انجام خواهد گرفت.

جهانگیری افزود: واقعیت این است که سیرجان در استان کرمان جزء شهرهایی است که شخصیت ها و چهره های انقلابی و شهدای زیادی دارد و حتی در همین روزها سیرجانی ها شهیدانی مهمی همچون الله دادی تقدیم کردند.

وی عنوان کرد: شهرستان سیرجان در چهارراه توسعه کشور است و نیروی انسانی و جوانان با استعداد خوبی دارد و باید قدردان این مجموعه ها باشیم.

معاون اول رییس جمهوری امروز شنبه وارد سیرجان شد و با حضور وی چهار طرح صنعتی و معدنی در منطقه گل گهر به بهره برداری رسید.

جهانگیری سپس برای افتتاح فاز دوم توسعه تغلیظ مس سرچشمه به رفسنجان رفت.

 

تولید 55 میلیون تن فولاد در چشم انداز 1404

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پیش بینی شده است تا در سال 1404 به 55 میلیون تن فولاد دسترسی پیدا کنیم.

محمدرضا نعمت زاده روز شنبه در آیین بهره برداری از طرح های معدنی و صنعتی در منطقه گل گهر سیرجان با اشاره به برنامه ریزی راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت براساس فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: تحقق این هدف همکاری همه را می طلبد.

وی گفت: معادن سنگ آهن نیز باید مورد اکتشاف قرار گیرد چرا که منابع در کشور موجود است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: 31 میلیون تن ظرفیت کنستانتره ماست که 12 میلیون تن تا پایان امسال به این ظرفیت اضافه می شود و حدود 50 میلیون تن در سال های بعد با اجرای طرح های نیمه تمام افزایش پیدا می کند.

وی افزود: امروز 22 میلیون تن ظرفیت گندله کشور است که تا پایان امسال سه تا 3.5 میلیون تن و 65 میلیون تن تا پایان چشم انداز 1404 اضافه خواهد شد.

نعمت زاده، ظرفیت کنونی تولید آهن اسفنجی در کشور را 22میلیون تن اعلام کرد و گفت: تا پایان امسال 2 میلیون تن افزایش ظرفیت داریم و 45 میلیون تن در طرح های مختلف در حال اجراست که تا قبل از چشم انداز محقق می شود.

وی اظهار کرد: خوشبختانه ما در نورد ظرفیت مازاد داریم و تا 10 سال آینده حداقل 40 میلیون تن به این ظرفیت اضافه خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: گل گهر سیرجان بزرگترین معادن شناخته شده کشور است و امیدواریم با پهنه ای که واگذار شده اکتشافات جدید انجام شود.

وی افزود: بخش خصوصی در اکتشافات حضور یابد و کمک کند و به بنیاد مستضعفان نیز پهنه واگذار کرده ایم.

نعمت زاده گفت: امروز آنچه بهره برداری می شود منابع رو زمینی ماست در حالی که خیلی ها معتقدند بیش از نصف منابع سنگ آهن در همین گل گهر زیر زمین است.

وی با تشکر از بانک های مختلف گفت: امیدواریم دیگر بنگاه های مالی به کمک کسانی که دانش و همت دارند بیایند و از مدیران درخواست دارم در طرح ها از تجهیزات و ساخت داخلی استفاده کنند.

نعمت زاده از استاندار کرمان هم قدردانی کرد و افزود: وی همیشه مشوق است و طرح های خلاق برای جذب سرمایه گذاری دارد که امیدواریم برای دیگر استان ها سرمشق باشد.

چهار طرح معدنی و صنعتی با حضور معاون اول رییس جمهوری در منطقه گل گهر سیرجان افتتاح شد.

اسحاق جهانگیری امروز شنبه در سفری یک روزه برای افتتاح طرح های صنعتی و معدنی در سیرجان و رفسنجان به استان سفر کرد.

 

استاندار کرمان: رتبه کسب و کار استان 13 پله ترقی کرد

استاندار کرمان گفت: رتبه استان کرمان از نظر کسب و کار در دو سال گذشته 13 پله ترقی کرده است.

علیرضا رزم حسینی روز شنبه در آیین افتتاح خط تولید آهن اسفنجی در شرکت جهان فولاد سیرجان با حضور معاون اول رییس جمهوری افزود: هفته دولت امسال 510 پروژه دولتی به ارزش 638 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

وی بیان کرد: 187 پروژه بخش خصوصی نیز جمعا به ارزش 3 هزار میلیارد تومان افتتاح و 57 پروژه کلنگ زنی شد که منابع مالی آن تامین شده و 370 میلیارد تومان آن شبکه گازی استان است.

وی گفت: در دو سال فعالیت دولت تدبیر و امید پنج هزار و 238 میلیارد تومان پروژه های بخش خصوصی و دولتی در استان کرمان به بهره برداری رسیده است.

استاندار کرمان با اشاره به تشکیل مثلث توسعه اقتصادی در استان افزود: در چارچوب این مثلث 75 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری امضا شده که 10 درصد آنها در حال اجراست.

وی گفت: همچنین در راستای این مثلث، فرهنگ سرمایه گذاری به خوبی صورت گرفته و 3 هزار میلیارد تومان پروژه های عمرانی در شهر کرمان در حال اجراست.

رزم حسینی اظهار کرد: در شهرستان سیرجان نیز دو هزار و 500 میلیارد تومان موافقت نامه امضا شده که یکهزار و 300 میلیارد تومان آن در حال اجراست.

وی افزود: در حوزه گردگشری قبل از دولت تدبیر و امید هفت هزار گردشگر وارد استان شده بود در حالی که در چهار ماه اول امسال 10 هزار گردشگر وارد استان کرمان شدند و تا پایان سال به بیست و پنج هزار گردشگر خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: ما اکنون 3 اثر تاریخی ثبت جهانی داریم و 2 اثر دیگر امسال باید ثبت جهانی شود که اگر محقق شود تنها استانی هستیم که دارای پنج اثر ثبت جهانی است.

استاندار کرمان گفت: همچنین 50 اثر تاریخی در این دولت در استان در حال مرمت و بازسازی است.

وی با اشاره به اجرای طرح همیاران آب در استان افزود: با اجرای این طرح تاکنون حدود 344 میلیون متر مکعب آب در سفره های زیر زمینی ذخیره شده است.

رزم حسینی با بیان اینکه رتبه اول جذب اعتبار در آبیاری تحت فشار را داریم گفت: در نصب کنتور هوشمند تا پایان سال به چهار هزار عدد خواهیم رسید.

وی بیان کرد: امروز که با رای مردم یک عالم دینی رییس جمهور و یک دولت خردگرا ایجاد شده است باید توجه اساسی صورت بگیرد.

استاندار کرمان گفت: با توجه به بروکراسی نحس اداری که 60 سال از آن می گذرد باید نهادهای اقتصاد مقاومتی در استان ها شکل بگیرد.

وی افزود: ما آمادگی داریم در استان کرمان یک نهاد اقتصاد مقاومتی را ایجاد کنیم.

چهار طرح معدنی و صنعتی امروز شنبه با حضور معاون اول رییس جمهوری در شهرستان سیرجان و یک طرح در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان افتتاح شد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران