استاندار کرمان: نسل امروز سردار سلیمانی را به عنوان یک سردار ملی می شناسد+ 2 خبر

سایر خبرهای استان: مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان: ارزیاب یونسکو از قنوات کرمان بازدید می کند/ آلبوم کویرانه 11 پس از اخذ مجوز روانه بازار می شود  

استاندار کرمان گفت: نسل امروز سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی را به عنوان یک سردار ملی می شناسد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان علیرضا رزم حسینی شامگاه دوشنبه در نشست هماهنگی ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان کرمان افزود: نسل امروز سردار سرلشکر سلیمانی را به عنوان یک الگو می داند و می شناسد.

وی با تاکید بر این مطلب که معرفی الگوهای مناسب یکی از نیازهای نسل امروز به شمار می رود گفت: الگوهای بسیار خوبی بین شهدا، جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس وجود دارد که باید آنها را به نسل امروز معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس یکی از دوره های تاریخی درخشان کشور ماست ادامه داد: دوران دفاع مقدس، مقطع دلاورمردانی است که بدون هیچ چشمداشتی به جبهه ها رفتند و شجاعانه دفاع کردند.

استاندار کرمان اظهار کرد: مسوولان وظیفه سنگینی دارند که واقعیت های دوران دفاع مقدس را به نسلی که این دوران را تجربه نکرده، منتقل کنند.

وی بر تهیه یک کلیپ از فتوحاتی مانند خرمشهر و ثامن الائمه و سایر عملیات های پیروزمندانه دوران دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: این کلیپ ها را می توان در شبکه های مجازی و مدارس منتشر کرد.

رزم حسینی تاکید کرد: برنامه های هفته دفاع مقدس باید امسال هم هرچه باشکوه تر و با توجه به عمق برنامه های فرهنگی طرح ریزی و اجرا شود.

وی عنوان کرد: تهیه تمبر سردار سلیمانی کار خوبی است اما باید پس از انجام بررسی های لازم، اجرایی شود.

هفته دفاع مقدس از 31 شهریورماه آغاز می شود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان: ارزیاب یونسکو از قنوات کرمان بازدید می کند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان گفت: ارزیاب یونسکو به‌منظور تکمیل پرونده نامزدی ثبت جهانی قنات وارد کرمان می‌شود.

محمود وفایی در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه به‌زودی ارزیاب یونسکو به همراه معاون میراث فرهنگی کشور به کرمان سفر خواهند کرد، اظهار داشت: این سفر به‌منظور ارزیابی میدانی و ثبت جهانی قنات‌های استان، انجام می‌پذیرد.

وی اظهار داشت: پرونده قنات جوپار کرمان و دو قنات اکبرآباد و قاسم‌آباد بروات بم که بیش از ۱۰۰ سال از عمر آن‌ها می‌گذرد، پس از تکمیل پرونده به یونسکو ارسال خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان بیان داشت: در احداث این قنوات ارزشمند معماری ایرانی به‌کاربرده شده و ثبت جهانی آن‌ها از اهمیت و اولویت خاصی برخوردار است.

وفایی تصریح کرد: چندی پیش کارشناسان سازمان میراث فرهنگی کشور برای کسب یکسری اطلاعات در خصوص این قنات‌ها به استان سفر کردند که به دنبال آن حضور کارشناسان یونسکو را شاهد هستیم.

یادآور می‌شود؛ چندی پیش محمدحسن طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور اعلام کرد: در حال حاضر پرونده ۱۱ قنات زنده ایران، برای ثبت جهانی به یونسکو ارسال‌شده است.

 

آلبوم کویرانه 11 پس از اخذ مجوز روانه بازار می شود

مسوول واحد موسیقی حوزه هنری کرمان گفت: آلبوم کویرانه 11 شامل هشت قطعه از «دُر محمد» نوازنده مشهور جنوب استان کرمان و راوی بخشی از فرهنگ این منطقه، مراحل مجوز برای انتشار را می گذراند.

منصور حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: «دُر محمد» نوازنده مشهور «به دُرک» یکی از اساتید بزرگ موسیقی معاصر در جنوب استان کرمان و متولد شهرستان منوجان است.

وی خاطرنشان کرد: این هنرمند سال 1300 چشم به جهان گشود و علاوه بر تسلط بر نوازندگی ساز قیچک که در جنوب به چنگ مشهور است از صدایی خوش نیز برخوردار و به همراه بردارش که نوازنده تمبک بود اکثر مقام ها و ترانه های منطقه را اجرا می کرد.

وی گفت: هشت قطعه از آثار وی در آلبوم کویرانه 11 جمع آوری شده که به تکنوازی ها و هم چند نوازی به همراه آواز وی پرداخته است.

حسینی ادامه داد: این هنرمند سال 1386 دار فانی را وداع گفت این اثر راوی زبان موسیقی وی و بخشی از فرهنگ جنوب استان پهناور کرمان می باشد.

کویرانه عنوان مجموعه آلبوم های موسیقی نواحی استان کرمان است که به همت حوزه هنری این استان و به کوشش سید فواد توحیدی منتشر شده اند و انتشار مجموعه های دیگر آن ادامه دارند.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران