نخستین نماد شهری تعاون در کرمان رونمایی شد+ 7 خبر

سایر خبرهای استان: استاندار کرمان: اقتصاد مقاومتی را باید در عمل محقق کنیم/6000 میلیارد ریال بودجه به استان کرمان ابلاغ شد/ شماری از مردم رفسنجان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند/ تسهیلات طرح های مشارکتی در روستاها پلکانی پرداخت می شود/ کارخانه فروکروم در رفسنجان بزودی به بهره برداری می رسد/ استاندار کرمان: احیای تالاب جازموریان به عزم ملی نیاز دارد/ نصرالله گرامی مشاور عالی استاندار کرمان شد  

با حضور مسوولان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فعالان بخش تعاون از نخستین نماد شهری تعاون در محل اتوبان هفت باغ علوی کرمان رونمایی شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در حاشیه این آیین به ایرنا گفت: طراحی و ساخت این نماد با همکاری اتاق تعاون و سایر نهادهای دیگر برای اولین بار در کشور انجام شده است.

رضا اسماعیلی پور افزود: این نماد ترکیبی، حامل این پیام است که در کل دنیا مردم با تعاون و همکاری توانسته اند مشکلاتشان را حل کنند و بخش بزرگی از اشتغال آنان در بخش تعاون شکل گرفته است.

وی بیان کرد: علاوه بر کارکردهای اقتصادی باید کارکردهای اجتماعی تعاونی ها هم در نظر گرفته شود و اگر مورد توجه قرار گیرد بسیاری از فعالیت های اجتماعی را می توانیم با تعاون و همکاری انجام دهیم.

وی گفت: حضور مردم در صحنه و جامعه و استفاده از سرمایه اجتماعی برای حل مشکلات اجتماعی یک بعد از کارکرد تعاونی هاست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان هدف از رونمایی نماد شهری تعاون را ترویج فرهنگ تعاون ذکر کرد و افزود: با توجه به اینکه روحیه فرهنگ تعاون تغییر کرده باید فرهنگ تعاون در قالب جدید و به روز ترویج شود و انتظار نداشته باشیم فعالیتی در برابر حمایت خاص و رانت انجام شود و ما آن را تعاونی به حساب بیاوریم.

وی اظهار کرد: طی سالهای گذشته برای فروش هر جنسی اسم تعاونی بر روی آن می گذاشتیم اما مقتضیات زمان عوض شده و به شکل سابق نمی توان عمل کرد و باید در بحث تعاونی ذهنیت های قبلی پاک و ذهنیت جدیدی ثبت شود.

اسماعیلی پور گفت: فعالیت تعاونی ها باید در قالب های جدید نظیر تعاونی های دانش بنیان، سهامی عام و تعاونی های توسعه عمران شهری فرهنگ سازی شود تا مردم آماده شوند و در صحنه تعاون ورود نمایند و با ورود آنهاست که اقتصاد مردمی می شود.

وی ادامه داد: تعاونی های باید با دانش، اعضا و ترکیب جدید تشکیل شوند و با به روز کردن خود با شرکت های سهامی خاص رقابت کنند.

رییس اداره آموزش، ترویج و تحقیقات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان هم گفت: این سازه از نوع خود در بخش شهری منحصر بفرد می باشد که طرح آن با همفکری اعضای ستاد بزرگداشت هفته تعاون استان تهیه و اجرا شده است.

پیمان جهانشاهی افزود: این سازه از جنس فلزی و آهن داخل استان ساخته شده است و درصدد هستیم با ارایه آن به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان نماد ملی ثبت شود.

افتتاح دو طرح تعاونی کشاورزی مرغداری فرح بخش با سرمایه گذاری 100 میلیارد ریال و تعاونی خدمات مالی تشریفات رها با سرمایه گذاری چهار میلیارد ریال و 22 نفر اشتغالزایی از دیگر برنامه های امروز سه شنبه در کرمان به مناسبت هفته تعاون است.

 

استاندار کرمان: اقتصاد مقاومتی را باید در عمل محقق کنیم

استاندار کرمان تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی را باید در عمل و نه در شعار محقق کنیم.

علیرضا رزم حسینی روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان افزود: لوکوموتیو اقتصاد مقاومتی از کرمان و شهرستان قلعه گنج آغاز و اقدامات خوبی در این راستا انجام شده و اقداماتی نیز در دست انجام است.

وی بیان کرد: اقدامات انجام شده در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی کافی نیست و باید از همه حوزه ها و جاهای محروم شروع و سعی کنیم خوداتکایی را بین مردم روستاها ایجاد کرده و برنامه ششم را محقق کنیم.

وی اظهار کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز ساز و کاری را در استان کرمان ایجاد کرده ایم تا همه اقدامات اجرایی در حوزه های مختلف بر اساس چارچوب های اقتصاد مقاومتی صورت گیرند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مردمی است گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای تقویت بنگاه های مردمی است و این امر باید همواره مد نظر باشد.

وی بیان کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی در حوزه مردمی جلو می رویم و دولتی ها باید آن را مستند سازی کنند تا این اقدامات جزو برنامه های اقتصاد مقاومتی تدوین شوند.

رزم حسینی با تاکید بر این که اقتصاد مقاومتی را باید از درون استان ها دنبال کنیم عنوان کرد: سیاست های صحیح اقتصادی کشور و سیاست های درونی استان ها از محورهای اقتصاد مقاومتی است که در حوزه دوم در استان کرمان باید از محل اقتصاد مردمی و اقتصاد بخش خصوصی طرح های توسعه ای را اجرا کنیم.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر وابسته نبودن به بودجه نفت گفت: در استان کرمان زمینه تحقق دولت اقتصادی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی را فراهم کرده ایم و وظیفه خود می دانیم در حوزه استان کرمان گام های اساسی در تحقق اقتصاد مقاومتی برداریم.

استاندار کرمان تصریح کرد: رسانه ها باید مفاهیم صحیح درباره اقتصاد مقاومتی را در جامعه بیشتر مطرح کنند.

وی با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه استان کرمان گفت:باید هنر خود برای توسعه اقتصادی استان را درق الب برنامه ششم توسعه نشان دهیم.

رزم حسینی تاکید کرد: اگر از فرصت ایجاد شده برای تدوین برنامه ششم توسعه استفاده نکنیم باید سالها برای رسیدن به چنین موقعیتی منتظر بمانیم.

وی ادامه داد: در قالب برنامه ششم توسعه باید بازار آب و اقتصاد آب را تقویت کرده و در حوزه های مختلف کشاورزی، گردشگری، صنعتی و سایر حوزه ها برنامه ریزی علمی و جامعی را داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه استان کرمان باید به سمت گردشگری اقتصادی حرکت کند گفت: برای نوشتن برنامه ششم توسعه باید نقاط قوت و ضعف برنامه های قبلی را نیز داشته باشیم تا برنامه ریزی علمی و اقتصادی در این زمینه صورت گیرد.

رزم حسینی افزود: در بحث بودجه ها به نظر می رسد مدیران باید از وازرتخانه ها پیگیری بیشتری داشته باشند تا تخصیص بیشتر و پیگیری وصولی پول بیشتر صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه سال 93 اعتبارت خوبی نسبت به سال 92 داشته ایم گفت: نظارت بر هزینه های کمی و کیفی با توجه به کمبود منابع در حوزه هزینه ای باید مد نظر باشد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در سال های قبل به موضوع آب بی توجهی کرده ایم و امروز به بحران آب رسیده ایم افزود: اگر به ظرفیت های موجود بی توجهی کنیم در سال های آینده با بحران در این زمینه ها روبرو خواهیم بود.

وی تاکید کرد: باید پیوست فرهنگی و اجتماعی و توسعه پیرامونی را در حوزه های مختلف داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در استان کرمان گفت: به دنبال الگوسازی در برنامه ششم توسعه کشور هستیم تا استان های مختلف به حوزه اقتصاد مقاومتی وارد شوند.

وی اضافه کرد: جنوب استان کرمان نتوانسته است در صنایع تبدیلی رشد کند و در حوزه صادرات نیز موفق نبوده است که یکی از دلایل آن محصولات نوبرانه این منطقه است.

رزم حسینی گفت: باید یک تیم بخش خصوصی با تفکر علمی و تجربی بیاید و مطالعات آمایشی را در جنوب استان کرمان انجام دهد.

وی تصریح کرد: نقد منصفانه نیز باید صورت گیرد و هیچکس مخالف نقد سازنده نیست.

 

6000 میلیارد ریال بودجه به استان کرمان ابلاغ شد

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: سرجمع بودجه ابلاغی به استان حدود شش هزار میلیارد ریال است که تاکنون یکهزار و 670 میلیارد ریال تخصیص داده شده است.

به گزارش ایرنا جعفر رودری روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان افزود: همچنین اعتبارات استانی و الزامات در 56.5 درصد، نفت و گاز 33 درصد و طرح های استانی ویژه 33 درصد اختصاص داده و در مجموع نقدینگی در حد 30 درصد به خزانه استان کرمان واصل شده است.

وی با بیان اینکه ابلاغ بودجه به استان کرمان دیر انجام شده است بیان کرد: بلافاصله پس از ابلاغ بودجه، توزیع آن آغاز شد و ضمن ابلاغ به شهرستان ها و دستگاه ها، موافقت نامه ها در حال مبادله است و مشکلی در این زمینه نداریم.

وی گفت: در ارتباط با بحث های هزینه ای در سال 93 عملکرد حقوق حدود یکهزار و 450 میلیارد ریال بوده و مصوب امسال حدود

یکهزار و 480 میلیارد ریال است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان اظهار کرد: عملکرد خزانه استان کرمان در پنج ماه امسال حدود 740 میلیارد ریال و تخصیص آن نیز 730 میلیارد ریال بوده است.

وی گفت: 350 میلیارد ریال کسری در حقوق امسال پیش بینی می شود و این کسری مانند سال های گذشته باید از بخش سایر برداشته شود.

رودری افزود: همه دستگاه ها با مشکلات بودجه ای روبرو هستند و این قول را می دهیم که تفاوتی بین ادارات در توزیع عادلانه اعتبارات وجود ندارد.

وی چشم انداز آینده کشور را روشن دانست و خاطرنشان کرد: شاید تا حدود شش ماه آینده و رسیدن به وضعیت مطلوب نیاز به مدیریت هایی باشد.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان افزود: برنامه ششم توسعه از نظر رویکردی متفاوت از برنامه های قبلی است و با توجه به جمع بندی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور رویکرد اصلی برنامه ریزی به شکل جامع و نگاه به موارد خاص در استان ها و کشور دنبال شود.

وی گفت: بر این اساس همه بخش های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را شامل می شود و رویکرد برنامه ریزی جامع را دارد.

رودری اظهار کرد: در استان کرمان بر اساس چارچوب های کشوری، چارچوب های برنامه ریزی برنامه ششم توسعه استان کرمان را تدوین کرده ایم.

 

شماری از مردم رفسنجان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند

امام جمعه رفسنجان از اعزام کاروان دیدار عاشقان ولایت با ولی امر مسلمین از رفسنجان خبر داد و گفت: این کاروان 215 نفره از مردم ولایی رفسنجان عصر اروز سه شنبه عازم تهران شد.

حجت الاسلام عباس رمضانی پور شامگاه سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در چهار سال گذشته طی نامه ای از دفتر مقام معظم رهبری درخواست ملاقات مردم رفسنجان را با ایشان داشته ایم که هفته پیش از سوی دفتر معظم له به این خواسته جواب مثبت دادند.

وی تصریح کرد: این 215 نفر از تمامی اقشار هستند که از تمامی مساجد شهرستان رفسنجان به تناسب جمعیت انتخاب و توسط پنج دستگاه اتوبوس عازم تهران شدند.

وی گفت: سه اتوبوس از این تعداد توسط مجتمع مس سرچشمه تدارک دیده شده است ضمن اینکه اورژانس و مدیریت پلیس راه این کاروان را همراهی می کنند و نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی و فرماندار هم در این جمع حضور دارند.

امام جمعه رفسنجان افزود: مردم این شهرستان روز چهارشنبه در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند و پس از آن به زیارت مرقد مطهر امام راحل و حضرت معصومه (س) نیز مشرف شدند.

 

تسهیلات طرح های مشارکتی در روستاها پلکانی پرداخت می شود

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری گفت: تسهیلات طرح های توسعه ای مشارکتی در روستاها به صورت پلکانی پرداخت می شود.

ابوالفضل رضوی روز چهارشنبه در نشست فرمانداران و بخشداران استان کرمان افزود: در طرح های 50 خانواری 35 درصد آورده و 65 درصد تسهیلات تا سقف یک میلیارد تومان، طرح های 100 خانواری 30 درصد آورده و 70 درصد تسهیلات تا سقف 2 میلیارد تومان، طرح های 150 خانواری 25 درصد آورده و 75 درصد تسهیلات تا سقف 3 میلیارد تومان و طرح های 200 خانواری 20 درصد آورده و 80 درصد تسهیلات در نظر گرفته شده است.

وی گفت: شرایط کارمزد برای همه سه درصد و شرایط وثیقه نیز فقط کارت یارانه فرد است.

وی اظهار کرد: زمانی که افراد به تعهد و قسط خود عمل نکنند به سراغ کارت یارانه آنها می روند همچنین اقساط از سال سوم پس از یک سال تنفس و یک سال دوران مشارکت آغاز می شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری گفت: این طرح ها گفتار درمانی نیست بلکه عملی می شود و سعی کردیم راحت ترین، روشن ترین و سریع ترین کار اجرایی را انجام دهیم.

وی بیان کرد: سهمی برای هیچ استان و شهرستانی تعیین نکرده ایم بلکه هر استانی که بتواند طرحی را با این ساز و کار عملی کند محدودیتی در سهمیه ندارد.

رضوی گفت: از بروکراسی بیزار هستیم و در این طرح ها از موضوع بروکراسی دور شده ایم.

وی افزود: سال گذشته در استان کرمان اعلام کردیم هر شهرستان سه طرح مشارکتی 200 خانواری ارایه کند ولی هنوز عملی نشده است.

وی تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید 30 شورا برای تدوین برنامه ششم توسعه تشکیل شده که یکی از آن شوراها برای توسعه روستاهاست.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری گفت: به مردم استان کرمان به دلیل داشتن استاندار موفق و خوش فکر تبریک می گویم که توانسته نهادها را در توسعه استان هماهنگ داشته باشد.

وی اضافه کرد: توسعه بدون مشارکت، پایدار نیست و وقتی امری مستمر و متوازن می شود که ابزار آن مشارکت جمعی باشد.

وی گفت: پول هایی که با عنوان خوداشتغالی در گذشته داده شده چقدر است و بررسی کنید نتایج آن چه میزان بوده است.

رضوی افزود: متاسفانه نظام برنامه ریزی در کشور بعد از انقلاب همراه با مسایل انقلاب متحول و همسو نبوده است.

وی گفت: اگر قرار باشد نظام برنامه ریزی کشور همین روال را داشته باشد یقینا منجر به وضعیت بدتر مردم فقیر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نگاه ما تاکنون به توسعه شهر بوده و به توسعه روستا نبوده و نگاه ترحم و کمک به روستاها را داشته ایم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری گفت: ما تاکید می کنیم اگر تا به امروز در مقابل همه توطئه ها ایستاده ایم و اگر در جنگ در برابر دنیا پیروز شدیم چون مردم حضور داشتند.

وی اظهار کرد: اگر در بحث اقتصادی دیدگاه ما عوض نشود مردم وضعشان بدتر می شود و موجب ثروتمند تر کردن مردم نخواهد شد.

وی گفت: قرار است در برنامه ششم توسعه نرخ رشد اقتصادی 8 درصد باشد در حالی که از سال 38 تا 93 متوسط نرخ اقتصادی کشور 4.2 درصد بوده است.

رضوی بیان کرد: در این مدت در دو مقطع زمانی نرخ رشد اقتصادی ما منفی شده که یکی مربوط به سال 59 تا پایان جنگ است که منفی 2.5 درصد بود و دیگری مربوط به سال های 91 و 92 با منفی شش درصد است در حالی که ما نیروهای صاحب تجربه داشتیم و نفت هم 120 دلار فروخته می شد.

وی افزود: بزرگترین دلیل این نرخ منفی این است که مردم در فعالیت های اقتصادی حضور ندارند.

وی گفت: فرمانداران و بخشداران باید باور به توسعه با مشارکت مردم داشته باشند و همین باور سبب موفقیت در برخی استان ها و مناطق روستایی شده است.

 

کارخانه فروکروم در رفسنجان بزودی به بهره برداری می رسد

فرماندار رفسنجان گفت: فاز اول کارخانه فروکروم تا ماه های آینده در رفسنجان به بهره برداری می رسد.

حمید ملانوری روز سه شنبه در بازدید از کارخانه فروکروم در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان که توسط سرمایه گذاران چینی در حال احداث است افزود: برای 150 نفر در این فاز اشتغالزایی می شود و در فاز دوم 250 نفر و در فاز سوم نیز 100 نفر به کار گرفته خواهند شد.

وی گفت: 85 درصد سرمایه راه اندازی این کارخانه توسط چینی ها هزینه شده و تاکنون احداث فاز اول این کارخانه 80 درصد رشد فیزیکی داشته است.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه 100 میلیون دلار برای فازهای اول و دوم این کارخانه پیش بینی شده است افزود: با ورود سرمایه گذاران خارجی به رفسنجان، این منطقه به قطب سرمایه گذاری خارجی تبدیل می شود.

وی خاطرنشان کرد: فضا و بستر سرمایه گذاری باید آماده باشد که در این صورت سرمایه گذاران اقبال بیشتری برای سرمایه گذاری پیدا می کنند و پیشرفت در کارخانه فروکروم قابل تقدیر است.

ملانوری گفت: منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان از موفق ترین مناطق ویژه در سطح استان و کشور می باشد.

مجاورت رفسنجان با معدن سنگ آهن، معدن مس سرچشمه (از بزرگترین معادن طلای سرخ جهان)، نزدیکی به نیروگاه سیکل ترکیبی، مخازن سوخت جنوب کشور، نزدیکی به کارخانه های تولید سیمان و شهرک های صنعتی کرمان، وجود پسته طلای سبز به عنوان مهمترین محصول لوکس صادراتی کشاورزی رفسنجان، وجود دانشگاهها و مراکز آموزشی معتبر و نیروهای متخصص در رفسنجان دلایلی است که منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان را از دیگر مناطق ویژه متمایز کرده است.

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در سال 89 بر اساس تبصره 2 ماده یک قانون برنامه چهارم توسعه به تصویب رسید.

به گفته مدیر منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان فاز اول منطقه در زمینی به مساحت 200 هکتار از سال 91 شروع شد و بیش از 20 واحد صنعتی مجوزهای لازم را اخذ کرده و در حال حاضر بیشتر این واحدها به بهره برداری رسیده اند.

مجید کهنوجی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در این منطقه در حوزه مس و پسته تحولی در رشد و توسعه ایجاد خواهد کرد افزود: سه قطعه زمین برای فرآوری پسته به متقاضیان واگذار شده است.

با احداث و آماده سازی زیرساخت های برق، آب و گاز، فیبرنوری و مستقر شدن گمرک، بستر لازم برای سرمایه گذاری در این منطقه فراهم شده است.

این منطقه توانسته است بیش از 30 سرمایه گذار داخلی و خارجی را جذب و اشتغالزایی ایجاد کند که با احداث و راه اندازی 30 کارخانه برای بیش از یکهزار و 100 نفر اشتغالزایی می شود. تعدادی از این کارخانه ها از جمله فیبرنوری، تولید کود بیوشیمی، کود ام پی کی، تولید لوله و اتصالات و چند کارخانه دیگر راه اندازی شده است و 150 نفر به طور مستقیم و 150 نفر غیر مستقیم مشغول به فعالیت هستند.

در حال حاضر نیز طرح های جدید سرمایه گذاری شامل سیلیکات سدیم، فروکروم، فرومنگنز، تولید گیاهان دارویی، بسته بندی پسته و محصولات جانبی، تولید بنزین یورو 4 در این منطقه در حال اجرا هستند که نیمه اول سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.

منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در 20 کیلومتری محور رفسنجان به کرمان و در مجاورت خط آهن و جاده ترانزیتی جنوب کشور است.

 

استاندار کرمان: احیای تالاب جازموریان به عزم ملی نیاز دارد

استاندار کرمان گفت: احیای تالاب جازموریان به عزم ملی نیاز دارد و فقط در استان قابل حل نیست.

علیرضا رزم حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: لذا باید وزرا و مسوولان مربوطه به این منطقه سفر و وضعیت را از نزدیک مشاهده کنند تا بتوانیم کاری از پیش ببریم.

وی گفت: باید برای نجات جازموریان برنامه ریزی کنیم و این تالاب را از نابودی نجات دهیم.

استاندار کرمان افزود: تالاب جازموریان یکی تالاب های مهم کشور است که در سالهای قبل علوفه دام های منطقه و استان های همجوار را تامین می کرده و امروز به دلیل خشکسالی های چندین ساله خشک شده است.

وی تصریح کرد: باید با برنامه ریزی و کار کارشناسی دلایل خشک شدن تالاب را بررسی کنیم و به دنبال چاره ای برای احیای این تالاب بزرگ کشور باشیم.

رزم حسینی گفت: یکی دیگر از راهکارهای نجات تالاب جازموریان طرح موضوع در هیات دولت است که با برنامه ریزی و تدبیر آن را در هیات دولت مطرح و بتوانیم کار را دنبال کنیم.

استاندار کرمان روز گذشته (سه شنبه) در سفر یک روزه به جنوب استان و شهرستان رودبار جنوب ضمن افتتاح قرارگاه شهید معمار در این شهرستان به همراه شماری از مسوولان از تالاب جازموریان نیز بازدید کرد.

تالاب جازموریان، حوضه ای آبریز و دریاچه ای به همین نام در جنوب شرق ایران است که دشتهای حاصلخیز قلعه گنج و رودبار جنوب در استان کرمان و دشتهای ایرانشهر، بمپور، سردگان، دلگان، سرتختی و اسپکه در استان سیستان و بلوچستان را شامل می شود.

در اصطلاح محلی پوشش گیاهی این منطقه را جاز می نامند و کثرت آن را موریان می گویند که به همین سبب، این ناحیه به جازموریان معروف شده است.

با توجه به شروع خشکسالی از دهه 70 در استان کرمان آب این تالاب کمتر شد به نحوی که در سال 76 خشک شدن این تالاب قابل مشاهده بود و هم اکنون نیز بطور کامل خشک شده است.

برداشت بی رویه آب از سفره های زیر زمینی بالادست تالاب جازموریان، کاهش نزولات جوی، سدسازی در بالا دست آن بدون در نظر گرفتن حق آبه تالاب و عوامل دیگر از دلایل خشک شدن این تالاب است.

بخش جازموریان در فاصله 65 کیلومتری مرکز شهرستان رودبار جنوب است.

 

نصرالله گرامی مشاور عالی استاندار کرمان شد

استاندار کرمان طی حکمی نصرالله گرامی را به سمت مشاور عالی خود منصوب کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان در حکم استاندار آمده است: نظر به تعهد و تجارب ارزنده جنابعالی طی دوران مسئولیت در عرصه های مهم علمی و اجرایی استان به موجب این ابلاغ شما را به عنوان مشاور عالی استاندار منصوب می نمایم.

علیرضا رزم حسینی در ادامه این حکم آورده است: امید است با توجه به سوابق درخشان خدمتی، ضمن نظارت مستمر بر عملکرد دستگاه های اجرایی استان و واحدهای تابعه استانداری، تمام اهتمام و مساعی خود را به منظور تعمیق همدلی و همکاری بین مراکز دولتی و مجامع علمی و دانشگاهی استان در جهت نیل به توسعه پایدار مبتنی بر سیاست های راهگشای اقتصاد مقاومتی به کار گرفته و از روند امور اینجانب را آگاه نمایید. توفیق روزافزون جنابعالی را از خداوند منان مسالت می نمایم.

نصرالله گرامی پیش از این معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمان بود که جای خود را به محمدجواد کامیاب معاون سابق عمرانی استاندار داد.

وی ریاست دانشگاه شهید باهنر کرمان را نیز در کارنامه مدیریتی خود دارد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران