سخنگوی دولت: میزان عیدی کارمندان دولت 750 هزار تومان اعلام شد

سایر خبرها: میزان عیدی امسال کارگران ۱میلیون و ۴۲۴هزار تومان تا ۲میلیون و ۱۳۷هزار تومان اعلام شد/ تحلیلگر اقتصادی: حل مشکلات اقتصادی و سیاسی فقط با هم امکانپذیر است/ از سوی وزارت علوم؛ اسامی 240 نشریه و سایت علمی نامعتبر اعلام شد/ هزینه تولید هر قطعه اسکناس اعلام شد/ مدیر عامل: بانک کشاورزی؛ بدهکارترین بانک کشور است/ وزیر بهداشت: تولد 8000 کودک به شرط تامین اعتبار تضمین می کنیم/ یارانه نقدی شهریور ماه ساعت 24 شنبه هفته آینده واریز می شود/ واحد تصفیه بنزین و تولید گوگرد پالایشگاه آبادان در مدار تولید قرار گرفت  

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه حقوق کارمندان برای سال آینده بیشتر از نرخ تورم افزایش خواهد یافت، اعلام کرد: عیدی کارمندان دولت در سال گذشته 603 هزار تومان بود که امسال این مبلغ 687 هزار تومان است و در بودجه سال آینده به 750 هزار تومان خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، محمد باقر نوبخت - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی - در یک برنامه تلویزیونی درباره میزان افزایش حقوق کارمندان دولت برای سال آینده اظهار کرد: بر اساس پیش بینی های ما حقوق کمتر از 10 درصد افزایش نخواهد یافت و میزان افزایش آن بیش از نرخ تورم خواهد بود.

نوبخت با تاکید بر اینکه حقوق کارمندان دولت باید عادلانه توزیع شود، افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی در حال بازنگری نظام پرداخت حقوق کارمندان دولت است تا در پایان برنامه ششم توسعه، میان اشل حقوقی دستگاه ها تفاوتی نباشد.

نوبخت همچنین درباره صنعت خودرو و قیمت آن گفت: دولت نماینده مردم است. مردم انتظار دارند خودرویی با کیفیت و قیمت مناسب داشته باشند، هر چند ما از صنعت خودرو حمایت می کنیم اما نباید کیفیت خودروهای داخلی هر سال کمتر شود و قمیت آن افزایش یابد.

وی ادامه داد: هر چند در اقتصاد مقاومتی تاکید بر حمایت از کالای تولید داخل است اما به این بهانه نباید هر خودرویی را دست مردم داد.

معاون رییس جمهور با اشاره به شرایط تحریم و تلاش های دولت برای رفع تحریم ها با منطق تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی برای بودجه امسال 236 میلیارد تومان منابع مصوب کرد اما شرایط تحریمی کشور باعث شد که فقط حدود 184 هزار میلیارد تومان از آن محقق شود.

نوبخت با تاکید بر اینکه امسال سخت ترین سال بودجه کشور بوده است، افزود: هر چند ممکن است امسال نیز با محقق نشدن درآمدها مواجه باشیم اما کسری بودجه نخواهیم داشت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی درباره پیش بینی ها و خط مشی بودجه سال آینده گفت: پیش بینی می کنیم بودجه سال 1395 رقمی حدود 213 هزار میلیارد تومان باشد که 166 هزار میلیارد تومان آن اعتبارات جاری و 38 هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی است.

سخنگوی دولت ضمن تقسیم منابع مالی خارج از کشوربه سه بخش گفت: بخشی از این منابع، منابع ارزی دولت است که حدود شش میلیارد دلار است، بخشی از آن ذخایر بانک مرکزی با برآورد 23 میلیارد دلار است و بقیه دارائی های ارزی بانک مرکزی و شرکت های دولتی است که سرجمع این پول ها حدود 100 میلیارد دلار تخمین زده می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با تاکید بر اینکه این منابع ما را به رشد اقتصادی هشت درصدی نمی رساند، تصریح کرد: آنچه در پی آن هستیم فضایی است که با رفع تحریم ها به وجود می آید و تمایل بسیاری از کشورها برای سرمایه گذاری در کشورمان است که می تواند گشایشی برای کشور باشد و ما را به رشد اقتصادی بالا برساند.

وی در پایان با اشاره به نمونه گیری هر سه ماه یک بار از 60 هزار خانواده در کشور برای بررسی اشتغال در کشور اظهار کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در بهار امسال در مقایسه با بهار پارسال 755 هزار نفر مشغول به کار شده اند که به علت رشد اقتصادی سه درصدی، ایجاد این تعداد شغل در کشور طبیعی است.

 

میزان عیدی امسال کارگران ۱میلیون و ۴۲۴هزار تومان تا ۲میلیون و ۱۳۷هزار تومان اعلام شد

حداقل عیدی کارگران امسال ۱میلیون و ۴۲۴هزار تومان و حداکثر آن ۲میلیون و ۱۳۷هزار تومان خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، عیدی آخر سال کارگران برای سال جاری بر اساس قانون کار تعیین می‌شود. براین اساس حداقل دستمزد کارگران ۷۱۲هزار تومان بوده که طبق قانون حداقل عیدی دو برابر حقوق پایه یعنی ۱ میلیون و ۴۲۴ هزار تومان و حداکثر آن ۲ میلیون و ۱۳۷ هزار تومان خواهد بود.

سال گذشته نیز حداقل دستمزد ۶۰۸هزار تومان تعیین شده بود که بر مبنای آن کارگران حداقل یک میلیون و ۲۱۶ هزار تومان و حداکثر یک میلیون و ۸۲۶ هزار تومان عیدی گرفتند. کارفرمایان مکلف هستند که عیدی آخر سال را تا پیش از پایان سال به کارگران پرداخت کنند.

طبق ماده واحده قانون کار کلیه کارگاه‌های مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به‌نسبت یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد را به‌عنوان عیدی و پاداش بپردازند. مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارکنان نبایستی از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.

مبلغ پرداختی به کارکنانی که کمتر از یک سال در کارگاه کار کرده‌اند باید به‌مأخذ ۶۰ روز مزد و به‌نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه شود. مبلغ پرداختی از این بابت برای هر ماه نباید از یک‌دوازدهم سقف تعیین شده در فوق تجاوز نماید.

عیدی کارمندان دولت در سال جاری ۶۸۷ هزار تومان اعلام شده که این رقم در بودجه ۹۵ نیز ۷۵۰ هزار تومان پیشنهاد شده است.

 

تحلیلگر اقتصادی: حل مشکلات اقتصادی و سیاسی فقط با هم امکانپذیر است

یک تحلیلگر مسایل اقتصادی گفت: معتقد نیستم که مشکلات اقتصادی راه حل اقتصادی دارد و نه سیاسی چرا که بسیاری از نارسایی های اقتصادی ما ریشه در مسایل سیاسی دارد و بالعکس آن هم هست اما این دو در هم آمیخته اند و قابل تفکیک نیستند.

سعید لیلاز در گفت و گو با ایرنا، در این خصوص افزود: وجود همراهی و همدلی کامل بین قوه قضائیه، مقننه، مجریه و دیگر دستگاههای مسئول ازجمله نیروهای مسلح با دولت، سبب خواهد شد که دولت در بخش های مختلف اقتصاد موفق تر عمل کند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال، دولت برای جلب سرمایه گذاران نیازمند ثبات سیاسی است حال اگر یک نهاد یا قوه با این اقدام دولت مخالف کند، این کار شدنی نیست.

این اقتصاددان تصریح کرد: حتی پاسخ های فرمانده سپاه به رییس جمهوری، واکنش ها و بازتاب های بین المللی دارد ویا رفتار شورای نگهبان در آینده اقتصادی کشور تاثیرگذار خواهد بود و اینها همه علائمی هستند که در سیاست به اقتصاد داده می شود.

وی اظهار داشت: من همواره تاثیر تحریم ها در حل و فصل مسایل اقتصادی ایران را کمرنگ دیده ام و معتقدم حتی اگر لغو این تحریم ها منافعی برای اقتصاد ایران می داشت اما کاهش شدید درآمدهای نفتی، همه این مزایا و منافع آتی و احتمالی را پیش خور کرده است.

استاد دانشگاه شهید بهشتی با بیان آنکه روی منابع ارزی ناشی از لغو تحریم ها نمی توانیم حساب باز کنیم، گفت: فقط برای سال 1394، درآمد ارزی ما 40 میلیارد دلار کمتر از بدترین سال تحریم بود لذا هیچکس معتقد نیست که تحریم ها بتواند بیشتر از 20 میلیارد دلار با قیمت های فعلی به درآمدهای نفتی ایران اضافه کرد.

وی ادامه داد: بنابراین درآمدهای نفتی سالانه ایران حداکثر 20 میلیارد دلار اضافه می شود در حالیکه ما نسبت به بدترین سال درآمد های نفتی 40 میلیارد دلار کسری و نسبت به بهترین سال درآمدهای نفتی تاریخ ایران، حدود 7 میلیارد دلار کسری داریم که عدد بسیار سنگینی است.

لیلاز تاکید کرد: به همین دلیل من از ابتدا روی درآمد حاصل از لغو تحریم ها حساب ویژه باز نمی کردم اما هیچگاه نسبت به عملکرد دولت بدبین نبوده و نیستم و درستی این ادعا هم این است که دولت در اوج تحریم ها که هیچیک از مسایل مربوط به امور بین المللی را حل و فصل نکرده بودیم، موفق شد رشد منفی اقتصادی کشور را مثبت نماید.

وی افزود: در نتیجه مبنای اعتماد به اقتصاد ایران و امید به آینده آن، لغو تحریم ها نیست بلکه بهبود سیاست ها و عملکرد دولت یازدهم نسبت به عملکرد دولت گذشته بوده است.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: من همچنان امیدوارم که دولت یازدهم موفق شود بخش مهمی از مسایل اقتصاد ایران را در همین 4 سال اول حل کند همانطور که در زیربناها و بنیان ها و جایی که دولت با زمینه ظهور فساد مقابله می کرد، تا حد زیادی موفق عمل کرده و می توان گفت؛ جلب اعتماد بخش خصوصی و خارجی از طریق ایجاد ثبات و پیش بینی پذیر کردن اقتصاد مهمترین دستاورد دولت در دو سال اخیر بوده است.

وی افزود: من درباره بی اثر بودن یا کم اثر بودن لغو تحریم ها کاملا مطمئن هستم اما به بهبود وضعیت اقتصاد از طریق بهبود فضای عمومی کسب و کار و نیز بهبود عملکرد و سیاست گذاری دولت امیدوارم و معتقدم که سیاست های دولت نتیجه خواهد داد.

لیلاز درخصوص تعیین خطوط قرمز اقتصادی در دوران پساتحریم نیز گفت: مبارزه با فساد و رانت خواری و آزادسازی اقتصادی تنها اصولی است که دولت بایستی رعایت کند و بقیه دیکر حایز اهمیت نیست.

وی ادامه داد: دولت باید به سمت آزادسازی اقتصادی برود، به سمت گسترش عدالت اجتماعی و حفظ قدرت خرید طبقات محروم جامعه حرکت و بتواند با حداکثر قدرت با فساد و رانت خواری مبارزه کند.

این استاد دانشگاه در خصوص بررسی برجام در مجلس و تاکید شورای نگهبان نیز گفت: ما اصلا نگران برجام نیستیم، مجلس در این مساله نقش تاثیرگذاری ندارد، این تصمیمی است که نظام گرفته و شخص مقام معظم رهبری بر روند مذاکرات نظارت داشتند و هیچکس نمی تواند در آن خدشه وارد کند و اینها بیشتر بحث های سیاسب داخلی است.

لازم به ذکر است؛ پس از شروع کار دولت یازدهم؛ با افزایش نرخ رشد واردات واسطه ای، کاهش تورم و کاهش نوسانات نرخ ارز، آرامش را به عرصه اقتصادی کشور بازگشت. بررسی ها از گزارش های مختلف در سال اخیر بیانگر رضایت نسبی از وضعیت متغیرهای کلان اقتصادی است به طوری که کاهش تورم بعد از توافق هسته ای یکی از موفقیت های دولت و رکود بخش تولید همچنان از چالش های اصلی اقتصاد به شمار می رود.

 

از سوی وزارت علوم؛ اسامی 240 نشریه و سایت علمی نامعتبر اعلام شد

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و سیاستگذاری پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اسامی 240نشریه علمی نامعتبر، نشریات و پایگاه های اینترنتی علمی جعلی از طریق سایت این دفتر اعلام شده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، محسن شریفی افزود: فهرست نشریات علمی نامعتبر به طور مستمر بازبینی می شود و امکان دارد نشریات جدیدی به آن افزوده شده یا نشریاتی از آن کم شود بنا براین دانشگاه ها باید آخرین لیست اعلام شده را ملاک عمل قرار دهند. همچنین این نشریات از تاریخ اعلام شده این دفتر فاقد اعتبار هستند ولی اگر قبل از آن، محققان در آن نشریه مقاله منتشر کرده باشند اشکالی ندارد.

وی با بیان اینکه علاوه بر نشریات علمی برخی نشریات و سایت ها نیز وجود دارند که جعلی بوده و با سوء استفاده از عناوین نشریات معتبر علمی ،به دریافت مقاله و انتشارآن اقدام می کنند تصریح کرد که فهرست این نشریات نیز از طریق دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور پژوهشیِ وزارت علوم اعلام شده است.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شریفی با اعلام اینکه بحث تخلفات علمی دامنه وسیعی دارد و شامل سرقت علمی،جعل ،کپی برداری و .. می شود گفت : وزارت علوم مصادیق و شیوه نامه برخورد با تخلفات علمی را به دانشگاه ها ابلاغ کرده است و دانشگاه ها باید در کمیته های انضباطی دانشجویی و هیئت های تخلفات اعضای هیئت علمی به آن رسیدگی کنند.

اعضای هیئت علمی و محققان می توانند جهت مشاهده فهرست نشریات علمی معتبر و نامعتبر به http://www.msrt.ir/fa/rppc/pages/Home.asp مراجعه کنند.

 

هزینه تولید هر قطعه اسکناس اعلام شد

هزینه تولید هر قطعه اسکناس براساس تعداد و شرایط متفاوت بین 100 تا 110 تومان است.

به گزارش ایسنا، آذرمهر، معاون تولید سازمان تولید اسکناس و مسکوک امروز یکشنبه در حاشیه دیدار خبرنگاران از چاپخانه و ضرابخانه بانک مرکزی با بیان مطلب بالا اظهار کرد: سازمان تولید اسکناس و مسکوک با هدف فعالیت در عرصه چاپ اسکناس و اوراق بهادار راه‌اندازی شد که در سال 1362 توانست تمامی نیازهای کشور به خارج را فراهم کند، به‌طوری که در حال حاضر در بخش چاپ اسکناس فقط جوهر مرکب هنوز به مرحله بومی‌سازی نرسیده و وارداتی است.

وی در مورد فعالیت دستگاه‌های تولید اسکناس در این سازمان توضیح داد: ظرفیت تولید اسکناس هر کدام از این دستگاه‌ها در هر شیفت کاری 50 هزار ورق است که هر ورق نیز شامل 24 قطعه اسکناس است.

معاون بازرگانی سازمان تولید اسکناس و مسکوک ساعت شیفت کارکنان این سازمان در حوزه چاپخانه را از 7 تا 17 اعلام کرد و گفت: تولید اسکناس براساس نیاز و اعلام کمیته پولی و بانکی انجام می‌شود.

آذرمهر فعالیت کاری چاپخانه در طول سال را 270 روز اعلام کرد و گفت: این مجموعه تولید هرگونه گذرنامه، شناسنامه و اوراق بهادار را نیز برعهده دارد.

وی به برنامه آینده بانک مرکزی برای پروسه چاپ چک اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی در نظر دارد تا پروسه از ابتدا تا انتهای چاپ چک را در محل چاپخانه انجام دهد.

پس از بازدید از مراحل چاپ اسکناس از مراحل تولید مسکوکات طلا و نقره و همچنین مسکوکات رایج بازدید به عمل آمد.

همچنین امیر شکری - رییس سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی -درباره تولید اسکناس تا پایان سال توضیح داد:طبق برنامه 800 میلیون قطعه اسکناس تا پایان سال تولید خواهد شد.

وی به امحا 700 میلیون قطعه اسکناس در سال گذشته اشاره کرد و گفت: رکورد ما حتی به 1.2 میلیارد نیز رسیده است.

به گفته وی با توجه به موارد امنیتی موجود در اسکناس‌ها جعلی در این زمینه صورت نگرفته است.

 

مدیر عامل: بانک کشاورزی؛ بدهکارترین بانک کشور است

مدیر عامل بانک کشاورزی ضمن تایید اینکه این بانک بدهکارترین بانک به بانک مرکزی است، گفت:‌ امسال هفت میلیون و ۹۵۰ هزار تن گندم از گندم‌کاران خریداری شده که تا پایان شهریور کل طلب آنها را پرداخت خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، مرتضی شهید‌زاده در نشست خبری امروز - یکشنبه - با اشاره به برنامه‌های بانک کشاورزی برای راه‌اندازی دوباره قرض‌الحسنه ویژه کشاورزی اظهار کرد: سال قبل، این بانک دو نوع قرض‌الحسنه یکی عمومی و دیگری ویژه کشاورزی داشت. قرض‌الحسنه ویژه کشاورزی برای حمایت از کشاورزان در فصل برداشت بود که در دولت نهم و دهم متوقف شد اما امسال بانک مرکزی بار دیگر اجازه داده که این حساب را راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به خرید گندم از کشاورزان به عنوان یکی از طرح‌های محوری بانک کشاورزی خاطر نشان کرد: امسال بیش از هفت میلیون و ۹۵۰ هزار تن گندم به ارزش 9300 میلیارد تومان گندم خریداری کرده‌ایم.

شهیدزاده در این باره عنوان کرد: تا به حال 8400 میلیارد تومان از ارزش این گندم‌ها به کشاورزان پرداخت شده و برخلاف سال‌های گذشته که پرداخت وجوه گندم تا آبان‌ماه یا آذرماه به تعویق می‌افتاد امسال تا پایان شهریور ماه طلب گندم‌کاران از دولت را پرداخت می‌کنیم.

مدیر عامل بانک کشاورزی با اشاره به افزایش کمک های صندوق توسعه ملی به بانک کشاورزی تصریح کرد: با توجه به اینکه توسعه نظام‌مند زیرساخت کشاورزی از طرح های مورد توجه صندوق توسعه است بیشترین منابع را به بانک کشاورزی داده است.

وی با تاکید بر وجود ریسک بالا برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی گفت: توسعه گلخانه‌ها، پرورش ماهی در قفس و دامداری صنعتی از طرح‌هایی بود که سال گذشته از سوی صندوق توسعه حمایت مالی شد.

شهید‌زاده با اشاره به اینکه این طرح‌ها باعث افزایش کیفیت و کاهش انرژی و هزینه‌های تولید می‌شود، ادامه داد: سال گذشته ۱۷ هزار میلیارد ریال از منابع صندوق توسعه به بانک کشاورزی اختصاص داده شد در حالی‌ که در سال ۱۳۹۲ این منابع تنها 8000 میلیارد ریال بود.

مدیر عامل بانک کشاورزی خاطر نشان کرد: این منابع برای سال قبل ۲.۵ برابر و جذب آن ۳.۵ برابر افزایش یافت.

وی همچنین درباره‌ اضافه برداشتی‌های بانک کشاورزی از بانک مرکزی اظهار کرد: نوسانات خط اعتباری بانک مرکزی به دلیل اعمال نرخ‌های دستوری در دولت نهم و دهم باعث شد بانک کشاورزی برای منابع مالی خود اضافه برداشت داشته باشد

شهیدزاده با اشاره به اینکه اضافه برداشت‌های بانک کشاورزی از بانک مرکزی به ۱۱ هزار میلیارد تومان رسیده بود، گفت: تلاش می‌کنیم نه تنها روند اضافه برداشت را کاهش دهیم، بلکه روند آن را متوقف کنیم. بنابراین در پایان مردادماه اضافه برداشت ما به 6000 میلیارد تومان کاهش یافت و این درحالی است که سال قبل تسهیلات بخش کشاورزی 6000 میلیارد تومان افزایش یافته بود.

وی با تاکید بر اینکه اضافه برداشت‌ها طی یکسال به وجود نیامده و یک ساله از بین نخواهد رفت، تصریح کرد: علاوه بر این ما به ازای این اضافه برداشت، دولت نیز به بانک کشاورزی بدهکار است.

شهیدزاده در‌باره‌ بدهی‌های دولتی اظهار کرد: براساس آمار صورت‌های مالی در مجموع بانک کشاورزی بابت بیمه از دولت 8000 میلیارد تومان طلبکار است‌.

مدیر عامل بانک کشاورزی ادامه داد : ۹۰ درصد از تسهیلات بانک کشاورزی به بخش کشاورزی داده می‌شود. همچنین‌ ۹۳ درصد از تسهیلات بخش کشاورزی توسط بانک کشاورزی تامین می‌شود.

وی عنوان کرد : بانک کشاورزی پارسال حدود ۲۵۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد که ۹۶ درصد آن وام‌های زیر ۵۰ میلیون تومان بود.

شهیدزاده درباره‌ همکاری‌های بین‌المللی با اشاره به این‌که در دوران تحریم این بانک یکی از فعال‌ترین بانک‌های کشور به حساب می‌آمد، اظهار کرد: بانک کشاورزی بیش از سه میلیارد دلار گشایش اسناد اعتباری و 535 میلیون دلار ثبت سفارش در دوران تحریم داشته است و 12 میلیارد دلار نیز حساب ارزی ایجاد کرده است.

مدیر عامل بانک کشاورزی ادامه داد: بنابراین برنامه داریم در پساتحریم با ابزارها و تکنولوژی‌های جدید و نظام بانکی بهتر خدمات را در بخش کشاورزی و تولید افزایش دهیم و از منابع نهادهای بین‌المللی در آن استفاده کنیم.

وی با اشاره به اختصاص 280 میلیارد ریال اعتبار به بخش کشاورزی در سال گذشته تصریح کرد: امسال می‌خواهیم این اعتبارات را به 302 میلیارد دلار افزایش دهیم که این امر با به کارگیری توان بازار سرمایه و همچنین صندوق توسعه ملی صورت خواهد گرفت.

شهیدزاده ادامه داد: در حال حاضر با بخش ارزی صندوق توسعه ملی 500 میلیون دلار قرار‌داد داریم که آن را در سال آینده به 1.5 میلیارد دلار افزایش خواهیم داد.

مدیر عامل بانک کشاورزی همچنین با اشاره به این‌که بانک کشاورزی پایین‌ترین نرخ تسهیلات را در اختیار فعالان بخش کشاورزی قرار می‌دهد، تاکید کرد که دولت هیچ بانک دیگری را به این امر اختصاص نخواهد داد.

وی در این باره خاطرنشان کرد: سابقه بانک‌های خصوصی در ارائه تسهیلات به بخش کشاورزی نشان می‌دهد که آن‌ها تنها کمتر از یک درصد از تسهیلات خود را در اختیار این بخش می‌گذارند، بنابراین ایجاد بانک دیگری برای حمایت از کشاورزی فرض محال است.

شهیدزاده با تاکید بر این‌که 93 درصد از وثایق تسهیلات بانک کشاورزی برای کشاورزان ضمانت‌های اوراق بهادار است، گفت: تنها کمتر از هفت درصد وثایق اموال غیرمنقول را تشکیل می‌دهد.

مدیر عامل بانک کشاورزی با اشاره به پذیرفته‌شدن افزایش سهم هشت درصدی سرمایه این بانک در مجمع عمومی آن عنوان کرد: در حال حاضر قرار شده بانک کشاورزی تا 20 هزار میلیارد ریال افزایش سرمایه داشته باشد که 5000 میلیارد ریال آن به صورت نقدی مصوب شده است.

وی با اشاره به این‌که بانک کشاورزی به کشاورزان آسیب دیده از خشکسالی تسهیلات خاصی ارائه می‌دهد، تصریح کرد: در حال حاضر حدود 132 هزار و 468 میلیارد ریال از تسهیلات خود را برای کشاورزان تمدید کرده‌ایم و در ارتباط با بدهکاران نیز سعی می‌کنیم از ابزار تملیک املاک وثیقه‌ای به شدت خودداری کنیم.

شهیدزاده ادامه داد: همچنین بین سال‌های 1391 تا 1393 بانک کشاورزی 16 هزار میلیارد ریال از بدهی کشاورزان را بخشوده است.

مدیر عامل بانک کشاورزی با اشاره به این‌که سال گذشته بانک کشاورزی 800 میلیارد تومان تسهیلات خود را به بخش مکانیزاسیون اختصاص داده است، خاطر نشان کرد: امسال نیز پیشنهاد داده‌ایم که این تسهیلات را به 1000 میلیارد تومان افزایش دهیم.

 

وزیر بهداشت: تولد 8000 کودک به شرط تامین اعتبار تضمین می کنیم

وزیر بهداشت از وجود یک میلیون و 700 هزار زوج نابارور در کشور خبر داد و در عین حال به تشریح یکی از برنامه‌های این وزارتخانه در راستای سیاست‌های ابلاغی جمعیتی پرداخت.

دکتر سید حسن هاشمی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به سوال ایسنا درباره بسته حمایت از زوج‌های نابارور در برابر هزینه‌های سنگین دارو و درمان، افزایش مراکز درمان ناباروری و گسترش تجهیزات این مراکز، با بیان اینکه هنوز اقدام جدیدی در زمینه این بسته انجام نشده و به جایی نرسیده است، گفت: این برنامه هنوز به نتیجه نرسیده است؛ چرا که ابتدا باید اعتبار آن تزریق شود و بعد از آن اقدامات خود برای اجرای این بسته را آغاز کنیم.

هاشمی افزود: برنامه این طرح نوشته شده و در صورتی که اعتبار آن تامین شود، کار را اجرایی کرده و می‌توانیم به شرط باروری با بخش خصوصی در این زمینه قرارداد ببندیم؛ چرا که بعد از انجام روش IVF به عنوان شایع‌ترین روش کمک باروری، نزدیک به 10 تا 30 درصد احتمال موفقیت وجود دارد. بنابراین این امکان وجود دارد که بتوانیم به صورت گلوبال با بخش خصوصی و بخش دولتی به شرط 20 تا 25 درصد باروری قرارداد بسته و از آنها خرید خدمت کنیم.

وی با بیان اینکه رقم اجرای این برنامه را نیز مشخص کرده‌ایم و در صورت تامین اعتبار حتما آن را اجرایی می‌کنیم، درباره رقم مورد نیاز برای اجرای این بسته، گفت: در حال حاضر یک میلیون و 700 هزار نفر جمعیت نابارور در کشور وجود دارد. بنابراین اجرای این برنامه با توجه به این تعداد، نیازمند اعتبار نسبتا خوبی است. اگر رقمی که برای حمایت از سیاست‌های جمعیتی در بودجه آمده است، واقعا تامین شود، می‌توانیم برای تمام این یک میلیون و 700 هزار نفر نابارور، چندین سیکل درمانی را حمایت و پشتیبانی کنیم.

وزیر بهداشت به یکی از طرح‌های وزارت بهداشت در راستای سیاست‌های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: البته در صورت تامین رقمی حدود 100 میلیارد تومان، می‌توانیم 8000 فرزند را با تضمین از بخش خصوصی دریافت خدمت کنیم. یعنی هم بخش خصوصی و هم بخش دولتی آماده‌اند در صورتی که چنین اعتباری تامین شود و به شرط باردار شدن و تولد 8000 کودک، خدمت ارائه دهند.

 

یارانه نقدی شهریور ماه ساعت 24 شنبه هفته آینده واریز می شود

سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام کرد: یارانه نقدی شهریور ماه ساعت 24 شنبه 28 شهریور ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت می شود.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها، یارانه شهریور ماه پنجاه و پنجمین مرحله واریز یارانه نقدی است.

یارانه نقدی مردادماه 45 هزار و 500 تومان برای هر نفر است که به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

 

واحد تصفیه بنزین و تولید گوگرد پالایشگاه آبادان در مدار تولید قرار گرفت

مدیر عامل شرکت پالایش نفت آبادان گفت: واحدهای GPTU (واحد تصفیه بنزین کت کراکر) و SRU (واحد جدید تولید گوگرد) این پالایشگاه در مدار تولید قرار گرفت.

حبیب الله ابوالحسنی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: واحد GPTU روزانه 24 هزار بشکه نفت را به بنزین یورو 4 تبدیل کرده و به بازار داخلی عرضه می کند.

وی اظهار کرد: مرحله پیش راه ندازی و فعالیت آزمایشی این واحد انجام شده و این واحد، پنجم مهرماه امسال همزمان با سالروز شکست حصر آبادان با حضور مسوولان کشوری به صورت رسمی افتتاح می شود.

ابوالحسنی گفت: واحد جی پی تی یو پالایشگاه آبادان، واحد پایین دستی واحدهای تولید گوگرد است که با راه اندازی آن به منظور توجه به الزامات زیست محیطی، دی اکسید گوگرد خروجی از دودکش زباله سوز به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

وی از راه اندازی واحد گوگرد (SRU) پالایشگاه آبادان خبر داد و گفت: این واحد نیز مراحل پیش تولید و آزمایشی را طی کرده و در سرویس تولید قرار گرفته است و جایگزین واحد قبلی می شود.

واحد قدیمی تولید گوگرد(SRP) شرکت پالایش نفت آبادان به درخواست برخی نهادها در شهر آبادان به دلیل انتشار بومی گاز از مدار بهره برداری خارج شده و قرار است واحد جدید با رویکرد کاملا زیست محیطی جایگزین واحد قبلی شود.

بر این اساس، واردات این فرآورده نفتی مانند پارسال و در سطح حدود پنج میلیون لیتر در روز انجام می شود.

پالایشگاه نفت آبادان تا آغاز جنگ ایران و عراق در سال 1359 از بزرگترین پالایشگاه های دنیا با ظرفیت تصفیه 628 هزار بشکه در روز بود.

پالایشگاه آبادان به وسیله خطوط لوله به چندین میدان نفتی و بندر ماهشهر متصل شده است و خط لوله ای نیز از آبادان به سمت تهران می آید و سپس در طول مرزهای شمالی کشور از مشهد تا تبریز امتداد می یابد.

این پالایشگاه از بزرگ ترین واحدهای تولید بنزین کشور است.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران