استاندار کرمان: توسعه استان بر پایه صنعت و کشاورزی است

رزم حسینی: بر اساس سیاست های مالی و پولی دولت و رفع تحریم ها که اتفاق می افتد مطمئن باشید سال آینده سال رونق اقتصادی کشور است/ کسانی که در حوزه اقتصادی و کسب و کار فعال هستند سال آینده می توانند برای ایجاد اشتغال و آبادی شهر و استان اقدامات بزرگی انجام دهند  

استاندار کرمان گفت: حرکت اصلی توسعه استان در دهه آینده بر پایه صنعت و کشاورزی خواهد بود.

علیرضا رزم حسینی عصر جمعه در مراسم کلنگ زنی احداث حرم و زیارتگاه شهدای گمنام شهر زنگی آباد افزود: استان کرمان معادن سرشار، شرکت های دانش بنیان و جوانان تحصیلکرده را در خود جای داده است که می توان از این ظرفیت خوب استفاده کرد.

وی بیان کرد: بر اساس سیاست های مالی و پولی دولت و رفع تحریم ها که اتفاق می افتد مطمئن باشید سال آینده سال رونق اقتصادی کشور است.

وی گفت: کسانی که در حوزه اقتصادی و کسب و کار فعال هستند سال آینده می توانند برای ایجاد اشتغال و آبادی شهر و استان اقدامات بزرگی انجام دهند.

به گزارش ایرنا استاندار کرمان با اشاره اقتصاد مقاومتی و حضور پرشور مردم در دفاع مقدس اظهار کرد: دفاع ما یک دفاع مردمی بود که یک واقعیت است و اگر حضور مردم را باور کنیم همین اتفاقاتی که از سوی مردم و خیرین انجام می شود را شاهد هستیم.

وی گفت: وحدت فرماندهی در سراسر جنگ بود و اگر فرمانی برای حصر آبادان یا فتح خرمشهر صادر می شد همگی برای رسیدن به هدف دست به دست هم می دادند.

وی تاکید کرد: مردم یکی از مولفه های پایداری حکومت و از مولفه های اصلی در دوران دفاع مقدس هستند.

رزم حسینی ادامه داد: اگر امروز می خواهیم در حوزه اقتصادی و فرهنگی که یکی از مسایل اصلی کشور می باشد رونقی را شاهد باشیم می توان از ظرفیت های مردمی و از این پول های خردی که در دست مردم است برای شکوفایی اقتصادی استفاده کنیم و این را در دوران دفاع مقدس تجربه کردیم و باید باور آن بین مردم و مسوولین به وجود آید.

وی گفت: یکی از درس های دیگری که در دوران دفاع مقدس آموختیم همدلی و همزبانی نه در شعار بلکه در عمل بود و اگر می خواهیم در حوزه اقتصاد و فرهنگ، امنیت و موارد دیگر حرکت رو به جلو داشته باشیم باید همدلی و همزبانی را گسترش دهیم.

وی افزود: دولت برای ارتقای سطح رفاه مردم در همه حوزه ها پدید آمده است و همه مردم باید به دولت کمک کنند تا براساس عقلانیت و بر اساس فرامین مقام معظم رهبری کشور را اداره کند.

رزم حسینی بیان کرد: حرکتی که در حوزه مذاکرات هسته ای صورت گرفت یک نشان دیگری از همدلی و همزبانی است و با منطق گفت و گو کردن نتیجه آن شد که سازمان ملل رسما در قطعنامه اعلام می کند ایران می تواند هسته ای خود را ادامه دهد.

وی همچنین با تقدیر از اقدامات فرماندار کرمان در حوزه مبارزه با زمین خواری، این کار را یک حرکت جهادی دانست و خاطرنشان کرد: یکی از مصیبت های شهر کرمان موضوع حاشیه نشینی است که تا امروز نزدیک به یکهزار هکتار از اراضی اطراف شهر کرمان آزاد شده است.

وی همچنین به بازدید خود از سد شهیدان امیر تیموری اشاره کرد و ادامه داد: بخشی از بحران آب در حوزه آشامیدنی استان کرمان رفع خواهد شد و همچنین با بهره برداری از این سد و خط انتقال آب، آب به فلات مرکزی هم خواهد رسید.

استاندار کرمان گفت: شهدای ما برای دفاع از انقلاب اسلامی و این سرزمین رفتند و جان خودشان را در راه این دادند و سلام و درود خدا بر امام شهیدان که محور وحدت این کشور بوده و هست و موجب سربلندی و عزت ایران اسلامی شده است.

وی افزود: بانوان هم برای پشتیبلانی از فرزندان خود در دوران دفاع مقدس حضور فعال داشتند و باید گفت همه اقشار جامعه حضور داشتند.

وی اظهار کرد: سلام بر خدا بر سردار شهید حاج یونس زنگی آبادی و تمام شهدای زنگی آباد و لشکر 41 ثارالله و حتی سردار حاج قاسم سلیمانی در جشنواره فرهنگی و اقتصادی کرمان که در تهران برگزار شد به نام حاج یونس زنگی آبادی اشاره کرد.

رزم حسینی گفت: همانطور که حاج قاسم سلیمانی به کرمانی بودن خود افتخار می کند من هم افتخارم این است که کرمانی هستم.

وی بیان کرد: با نگاه به تاریخ هزار و 500 ساله در هر دوره ای و در هر حکومتی کسانی که به کشور ما تجاوز کردند قسمتی از خاک ایران جدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: در دوران مقدس اهداف صدام که از جمله آن جدا کردن قسمتی از خاک ایران و سرنگونی جمهوری اسلامی بود با هشت سال استقامت و پایمردی ملت ایران نه تنها یک وجب خاک ایران جدا نشد بلکه نقش منطقه ای پر رنگی که امروز ما به برکت خون شهدا داریم منجر شد.

قرار است احداث حرم و زیارتگاه شهدای گمنام زنگی آباد به کمک خیرین ساخته شود.

زیارت قبور شهدا، بازدید از چند پروژه از جمله مدرسه و سرای ورزشکاران از دیگر برنامه هی استاندار در سفر به زنگی آباد از توابع شهرستان کرمان بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و سرپرست معاونت عمرانی استانداری و جمعی از مسوولان، رزم حسینی را در این سفر همراهی می کردند.

شهر زنگی آباد در ۱۷ کیلومتری شمال شهر کرمان واقع است.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران