نماز عید قربان در سراسر استان کرمان اقامه می شود + 3 خبر

سایر خبرهای استان: زنگ مهر در مدارس کرمان نواخته شد/ استاندار کرمان: روحیه پرسشگری در مدارس ارتقا یابد/ طرح تولید نان سالم در کرمان رونمایی شد  

قائم مقام شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کرمان گفت: نماز عید قربان فردا پنجشنبه دهم ذی الحجه دوم مهر در سراسر استان اقامه می شود.

حجت الاسلام محمد جعفری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نماز عید قربان در 54 شهر به طور رسمی توسط ائمه جمعه برگزار می شود.

وی اظهار کرد: نماز عید قربان در شهر کرمان به امامت حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه موقت این شهر در مصلای بزرگ امام علی (ع) اقامه می شود.

وی گفت: ستادهای نماز جمعه استان کرمان تدابیری را برای ایاب و ذهاب و انتقال نمازگزاران به مکان اقامه نماز اندیشیده اند.

قائم مقام شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کرمان افزود: نماز عید قربان در شهر کرمان ساعت هفت صبح اقامه می شود.

وی بیان کرد: مردم متدین شهر کرمان می توانند از ساعت شش صبح پنجشنبه از آیین دعای ندبه نیز بهره مند شوند. دهم ذی الحجه مصادف با عید قربان است.

مسلمانان در این روز به رسم دیرین برای درگذشتگان و حتی افراد در قید حیات گوسفند، گاو و شتر قربانی و گوشت آن بین مستمندان توزیع می کنند.

حجاج نیز در روز عید قربان بعد از انجام اعمال حج به حکم خداوند حیوان حلال گوشتی را قربانی و توزیع می کنند.

همچنین بنابر اعلام روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نماز وحدت آفرین جمعه این هفته شهر کرمان به امامت حجت الاسلام محمد قاسمی زاده امام جمعه موقت در مصلای امام علی (ع) برگزار می شود.

 

زنگ مهر در مدارس کرمان نواخته شد

سال تحصیلی جدید روز چهارشنبه با نواختن زنگ مهر در مدارس سراسر استان کرمان آغاز شد.

آیین بازگشایی مدارس در سال جدید تحصیلی با حضور استاندار کرمان، فرمانده انتظامی استان، فرماندار و جمعی از مدیران استان در دبستان راضیه روستای شرف آباد از توابع شهرستان کرمان برگزار شد.

مشاور وزیر و مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش نیز میهمان این آیین و پیام علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش به مناسبت بازگشایی مدارس قرائت شد.

540 هزار دانش آموز در استان کرمان امروز سال تحصیلی 94-95 را آغاز کردند.

جشن شکوفه ها با حضور دانش آموزان پایه اول ابتدایی نیز روز گذشته (سه شنبه) با حضور 54 هزار دانش آموز برگزار شد.

 

استاندار کرمان: روحیه پرسشگری در مدارس ارتقا یابد

استاندار کرمان بر ارتقای روحیه پرسشگری در مدارس تاکید کرد و گفت: نظام آموزش و پرورش باید دانش آموزان را با روحیه پرسشگری و حریت پرورش دهد.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز چهارشنبه در آیین گشایش مدارس در مدرسه راضیه روستای شرف آباد شهرستان کرمان افزود: اگر روحیه پرسشگری بین دانش آموزان رشد کند به جامعه نیز منتقل و موجب می شود مسوولان و مقامات رفتار خود را اصلاح کرده و به خواسته های واقعی مردم بپردازند.

وی ادامه داد: باید در نظام آموزش و پرورش معلمان حقوق دانش آموزان را رعایت کنند و دانش آموزان نیز حقوق معلمان را پاس بدارند و در عین حال روحیه پرسشگری در جامعه وجود داشته باشد.

رزم حسینی ارتقای فرهنگ مشارکت را یکی دیگر از الزامات نظام آموزشی برشمرد و گفت: کاستی های موجود در مبانی توسعه اقتصادی به دلیل مشارکت پذیر نبودن افراد است که نظام آموزش و پرورش در راستای رفع این کاستی با جدیت وارد شود.

وی تاکید کرد: اگر علم و درس مدارس به تعالی فرهنگی جامعه منجر شود اقدامی ارزشمند است.

استاندار کرمان تصریح کرد: برای پیشرفت و توسعه هر کشور نیازمند نظام آموزشی کارآمد و پویا هستیم و تمام کشورهای پیشرفته تحولات را از نظام آموزشی خود آغاز کرده اند.

وی گفت: مدرسه درس زندگی و تعلیم و تربیت است و وجود یکهزار و 500 شهید دانش آموز بیانگر روحیه موجود بین دانش آموزان است.

رزم حسینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بازگشایی مدارس در حوزه اقتصادی نیز تاثیرگذار است.

وی افزود: در استان کرمان همواره توجه ویژه ای به آموزش و پرورش داشته ایم و شورای آموزش و پرورش به طور مرتب در این استان برگزار می شود.

وی اظهار امیدواری کرد که اقتصاد فرهنگیان فرهنگیان بهبود یابد و گفت: از اقتصاد فرهنگیان راضی نیستیم.

استاندار کرمان تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران متعهد و موظف است که این اقتصاد را بهبود بخشد.

وی خاطرنشان کرد: شخصیت های مورد نیاز آینده کشور در مدارس تربیت می شوند و در راستای ارایه آموزش های لازم به دانش آموزان می توانیم از منابع غنی فرهنگ دفاع مقدس نیز بهره گرفت.

محمدحسین کفراشی مشاور وزیر و مدیرکل امور شاهد و ایثارگران نیز گفت: 14 هزار فرزند شهید در کسوت معلمی در آموزش و پرورش حضور دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز گفت: 540 هزار دانش آموز از امروز سال تحصیلی را در استان کرمان آغاز کرده اند.

محمد محسن بیگی افزود: جشن شکوفه ها نیز روز گذشته با حضور 54 هزار دانش آموز کلاس اولی برگزار شد.

در این آیین پیام وزیر آموزش و پرورش توسط مشاور وزیر و مدیرکل امور شاهد و ایثارگران این وزارتخانه قرائت شد.

استاندار کرمان به صورت سر زده از مدرسه شایستگان (2) کرمان نیز بازدید کرد.

 

طرح تولید نان سالم در کرمان رونمایی شد

طرح تولید نان سالم با حضور امام جمعه و استاندار کرمان در نشست شورای ادارای استان رونمایی شد.

به گزارش ایرنا این طرح سال گذشته تدوین شد و دهم مرداد امسال مورد تایید استاندار کرمان و مدیران دستگاه های متولی قرار گرفت و از امروز سه شنبه به صورت رسمی اجرایی شد.

مدیرکل شرکت غله استان کرمان در این نشست گفت: طرح تولید نان سالم اهدافی از جمله بهینه سازی کاشت، داشت و برداشت، استانداردسازی ناوگان حمل و نقل، حمایت از توسعه و بهبود سیلوها، ارتقای پروسه آردسازی و افزایش کیفیت آرد و ارتقای بهداشت و کیفیت نان را دنبال می کند.

مجید بیگلری نژاد افزود: 23 هزار و 500 تن گندم و 19 هزار و 500 تن آرد ماهانه در استان کرمان مصرف می شود.

وی بیان کرد: در سال جاری بالغ بر 150 هزار تن خرید گندم مازاد بر مصرف داشته ایم.

وی گفت: ظرفیت ذخیره سازی در بخش دولتی 255 هزار تن گندم است که در شش سیلوی دولتی در استان کرمان نگهداری می شوند.

مدیرکل شرکت غله استان کرمان ادامه داد: همچنین استان کرمان دارای هفت کارخانه آرد و دو هزار و 180 واحد نانوایی یارانه پز است.

وی گفت: خرید تضمینی کالاهای اساسی تولید داخلی مانند گندم، تامین و حفظ موجودی ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی و پرمصرف مردم و تنظیم بازار داخلی کالاهای اساسی از جمله فعالیت های شرکت غله است.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران