معاون حقوقی رییس جمهوری: دولت از افراد دارای فکر و ایده جدید حمایت می کند

دکتر امین زاده: کارآفرینان با شناسایی قوانین مزاحم به دولت کمک کنند/ باید مردم علاوه بر اطلاع از قوانین و نحوه اجرای آن ، شاهد مقرارت مرتبط با فعالیت های اقتصادی باشند/ افراد دارای ایده و فکر جدید بسیار ارزشمند هستند و باید مورد حمایت قرار گیرند/ بهبود فضای کسب و کار، تامین مالی فعالیت های اقتصادی بوسیله نظام بانکی، ارتقای صنعت بیمه، جذب سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور و سرمایه گذران خارجی و تغییر نگاه به درآمدهای نفتی و گازی را از جمله محورهای مهم در تدوین برنامه ششم توسعه کشور است  

معاون حقوقی رییس جمهوری از همه فعالان بخش خصوصی و کارآفرینان دعوت کرد تا با شناسایی قوانین مزاحم و دست و پاگیر کسب و کار در جهت بهبود فضای کسب و کار، به دولت کمک نمایند

معاون حقوقی رییس جمهوری ضمن تاکید بر اتخاذ تدابیر لازم برای اجرای کامل و دقیق قوانین و مقرارت مرتبط با فعالیت های اقتصادی بخش خصوصی و کارآفرینان ، خواستار استقرار و تسریع در نظام یکپارچه پایش اجرای قوانین مرتبط شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،دکتر الهام امین زاده در دومین همایش ملی کارآفرینی ، تولید ملی و اشتغالزایی که با حضور فعالان اقتصادی بخش خصوصی و کارآفرینان داخلی برگزار شد، افزود: باید مردم علاوه بر اطلاع از قوانین و نحوه اجرای آن ، شاهد مقرارت مرتبط با فعالیت های اقتصادی باشند.

معاون حقوقی رییس جمهوری با اشاره به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: افزایش سهم نیروی انسانی از طریق آموزش، تجربه، کارآفرینی و خلاقیت از بخش های مهم سیاست های اقتصاد مقاومتی بوده که دولت و بخش خصوصی باید تدابیر لازم برای اجرای این سیاست را درنظر بگیرند.

دکتر امین‌زاده با بیان اینکه ایده و اندیشه منجر به حرکت سرمایه در کشورخواهد شد، ادامه داد: افراد دارای ایده و فکر جدید بسیار ارزشمند هستند و باید مورد حمایت قرار گیرند.

معاون حقوقی رییس جمهوری به برنامه ها و تلاش های دولت تدبیر و امید به منظور تدوین سیاست های کلی برنامه ششم توسعه اشاره و تصریح کرد: انشاءالله در این برنامه رشد شتابان اقتصادی کشور به گونه ای خواهد بود که با بسیج همه امکانات کشور، متوسط رشد 8 درصدی در طول اجرای این برنامه رقم زده خواهد شد.

دکتر امین‌زاده بهبود فضای کسب و کار، تامین مالی فعالیت های اقتصادی بوسیله نظام بانکی، ارتقای صنعت بیمه، جذب سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور و سرمایه گذران خارجی و تغییر نگاه به درآمدهای نفتی و گازی را از جمله محورهای مهم در تدوین برنامه ششم توسعه کشور برشمرد.

معاون حقوقی رییس جمهوری با اشاره به برنامه های دولت یازدهم برای تدوین قوانین و مقررات حمایت از تولید و کارآفرینی و همچنین رفع قوانین مزاحم کسب و کار، گفت: آیین نامه های اجرایی مرتبط با این قوانین در دولت به خوبی پیش بینی شده است.

دکتر امین‌زاده ادامه داد: در حوزه محیط زیست نیز هرگونه کارآفرینی که انجام شود، مشوق ها و معافیت هایی درنظر گرفته خواهد شد.

معاون حقوقی رییس جمهوری از همه فعالان بخش خصوصی و کارآفرینان دعوت کرد تا با شناسایی قوانین مزاحم و دست و پاگیر کسب و کار در جهت بهبود فضای کسب و کار، به دولت کمک نمایند.

دکتر امین‌زاده با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید از رفع قوانین مزاحم کسب و کار استقبال می کند، افزود: در کمیته 76 بهبود فضای کسب و کار و با حضور سه قوه این قوانین بررسی خواهد شد تا با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع و معادن، دولت و مجلس جایگاه بخش خصوصی در کشور ارتقا یافته و زمینه های فعالیت کارآفرینان و فعالان اقتصادی بیش از پیش فراهم شود.

معاون حقوقی رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در حوزه تولید ملی تأمین کار و اشتغال با کمبود قانون مواجه نیستیم گفت: در این زمنیه دولت تعهداتی برای پی‌ریزی اقتصادی صحیح و عادلانه جهت رفاه و رفع فقر بر عهده گرفته است و اگر قانون اساسی به خوبی اجرا شود به تمامی اهداف خود خواهیم رسید.

وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید شخص رییس جمهور نیز همیشه دغدغه اشتغال جوانان را داشته و از فربه‌گی دولت اظهار نارضایتی کرده و بر تقویت بخش خصوصی اصرار دارد.

دکتر امین‌زاده با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و سیاست های کلان نظام به منظور ارتقای تولید ملی، کارآفرینی و اشتغال زایی اظهار داشت: انشاءالله با اجرایی شدن قوانین به همه اهداف برسیم.

معاون حقوقی رییس جمهوری با تأکید بر اینکه در دنیای امروز دانش، منبع ایجاد ثروت می‌باشد، گفت: همه فعالیت‌های اقتصادی با دانش و علم پیوند خورده است به همین جهت بخشی از جهاد اقتصادی باید مبتنی بر تولید ملی دانش محور باشد.

دکتر امین‌زاده قوانین موجود مزاحم کسب و کار، ناهماهنگی نهادهای مالی، عدم اطمینان سرمایه‌گذاری قاچاق کالا و موانع صادرات کالاهای ساخت داخل را از مهمترین موانع کسب و کار برشمرد و افزود: همه ما باید دست به دست هم داده تا اقتصاد ملی را تقویت نماییم و با افزایش کیفیت محصولات داخلی، امنیت شغلی کارگران، استراتژی‌های حمایت از مصرف‌کننده، کنترل واردات بی‌رویه، بستر سازی برای تدوین قانون حمایت از تولید ملی و رویکرد علمی در تولید ملی به روند افزایش تولید ملی و حمایت از کارآفرینان سرعت بخشیم.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران