استاندار کرمان: شناسایی بانوان کارآفرین از طرح های ابتکاری استان است+ 6 خبر

سایر خبرهای استان: پیکر جان باخته فاجعه منا در کرمان تشییع شد/ 6700 میلیارد ریال تسهیلات در بخش کشاورزی کرمان پرداخت می شود/ بیابان لوت برای ثبت جهانی ارزیابی می شود/ نمایشگاه کتاب کرمان 16 آبان افتتاح می شود/ درخشش رفسنجان در مسابقات پاراگلایدر استان/ 200 کیلومتر از راه های استان کرمان روکش آسفالت شد  

استاندار کرمان گفت: شناسایی، تقویت و حمایت از بانوان کارآفرین از طرح های ابتکاری استان کرمان در حوزه کمک به توانمندی اقتصادی خانواده هاست.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز سه شنبه در دیدار فهیمه فرهمند پور مشاور وزیر و مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور با وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی ایران، بانوان در تمامی عرصه های علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جای خود را باز کرده و در تمامی این حوزه ها حضور چشمگیری داشته اند.

وی بیان کرد: بخشی از آسیب های اجتماعی در حوزه زنان ناشی از مشکلات اقتصادی است که با تلاش در راستای رونق اقتصادی، بخش زیادی از این مشکلات برطرف می شود.

استاندار کرمان گفت: برای کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از مسایل اقتصادی در خانواده ها به حوزه اشتغال و توانمندسازی بانوان خانه دار نیز توجه لازم صورت گرفته است.

وی افزود: با سیاست های بسیار خوب دولت تدبیر و امید در چند ماه آینده شاهد رونق اقتصادی در کشور خواهیم بود که بی شک این رونق، اثرات خود در سایر حوزه ها را بر جا خواهد گذاشت.

رزم حسینی به توجه مدیریت استان کرمان به مسایل حوزه بانوان اشاره کرد و گفت: در تمامی برنامه ریزی ها به نحوی اقدام شده که جایگاه و سهم بانوان به خوبی قابل مشاهده باشد.

وی به تدوین سند توسعه ورزش استان کرمان اشاره کرد و افزود: در این سند 50 درصد از امکانات ورزشی استان به حوزه بانوان اختصاص داده شده است.

استاندار کرمان تصریح کرد: براساس سند توسعه ورزش استان به دنبال قهرمان پروری در استان هستیم و در این زمینه تفاوتی بین قهرمانان آقا و خانم قائل نیستیم.

وی گفت: آنقدر کاستی ها در حوزه های مختلف وجود دارد که به هر میزان کار می شود هنوز به نتایج مطلوب دست نیافته ایم.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده امروز سه شنبه برای دیدار با مسوولان و بررسی مسائل حوزه بانوان استان وارد کرمان شد.

 

پیکر جان باخته فاجعه منا در کرمان تشییع شد

پیکر مسئول عقیدتی و سیاسی حفاظت اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی ایران که در فاجعه منا جان به جان آفرین تسلیم کرد با حضور مقامات کشوری، لشکری و استانی در کرمان تشییع شد.

به گزارش ایرنا پیکر مهاجر الی الله حجت الاسلام مصطفی مرتضایی مقدم روز سه شنبه از محل حسینیه ثارالله شهر کرمان تا چهارراه فلسطین تشییع و سپس در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

مرحوم مرتضایی مقدم روحانی کاروان جانبازان اعزامی از بنیاد شهید استان تهران به عربستان بود که پیکر وی بنا به درخواست خانواده خود در شهر کرمان تدفین شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، جانشین رئیس سازمان حفاظت اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرمانده قرارگاه منطقه ای ارتش در جنوبشرق، فرمانده مرکز آموزش دریایی سیرجان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، جمعی از مسوولان استان و قشرهای مختلف مردم در این آیین حضور داشتند.

دوم مهرماه مصادف با عید قربان، چندین هزار نفر از زایران بیت الله الحرام که برای انجام اعمال رمی جمرات عازم منا شده بودند، به علت انسداد مسیر و تجمع بیش از حد جان خود را از دست دادند.

464 نفر از این جان باختگان، زایران ایرانی بودند که هنوز از سرنوشت 36 نفر آنها اطلاعی در دست نیست.

2 هزار و 396 زائر امسال در قالب 18 کاروان از استان کرمان به عربستان اعزام شدند و یک زائر از این تعداد از شهرستان رفسنجان در فاجعه روز پنجشنبه دوم مهرماه در سرزمین منا جان به جان آفرین تسلیم کرد.

پیکر محمدحسین زینلی روز پنجشنبه بیست و سوم مهرماه با حضور جمعی از مسوولان و مردم در رفسنجان تشییع و در گلزار شهدای عباس آباد این شهرستان به خاک سپرده شد.

 

6700 میلیارد ریال تسهیلات در بخش کشاورزی کرمان پرداخت می شود

رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان گفت: تسهیلات بانک ها برای صادرات محصولات کشاورزی و اصلاح باغات استان در سال جاری بیش از شش هزار و 700 میلیارد ریال اعلام شد.

محمدعلی محمدمیرزاییان روز سه شنبه در نشست فعالان پسته اتاق کرمان در رفسنجان افزود: 2 هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات برای اصلاح باغ های استان در نظر گرفته شده است که باید به بخش تولید ارایه شود.

وی از ارایه تسهیلات چهار هزار میلیارد ریالی توسط بانک های ملی و رفاه کارگران برای صادرات محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: همچنین 150 میلیون دلار تسهیلات صادراتی نیز از طریق بانک های توسعه صادرات و کشاورزی در اختیار صادرکنندگان قرار می گیرد.

رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی استان کرمان از نمونه برداری قرنطینه گیاهی از پسته نیز به عنوان دغدغه ای برای صادرکنندگان پسته در استان نام برد و افزود: به نظر می رسد از بین روش های پیشنهاد شده، نمونه برداری از محموله های صادراتی در گمرک روش بهتری باشد.

عضو هیات مدیره انجمن پسته ایران هم در این نشست گفت: سال گذشته 88 هزار تن پسته از ایران به کشور چین صادر شد و این کشور عمده ترین بازار پسته ایران است.

سید محمود ابطحی افزود: تجارت در دنیای امروز با شفافیت صورت می گیرد و فاصله بین تولید کننده و مصرف کننده بسیار کم شده است.

مدیر اجرایی دفتر اتاق بازرگانی کرمان در رفسنجان هم گفت: اصلی ترین وظیفه اتاق ها توسعه اقتصادی است و تشکیل انجمن ها نیز در همین راستا صورت می گیرد.

عباس عسجدی بیان کرد: ماده پنج قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، اتاق های بازرگانی را موظف کرده است تشکل های اقتصادی را بر اساس توانمندی های هر منطقه تشکیل دهد و چنانچه در یک حوزه فعالیت تشکلی وجود داشته باشد نسبت به ساماندهی و یکپارچه کردن آن تشکل ها اقدام کند.

وی تاکید کرد: انجمن قالی و صنایع دستی استان کرمان با همه توان خود در تلاش است تا قالی کرمان را به جایگاه اصلی خود برگرداند که البته در این مسیر مشکلاتی نیز وجود دارد.

وی گفت: بیمه اصلی ترین مشکل قالی بافان در شهرستان رفسنجان است.

مدیر اجرایی دفتر اتاق کرمان در رفسنجان از ادامه نشست های مدیریت بازار پسته در اتاق رفسنجان خبر داد و افزود: حضور مستقیم خریداران خارجی از برخی کشورها در استان کرمان باعث ایجاد اختلال در بازار فروش این محصول شده و لازم است فعالان پسته با استفاده از تجربه همکاران خود و با همکاری اتاق این فرآیند را مدیریت کنند.

این نشست در محل اتاق بازرگانی رفسنجان برگزار شد.

 

بیابان لوت برای ثبت جهانی ارزیابی می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: 2ارزیاب یونسکو از اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) برای بررسی شرایط ثبت جهانی بیابان لوت به ایران و سپس به کرمان سفر می کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان محمود وفایی با اشاره به اینکه پرونده میراث طبیعی بیابان لوت نخستین پرونده میراث طبیعی ایران در یونسکو است افزود: 2 ارزیاب از اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت که از کشورهای نیوزیلند و تونس هستند چهارشنبه جاری به ایران سفر می کنند تا در بازدید از بیابان لوت به بررسی وضعیت این بیابان برای گزارش به یونسکو اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ثبت بیابان لوت از اهمیت بالایی برخوردار است، ادامه داد: از نظر مدیران میراث فرهنگی کشور پرونده های میراث طبیعی از جمله پرونده بیابان لوت از عرصه و حریم گسترده ای برخوردار هستند و از نگاه جامعه محلی و جامعه جهانی اهمیت زیادی دارد.

وی بیان کرد: ارزیابان یونسکو از روز چهارشنبه این هفته تا یکشنبه هفته آینده برای بررسی پرونده بیابان لوت به استان های کرمان و خراسان جنوبی سفر می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بازدید از جاذبه های تاریخی و گردشگری شهداد و همچنین اقامتگاه های بوم گردی از دیگر برنامه های این بازرسان می باشد.

دشت لوت منطقه بیابانی بین استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان است. این منطقه کویری کشور که یکی از گرم ترین نقاط روی کره زمین بین دو گسل نهبندان در شرق و نایبند در غرب قرار گرفته است.

در حاشیه این نقطه از کره زمین و در دامنه کوه های مشرف به دشت لوت آثاری از سکونت انسان از هزاره چهارم پیش از میلاد به دست آمده و بزرگترین ناحیه جمعیتی بیابان لوت منطقه شهداد است که کلوت های آن در جهان شهرت فراوان دارد. پرونده ثبت جهانی بیابان لوت تا پایان بهمن ماه باید نهایی و پس از آن در تیرماه سال آینده در اجلاس سال 2016 یونسکو مطرح شود.

 

نمایشگاه کتاب کرمان 16 آبان افتتاح می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: چهاردهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان از شانزدهم آبان ماه برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان محمدرضا علیزاده افزود: این نمایشگاه از 16 تا 22 آبان ماه در محل مجتمع نمایشگاهی جنوبشرق برگزار خواهد شد.

وی گفت: تاکنون و در آخرین روز مهلت ثبت نام ناشران 650 ناشر برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کرده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: نمایشگاه کتاب بزرگترین رویداد فرهنگی استان است، بنابراین لازم است تلاش مضاعفی برای ترویج فرهنگ مطالعه و سهولت دسترسی مردم به تازه های نشر انجام شود.

 

درخشش رفسنجان در مسابقات پاراگلایدر استان

مسئول کمیته ورزش های هوایی شهرستان رفسنجان گفت: علی باقری و مصطفی اسماعیلی از رفسنجان به ترتیب مقام های اول و سوم را در مسابقات پاراگلایدر قهرمانی استان کرمان به دست آوردند.

علی محمد جعفری در گفت و گو با ایرنا افزود: مسابقات پاراگلایدر قهرمانی استان کرمان در رشته دقت پرواز روز جمعه 24 مهرماه در سایت امام رضا (ع) جوپار برگزار شد.

وی بیان کرد: در این مسابقات که به مناسبت هفته تربیت بدنی برگزار شد بیش از 45 نفر از استان کرمان در قالب سه تیم شرکت کردند.

وی گفت: باشگاه شوق پرواز از رفسنجان، باشگاه کرمان پرواز و باشگاه عقاب از کرمان در بخش های انفرادی و تیمی به رقابت پرداختند.

وی اظهار کرد: باشگاه شوق پرواز در حوزه تیمی مقام اول را کسب کرد و در حوزه انفرادی نیز علی باقری و مصطفی اسماعیلی از رفسنجان به ترتیب مقام های اول و سوم را به خود اختصاص دادند.

محمدجعفری گفت: شش سایت پروازی از جمله رضوان، سیدجلال الدین اشرف، فرودگاه، شهید بابایی، حضرت ابوالفضل (ع) و سایت صفا در رفسنجان وجود دارد.

وی افزود: آموزش رشته پروازهای هوایی و پاراگلایدر در رفسنجان از سال 91 آغاز شد و تاکنون 90 هنرجو و خلبان آقا و خانم آموزش دیده اند.

 

200 کیلومتر از راه های استان کرمان روکش آسفالت شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 200 کیلومتر از حوزه راه های سطح استان روکش آسفالت شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان خداداد مقبلی در جلسه ستاد هماهنگی راهداری زمستانی در کرمان افزود: از وظایف راهداری ساماندهی سطح آسفالت جاده ها و شانه سازی است.

وی بیان کرد: براساس پیش بینی های انجام شده امسال پدیده بارش برف و باران در استان فعال خواهد بود بنابراین باید با برنامه ریزی مناسب از هر گونه حادثه جاده ای جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه همه دستگاه ها در فصل سرما باید در حال آماده باش کامل باشند گفت: خوشبختانه سال گذشته چندین دستگاه برف روب خریداری شد و امسال نیز دستگاه ها تجهیز و نوسازی شده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان تصریح کرد: در این فصل حوزه فعالیت های مشترک با پلیس راه استان بیشتر است و می طلبد با همکاری یکدیگر از هر گونه حادثه جاده ای جلوگیری شود.

وی افزود: حضور پلیس راه و راهداری در صحنه تصادفات می تواند به بازگشایی سریع تر جاده کمک و از تصادفات بعدی در سطح جاده جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه گشت راهداری باید در همه حوزه ها فعال شود گفت: گشت راهداری نباید در یک مکان ثابت مستقر شود بلکه باید در همه نقاط گشت زنی داشته باشند تا مشکلات جاده را ساماندهی کند.

مقبلی با اشاره به اینکه راه و شهرسازی استان و پلیس راه می توانند در ساماندهی حوزه ایمنی راه ها با یکدیگر همکاری خوبی داشته باشند خاطرنشان کرد: امیدواریم با همدلی و تلاش بتوانیم پدیده برف و باران را در فصل سرما امسال به خوبی مدیریت کنیم.

رئیس پلیس راه استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تعامل با سازمان ها و ادارات یکی از مهمترین برنامه های پلیس راه استان در سال جاری است گفت: تعامل باید در حداکثر ممکن برقرار شود.

سرهنگ یوسف نجفی تصریح کرد: پلیس راه و مجموعه راه و شهرسازی یک خانواده هستند که می توانند برای انجام فعالیت های خود در سطح استان تیم های مشترک تشکیل دهند.

وی با اشاره به آشکارسازی نقاط حادثه خیز استان که جزء برنامه های مهم اداره راه و شهرسازی است گفت: حذف نقاط حادثه خیز و اصلاح آنها زمان بر و هزینه بر است اما می توان نقاط حادثه خیز را با نصب تابلو آشکارسازی کرد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران