مدیرکل راه آهن هرمزگان: آماده همکاری با منطقه ویژه هستیم

مهندس پورفخری: برنامه‌ریزی برای اجرای ریل در سیلوهای 50 هزار تنی گندم منطقه ویژه اقتصادی سیرجان انجام شده و به زودی اجرایی می‌شود  

مدیر‌کل راه‌آهن استان هرمزگان طی بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سیرجان بر لزوم همکاری های طرفین تاکید کرد.

به گزارش سایت ssez.ir روز شنبه مهندس محمد پورفخری مدیر‌کل راه‌آهن استان هرمزگان که راه‌آهن شهرستان سیرجان نیز یکی از زیر مجموعه‌های این مدیریت است به شهرستان سیرجان آمد و از بخش‌های مختلف ریلی منطقه ویژه اقتصادی سیرجان و کارخانه های منطقه و سیلوی گندم بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید در گفتگو با مسئول روابط عمومی منطقه ویژه ضمن تشریح وضعیت حمل و نقل بار ریلی گفت: حمل و نقل ریلی نسبت به حمل و نقل جاده‌ای مزایای زیادی دارد.

به گفته‌‌ وی کاهش هزینه‌‌ها یکی از مهم‌ترین مزایای حمل و نقل ریلی است. همچنین ایمنی حمل بار توسط راه‌آهن را بسیار بالاتر عنوان کرد و گفت: علاوه بر این بردن بار توسط بخش ریلی، این موضوع کاهش تصادفات در جاده‌ها را به همراه دارد.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مسایل حمل و نقل ریلی بحث محیط زیست است. یک لوکوموتیو توانایی حمل چندین برابری بار را دارد. مصرف گازوییل نسبت به کامیون بسیار کمتر است.

وی ادامه داد: گل‌گهر و سرچشمه دو نمونه موفق در حمل بار توسط راه‌آهن هستند و ما امیدواریم طی سال آینده افزایش بیشتری شاهد باشیم.

وی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سیرجان گفت: برنامه‌ریزی برای اجرای ریل در سیلوهای 50 هزار تنی گندم انجام شد و به زودی این طرح اجرایی می‌شود.

وی از افزایش 53 درصدی حمل بار توسط بخش ریلی خبر داد و گفت: شرکت گل‌گهر یکی از شرکت‌های موفق در بخش حمل کالا در بخش ریلی است.

وی ادامه داد منطقه ویژه اقتصادی سیرجان پتانسیل ترانزیت کالا در بخش ریلی را دارد و اداره کل راه آهن هرگونه همکاری برای گسترش حمل و نقل ریلی در منطقه ویژه را انجام می دهد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران