بانوان کماندار معلول کرمانی مدالهای طلا و نقره آسیا را تصاحب کردند + 5 خبر

سایر خبرهای استان: سالانه 800 میلیون ریال کتاب در کرمان از ناشران خریداری می شود/ عملیات اجرایی پروژه تفریحی، رفاهی و گردشگری بام کرمان آغاز شد/ استاندار کرمان: نباید به پروژه های آبادانی، نگاه سیاسی داشت/ با حضور استاندار: دو تفاهم نامه سرمایه گذاری در حوزه سلامت کرمان منعقد شد/ مثلث توسعه، تحول اقتصادی بزرگی را در استان کرمان به وجود آورده است  

دو بانوی کماندار کرمانی در رقابتهای قهرمانی تیراندازی با کمان معلولان آسیا در قالب تیم ملی ایران، مدالهای طلا و نقره کسب کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا در این رقابتها، زهرا نعمتی دو مدال طلا را در مسابقات کسب سهمیه و همچنین قهرمانی آسیا، کسب کرد.

زهرا نعمتی که چندی پیش، موفق به کسب سهیمه المپیک شده بود، با ثبت افتخاری دیگر، موفق به کسب سهمیه پارالمپیک 2016 ریو برزیل نیز شد.

سمیه عباسپور، دیگر کماندار ملی پوش کرمانی نیز در رقابتهای قهرمانی آسیا به عنوان نایب قهرمانی، دست یافت و مدال نقره را بر گردن آویخت.

همچنین؛ تیم میکس کامپوند ایران متشکل از سمیه عباسپور و شهاب ریحانی نیز به نشان نقره دست یافتند.

رقابتهای قهرمانی تیراندازی با کمان معلولان آسیا با حضور نمایندگان 15 کشور آسیایی از 22 آبان سال جاری در بانکوک در حال برگزاری است و تا 28 همین ماه نیز ادامه دارد.

تیم ملی ایران، پس از پایان این رقابتها جمعه 29 آبان به کشور باز می گردد.

 

سالانه 800 میلیون ریال کتاب در کرمان از ناشران خریداری می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان گفت: این اداره کل به منظور حمایت از فرهنگ کتاب و کتابخوانی، سالانه حدود 800 میلیون ریال کتاب را از ناشران، خریداری می کند.

به گزارش ایرنا محمدرضا علیزاده روز سه شنبه در نشست مشترکی با مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی جنوبشرق کشور و مدیرکل کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان کرمان به مناسبت هفته کتاب در جمع خبرنگاران افزود: بیست و سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با شعار ایران پُر کتاب، ایران پُر امید، از 24 آبان سال جاری آغاز شد و تا 30 همین ماه ادامه دارد.

علیزاده اظهار کرد: برنامه های مختلفی در سطح ملی و استانی به مناسبت هفته کتاب در استان کرمان در حال اجرا است.

وی افزود: برنامه های ملی، همچون انتخاب پایتخت کتاب ایران، جشنواره روستا و عشایر دوستدار کتاب در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان کرمان نیز اجرا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان با اشاره به اجرای طرح کتابفروشی به وسعت ایران، اظهار کرد: این طرح به منظور حمایت از خرید و توزیع کتاب در کتابفروشی های این استان اجرا می شود.

وی تصریح کرد: برنامه های هفته کتاب در استان کرمان از 23 آبان سال جاری با میثاق با شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی آغاز شد.

وی ادامه داد: دیدار با امام جمعه و بازدید نمادین به همراه استاندار کرمان از کتابفروشی کیمیا به عنوان یکی از کتابفروشی های قدیمی کرمان، از جمله برنامه های روز دوم هفته کتاب در این استان بود.

علیزاده گفت: مولف، ناشر، توزیع و مطالعه کتاب از حلقه های فرایند کتاب و کتاب خوانی است و در این میان، توزیع کتاب، نقش بسیار مهمی دارد.

وی افزود: خانواده ها در هفته کتاب به کتاب فروشی ها مراجعه کنند و با خرید کتاب، فرهنگ مطالعه را ترویج دهند.

وی با اشاره به استقبال مردم از نمایشگاه کتاب کرمان افزود: دولت یک میلیارد و 100 میلیون ریال، یارانه غیر مستقیم برای خرید کتاب در نمایشگاه کتاب این استان به مردم اختصاص داد.

مدیرکل فرهنگ ارشاد استان گفت: برپایی نمایشگاه کتاب در شهرستان ها، برگزاری مسابقات کتابخوانی، نشست های روخوانی کتاب، نواختن زنگ مطالعه و تجلیل از نویسندگان و مولفان از برنامه های هفته کتاب کرمان است.

وی بیان کرد: استان کرمان در حوزه چاپ کتاب های دفاع مقدس و استان شناسی، پیش گام است.

علیزاده افزود: نویسندگان و مولفان با مراجعه و ثبت نام در سایت خانه کتاب ایران، کارت اهل قلم دریافت می کنند تا از حمایت های ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی برخوردار شوند.

وی بیان کرد: 46 موسسه انتشاراتی، 116 چاپخانه و 186 کتابفروشی در استان کرمان فعالیت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: نوزدهمین جشن انتخاب کتاب سال برای تجلیل از خادمان نشر در آینده نزدیک در کرمان برگزار خواهد شد.

تفاهم نامه واسپاری کتاب و نشریات بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سازمان اسناد و کتاب خانه ملی کرمان در این نشست و به مناسبت روز کتاب و رسانه در هفته کتاب، منعقد شد.

بیست و سومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی از 24 آبان سال جاری تا 30 آبان در سراسر کشور برگزار می شود.

 

عملیات اجرایی پروژه تفریحی، رفاهی و گردشگری بام کرمان آغاز شد

عملیات اجرایی پروژه تفریحی، رفاهی و گردشگری بام کرمان با حضور استاندار، معاونان وی، مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری عسکریه و جمعی از مسئولان آغاز شد.

به گزارش ایرنا شهردار کرمان روز سه شنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی پروژه بام کرمان، گفت: این پروژه، قرار است در سطح 100 هزار مترمربع زمین در کاربردی های مختلف، اجرایی شود.

علی بابایی خاطرنشان کرد: مسیر دسترسی به تله کابین نیز به طول دو کیلومتر در بازه زمانی شش تا هشت ماه، اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه استان کرمان در حال رشد و توسعه خوبی است و دوارن طلایی را سپری می کند، ادامه داد: همدلی و همزبانی ایجاد شده توسط استاندار کرمان در این استان، موجب ایجاد هم افزایی در بین همه اقشار و دستگاهها شده و مسیر توسعه را پرسرعت کرده است.

وی به اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی اشاره کرد و گفت: این ایده موجب شده، 75 هزار میلیارد تومان توافقنامه در این استان امضاء و عملیات اجرایی آنها آغاز شود.

وی اظهار کرد: دو هزار و 500 میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری نیز در شهرداری کرمان مصوب و کار اجرایی برخی از این طرح ها نیز آغاز شده است.

بابایی گفت: با همت و بلندنظری شورای شهر کرمان، تعداد زیادی از پروژه های شهری با درصد پیشرفت خوبی به نتیجه رسیده است.

وی به مجموعه اقدامات موسسه عسکریه در کرمان اشاره کرد و گفت: از حدود سه سال قبل، نخستین پروژه با این مجموعه در این شهر اجرایی شد و در قالب این پروژه، ساخت بزرگترین بازار صنعت ساختمان جنوبشرق در کرمان آغاز شد.

وی ادامه داد: این طرح با پبشرفت برنامه زمان بندی خوبی در دست انجام است.

وی تاکید کرد: بازار صنعت ساختمان جنوبشرق نیز در زمینی به مساحت 180 هزار مترمربع در کرمان در حال احداث است که به عنوان یکی از بهترین و بارز ترین بازارهای جنوبشرق کشور خواهد بود.

شهردار کرمان گفت: هتل بام کرمان نیز در پنج سال آینده اجرایی خواهد شد اما تلاش می شود این هتل در مدت زمان کمتری و در طول 48 ماه احداث شود.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه شهر کرمان در حال تغییرات اساسی است، گفت: پروژه بام کرمان، منجر به ایجاد قطب توریستی و جهانگری می شود که موجب توسعه و جلب درآمد است.

علی اکبر مشرفی عنوان کرد: بدون شک این طرح های توسعه ای، موجب جلب رضایت شهدا، امام شهدا و رهبر معظم انقلاب اسلامی می شود.

قرار است، در بام کرمان، طراح های خدمات گردشگری مانند ساخت هتل پنج ستاره، احداث تله کابین، خدمات جانبی مانند فضای سبز، رصدخانه و سردخانه توسط بخش خصوصی اجرا شود.

بام کرمان با وجود جنگلی سرسبز با نیم میلیون اصله درخت در حاشیه شهر کرمان و در دامنه کوههای صاحب الزمان (عج) واقع شده است.

 

استاندار کرمان: نباید به پروژه های آبادانی، نگاه سیاسی داشت

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه نباید به طرح های عمرانی و آبادانی، نگاه سیاسی داشت گفت: این پروژه ها برای رفاه حال مردم و در مسیر توسعه، اجرایی می شوند.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز سه شنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی پروژه تفریحی، رفاهی و گردشگری بام کرمان افزود: معتقدیم همه کسانی که در استان کرمان کار می کنند در آبادانی این شهر نقش دارند.

وی ادامه داد: افرادی که در این شهر زندگی می کنند و کسانی که در تهران از این طرح ها پشتیبانی می کنند نیز در مسیر آبادانی استان کرمان نقش آفرینی می کنند.

وی درباره پروژه بام کرمان نیز گفت: این طرح در جوار گلزار شهدا قرار گرفته و این مکان به گونه ای احداث می شود که هر کس به این مجموعه وارد شود، اول تکریم شهدا را انجام دهد.

وی ادامه داد: این منطقه با نام شهدای کرمان عجین شده و اجرای این طرح موجب ارج نهادن به مقام ایثارگران می شود.

استاندار کرمان تاکید کرد: یکی از سیاست های کرمان؛ تکریم بزرگان و سرمایه گذاران است و هر کس در این استان، قدمی برای توسعه و آبادانی بردارد، مورد تکریم و احترام ماست.

وی به بروکراسی های اداری اشاره و بیان کرد: وجود بروکراسی های نحس اداری، مشکلاتی را در مسیر اجرای طرح های عمرانی ایجاد می کند که در این زمینه باید از سرمایه گذاران، عذرخواهی کرد.

وی اظهار کرد: مدیرکل بازرسی استانداری کرمان را مامور کرده ایم، بر روند اجرایی پروژه هایی که در دولت تدبیر و امید آغاز می شوند، نظارت کند و در صورتی که هر یک از این طرح ها اجرا نشد از مردم عذرخواهی می کنیم زیرا خود را موظف به عذرخواهی از مردم شریف می دانیم.

رزم حسینی تاکید کرد: مردم باید بدانند که مسئولان به موقع از آنها عذرخواهی خواهند کرد و پاسخگوی مطالبات جامعه خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه رسانه ها باید مطالبه گر باشند، گفت: رسانه ها باید درباره طرح هایی که پیشرفت ندارند، اطلاع رسانی کنند تا مردم مطالبه گری داشته باشند.

وی تاکید کرد: نباید به اسم و رسمها در اجرای طرح و پروژه ها توجه کرد، بلکه باید به نتیجه و تکلیف نگاه کرد زیرا مردم، مستحق خدمات هر چه بهتر هستند.

قرار است، در بام کرمان، طراح های خدمات گردشگری مانند ساخت هتل پنج ستاره، احداث تله کابین، خدمات جانبی مانند فضای سبز، رصدخانه و سردخانه توسط بخش خصوصی اجرا شود.

بام کرمان با وجود جنگلی سرسبز با نیم میلیون اصله درخت در حاشیه شهر کرمان و در دامنه کوههای صاحب الزمان (عج) واقع شده است.

 

با حضور استاندار: دو تفاهم نامه سرمایه گذاری در حوزه سلامت کرمان منعقد شد

دو تفاهم نامه سرمایه گذاری دهکده سلامت و احداث بیمارستان 300 تختخوابی در کرمان با 17 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری با حضور استاندار کرمان، منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، استاندار کرمان شبانگاه سه شنبه در نشست شورای سرمایه گذاری سلامت در بیمارستان نوریه این شهر افزود: دو تفاهم نامه سرمایه گذاری دهکده سلامت و احداث بیمارستان 300 تختخوابی در کرمان به طور مستقیم، سه هزار و 500 شغل ایجاد می کند.

وی افزود: انعقاد دو تفاهم نامه احداث دهکده سلامت با 15 هزار میلیارد ریال، سرمایه گذاری و پیش بینی ایجاد دو هزار و 500 شغل مستقیم و احداث بیمارستان 300 تختخوابی با دو هزار میلیارد ریال، سرمایه گذاری و ایجاد هزار شغل مستقیم از ثمرات نشست شورای سرمایه گذاری سلامت استان کرمان است.

وی یادآور شد: اجرایی شدن تفاهم نامه های سرمایه گذاری، اقدام بزرگی در حوزه سلامت استان کرمان به عنوان پشتیبان جنوب شرق کشور است.

استاندار کرمان خاطر نشان کرد: اجرایی شدن این دو تفاهم نامه، بخشی از مشکلات حوزه سلامت این استان از جمله، کمبود تخت بیمارستانی را رفع خواهد کرد.

وی از کمبود سه هزار تخت بیمارستانی در استان کرمان خبر داد و افزود: با توجه به کمبود تخت بیمارستانی در کرمان، مدیریت استان علاقمند سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بخش استان است.

وی ادامه داد: فرصت سرمایه گذاری در استان کرمان، فراهم شده است و دولت نیز آمادگی دارد به سرمایه گذاران حوزه سلامت، تسهیلات ارزان قیمت پرداخت کند.

 

مثلث توسعه، تحول اقتصادی بزرگی را در استان کرمان به وجود آورده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان گفت: طرح مثلث توسعه اقتصادی، تحول اقتصادی بزرگی را در این استان به وجود آورده است.

رضا اسماعیلی پور روز سه شنبه در آئین تجلیل از کارآفرینان برتر استان کرمان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان افزود: کارآفرینان با فعالیت اقتصادی و تولید، راهی برای عبور از بحران و رکود اقتصادی باز کردند.

وی تصریح کرد: این همان اقدامی است که استاندار کرمان در طرح مثلث توسعه اقتصادی این استان در صدد آن است.

وی با بیان اینکه طبق آمار 700 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در مثلث توسعه استان کرمان امضاء شده است ادامه داد: 12 درصد از این طرح ها عملیاتی و تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان اظهار کرد: 70 درصد جمعیت فعال کرمان در سن کار هستند و هرکدام می توانند به یکی از فعالان اقتصادی این استان تبدیل شوند.

وی ادامه داد: کارآفرینان، خطر پذیری را پذیرفتند و با شناسایی فرصت ها و نوآوری، فعالیت اقتصادی را آغاز کردند.

اسماعیلی تصریح کرد: در زمانی که کشور در رکود اقتصادی و همسایگان ایران در ناامنی به سر می برند، کارآفرینان و فعالان اقتصادی با تلاش در حوزه اقتصاد، علاوه بر اینکه تعطیلی در کار خود نداشتند، بلکه فعالیت اقتصادی را توسعه دادند.

وی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی استان کرمان، پایین ترین نرخ در کشور است تصریح کرد: این نرخ را می توان با تشویق مردم به فعالیت در عرصه های اقتصادی و کارآفرینی، افزایش دهیم.

وی ادامه داد: افزایش نرخ مشارکت، موجب بالارفتن درآمد سرانه خانوار و افزایش رفاه اجتماعی می شود که می تواند اتقاقات خوبی را در استان کرمان شامل شود.

وی همچنین به مراحل انتخاب کارآفرینان برتر استان کرمان نیز اشاره کرد و گفت: با اعلام فراخوان عمومی یکهزار 188 نفر در این سامانه ثبت نام کردند که از این تعداد 381 واجد شرایط به مرحله داروی رسیدند.

اسماعیلی پور ادامه داد: 80 طرح صنعت، 71 طرح کشاورزی و 23 طرح خدمات در بین طرح های ارائه شده بود و 16 طرح با رای داوران به مرحله بازدید نهایی رسیدند.

وی بیان کرد: بعد از بررسی میدانی و بازدید توسط تیم داوری، 10 طرح کارآفرین برتر در استان کرمان برگزیده شد که از این طرح ها سه طرح برای شرکت در انتخاب کارآفرینان برتر کشوری ارسال می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار کرمان، فرماندار کرمان، برخی مسئولان استان و جمعی از کارآفرینان در آئین تجلیل از کارآفرینان برتر استان کرمان، حضور داشتند.

10 کار آفرین برتر استان کرمان نیز در این آیین تجلیل شدند. 24 تا 30 آبان سال جاری هفته کارآفرینی نامگذاری شده است.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران