2 فروند هواپیمای آموزشی وارد چرخه پرواز آموزشگاه هواپیمایی ماهان شد + 7 خبر

سایر خبرهای استان: مدیرعامل ستاد دیه استان: کرمان بیشترین زندانیان مهریه و نفقه را دارد/ استاندار کرمان: عملیات اجرایی بازسازی قلعه محمود از 14 آذر آغاز می شود/ رزم حسینی: باید به بزرگان خود احترام بگذاریم/ 1100 واحد تولیدی اقتصاد مقاومتی در استان کرمان راه اندازی شد/ دفتر نمایندگی صندوق تامین خسارتهای بدنی در کرمان راه اندازی می شود/ 118 میلیارد ریال برای مشاغل خرد و خانگی در کرمان اختصاص یافت/ نمایندگان فائو و یونیدو از مزارع و گلخانه های جیرفت دیدن کردند  

2 فروند هواپیمای آموزشی با حضور معاونان استاندار کرمان و شماری از مسئولان در مرکز آموزشی علمی کاربردی هواپیمایی ماهان وارد چرخه پرواز شد.

به گزارش ایرنا معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان روز سه شنبه در این آئین گفت: در شرکت هواپیمایی ماهان در زمینه آموزش خلبان ها و نیروهای هوایی پیشرفت خوبی صورت گرفته است و تجهیزات خوبی را در اختیار داریم.

حمید ذکاء اسدی بیان کرد: خطوط هوایی ماهان پیشرفت خوبی داشته و این پیشرفت حاصل تلاش و کوشش همه افرادی است که از ابتدا در راه اندازی این شرکت هواپیمایی دست اندرکار بودند.

وی گفت: هواپیماهای آموزشی امروز شاید برای کسانی که در این مقطع به کار هوانوردی و تحصیل در این رشته فعالیت می کنند موضوع جالبی باشد ولی جالب تر برای ماست که توفیق داشتیم در راه اندازی تشکیلات شرکت ماهان در گذشته فعالیت کنیم.

معاون استاندار کرمان گفت: جالب و خاطره انگیز است در روزهای اول تشکیل شرکت هواپیمایی کاپیتان حسنی اولین مدیرعامل شرکت هواپیمایی که از خلبانان به نام کشور است آرزو می کردند آیا می شود غیر از توپولوف روسی هواپیمای جدیدی داشته باشیم و جای ایشان خالی است که امروز ببینند نه تنها هواپیماهای جدید داریم بلکه پیشرفته ترین یگان هوایی در اختیار شرکت های هواپیمایی است.

وی به هفته بسیج اشاره کرد و افزود: ما مدیون دلاورمردانی هستیم که از سرزمین اسلامی دفاع کردند و یکی از این فرماندهان سردار حمید عرب نژاد است که تلاش و کوشش زیادی در پیشرفت شرکت ماهان داشتند.

ذکاء اسدی اظهار کرد: ما باید تلاش این دلاورمردان، نیروهای فنی و عملیاتی که در بخش های مختلف فعالیت کردند و شرکت ماهان را به این مرحله رساندند، قدر بدانیم.

وی خطاب به دانشجویان مرکز علمی کاربردی هواپیمایی ماهان گفت: خود را به علم روز مجهز کنید و باید کیفیت از نظر علمی بالاترب رود و به این جمله همیشه توجه داشته باشید.

معاون استاندار کرمان افزود: در کارهای زمینی هر اشتباهی قابل جبران است ولی همیشه در کار هوایی اولین اشتباه آخرین اشتباه است و قابل جبران نیست و همیشه این مسئله را رعایت کنید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: در کار هوایی امنیت و سلامتی از همه مسایل مهمتر است.

مسئول مرکز آموزشی علمی کاربردی هواپیمایی ماهان نیز در حاشیه این آئین به خبرنگار ایرنا گفت: امروز 2 فروند هواپیمای 2015 آموزشی با مارک تکنام افتتاح شد و با این 2 فروند مجموع هواپیماهای آموزشی به 16 فروند رسید.

شمس علی نقوی افزود: همچنین امروز اولین دوره فارغ التحصیلی دانشجویان مرکز علمی کاربردی شرکت هواپیمایی ماهان مرکز کرمان برگزار شد.

وی گفت: ظرفیت و زیرساخت های علمی خوبی برای استان کرمان فراهم و سعی شده است استانداردهای بخش هواپیمایی را رعایت کنیم.

همچنین در این آئین با حضور معاون سیاسی و امنیتی و معاون عمرانی استاندار، فرماندار کرمان و مسئولان دانشگاهی 25 نفر از دانشجویان مرکز آموزشی علمی کاربردی هواپیمایی ماهان مدرک دانش آموختگی خود را دریافت کردند.

 

مدیرعامل ستاد دیه استان: کرمان بیشترین زندانیان مهریه و نفقه را دارد

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان گفت: کرمان جزء استان‌هایی‌ است که بیشترین زندانیان مهریه و نفقه را دارد.

سیدحجت‌الله موسوی‌قوام صبح امروز در نشست هیئت مدیره ستاد دیه استان در محل دادگستری کل اظهار داشت: طی هشت ماه گذشته 15 جلسه هیئت مدیره ستاد دیه استان کرمان برگزار شده‌است.

وی بیان داشت: 12 جلسه کمیسیون تشخیص وام طی هشت ماهه سال جاری برگزار شده و 104 فقره پرونده زندانیان جرایم غیرعمد مورد بررسی قرار گرفت و شاهد آزادی 92 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با 3 میلیارد و 107 میلیون تومان اعتبار بوده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان ادامه داد: سال گذشته طی 9 ماه 86 نفر و در یک سال نیز 157 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در استان کرمان آزاد شدند.

موسوی‌قوام ابراز داشت: 40 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد کرمان از محل کمک‌های مردمی و خیران با رقمی برابر با 289 میلیون تومان، 12 نفر از کمک‌های ویژه ستاد دیه کشور با بیش از 400 میلیون تومان اعتبار و 14 نفر به صورت وام به مبلغ 396 میلیون تومان آزاد شده‌اند.

وی با یادآوری این موضوع که 9 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با اخذ رضایت شاکی بدون پرداخت وجه آزاد شده‌اند، عنوان کرد: 207 میلیارد ریال از شاکیان رضایت گرفته‌ایم و 37 نفر از مددجویان هم بخشی از بدهی‌های خود را تامین کرده‌اند.

موسوی‌قوام افزود: از محل اعتبارات بانک‌ها هم 45 میلیارد ریال به استان کرمان اختصاص داده‌شده که از طریق وام به مددجویان جرایم غیرعمد پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: طی استعلامی که از زندان‌های کرمان داشته‌ایم در حال حاضر 214 نفر زندانی واجد شرایط جرایم غیرعمد در استان داریم که 33 نفر بدهکار دیه هستند، 52 نفر چک‌های برگشتی دارند و 129 نفر زندانی مهریه و نفقه هستند و کرمان جزو استان‌هایی‌ست که بیشترین زندانی مهریه و نفقه را دارد.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان از ورود 154 نفر زندانی جرایم غیرعمد در سال جاری خبر داد و ابراز داشت: 640 میلیون تومان تعهدات جشن گلریزان استان کرمان بوده که تاکنون 440 میلیون تومان برابر با 70 درصد وصول شده‌است.

موسوی‌قوام خواستار برگزاری آیین تجلیل از خیران ستاد دیه استان کرمان شد و خاطرنشان کرد: برگزاری این آیین نشان می‌دهد ما قدردان تلاش خیران هستیم.

 

استاندار کرمان: عملیات اجرایی بازسازی قلعه محمود از 14 آذر آغاز می شود

استاندار کرمان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح اتصال بازار قلعه محمود به بازار قلعه این شهر در آینده گفت: عملیات اجرایی بازسازی بنای تاریخی قلعه محمود از 14 آذر سال جاری آغاز می شود.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی در نشست رسیدگی به بازسازی بنای تاریخی قلعه محمود کرمان افزود: هزینه کردن یک میلیارد ریال اعتبار، بازار تاریخی کرمان را بازسازی و از تخریب مجموعه قلعه محمود جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: مرمت و بازسازی مجموعه تاریخی قلعه محمود، می تواند اشتغال و درآمدزایی خوبی در شهر کرمان ایجاد کند.

رزم حسینی افزود: بنای تاریخی قلعه محمود، می تواند بعد از بازسازی به عنوان بازار تاریخی و مکانی برای فروش صنایع دستی و هنری استفاده شود.

وی تصریح کرد: کار بازسازی بازار قلعه محمود در حوزه مالکیت اوقاف باید آغاز شود و با انجام این کار، مردم نیز مشارکت خواهند کرد زیرا موقوفات ارزش افزوده خوبی ایجاد می کنند.

استاندار کرمان بیان کرد: اتصال بازار قلعه محمود به میدان مشتاق و بازار کرمان، اقدام ارزشمندی است که می تواند ارزش افزوده خوبی داشته باشد.

وی اظهار کرد: فرصت خدمت به مردم اندک است و تا جایی که ممکن است باید از این فرصت برای خدمت استفاده کرد.

استاندار کرمان از دستگاههای اجرایی که استانداری و شهرداری را در اجرای طرح ها یاری می کنند، تقدیر کرد.

وی ادامه داد: اتفاقات خوبی در زمینه اجرای طرح های در حال اجرا در شهر و استان کرمان، رخ داده است.

استاندار کرمان گفت: طرح های در دست احداث در شهر کرمان، توسط بازرسان استانداری، 24 ساعته سرکشی، پی گیری و نظارت می شوند.

وی بیان کرد: رسانه ها مدافع توسعه استان هستند و مطالبه گری می کنند.

وی گفت: یک ثروت در بنای تاریخی قلعه محمود شهر کرمان وجود دارد.

رزم حسینی افزود: میراث فرهنگی استان کرمان، طرح های بنیادی توسعه موقوفات را بررسی کند و در اجرای طرح ها، همکاری لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی طرفدار میراث فرهنگی است و این تحولی خوب در جامعه است گفت: ایجاد بازار صنایع دستی در این مجموعه، موجب رونق بازار می شود.

وی ادامه داد: برای راه اندازی بازار صنایع دستی در مجموعه قلعه محمود، می توان از دستگاهای دولتی کمک گرفت.

رزم حسینی تصریح کرد: قوانین و مقررات لازم در زمینه بازسازی بازار قلعه محمود در کمیسیون ماده پنج پیگیری می شود.

رییس بنیاد توسعه موقوقات استان کرمان و جمعی از خبرنگاران در این نشست حضور داشتند.

بازار قلعه محمود نخستین بخش بازار شمالی- جنوبی کرمان است در جنوبی ترین بخش آن واقع شده است به نخستین بخش از این بازار، بازار دروازه ریگ آباد نیز می گویند.

در گذشته این بازار اهمیت بیشتری داشته و هنوز هم آهنگری به سبک قدیم در این بخش از بازار به چشم می خورد.

بازار میدان قلعه نیز از خیابان امام خمینی (ره) رو به روی بازار قلعه محمود آغاز و به چهار سوق گنجعلی خان ختم می شود.

مجموعه بازار کرمان شامل بازارهای دیگری از جمله بازار قدمگاه، بازار عطاری، بازار مسگری، بازار زرگری، بازار سردار، بازار کفاشها و غیره است.

 

رزم حسینی: باید به بزرگان خود احترام بگذاریم

استاندار کرمان با بیان اینکه باید یاد بگیریم به بزرگان خود احترام بگذاریم گفت: همه کسانی را که در راستای تعالی فرهنگ، اقتصاد و آبادانی این سرزمین تلاش می کنند مورد احترام قرار دهیم و الگوی جوانان معرفی کنیم.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی در آئین نکوداشت عطا احمدی در پردیس خواجه نصیرالدین طوسی دانشگاه فرهنگیان کرمان افزود: عطا احمدی مورد اعتماد مردم در داخل و خارج از کشور است و مردم کمک های ساخت مدرسه را در اختیار ایشان قرار می دهند.

وی گفت: عطا احمدی دارایی و ثروتی ندارد و او نیکوکاری متفاوت از بقیه نیکوکاران است.

وی با اشاره به مخالفت عطا احمدی با برگزاری آئین تجلیل از خود بیان کرد: این مراسم توسط شاگردان ایشان برگزار شده و هیچگونه هزینه دولتی برای این آئین خرج نشده است.

استاندار کرمان تصریح کرد: عطا احمدی تمامی هستی، دارایی و وجودش را با تعصب برای آبادانی و ساخت استان کرمان اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه عطا احمدی نیاز به تجلیل و تکریم ندارد افزود: در جامعه ای که برخی مجرمان اقتصادی در آن وجود دارند جوانان ما نیاز به الگو و پیشوا دارند.

رزم حسینی گفت: همچنین بیان کنیم در حال حاضر افرادی هستند که در گمنامی و بی نام و نشان به مردم خدمت می کنند.

وی اظهار کرد: این مراسم با حمایت و هدایت های حجت الاسلام سید محمود دعایی تکمیل و اجرا شده است و ایشان بهتر از هر کسی می تواند عطا را به نسل امروز معرفی کند تا برای خدمت در کشور تکثیر شود.

استاندار کرمان گفت: باید امروز از عطای جانباخته و از خود گذشته همچون سردار سلیمانی که در جبهه مقاومت برای امنیت مردم وجود خود را در طبق اخلاص گذاشته است، یاد کنیم.

وی افزود: باید به سرداران ملی و همه سلحشورانی که از تمامی وجود خود برای تعالی این مرز و بوم گذشته اند درود بفرستیم و قدر آنها را بدانیم.

وی بیان کرد: این کشور و سرزمین محل تربیت بزرگانی از همه اقشار است و آنها را برای ساختن کشوری آباد الگوی خود قرار دهیم.

مدیرکل آموزش و پروش استان کرمان هم گفت: با روحیه و نیت عطا احمدی توان انجام کارهای بزرگ در جامعه وجود دارد و تفکر وی باید در جامعه معرفی شود.

محمد محسن بیگی افزود: عطا احمدی مکرر در صحبت هایش خود را معلم می داند اما معلمی که هر لحظه زندگی و کار او می تواند برای دیگران الگو باشد.

وی گفت: بسیاری از مطالب را در قالب نوشته، سخنرانی و کتاب می توان بیان کرد اما عمل به آنها کار سختی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: اگر ما دانسته های خود را عملی کنیم حتما الگوی موفقی به جامعه معرفی می کنیم.

وی تصریح کرد: خدمات ارزشمند عطا احمدی تنها شامل حال آموزش پروش نشده بلکه بخش های دیگر جامعه هم از خدمات او استفاده کرده است.

محسن بیگی گفت: خدمات عطا احمدی قابل قدردانی و بیان نیست و ما در این دوران به انسان های با این خصوصیت شخصیتی نیاز داریم.

وی با اشاره به اکراه عطا احمدی برای شرکت در چنین مراسمی بیان کرد: اما به لطف خداوند و پذیرش ایشان آثار و کارهای عطا احمدی تحت نظر این خیر بزرگوار جمع آوری شد.

وی افزود: با پیگیری استاندار این تفکر به جامعه معرفی شد تا مهمترین اقدام برای زیرساخت هر گونه توسعه باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: آموزش پرورش نیازمند مشارکت همه جامعه در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری است.

وی گفت: امدواریم زمینه مشارکت در ساخت فضاهای آموزشی گسترش پیدا کند تا چنین افرادی را در جامعه بیشتر ببینیم.

محسن بیگی افزود: شاید کسی عطا احمدی نباشد اما مشابه و در مسیر ایشان می توانیم باشیم و آثار و اقدامات ماندگاری انجام دهیم.

معاون توسعه مدیریت، پشتیبانی و مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور هم در این آئین گفت: خدمات گسترده و متنوعی در کشورها انجام می شود و اهمیت هر یک از این تلاش ها با میزان تاثیرگذاری آنها بر جامعه سنجیده می شود به همین دلیل کاری که پهلوان عطا احمدی انجام داده تاثیر آن بر کل جامعه بوده است.

سید باقر مسلمی تصریح کرد: دانشمندان یقین پیدا کرده اند که تنها راه توسعه پایدار که ضامن سعادت، رفاه، عزت، اقتدار و استقلال هر کشوری می باشد، توسعه علم و دانش است.

وی افزود: برای اینکه ملتی به این ویژگی ها دست یابد هیچ راهی جز آموختن علم و توسعه دانش پیش روی او نیست.

وی گفت: برای انجام هر کاری باید بستر آن فراهم شود و یکی از این بسترها ایجاد فضاهای آموزشی در راه فراگیری علم است.

معاون سازمان نوسازی مدارس کشور بیان کرد: عطا احمدی با فراهم کردن این بستر، توصیه قرآن و ائمه را تحقق بخشیده است.

آئین نکوداشت و تجلیل از خدمات عطا احمدی معلم نمونه، خیر و پیشکسوت فرهنگی امروز یکشنبه با حضور حجت الاسلام سید محمود دعایی مدیر موسسه اطلاعات، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان، شماری از استانداران سابق کرمان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان وزارت آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد.

این خیر کرمانی سال 1315 در منطقه کوهپایه متولد شد و عمرش را صرف تعلیم و تربیت و کمک به ساختن مدارس و بناهای خیریه کرده است.

 

1100 واحد تولیدی اقتصاد مقاومتی در استان کرمان راه اندازی شد

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: از آغاز امسال تاکنون حدود یکهزار و 100 واحد تولیدی با رویکرد اقتصاد مقاومتی در استان راه اندازی شده است.

به گزارش ایرنا سرهنگ پاسدار حجت الله پاداش در نشست خبری با موضوع تشریح برنامه های اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای این واحدهای تولیدی اقتصاد مقاومتی اعتبار بیش از 120 میلیارد ریال تخصیص یافته است.

وی گفت: این واحدهای تولیدی در سطح استان در زمینه پرورش ماهی، بوقلمون، مرغ، بلدرچین و کاشت گیاهان دارویی، زعفران و غیره ایجاد شده است.

وی بیان کرد: امسال در بحث صنایع تبدیلی به 180 کارگاه حدود 20 میلیارد ریال اعتبار واگذار شده و به صنایع تبدیلی در عرصه خرید دستگاه های خشک کن، پودرکن، بسته بندی، اسانس گیری و غیره اعتبار تخصیص یافته است.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش به استفاده از جوانان در برنامه های سازندگی بسیج و سپاه اشاره کرد و گفت: عمده خروجی برنامه سازندگی و اردوهای جهادی و هجرت خودسازی، آشنایی جوانان با مناطق محروم، شرکت در فعالیت های گروهی و کارهای فرهنگی است.

وی افزود: امسال در اردوهای هجرت دانش آموزی با استفاده از ظرفیت بسیج دانش آموزی در ایام تعطیلات تابستان چهار هزار و 916 دانش آموز، 282 مدرسه را در استان مرمت و بازسازی کردند.

پاداش بیان کرد: در بحث اردوهای جهادی در حوزه کاری دانشجویی و طلاب حدود شش هزار نفر از بسیجیان بکارگیری شدند که 180 گروه جهادی در مناطق محروم در راستای کارهای فرهنگ سازی، بهداشتی، تبلیغی و تبیین شاخص اقتصاد مقاومتی فعالیت کردند.

وی گفت: از بسیج مساجد محلات نیز سه هزار و 542 نفر در مناطق محروم در اردوهای جهادی شرکت کردند.

وی با بیان اینکه امسال با برنامه سه روزه از ظرفیت مهندسان کشاورزی، صنعت و معدن استفاده شد افزود: 199 نفر از مهندسان در شش ماه گذشته در مناطق محروم خدمات ارایه کردند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: در اردوهای یک روزه حلقه های صالحین در پایگاه مقاومت بسیج استان شش هزار و 230 نفر در 311 حلقه صالحین خدماتی مثل جمع آوری محصول، هرس درختان، واکسیناسیون و غیره را در یک روز به مردم ارایه کردند.

وی به اعزام تیم های بهداشتی درمانی به مناطق محروم اشاره کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت و پتانسیل بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی استان 90 تیم به مناطق محروم اعزام شدند که به حدود سه هزار نفر خدمات درمانی ارایه کردند.

پاداش افزود: اهداف کلی سپاه و بسیج در اقتصاد مقاومتی تامین امنیت غذایی، افزایش تولید در واحد سطح در بخش کشاورزی و صنایع خرد و کوچک است و برنامه داریم در سال 95 در صنایع کوچک با نگاه مردمی کردن اقتصاد وارد شویم به مردم و دولت کمک کنیم.

وی گفت: هدف دوم براساس منویات مقام معظم رهبری و سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی استفاده از ظرفیت های مردمی در مناطق محروم است.

 

دفتر نمایندگی صندوق تامین خسارتهای بدنی در کرمان راه اندازی می شود

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: دفتر نمایندگی بیمه خسارتهای بدنی کشور تا پایان هفته جاری در این استان به عنوان محوریت جنوبشرق، راه اندازی می شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا پورابراهیمی به دعوت از مدیرعامل صندوق تامین خسارتهای بدنی کشور به این استان طی ماههای گذشته اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه مهمی در زمینه اجرای ماموریت های این صندوق در کرمان با حضور رئیس کل دادگستری کرمان، منعقد شد.

وی اظهار کرد: راه اندازی نمایندگی صندوق تامین خسارتهای بدنی منطقه جنوب شرق کشور با مرکزیت استان کرمان بر اساس برنامه زمان بندی شده تا پایان هفته جاری با حضور مسئولان ارشد استان و مدیرعامل این صندوق در کرمان راه اندازی خواهد شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: دیه زندانیان جرایم غیر عمد ناشی از تصادفات در این استان از محل منابع صندوق تامین خسارتهای بدنی پرداخت و این زندانیان آزاد شدند.

وی ادامه داد: پرونده سایر زندانیان جرایم غیر عمد مشمول پرداخت دیه در استان کرمان در سفر مدیرعامل صندوق تامین خسارتهای بدنی کشور، تکمیل و تا پایان ماه جاری در زمینه رفع مشکلات این افراد، تصمیم گیری خواهد شد.

پورابراهیمی گفت: اقدام موثری برای جلوگیری از زندانی شدن محکومان دیه غیر عمد با کوتاه شدن روند رسیدگی به پرونده های خسارت بدنی ناشی از سوانح رانندگی، امور مربوط به دیه و پرداخت غرامت های ناشی از این سوانح، انجام خواهد شد.

 

118 میلیارد ریال برای مشاغل خرد و خانگی در کرمان اختصاص یافت

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: امسال 118 میلیارد ریال برای مشاغل خرد و خانگی استان اختصاص یافت که بخشی از این اعتبارات جذب شده است و مابقی نیز تا پایان سال جذب خواهد شد.

به گزارش ایرنا محمد خواجه زاده در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان رفسنجان که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد افزود: این اعتبارات برای شهرستان ها در قالب 320 رشته مختلف از جمله گلخانه، آشپزی، خیاطی، فرش، گلیم و شیرینی پزی و ... تقسیم شده است و برای هر متقاضی تا سقف 50 میلیون ریال پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: در شرکت های بزرگ باید منابع زیاد و رشد اقتصادی خرج شود تا به شغل برسیم و یکی از دیگر چالش های اشتغال بیکاری فارغ التحصیلان است که در کشور ما بیش از 11 میلیون فارغ التحصیل داریم که هم می تواند تهدید باشد و هم می تواند با استعداد یابی فرصت طلایی باشد.

وی از ایجاد طرح هم افزایی نهادهای حامی کسب و کارهای خرد و کوچک تا پایان سال جاری در استان کرمان خبر داد و گفت: از شاخص های مهم این طرح اینکه هزینه پایین برای ایجاد یک شغل را در بر دارد و زمان کوتاه برای ایجاد آن طی می شود.

خواجه زاده گفت: اعطای تسهیلات ارزان قیمت در این طرح دیده شده و ساماندهی و اعطای مجوز کسب و کار به مشاغل خانگی و خرد از اهداف این طرح است و از دیگر اهداف مهم این طرح این است که به سمت خوشه سازی و برند سازی در حوزه مشاغل خرد و کوچک پیش برویم.

وی خاطرنشان کرد: در سطح استان کرمان مشاغل در حوزه خرد و کوچک کمیته امداد با همکاری صندوق کارآفرین به سمت خوشه سازی پیش می روند و بقا و ماندگاری کسب و کارهای خرد و کوچک در صورتی که به خوشه یا شبکه تبدیل نشوند 11 ماه است که برای بقاء این مشاغل تا بالای 36 ماه بایستی شبکه و خوشه تشکیل شود.

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: هدف از اجرای طرح هم افزایی نهادهای حامی کسب و کارهای خرد و کوچک این است که کسب و کارهای خرد و کوچک به سمت خوشه سازی و پایدار سازی پیش روند و ارائه خدمات در یک مدل معنادار باشد به همین منظور در اداره کل تعاون استان، دبیرخانه اشتغال این طرح ایجاد شده و آنجا اعلام ظرفیت های هر شهرستان، بررسی برنامه ها، تعیین اولویت و حمایت مالی و پشتیبانی طرح های مشاغل صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: اگر کسی بخواهد مجوز پشتیبانی اخذ کند تا سقف یک میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات به وی اعطا می شود تا بحث بسته بندی، بازاریابی، فروش و رونق کسب و کار در کارگاه خود را داشته باشد.

خواجه زاده گفت: در سیرجان 12 مجوز پشتیبان از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه فرش و گلیم صادر شد.

وی با اشاره به اینکه بازار کار باید دانش محور باشد افزود: باید در دانشگاه ها دانشجویان را خلاق پرورش داد تا در آینده بتوانند به بازار کار ورود پیدا کنند و معضل بیکاری رفع شود.

وی اظهار کرد: ایجاد مراکز شغلی در دانشگاه ها در راستای استعدادیابی و آشنا شدن با بازار کار می تواند مهم باشد لذا در استان کرمان 23 مرکز کاریابی وجود دارد که کار مشاوره به افراد جویای شغل را بر عهده دارند.

 

نمایندگان فائو و یونیدو از مزارع و گلخانه های جیرفت دیدن کردند

نمایندگان سازمان خواربار و کشاورزی (فائو) و سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) در ایران روز سه شنبه از مزارع و گلخانه های کشاورزی شهرستان جیرفت دیدن کردند.

به گزارش ایرنا مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در حاشیه این بازدید گفت: جنوب استان کرمان یکی از مناطق مستعد تولید محصولات گلخانه ای در دنیاست که بیشترین سطح زیر کشت و تولید محصولات گلخانه ای را در کشور داراست.

منصور شریف افزود: این منطقه به لحاظ شرایط مساعد آب و هوایی و تابش نور خورشید در فصل زمستان که بیشتر نقاط کشور و دنیا در برف و سرما به سر می برند محصولات گلخانه ای خارج از فصل و محصولات جالیزی چون سیب زمینی و پیاز را تولید و روانه بازار می کند.

وی بیان کرد: جنوب کرمان با سطح زیر کشت بیش از یکهزار و 480 هکتار محصولات گلخانه ای و تولید 296 هزار تن انواع محصولات گلخانه ای مانند توت فرنگی، انواع خیار سبز، فلفل، بادمجان و گوجه فرنگی توانسته در خارج از فصل بازار مصرف کشور را از محصولات خارجی بی نیاز کند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: نمایندگان یونیدو و فائو برای ارایه راهکارهای جدید در زمینه سازه های گلخانه ای دنیا و تجهیزات جانبی به این منطقه سفر کردند و تجارب خود را در اختیار بخش کشاورزی و کشاورزان قرار می دهند.

وی اظهار کرد: در نشست های مختلف با کشاورزان، گلخانه داران و کارشناسان مربوط به این بخش مسائل روز صنعت گلخانه و روش های جدید کاشت مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

سرج ناکوزی نماینده سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) و الکساندرو آمادیو نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) در ایران روز گذشته (دوشنبه) برای انجام سفری دو روزه وارد جنوب کرمان شدند.

نشست توسعه تبادل علمی و فنی گلخانه ‎ای کشاورزان و کارشناسان بخش کشاورزی جنوب کرمان با سازمان های فائو و یونیدو امروز سه شنبه در دومین روز سفر نمایندگان این سازمان ها به جنوب استان برگزار شد.

قرار است پیش نویس توافق نامه همکاری مشترک با محوریت انتقال تجارب و دانش فنی بین سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان و سازمان های فائو و یونیدو تنظیم شود.

سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در جنوب استان کرمان تولید و روانه بازارهای مصرف می شود.

این منطقه رتبه اول تولید محصولات گلخانه ای کشور را داراست.

سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مستقل از مرکز استان فعالیت دارد و هفت شهرستان جیرفت، کهنوج، منوجان، فاریاب، قلعه گنج، رودبار جنوب و عنبرآباد را زیر پوشش دارد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران