تحقق یک تقاضای بحق و دیرینه شرکت قطار های مسافری و باری جوپار

 

مرکز پشتیبانی شرکت قطارهای مسافری جوپار در ایستگاه راه آهن تهران مورد بهره برداری قرار گرفت

واحدهای مدیریت امور مسافری، روابط عمومی وبازرسی، تدارکات، اعزام روسای قطار، مدیریت برق وتهویه و مولد، مدیریت مکانیک و سیر و حرکت و انبار مرکزی جوپار در این سایت مستقر شدند  

با بهره برداری از مرکز پشتیبانی شرکت قطارهای مسافری جوپار در ضلع جنوب غربی ایستگاه راه آهن تهران، واحد های عملیاتی جوپار در سایت پشتیبانی راه آهن تهران، با اسقرار در این محل به دو بخش راهبری و فنی تقسیم شدند.

با استقرار این سایت پشتیبانی 7600 متر مربعی شرکت جوپار در ایستگاه راه آهن تهران (حوزه6)، واحدهای مدیریت امور مسافری، روابط عمومی وبازرسی، تدارکات، اعزام روسای قطار، مدیریت برق وتهویه و مولد، مدیریت مکانیک و سیر و حرکت و انبار مرکزی در این سایت قرار دارند . در واقع واحد های عملیاتی مستقر در سایت پشتیبانی راه آهن تهران به دو بخش راهبری و فنی تقسیم شدند.

به گزارش روابط عمومی جوپار؛ شرکت قطار های مسافری و باری جوپار بمنظور تسهیل و تسریع در انجام تعمیرات واگنهای تحت مالکیت خود و انجام کلیه امور پشتیبانی مربوط به راهبری قطارها پس از درخواست و پیگیری های مکرر سرانجام درتاریخ 1394/01/15 بصورت رسمی زمین مورد نظر جهت احداث سایت اختصاصی پشتیبانی را از شهرداری ایستگاه راه آهن تهران در قالب یک قرارداد استیجاری تحویل گرفت و از اواسط اردیبهشت ماه کلیه واحدها که پیش از این به دلیل عدم تمرکز مکانهای اختصاص داده شده به واحدهای عملیاتی این شرکت به صورت پراکنده در نقاط مختلف محوطه ایستگاه استقرار داشتند به این سایت منتقل شدند.

واحد مدیریت امور مسافری بعنوان یکی از بخشهای نظارت بر امور راهبری با بهره گیری از پرسنل ناظر خود وظیفه نظارت بر عملکرد پیمانکاران راهبری قطار های کویر در امر تجهیز ، نظافت ،لوازم خواب، ارائه خدمات مناسب به مسافران و... را بر عهده دارد.

سیستم بازرسی بعنوان بخش عملیاتی واحد مدیریت روابط عمومی، بازرسی و رسیدگی به شکایات ؛ وظیفه اعزام بازرسان این واحد بروی قطارها جهت نظارت بر عملکرد مامورین قطار ، وضعیت قطارها و... را برعهده دارد.

واحد تدارکات مسئولیت تامین کلیه ملزومات و تجهیزات مورد نیاز شرکت را برعهده دارد.

واحد اعزام روسای قطار همانطور که از نامش پیداست بعنوان زیر مجموعه واحد مدیریت بازرگانی وظیفه اعزام روسای قطار را بر عهده دارد.

در بخش فنی ؛ واحد مدیریت برق ، تهویه و مولد وظیفه نظارت بر عملکرد پیمانکاران در حوزه برق ، تهویه و مولد قطارهای شرکت جوپار را برعهده دارد.

واحد مدیریت مکانیک و سیر و حرکت علاوه بر انجام امور سیر و حرکت قطار ها که شامل تنظیم برنامه حرکت ، تعداد و نوع واگنها در هر رام قطار است ، وظیفه اصلی نظارت بر عملکرد پیمانکاران در زمینه بوژی ، ترمز،زیر شاسی و ... و همچنین امور مربوط به تزئینات داخلی قطار ها را بر عهده دارد .

بر خلاف گذشته که قطعات مورد نیاز قطارها در نقاط مختلف پراکنده بودند و بنابراین بدون تامین امنیت نگهداری می شدند در سایت پشتیبانی شرکت جوپار انبار مرکزی مجهز و متمرکزی با رعایت تمام استانداردهای ایمنی و امنیتی با مساحت200 متر مربع در سه طبقه ساخته شده که در طبقات اول و دوم قطعات صنعتی ، برق ومکانیک و در طبقه سوم ملزومات راهبری قطارهای مسافری قرار گرفته است.

واحد امور اداری سایت پشتیبانی نیز در محل سایت در بخشی مجزا نظارت بر امور جاری مجموعه و کنترل ورود و خروج افراد به سایت را بر عهده دارد.

بمنظور انجام امور تعمیراتی بخشهای مختلف فنی به 4 شرکت پیمانکار نیز فضایی بالغ بر 150 متر مربع اختصاص داده شده است که این پیمانکاران عبارتند از :1-کیان صنعت شهباز 2-کویر واگن 3-بیناصنعت کار آفرین 4- فن آوران صنعت میعاد.

در محل سایت جوپار فضایی در حدود 140 متر مربع جهت انجام تعمیرات قطعات اصلی ،برق و تهویه و... اختصاص یافته است. همچنین خط 29 در اختیار واحد فنی شرکت جوپار قرار گرفته تا تعمیرات جاری و ویژه مورد نیازرا بر روی واگنهای خود انجام دهد. در فضای حدوداً 150 متری موجود می توان همزمان 4 دستگاه واگن را بروی ریل تعمیر نمود.

در سایت جوپار فضای کارگاهی همچون کارگاه مولد جهت تعمیر موتور و موارد مربوط به مولدها ،کارگاه برق و تهویه بمنظور تعمیرات کمپرسور ،پین و سوکت و کارگاه بوژی و ترمز برای انجام فعالیتهایی از قبیل جوشکاری ، بازسازی قطعات بوژی و ترمز مستقر شده اند . هرکدام از کارگاهها فضایی در حدود 35 متر مربع در اختیار دارند . همچنین این کارگاهها مجهز به برق 3 فازو تک فاز هستند.

در سایت جوپار علاوه بر سالن اجتماعات جهت برگزاری جلسات ، بمنظور برقراری ارتباط آنلاین با دفاتر مرکزی از طریق سیستم اتوماسیون و اتصال به شبکه اینترنت اتاق server در فضایی با مساحت 8 متر مربع در نظر گرفته شده است.

تعداد افراد مستقر در سایت پشتیبانی جوپار اعم از پرسنل شرکت و پیمانکاران در حدود 60 نفر هستند که در بخشهای مختلف مشغول به فعالیت می باشند.

با متمرکز شدن واحدهای فنی و راهبری و همچنین پیمانکاران جوپار در فضای جدید علاوه بر تسهیل رفت وآمد پرسنل به محل کار خود بدلیل نزدیکی سایت به درب حوزه 6 ، با توجه به کاهش فاصله سایت با سکوی مسافری تردد پرسنل جهت نظارت بر امور قطارها نیز آسانتر شده است همچنین با بهره گیری از این فضا ،تعمیرات جاری و ویژه واگنهای شرکت توسط پیمانکاران جوپار در داخل همین سایت بصورت متمرکز ودر زمان کمتر انجام میشود .این تمرکز منجر به کاهش هزینه نفر ساعت و هزینه های تعمیراتی و کلیه هزینه های جاری شده است. سایت پشتیبانی شرکت جوپار در ایستگاه راه آهن بطور حتم نقش مهم وکلیدی در موفقیت روز افزون برنامه های توسعه میان مدت و بلند مدت شرکت داشته و با اتکا به توان نیروهای متخصص و با تجربه شرکت جوپار ،در آینده نزدیک جایگاه این مجموعه در صنعت حمل و نقل ریلی کشور بیش از پیش ارتقا خواهد یافت.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران