طرح توسعه گردشگری شرق کرمان در دست تدوین است+ 3 خبر

سایر خبرهای استان: کارخانه تولید گاز اکسیژن و نیتروژن جنوب کرمان آماده بهره برداری است/ شرکت تعاونی زیتون کاران جنوب کرمان تشکیل شد/ هشت دستگاه خودرو با خلافی بالا در بم توقیف شد  

رئیس شورای اسلامی شهر بم گفت: طرح و سند توسعه گردشگری شرق استان با محوریت بم در دست تدوین است و مراحل نهایی را می گذراند.

علی طاهریان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح توسعه گردشگری شرق استان با کمک فرمانداران، شهرداران و شوراهای شهر در شرق استان تهیه، بررسی و تدوین شده و شورای شهر بم تاکنون یکصد میلیارد ریال به این کار اختصاص داده است.

وی گفت: بر این اساس طرح های گردشگری شاخص هر شهرستان در شرق استان مطرح و علاوه بر آماده سازی طرح های مذکور در خصوص جذب گردشگر در آن حوزه نیز رایزنی و اقدام می شود.

وی بیان کرد: ارگ قدیم، سد نساء و پیست اتومبیلرانی بم، منطقه ییلاقی دهبکری، تپه های شنی ریگان و شن درمانی، کلوت های فهرج، دشتی که از بم تا ریگان امتداد دارد و قلعه تاریخی عباس آباد نرماشیر از جمله طرحهای مهم در جذب گردشگر محسوب می شوند.

رئیس شورای شهر بم وجود قنوات در منطقه را یکی دیگر از جاذبه های گردشگری برشمرد و افزود: در خصوص نخلستان ها و بافت باغ شهری منطقه نیز برنامه های خاص و ویژه ای در دست اقدام داریم.

وی گفت: در این باره با لیدرهای جهانی و بین المللی نیز در حال مذاکره هستیم و تاکنون افراد شاخصی همچون پروفسور جعفری و دکتر مقصودی از لیدرهای مطرح بین المللی ما را در تهیه این سند کمک کرده اند.

طاهریان ابراز امیدواری کرد: نوروز امسال نوروزی متفاوت برای گردشگرانی باشد که شرق استان را مقصد سفر خود انتخاب می کنند.

شرق کرمان شامل شهرستان های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر با بیش از 500 هزار نفر جمعیت و برخورداری از آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی متنوع یکی از قطب های گردشگری استان به شمار می رود. بم نزدیکترین شهرستان شرقی به مرکز استان تا کرمان 190 کیلومتر فاصله دارد.

 

کارخانه تولید گاز اکسیژن و نیتروژن جنوب کرمان آماده بهره برداری است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان گفت: نخستین کارخانه تولید گاز اکسیژن و نیتروژن جنوب استان در جیرفت آماده بهره برداری است.

به گزارش ایرنا محمود اسکندری نسب روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اولویت نیاز منطقه به این محصول، این کارخانه با سرمایه گذاری بالغ بر 10 میلیارد ریال احداث و آماده بهره برداری شده است.

وی تصریح کرد: ظرفیت تولید این کارخانه دو میلیون و ٢٠٠ هزار مترمکعب گاز اکسیژن و نیتروژن در سال می باشد.

وی گفت: در راستای کمک به راه اندازی هرچه سریعتر این کارخانه، به همت اداره طرح و برنامه سازمان دو میلیارد و ١٠٠ میلیون ریال تسهیلات از محل وجوه اداره شده بانک صنعت و معدن و همچنین معادل ١٠ درصد تسهیلات به عنوان یارانه مصوب و پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان با اشاره به نقش حیاتی این محصول گفت: موارد مصرف گاز اکسیژن اغلب در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی و صنایعی از قبیل جوشکاری، تراشکاری و غیره است.

سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.

 

شرکت تعاونی زیتون کاران جنوب کرمان تشکیل شد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: با هدف توسعه تعاونی ‎های باغبانی برای نخستین بار شرکت تعاونی زیتون‎کاران جنوب کرمان تشکیل شد.

منصور شریف روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: جلسه تعیین اعضای هیات مدیره این شرکت تعاونی برگزار و انتخابات آن در سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از معرفی نامزدها و در نهایت رای ‎گیری، احمد هوشمند، منوچهر شفیعی و حامد دانشی به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره، خاتون و جان‎احمد هوشمند به عنوان اعضای علی ‎البدل و همچنین مظفر امیری به عنوان بازرس اصلی و حسن دانشی به عنوان بازرس علی‎ البدل انتخاب شدند.

وی گفت: با تشکیل این شرکت تعاونی با هدف توسعه و گسترش تعاونی‎های باغبانی نیاز تولید کنندگان زیتون تامین می‎شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان افزود: مشارکت موثر در بهبود فرآیند چرخه تولید تا مصرف، حذف واسطه های غیرضروری و ایجاد اشتغال پایدار و مولد برای بهره ‎برداران از اهداف تشکیل شرکت تعاونی است.

وی بیان کرد: سه هزار و 122 هکتار باغ زیتون در جنوب کرمان وجود دارد که بیش از یکهزار و 700 هکتار آن بارور است.

شریف گفت: متوسط عملکرد این محصول در منطقه یکهزار و 750 کیلوگرم در هکتار است که پیش ‎بینی می‎شود در سال جاری 3 هزار و 84 تن زیتون از باغات جنوب کرمان برداشت شود.

وی با اشاره به فعالیت کارخانه روغن گیری زیتون در جیرفت خاطرنشان کرد: برداشت این محصول برای کنسرو از نیمه دوم تیرماه و همچنین برای روغن گیری از مهرماه آغاز می شود.

سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان هفت شهرستان جیرفت، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب، رودبار جنوب و عنبرآباد را زیر پوشش دارد.

 

هشت دستگاه خودرو با خلافی بالا در بم توقیف شد

فرمانده انتظامی بم از توقیف هشت دستگاه خودرو با خلافی بالای 10 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدرضا فدا روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ماموران پلیس راهور بم حین کنترل آمد و شد خودروها در راه های شهرستان، تعدادی خودروی متخلف را به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی متوقف کردند.

وی اظهار کرد: در استعلام های انجام شده مشخص شد تعداد هشت دستگاه از خودروهای توقیفی، مبالغی بالغ بر 10 میلیون ریال خلافی پرداخت نشده دارند.

وی گفت: این خودروها به استناد قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تا زمان پرداخت کامل جریمه های معوقه و دیون دولتی به پارکینگ فرستاده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بم هدف از توقیف وسایل نقلیه یا مدارک رانندگی رانندگان متخلف را پیشگیری از وقوع حوادث و سوانح جانی و مالی بیان کرد و از رانندگان خواست همواره بویژه در این فصل از سال ضمن حرکت با سرعت مطمئنه تجهیزات ایمنی را به همراه داشته باشند.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران