مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری: کرمان به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده است+ 2 خبر

سایر خبرهای استان: استاندار کرمان: قرارگاه خاتم الانبیاء فناوری های جدید را وارد استان کرد/ آموزش گلیم شیرکی پیچ در رفسنجان آغاز شد  

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان گفت: استان کرمان به کارگاه بزرگ سازندگی و عمران شهری تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا خلیل همایی روز شنبه در آیین افتتاح دوره بصیرت افزایی کارکنان ستاد فرماندهی انتظامی استان کرمان افزود: جای جای استان کارهای بزرگی در دست انجام است و هر روز شاهد انعقاد توافق نامه های اقتصادی جدیدی هستیم.

وی گفت: مقام عالی دولت در استان کرمان با شعار ولایت و توسعه بر استفاده از نظر و کارایی همه گروه های سیاسی در مسیر توسعه استان تاکید دارد و آمده تا در مسیر توسعه استان گام های اساسی بردارد.

وی با اشاره به فشارهای دشمنان برای عدم موفقیت جمهوری اسلامی ایران افزود: استاندار کرمان معتقد است که همه افراد و گروه های سیاسی باید در چارچوب قانون و با رعایت خط قرمزها مسائل را مطرح کرده و حرف خود را بزنند اما استان را توسعه دهیم.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان گفت: اجرای طرح های آبی، ساماندهی بازار، اجرای تقاطع های غیر همسطح، توسعه ریلی و اقداماتی از این دست موجب شده که استان کرمان در مسیر تحول بزرگی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: به همین دلیل باید به حوزه نظم و امنیت توجه ویژه ای کنیم و مسیر را برای تحقق این اهداف و طرح ها هرچه بیشتر مهیا کنیم.

همایی افزود: مهمترین تهدید داخلی کشور، موضوع نفوذ است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بارها بر آن تاکید کرده اند.

وی القای حاکمیت دوگانه در کشور را یکی از محورهای نفوذ عنوان کرد و گفت: برخی ها باید بدانند که اگر به بهانه دفاع از یک بخش به بخش دیگر بتازند، نوعی اختلاف افکنی است.

وی با تاکید بر اینکه حاکمیت دوگانه یک تهدید بزرگ برای کشور است افزود: وقتی می خواهیم به موضوع نفوذ توجه کنیم باید به آدم هایی توجه کنیم که همرنگ می شوند و در برخی اوقات شعارهای آنها بلندتر از دیگران است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان تصریح کرد: در بحث نفوذ باید به این مهم توجه شود افرادی که قصد نفوذ دارند بشدت همرنگ با افراد می شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید در اوقات بصیرت به مبانی اسلام ناب دست یابیم ادامه داد: اگر اسلام را در بخش های اعتقادی، احکام و مناسک تقسیم کنیم، باید جمع بین اعتقاد و مناسک به اخلاق برسد.

همایی گفت: پلیس در جمهوری اسلامی ایران نیز باید به گونه ای باشد که تفاوت آن با نیروهای امنیتی سایر کشورها به خوبی قابل تشخیص باشد که یکی از اهداف دوره های بصیرت نیز دستیابی به این مهم است.

وی از تلاش های نیروی انتظامی استان کرمان در برگزاری رزمایش محرم 94 نیز قدردانی کرد.

 

استاندار کرمان: قرارگاه خاتم الانبیاء فناوری های جدید را وارد استان کرد

استاندار کرمان گفت: حضور قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در استان کرمان باعث ورود فناوری های جدید و استفاده از ظرفیت های نیروهای بومی شده است.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی عصر پنجشنبه در آیین امضای تفاهم نامه های احداث نیروگاه برق، خطوط انتقال و متروی شهر کرمان با حضور فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء افزود: در حال حاضر بیش از یکهزار نفر در پروژه های این قرارگاه مشغول به کار هستند و روز به روز با پیشرفت پروژه ها این تعداد افزایش می یابد.

وی گفت: سال گذشته در چنین روزی از سردار عبداللهی برای اجرای چندین پروژه دعوت کردیم و در آن سفر تفاهم نامه ای امضا شد که خوشبختانه اکثر پروژه های مطرح شده در آن تفاهم نامه در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: براساس تاکید دولت یازدهم تلاش می کنیم تا کارهایی را در استان اجرایی کنیم که منابع آن را دیده باشیم و بتوایم آنها را در زمان بندی تعیین شده به اتمام برسانیم.

استاندار کرمان از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) به عنوان یک واحد صاحب فن و تکنیک در حوزه پل سازی یاد کرد و گفت: 20 روز قبل کار اجرای طولانی ترین تونل انتقال آب خاورمیانه در استان کرمان آغاز شد که این پروژه کار بزرگی برای استان و کشور است و منافع آن برای کشور نیز خواهد بود.

وی اظهار کرد: وزارت نیرو در آینده می تواند از تونل انتقال آب از سد شهیدان امیر تیموری (صفارود) به کرمان برای انتقال آب به فلات مرکزی کشور استفاده کند.

رزم حسینی گفت: امیدواریم روز به روز استان کرمان در مسیر آبادانی و توسعه هرچه بیشتر پیش رود.

 

آموزش گلیم شیرکی پیچ در رفسنجان آغاز شد

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان رفسنجان گفت: نخستین بار در رفسنجان آموزش بافت گلیم شیرکی پیچ آغاز شد.

رضا امیرحسینی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از آنجا که هنر قالی بافی در رفسنجان بسیار دیده می شود لذا به دنبال کار جدید بودیم.

وی تصریح کرد: شهرستان سیرجان در استان به عنوان اولین مرکزیت تولید گلیم شیرکی پیچ در ایران است لذا برای تولید گلیم شیرکی پیچ در رفسنجان، کارشناسانی به سیرجان فرستادیم تا از نزدیک با بافت و چگونگی تولید آن آشنا شوند و سپس در رفسنجان آموزش دهیم.

وی گفت: از یک ماه قبل تاکنون 24 هنرجو در این رشته در کارگاهی به مساحت 200 متر مربع در محل کمیته امداد رفسنجان تحت آموزش و تعلیم قرار گرفته اند که این افراد زیر پوشش کمیته امداد هستند و پس از این دوره آموزشی، افراد غیر مددجو را نیز برای یادگرفتن این حرفه می پذیریم.

رئیس کمیته امداد رفسنجان افزود: پس از اتمام 300 ساعت دوره آموزشی توسط آموزش فنی و حرفه ای از این هنرجویان آزمون گرفته و به آنها گواهی مهارت اعطا می شود تا بتوانند با تولید گلیم در منزل به معیشت خانواده هم کمک کنند.

وی ایجاد شغل را از مهمترین اهداف کمیته امداد برشمرد و گفت: تسهیلات با سود چهار درصد به افرادی که گواهی مهارت در هر زمینه ای دریافت کنند، پرداخت می شود.

گلیم شیرکی پیچ هنری ماندگار از مردمان دیار سیرجان است، هنر گلیم بافی از نوع شیرکی پیچ جولانگاه نقش و رنگی است که بدون اغراق از زنده ترین و پر مایه ترین هنرنمایی های روستائیان این شهرستان به شمار می رود.

بیش از 14 هزار نفر در شهرستان رفسنجان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند و خودکفایی مددجویان از اولویت های این نهاد به شمار می رود.

مرکز شهرستان رفسنجان در 110 کیلومتری شمال کرمان است.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران