کرمان، میزبان بیش از دو میلیون مسافر نوروزی بود

مسافران نوروزی استان کرمان در سال جاری 30 درصد بیش از مدت مشابه سال قبل از اماکن گردشگری استان کرمان بازدید کرده اند/ بازار کرمان با بیش از 220 هزار بازدیدکننده در ایام نوروز سال جاری بیشترین آمار بازدید را به خود اختصاص داده است  

استان پهناور کرمان با 23 شهرستان بیش از هفت هزار اثر تاریخی دارد که از این تعداد حدود 700 اثر ثبت ملی و سه اثر ارگ تاریخی بم، باغ شاهزاده ماهان و روستای صخره ای میمند ثبت جهانی هستند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان گفت: دو میلیون 19 هزار مسافر نوروزی از 28 اسفند سال گذشته تا 13 فروردین سال جاری به این استان سفر کردند.

محمود وفایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه استان کرمان سال گذشته میزبان یک میلیون 500 هزار مسافر نوروزی بوده است افزود: این آمار در نوروز سال جاری 30 درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: بیش از 700 هزار مسافر نوروزی طی سال جاری حداقل یک شب در کرمان اقامت داشته اند.

وی ادامه داد: مسافران نوروزی کرمان طی سال جاری بیش از دو میلیون و 260 هزار بازید از اماکن تاریخی این استان انجام داده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان گفت:620 گردشگر نیز در نوروز سال جاری از موزه ها و بیش از 940 هزار نفر از جاذبه های طبیعی و سایت باستان شناسی و تاریخی این استان دیدن کرده اند.

وی با اشاره به فعالیت 11 نمایشگاه صنایع دستی در کرمان ادامه داد: همچنین 720 هزار نفر نیز در این ایام به نمایشگاه های صنایع دستی این استان مراجعه کرده اند.

وفایی افزود: اقامت مسافران نوروزی در ستاد اسکان آموزش و پرورش استان کرمان در نوروز سال جاری هشت درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: اقامت مسافران نوروزی در تاسیسات گردشگری استان کرمان نیز حدود 13 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: مسافران نوروزی استان کرمان در سال جاری 30 درصد بیش از مدت مشابه سال قبل از اماکن گردشگری استان کرمان بازدید کرده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان افزود: بازار کرمان با بیش از 220 هزار بازدیدکننده در ایام نوروز سال جاری بیشترین آمار بازدید را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: باغ شاهزاده ماهان نیز با بیش از 105 هزار بازدیدکننده رتبه دوم و حمام گنجعلیخان با70 هزار نفر در رتبه سوم آمار بازدیدکنندگان نوروز سال جاری قرار دارد.

وفایی گفت: بیش از 55 هزار گردشگر طی نوروز سال جاری از ارگ قدیم بم بازدید کردند که این آمار این مکان تاریخی را در رتبه سوم تعداد بازدیدکنندگان قرار داده است.

وی بیان کرد: روستای صخره ای و دستکند میمند نیز در نوروز سال جاری مورد بازدید بیش از 30 هزار نفر قرار گرفته است.

استان پهناور کرمان با 23 شهرستان بیش از هفت هزار اثر تاریخی دارد که از این تعداد حدود 700 اثر ثبت ملی و سه اثر ارگ تاریخی بم، باغ شاهزاده ماهان و روستای صخره ای میمند ثبت جهانی هستند.

این استان علاوه بر آثار تاریخی متعدد از محورهای گردشگری و مناطق جذاب و دیدنی برای مسافران نوروزی و گردشگران برخوردار است.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران