استاندار کرمان: کاهش بروکراسی اداری از پیش نیازهای اقتصاد مقاومتی است

رزم حسینی: انتظار نداریم یک مدیر در استان یا شهرستان در حد وزیر اختیارات داشته باشد اما انتظار داریم پاسخ استعلام های مربوط به سرمایه گذاری ها و تنگناهای موجود در مسیر اجرای طرح ها را در اسرع وقت اعلام کنند/ فرماندار جیرفت: ساخت و بازسازی محورهای مواصلاتی، فرودگاه، گمرک، گازرسانی به شهرستان جیرفت و خدماتی می تواند زمینه مشارکت بخش خصوصی را در همه عرصه ها فراهم آورد  

استاندار کرمان گفت: کاهش و حذف بروکراسی اداری از مهمترین پیش نیازها برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی عصر یکشنبه در نشست شورای اقتصاد مقاومتی استان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان افزود: هرچه درگیر بروکراسی کاهنده اداری شویم، انرژی مدیران به هدر رفته و نمی توان به خوبی در مسیر اجرای اقتصاد مقاومتی گام برداشت.

وی بر تحقق پنجره واحد سرمایه گذاری در استان کرمان تاکید کرد و گفت: دستگاه های نقش آفرین در اقتصاد مقاومتی باید نشان دهند چه کارهایی را در چارچوب قوانین می توانند انجام دهند و اگر کاری را نمی توانند انجام دهند در اسرع وقت به استان و سرمایه گذاران اعلام کنند تا بدانیم.

وی با تاکید بر این که باید از شهرستان ها بخواهیم پروژه های اقتصاد مقاومتی را اعلام کنند گفت: فرمانداران در شهرستان ها مسئولیت اجرایی در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی را بر عهده دارند.

استاندار کرمان بر پرهیز از کلی گویی در مسیر اجرای اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و افزود: انتظار نداریم یک مدیر در استان یا شهرستان در حد وزیر اختیارات داشته باشد اما انتظار داریم پاسخ استعلام های مربوط به سرمایه گذاری ها و تنگناهای موجود در مسیر اجرای طرح ها را در اسرع وقت اعلام کنند.

لزوم زمان بندی پروژه ها از دیگر مواردی بود که رزم حسینی بر آن تاکید کرد و گفت: باید راهکار عملیاتی بر اساس زمان بندی برای پروژه های اقتصادی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: پیشنهادهای فرا استانی را می توانیم مطرح کنیم تا زمینه جذب سرمایه گذاری برای استان، فراهم شود.

استاندار کرمان گفت: جلسات اقتصاد مقاومتی هر 15 روز یکبار در استان کرمان برگزار می شود و مستند سازی و گزارش دهی درباره اقدامات انجام شده باید همواره مد نظر مدیران و فرمانداران باشد.

شورای اقتصاد مقاومتی استان کرمان با حضور فرمانداران استان و جمعی از مدیران استانی

پس از نشست شورای اداری استان در محل استانداری برگزار شد.

12 هزار میلیارد ریال در جنوب کرمان سرمایه گذاری شد

فرماندار جیرفت گفت: در 2 سال گذشته 135 پروژه با اعتباری بالغ بر 12 هزار میلیارد ریال در جنوب استان با مشارکت بخش خصوصی اجرا شده است.

به گزارش ایرنا احمد امینی روش روز یکشنبه در نخستین نشست شورای اداری استان کرمان در سال 1395 افزود: برای متحول کردن وضعیت منطقه راهی جز فراهم آوردن زمینه به منظور مشارکت بخش خصوصی نداریم.

وی گفت: سال گذشته با تلاش و پیگیری های استاندار بیش از یکهزار میلیارد ریال پروژه در شهرستان جیرفت اجرا شد که برخی از آنها بهره برداری شده و برخی در دست تکمیل است.

وی اظهار کرد: با وجود کمبود اعتبارات و محدودیت هایی که داشتیم در راستای سیاست های استاندار محترم و همه مسئولان در مرکز استان، گام های بلندی برداشته شده است.

فرماندار جیرفت گفت: در اولین سفر استاندار به جنوب استان کرمان علاقه ایشان به بحث توسعه زیرساخت ها مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: ساخت و بازسازی محورهای مواصلاتی، فرودگاه، گمرک، گازرسانی به شهرستان جیرفت و خدماتی که می تواند زمینه مشارکت بخش خصوصی را در همه عرصه ها فراهم آورد، مدنظر قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با وجود همه ظرفیت ها و پتانسیل ها در جنوب استان در بحث زیرساخت ها با مشکلات عدیده ای مواجه بودیم اما در حال حاضر جنوب استان به کارگاه راه سازی تبدیل شده است.

امینی روش افزود: در بخش گازرسانی در شهرستان کهنوج اقداماتی صورت گرفته و در حوزه نظام سلامت گام های بلندی برداشته شده و در بخش آموزش و پرورش زمینه حضور خیرین فراهم شده است.

وی تاکید کرد: در زمینه اقتصاد مقاومتی استان کرمان بیش از 2 سال و نیم از سایر استان ها جلوتر است و مثلث توسعه اقتصادی با ایده استاندار که باید با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های هر استان زمینه رونق اقتصادی فراهم شود، میسر شد.

وی گفت: سال 94 در بحث سیاست های آب استان توانستیم آب را مدیریت کنیم و 250 حلقه چاه غیر مجاز پلمپ شده است.

امینی روش افزود: در بخش توانمندی روستاها به روستا به عنوان سکونتگاه نگاه نمی کنیم بلکه به عنوان منبع اقتصادی و واحد تولیدی نگاه می کنیم و باید زیرساخت روستاها فراهم شود تا روند مهاجرت روستاییان متوقف شود.

وی تصریح کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب در 28 انتخابات شهرستان جیرفت حضور داشتم و چند بار انتخابات در این شهرستان ابطال شد اما در آخرین جلسه هیات نظارت حتی یک شکایت هم نداشتیم و این با همدلی و نگاه بی طرفانه مسئولان استان است و تجربه نشان داده که حرف اول و آخر را مردم می زنند.

فرماندار قلعه گنج نیز در این نشست گفت: بی شک نام استاندار کرمان در تاریخ قلعه گنج ثبت و ضبط خواهد شد و مردم قدردان خدمتگذاران خود هستند.

وحدت عیدی افزود: چنانچه اقدامات زیربنایی و اساسی در این منطقه شده بود و بخش های غیر دولتی را درگیر مسائل می کردیم امروز قطعا جایی به نام مناطق محروم نداشتیم.

وی بیان کرد: احداث و بهره برداری هتل چهار ستاره کپری پارسیان، سایت اداری، مسجد، مجتمع دامداری سه هزار راسی گاو شیری با مشارکت شرکت اسپانیایی، احداث کارخانه رب گوجه فرنگی تا مرحله بسته بندی، احداث کارخانه روغن کشی کنجد و فراورده های کنجد، کارخانه آب میوه گازدار و غیر گازدار، کارخانه بسته بندی شیره خرما و سردخانه از طرح های در دست اجرای شهرستان قلعه گنج است.

فرماندار قلعه گنج گفت: طرح توانمندی روستاییان در 20 روستا اجرا و در 40 روستا آغازشده است که صندوق هایی در این روستاها راه اندازی شده و با توجه به ظرفیت های هر روستا شغل های مختلف تعریف شده است که انشاءالله امسال در 220 روستای شهرستان قلعه گنج اجرا می شود.

وی افزود: عملیات اکتشاف معدنی توسط هلدینگ معدنی در پهنه دو هزار و 500 کیلومتری فلزات معدنی، مس، تیتانیوم، کروم، سنگ آهن و منگنز شروع شده است و تا اوایل تیرماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

عیدی اظهار کرد: ایجاد امید و خودباوری در مردم قلعه گنج باعث شده است که شاخص های امنیتی در سال های 93 و 94 بیش از 80 درصد رشد مثبت داشته باشد که پدیده خاص و کم نظیر است.

وی گفت: با همکاری سازمان نوسازی مدارس و بنیاد مستضعفان 23 مدرسه در حال احداث است که مهرماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی افزود: در بخش فرهنگی فعالیت های مهمی صورت گرفته و از جمله احداث و تجهیز مجتمع بزرگ فرهنگی قلعه در دستور کار است.

نشست شورای اداری استان با حضور آیت الله جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در سالن شهید مرتضوی استانداری برگزار شد.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران