معاون رئیس اجرایی دولت افغانستان وارد کرمان شد+ 5 خبر

سایر خبرهای استان: رئیس کل دادگستری کرمان: احساس امنیت اقتصادی اصلی ترین بستر اقتصاد مقاومتی است/ شش میلیون تردد جاده ای در محورهای استان کرمان ثبت شد/ 35 هزار و 445 مسافر نوروزی از طریق فرودگاه های کرمان جابجا شدند/ نوروز امسال یک میلیون نفر از اماکن متبرکه کرمان دیدن کردند/ گرده افشانی نخیلات در جنوب کرمان آغاز شد  

معاون رئیس اجرایی دولت افغانستان برای دیدار با مسئولان استان کرمان و شرکت در همایش سفره مشترک ایران و افغانستان وارد این استان شد.

نصرالله گرامی مشاور عالی استاندار کرمان، مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در کرمان، جمعی از مسئولان و اتباع افغان مقیم استان شامگاه سه شنبه در فرودگاه بین المللی کرمان از محمد محقق و هیات همراه استقبال کردند.

معاون رئیس اجرایی دولت افغانستان بدو ورود به کرمان ضمن ابراز خرسندی از سفر به این استان در جمع خبرنگاران گفت: کشور افغانستان و ایران دارای فرهنگ مشترک هستند و خوشحالم دانشجویان زیادی در دانشگاه های ایران و استان کرمان مشغول به تحصیل هستند.

محمد محقق افزود: هدف ما از این سفر شرکت در دومین جشنواره بین المللی نوروزی سفره مشترک ایران و افغانستان در دانشگاه شهید باهنر کرمان به خاطر احترام به مشترکات فرهنگی و تاریخی دو کشور است.

وی و هیات همراه در سفر به استان کرمان ضمن شرکت در همایش سفره مشترک ایران و افغانستان در دانشگاه شهید باهنر کرمان که قرار است فردا (چهارشنبه) برگزار شود، با مسئولان استان کرمان نیز دیدار می کنند.

معاون رئیس اجرایی دولت افغانستان چند دیدار دیگر و بازدید از آثار تاریخی کرمان را نیز در برنامه دارد.

نمایشگاه دومین جشنواره بین المللی سفره مشترک ایران و افغانستان امروز (سه شنبه) در دانشگاه شهید باهنر کرمان گشایش یافت.

این جشنواره تا روز جمعه بیستم فروردین در کرمان ادامه دارد.

 

رئیس کل دادگستری کرمان: احساس امنیت اقتصادی اصلی ترین بستر اقتصاد مقاومتی است

رئیس کل د‌اد‌گستری استان کرمان با اشاره به برنامه‌ ریزی قوه‌ قضاییه برای د‌ستیابی به اهد‌اف اقتصاد‌ مقاومتی‌ گفت: یکی از اصلی‌ ترین بسترها برای د‌ستیابی به اقتصاد‌ مقاومتی سالم، ایجاد‌ امنیت و احساس امنیت اقتصادی برای سرمایه گذاران است.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان ید‌الله موحد‌ افزود‌: قوه‌ قضاییه به عنوان یکی از ارکان حاکمیتی نظام د‌ر تحقق و عملی شد‌ن سیاست‌های برنامه‌های اقتصاد‌ مقاومتی می‌تواند‌ نقش مهمی را ایفا کند‌.

وی بیان کرد‌: د‌ستگاه قضایی با د‌و رویکرد‌ مهم حمایت از سرمایه‌گذاری سالم و مالکیت مشروع و همچنین مبارزه با مفاسد‌ اقتصاد‌ی می‌تواند‌ به نحوی د‌ر این عرصه به وظیفه خود‌ عمل و فضای مناسبی را برای سرمایه گذاری فراهم کند.

وی از پیشنهاد‌ د‌یگری د‌ر راستای اقتصاد‌ مقاومتی سخن به میان آورد‌ و بیان کرد‌: برای اجرای اقتصاد‌ مقاومتی، لازم است از اقتصاد‌ د‌ولتی به سمت خصوصی‌ سازی و اقتصاد‌ غیر د‌ولتی گام برد‌اریم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به نیاز نظارت جد‌ی بر حسن اجرای قوانین اقتصاد‌ مقاومتی گفت: قوه‌ قضاییه با ‌رفع موانع قضایی تولید‌، حمایت قضایی از واحد‌های تولید‌ د‌اخلی و مقابله جد‌ی با قاچاق کالا می‌تواند‌ نقش‌آفرین و تاثیرگذار باشد‌.

وی تصریح کرد‌: گسترش د‌سترسی به عد‌الت، مهمترین سیاست قوه قضاییه است و راه رسید‌ن به این هد‌ف مشخص کرد‌ن شاخص‌ها و تد‌وین راهکارهای عملی و اجرایی کرد‌ن آنهاست.

موحد‌ با تاکید‌ بر تسریع د‌ر رسید‌گی به پروند‌ه‌های اقتصاد‌ی افزود‌: د‌ر وهله اول پیشگیری از مفاسد‌ اقتصاد‌ی و سپس مقابله قاطع با فساد‌ اقتصاد‌ی و اد‌اری د‌ر د‌ستور کار قوه‌قضاییه باید‌ قرار گیرد‌.

وی با اشاره به‌ این مهم که قوه ‌قضاییه سیاست‌های توسعه قضایی را پیگیری می‌کند بیان کرد‌: کاهش ورود‌ی‌ها، کاهش جمعیت کیفری زند‌ان‌ها، کاهش موجود‌ی پروند‌ه‌ها، ارتقاء کیفیت د‌اد‌رسی‌ها جزو مهمترین موضوعات قضایی است که باید‌ به آنها توجه شود‌.

وی افزود‌: یکی از مهمترین موضوعاتی که جنبه فرسایشی برای مرد‌م و د‌ستگاه ایجاد‌ کرد‌ه موضوع اطاله د‌اد‌رسی است و باید‌ مشکلاتی که سد‌ راه د‌اد‌رسی است برد‌اشته شود‌.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اهمیت توجه به‌ زند‌ان و کاهش جمعیت کیفری و همچنین ساماند‌هی امور زند‌انیان گفت: د‌ر این زمینه موفقیت‌هایی د‌ر سراسر کشور و به تبع آن د‌ر کرمان رخ د‌اد‌ه است اما جای کار بیشتر وجود‌ د‌ارد‌.

وی بیان کرد‌: مجازات حبس باید‌ برای جرایمی که مخل نظم و امینت عمومی هستند‌ صاد‌ر و برای جرایم خرد‌ از مجازات‌های جایگزین حبس استفاد‌ه شود‌.

وی تصریح کرد‌: یکی از مباحث مهم که نباید‌ از آن غافل شد‌، امنیت عمومی است و باید‌ فضای جامعه را طوری پیش ببریم و با اقد‌اماتی که جان و مال مرد‌م را به مخاطره می‌اند‌ازند‌ به‌ شد‌ت برخورد‌ کرد که حس امنیت عمومی را بین مرد‌م افزایش د‌اد‌.

موحد گفت: د‌ر سال جاری با توجه به برنامه‌ ریزی‌های انجام شد‌ه د‌ر زمینه پیشگیری از وقوع جرم و افزایش امنیت عمومی با اخلال‌گران د‌ر نظام اقتصاد‌ی و فساد‌ اد‌اری با‌قد‌رت بیشتری برخورد‌ خواهیم کرد .

وی‌ با اشاره به اینکه د‌ستگاه قضایی باید‌ استقلال و اقتد‌ار خود‌ را حفظ کند گفت: اقتد‌ار و استقلال د‌ر آرا و پروند‌ه‌ها با شعار به د‌ست نمی‌آید‌ و با قلم و رای قاطع، قانونی و قابل د‌فاع حاصل می‌شود‌.

وی تاکید کرد: قانون، ملاک و معیار استقلال و اقتد‌ار قوه قضاییه است.

 

شش میلیون تردد جاده ای در محورهای استان کرمان ثبت شد

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان کرمان گفت: شش میلیون تردد جاده ای نوروز امسال در محورهای استان ثبت شده است.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان کرمان مسعود جمیلی کرمانی بیان کرد: نوروز 95 حدود شش میلیون تردد در 70 محور مجهز به دستگاه های تردد شمار بر خط جاده ای استان به ثبت رسید و محور سیرجان - شهربابک با ثبت حدود 37 هزار تردد در تاریخ سه شنبه 10 فروردین بیشترین آمار تردد روزانه را به خود اختصاص داد.

وی تصریح کرد: از 25 اسفند 94 تا 13 فروردین 95 به ترتیب بیشترین آمار تردد در محورهای سیرجان - شهربابک با 474 هزار و 681 تردد، شهربابک - سیرجان با 283 هزار و 25 تردد، کرمان - باغین با 221 هزار و 176 تردد و باغین - کرمان 219 هزار و 874 تردد ثبت شده است.

وی ادامه داد: ساعت اوج تردد نیز در ایام نوروزی ساعت 19 بوده و در سیزدهم فروردین 95 محور سیرجان - شهربابک با 33 هزار و 287 تردد وسیله نقلیه ثبت شد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان کرمان گفت: به منظور افزایش ضریب ایمنی حمل و نقل و جلوگیری از بروز سوانح و تصادفات جاده ای در تعطیلات نوروزی، اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان طرح گشت های نامحسوس کنترلی ترافیک جاده ای را در محورهای مواصلاتی سطح استان به مرحله اجرا درآورد که این طرح از 25 اسفند 1394 آغاز شد و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه داشت.

وی با اشاره به نقش دوربین های هوشمند در کنترل ترافیک جاده ها افزود: از جمله راهکارهای موثر در این جهت، کنترل سرعت در محدوده ایمن و مجاز با استفاده از سامانه های هوشمند کنترل ترافیک است که ضمن استفاده کمینه از نیروی انسانی بیشترین کنترل را بر سرعت های غیر مجاز و حادثه ساز در طول راه ها تامین می کند.

جمیلی کرمانی اظهار کرد: هم اکنون 500 کیلومتر از راه های اصلی استان کرمان توسط اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان مجهز به سامانه های هوشمند شده و برنامه ریزی برای تجهیز یکهزار کیلومتر دیگر از راه های استان به این سامانه در حال انجام است.

 

35 هزار و 445 مسافر نوروزی از طریق فرودگاه های کرمان جابجا شدند

مدیرکل فرودگاه های استان کرمان گفت: از 25 اسفند سال گذشته تا 15 فروردین ماه 95 با تعداد 275 پرواز توانستیم 35 هزار و 445 مسافر را جابجا کنیم.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل فرودگاه های استان کرمان محمد نخعی از افزایش 7.40 درصدی تعداد پروازهای داخلی در این مدت خبر داد و افزود: 297 پرواز داخلی از تاریخ 25 اسفند 93 تا 15 فروردین 94 داشتیم و 35 هزار و 278 مسافر جابجا شده بودند.

وی بیان کرد: با تشکیل کارگروه های هوانوردی، فرودگاهی، اقتصادی و توسعه مدیریت، حراستی و همچنین خبر و اطلاع رسانی فعالیت های موثر و چشمگیری در بخش پروازی استان کرمان ایجاد شده است.

وی با اشاره به نقش ارزنده نیروی انسانی متخصص و متعهد گفت: با بهره گیری از عموم قابلیت ها و توانمندی های هوانوردی و فرودگاهی موجود در پنج فرودگاه عملیاتی استان کرمان، روند افزایشی پروازهای نوروزی را در فرودگاه های استان شاهد بودیم.

مدیرکل فرودگاه های استان کرمان با اشاره به اینکه تعداد پروازهای خارجی تغییر نکرده است ادامه داد: تعداد پروازهای خارجی در مدت زمان یاد شده 54 پرواز بود و توانستیم به هشت هزار و 251 مسافر خدمات بدهیم.

وی گفت: خوشبختانه با پتانسیل خوب فرودگاه های استان توانستیم نظارت هوانوردی و پروازی را در مدت سفرهای نوروزی بی وقفه ادامه دهیم.

علاوه بر فرودگاه بین المللی کرمان در شهرهای رفسنجان، بم، سیرجان و جیرفت نیز فرودگاه وجود دارد.

 

نوروز امسال یک میلیون نفر از اماکن متبرکه کرمان دیدن کردند

مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: در تعطیلات نوروزی امسال قریب به یک میلیون نفر به زیارت امامزادگان و اماکن متبرکه استان مشرف شدند.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان روح الله رستمی با اشاره به برگزاری هفتمین سال اجرای طرح آرامش بهاری ویژه تعطیلات نوروزی اظهار کرد: این طرح در راستای تبدیل اماکن متبرکه به قطب فرهنگی و گردشگری هر سال با شروع تعطیلات نوروزی در اماکن متبرکه شاخص برگزار می شود.

وی از برگزاری این طرح در آستان 65 بقعه متبرکه و امامزاده شاخص استان خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح قریب به یک میلیون زائر و گردشگر نوروزی از اماکن متبرکه استان کرمان بازدید کردند که از این تعداد بیش از 146 هزار نفر از خدمات ارایه شده توسط هیأت أمناء و بقاع متبرکه بهره مند شدند.

وی ادامه داد: طرح آرامش بهاری از 28 اسفند سال گذشته با راه اندازی 26 خیمه معرفت در قالب غرفه های فرهنگی، مشاوره خانواده، نقاشی کودکان، سخنرانی چند رسانه ای و حضور یکصد روحانی مبلغ بومی و اعزامی در جوار امامزاگان شاخص اجرا شد.

مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان بیان کرد: در ایام نوروز به همت واقفان خیراندیش کرمانی شش مورد وقف جدید با نیات مختلف در استان محقق شد.

 

گرده افشانی نخیلات در جنوب کرمان آغاز شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: گرده افشانی در بیش از 28 هزار و 630 هکتار از نخیلات جنوب کرمان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان اسلام شاهرخی روز سه شنبه افزود: بیش از 31 هزار و 500 هکتار نخلستان در جنوب استان وجود دارد که دو هزار و 870 هکتار آن غیربارور و 28 هزار و 630 هکتار بارور است.

وی تصریح کرد: عمده ترین ارقام نخیلات این منطقه مضافتی با 12 هزار و 600 هکتار، کلوته با هفت هزار و 875 هکتار، مرداسنگ با چهار هزار و 725 هکتار و سایر ارقام شش هزار و 300 هکتار سطح زیر کشت است.

وی گفت: سالانه بیش از 189 هزار و 500 تن محصول خرما با عملکرد شش تن و 600 کیلوگرم در هکتار از نخلستان های جنوب کرمان برداشت و روانه بازار مصرف می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با بیان این که گل ‎دهی درختان خرما در جنوب کرمان با توجه به نوع رقم متفاوت است اظهار کرد: گرده افشانی نخلستان ها از اوایل اسفند ماه آغاز می‎ شود و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.

وی گفت: کار گرده ‎افشانی درختان خرما در منطقه بیشتر به صورت سنتی و دستی انجام می‎ گیرد و در سال‎های اخیر گرده ‎افشانی مکانیزه در این منطقه رواج یافته است.

جنوب استان کرمان رتبه نخست سطح زیر کشت و رتبه دوم تولید محصول خرمای کشور را به خود اختصاص داده است.

منبع خبر:

دیدگاه کاربران